Skocz do zawartości

Czy da radę tu podłączyć akumulator????


MagZyg

Rekomendowane odpowiedzi

Akumulator do którego odnośnik podałeś, to standardowy accu z płynnym elektrolitem. Mimo widniejącego przy nim opisu, nie przypuszczam, aby sprawdzał Ci się dobrze w przyczepie. Myślę, że kierowałeś się ceną, a to w tym przypadku złe kryterium wyboru.
Przy okazji - przeczytaj ten temat.

Zastanów się, czy nie byłoby warto powiększyć budżetu na akumulator i kupić coś bardziej sensownego do przyczepy, zwłaszcza lepiej pasującego do przyszłej instalacji PV.
W zakresie pojemności 65 - 70 Ah, masz b. duży wybór, np.:
VARTA Professional DC AGM LAD70  70Ah  ok. 650 zł.
Exide dual AGM EP600 70Ah  ok. 640 zł.
MW Power MWL 70-12 AGM 12V 70Ah  ok. 680 zł.
VARTA SILVER Dynamic E39 70Ah AGM  ok. 580 zł.
ewentualnie GEL:
Toyama NPG80-12  12V 80Ah  ok. 740 zł.

Każdy z powyższych akumulatorów naładujesz niezbyt drogą ładowarką procesorową, nawet którąś z tych za mniej, niż 100 zł., a które często pojawiają się w tematach na forum, np. to zestawienie.

Akumulator i ładowarkę można zestawić z Twoim obecnym zasilaczem. W przyszłości doradzałbym Ci jego wymianę, ponieważ jest już na tyle archaicznym produktem, że nie zapewni odpowiednich parametrów dla wielu odbiorników, które być może zechcesz dołożyć.
Apetyt rośnie w miarę jedzenia ( w naszym przypadku - jeżdżenia), dlatego warto być przewidującym, kupując różne wyposażenie, tym bardziej modernizując instalację 12 V.
Całość można doposażyć w automatyczne przełączanie obwodów, aby odbiorniki były zasilane z zasilacza, a akumulator odłączany i ładowany, gdy podłączysz przyczepę do sieci ~230 V. W skrócie, tak to powinno działać.

Widzę, że "lekcje odrobiłeś"  ? liczysz bardzo dobrze. :ok:

Rysunki podobnych podłączeń prezentowałem w wielu tematach, ale prawdopodobnie nie będziesz pewien, który dopasować, a ja też nie mam czasu, aby poszukać, więc prościej mi było zrobić taki pod Twoje potrzeby:

485727125_PrzykadinstzzasilaczemdlaFilipS.thumb.jpg.5bcd011a5a28e968953a93f526bf23f1.jpg

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 100
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

@Kristofer, bardzo, bardzo dziękuję!

Jeszcze wszystko przeglądam, ale bardzo mi pomogłeś i jestem już sporo bliżej samego montażu. Schemat dobrze mi to zobrazował, co konkretnie jest do zrobienia. Ładowarka i akumulator - dobrze sobie uświadomić, na co lepiej się wykosztować i dlaczego. Wiem, czego chcę :) Jeszcze raz dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

cześć wszystkim,

Kristofer,  mam pytanie do ciebie i kolegów bardziej ogarniętych w elektryce,

ale wstępem:

w moim wilku jest MIKO MK375, aktualnie oba zasilania z holownika (bezpośrednie z aku i po zapłonie - tak, wiem co najmniej dziwne, ale taką ją kupiłem) wchodzą na bat +

chciałbym wpiąć do niej jeszcze aku pokładowe, zapewne 100-120amper

i teraz pytanie,

co sądzicie o "zabezpieczeniu" aku pokładowego zwykłym mostkiem gretza jako zaporze przed ładowaniem pokładowego z instalacji auta ??

w podobny sposób (zapewne diodą) mam zablokowane cofanie się prądu z pinu 9 na 10

myślę o całym mostku gdyż mam kilka w szufladzie o sporym amperażu,

pozdrawiam

Robert

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 11.05.2020 o 14:37, maniacs99 napisał:

w moim wilku jest MIKO MK375, aktualnie oba zasilania z holownika (bezpośrednie z aku i po zapłonie - tak, wiem co najmniej dziwne, ale taką ją kupiłem) wchodzą na bat +

chciałbym wpiąć do niej jeszcze aku pokładowe, zapewne 100-120amper

Przede wszystkim zrób jakieś fotki i opisz dokładnie, co na 100 % już sprawdziłeś, co pomierzyłeś, w jaki sposób to wszystko obecnie działa, jak masz wyprowadzone podłączenia w gnieździe samochodu (czy w prawidłowy sposób działają piny odpowiedzialne za stały plus i zasilanie dla lodówki). To samo dla wtyku przyczepy, czy jest w nim wszystko podłączone, jak trzeba, a zmiana jest jedynie przy wejściach zasilacza itd. Trudno zgadywać, jakie były zamysły robiącego przeróbkę, co w niej "stworzył" i jakie w tej sytuacji moga być następstwa dalszych modyfikacji. Zrób chociaż jakieś fotki, aby było widać co się dzieje z przewodami przy zasilaczu. Miko MK375 było kilka typów, więc dobrze by było, aby po zaciskach była możliwość identyfikacji.

W dniu 11.05.2020 o 14:37, maniacs99 napisał:

i teraz pytanie,

co sądzicie o "zabezpieczeniu" aku pokładowego zwykłym mostkiem gretza jako zaporze przed ładowaniem pokładowego z instalacji auta ??

Moim zdaniem, zły pomysł.

W dniu 11.05.2020 o 14:37, maniacs99 napisał:

w podobny sposób (zapewne diodą) mam zablokowane cofanie się prądu z pinu 9 na 10

O czym myślisz, a konkretnie, o którym miejscu umieszczenia tej diody? Nie rozumiem tego cofania z "9" na "10" w kontekście tego, co napisałeś wcześniej. :hmm:

Jeśli mierzyłeś, sprawdzałeś przewody i sposób ich obecnego podłączenia, to zrób jakiś prosty rysunek, jak to wygląda, chyba że jednak całkowicie polegasz na wykonanych przez kogoś przeróbkach.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzień dobry

ja posiadam przyczepę Hobby 420 z 89 roku zasilana całkowicie na 230 V

Kupiłem następujące rzeczy ~> 

akumulator jest w bakiscie 

12 v  z regulatora jest wpięte do zasilania Przyczepki i wszystko działa w środku telewizor na 12v  , żarówki dałem  12 v  i też świecą .(Po przyjeździe z Działki muszę jedynie pamiętać żeby to wszystko odłączyć i schować)

Przyczepka będzie używana na dziko i nie będzie możliwości podłączenia 230 v Podczas pobytu na działce

Antena działa bardzo dobrze województwie zachodniopomorskim

 

 

99A20E35-0709-458C-A753-6E1D138C9437.png

7D18A456-C34F-4523-83DB-C41810BE34BE.jpeg

071EE5D1-1F33-4E80-83CE-23EDDF5A6B00.png

C6B1F151-29F6-4A6C-829F-D69002809A4B.png

FAD55EBB-E129-4EF8-A306-2E0D2C32AF75.png

61621ABC-A153-4B5C-A639-0199972DCBF7.png

A teraz pytanie w temacie ...

W środku przyczepy znalazłem taką skrzynkę, czy wg Państwa jest możliwe podłączenie 12 V z regulatora  panela słonecznego do tej skrzyneczki. 

Pozdrawiam Sławek

452D2012-2F22-40D9-9F1C-933268A853B7.jpeg

D238D9BE-FD56-46F6-92D2-A4FE6822BE92.jpeg

9EA801F9-C44C-4C0F-9E56-7E683B1960DA.jpeg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1315147098_elektrykaWilk_6.thumb.jpg.21018d53688371af971ab1b8abe008c1.jpg

dzięki za odpowiedz,

foto samego urządzenia nie mam, ale narysowałem jak to mam aktualnie podpięte

a więc tak :

CEE to oczywiście zasilanie 230V ze słupka do MIKO MK375  (mam identyczny jak na zdjęciach kolegów) kabel zostanie wymieniony na nowy z powodu fatalnego stanu otuliny przy wtyku CEE

pin9 - to zasilanie z akumulatora holownika

pin 10 - to zasilanie z holownika włączane przekręceniem klucza w stacyjce

GND - to wspólna masa pin9 i pin 10  ( czyli piny 11 i 13 z gniazda holownika)

tutaj małe wytłumaczenie - po kupnie przyczepy pierwszą "naprawą" była wymiana wtyczki i kabla łączącego holownik z przyczepą, podyktowane to było fatalnym stanem technicznym obu tych rzeczy - nikt tego nie zmieniał od dawna, kabel ten kończy się w "rozdzielni" - klasycznej na wsuwki  i od holownika do tej rozdzielni wszystko jest na 100% wykonane dobrze, wszystkie światła zapalane "przez auto" działają prawidłowo,

połączenia opisane pin9,pin10 i gnd  do MIKO zaczynają się właśnie w tej rozdzielni w przyczepie, i nie zostały jeszcze dokładnie sprawdzone (dlatego tylko przypuszczam że na pin10 jest zamontowana gdzieś dioda lub inne urządzenie zapobiegające przedostawaniu się prądu z pin9 - oznaczone czerwonym symbolem diody między pin10 a resztą instalacji) sprawdzałem to podłączając plus akumulatora do pin9, na pin10 nie miałem napięcia, pomimo że oba kable łączą się w EIN/BAT + , teraz tak sobie myślę że nie sprawdziłem odwrotnie - więc na PIN9 też może być coś takiego zainstalowane

połączenia elektryczne w holowniku mam na 100% dobre

 

oświetlenie przyczepy i pompek wody jest w mojej ocenie dobre i widać że ktoś to niedawno robił,

 

moje wątpliwości natomiast budzi sposób podłączenia lodówki 12V (nie idzie przez żaden bezpiecznik)

 

to co jest w dolnym prawym rogu (niebiesko-czerwona ramka) to moja koncepcja wpięcia w układ aku pokładowego wraz z instalacją solarną - nie kamienujcie, wiem ze jest tam błąd (aku powinien być podłączony osobno do regulatora a dopiero regulator do reszty instalacji)

pierwszy pomysł jaki mi się urodził na odseparowanie aku pokładowego i instalacji solarnej od instalacji samochodowej to zwykły mostek gretza (zaznaczony na czerwony przy baterii)

ostatnio usłyszałem że istnieją jakieś dedykowane sprzęty do izolowania/przełączania takich aku pokładowych od instalacji auta, i wiem już że czeka mnie przekopanie wątku smoka o instalacji w jego zielonej.....

 

zdecydowałem się Was zapytać o zdanie zanim zacznę przerabiać instalację,

w pierwszej kolejności planuję odłączenie zasilania po zapłonie z holownika oraz  lodówki od MIKO

w drugiej kolejności podłączenie 12V lodówki do zasilania holownika po zapłonie z pominięciem MIKO, za to z dodanym bezpiecznikiem,

potem zabiorę się za instalacje solarną i aku

 

PS

jeśli ktoś byłby taki miły i podał chociaż nazwę urządzeń do separacji instalacji solarnych od holownika, to bardzo dziękuje

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz jakiejś porady, więc musisz się lepiej postarać. To nie złośliwość, tylko rzeczywistość.
Odpowiedź musi się na czymś opierać. Nie ma jakichkolwiek zdjęć tego wszystkiego, co opisujesz, brak konkretów odnośnie przewodów, który skąd i gdzie, co się z każdym z nich dzieje po drodze? "Przedzwonić" omawiane przewody, to nie problem. Zrób to (każdy z osobna, oczywiście uprzednio odłączając je od strony zasilacza i puszki rozdzielczej - zrób wcześniej fotki i zanotuj, jak były podłączone).
Jest rysunek, ok, ale on opiera się na Twoich domniemanych połączeniach, nie sprawdziłeś tego fizycznie. Słowem - nic pewnego. Jak tu odpowiedzieć bez szklanej kuli?
Sprawa generalnie prosta, ale jak w takiej sytuacji radzić i to na odległość, aby nie zaszkodzić. Zanim pomyślimy, jak, co, gdzie podłączyć, musimy ustalić stan rzeczywisty, inaczej coś pójdzie z dymem.
Zrób to, o co proszę, zamieść dobre zdjęcia tego wszystkiego, opisz wyniki sprawdzenia przewodów.
I jeszcze jedno. Napisz, jaki typ akumulatora planujesz zamontować i czy chcesz go ładować z instalacji samochodu, bo o tym tez nic nie wspominasz.
Nie sądzę, aby była tam gdzieś jakaś dioda, o której piszesz. Brak napięcia na "10" nie musi wynikać z jej istnienia, a np. z błędnych domniemywań odnośnie połączeń (lodówka :hmm: ), choć faktycznie nie można jej w 100 % wykluczyć.  Poza tym, nie wiem, jak i gdzie podłączone są przewody z pinów 11 /13. Zakładam, że idą osobno do puszki rozdzielczej i z niej osobno, dalej w stronę wnętrza przyczepy. Czy 9/10 poprowadzone są tak samo, czyli osobno?
Skąd wiesz, że 9 i 10 łączą się na łączówce zasilacza? Przecież nie sprawdzałeś fizycznie przewodów. Może jednak to inny przewód, jedynie w tym samym kolorze?
Tak przy tych zasilaczach bywało.  Jeśli wszystkie cztery przewody (9, 10, 11, 13) od puszki idą osobno, to podstawą jest zlokalizowanie ich zakończeń - prawdopodobnie w okolicy zasilacza, ale weź też pod uwagę podłączenie lodówki, które w Twoich rozważaniach pełni chyba drugorzędną rolę - praktycznie nic o tym nie piszesz, brak szczegółów.
Rozumiem, że gniazdo w samochodzie masz podłączone prawidłowo, czyli osobne przewody do pin 9 i 13, oraz osobne do 10 i 11 (te działają "po stacyjce"). Osobno też idą te przewody od wtyczki przyczepy, do puszki, a w puszce, każdy z nich ma też osobne złącze, od którego indywidualnie idą w stronę przyczepy? Wolę kolejny raz dopytać, niż być w błędzie. Chodzi mi o to, czy spokojnie tą część instalacji możemy pominąć i od tej chwili skupić się jedynie na tym, co wychodzi z poszczególnych czterech łączówek puszki i dalej.

PS

Skupiamy się teraz na ustaleniu obecnego stanu połączeń instalacji. Reszta w następnej kolejności.

I jeszcze coś. Ileś lat temu, gdy montowano już wtyki Jaeger 13 pin do przyczep, producenci tychże, często nie wykorzystywali jeszcze pinu "10". Zresztą dzisiaj od strony przyczep jest on już podłączany, ale z kolei nawet dzisiaj, nie wszyscy producenci samochodów go podłączają. Generalnie, wtedy całe zaopatrzenie przyczepy w energię odbywało się pinem 9 i 13. Z tego powodu, spotykałem, zwłaszcza przy tym typie zasilacza, taki sposób podłączenia lodówki do zasilania:

Zc3.thumb.jpg.a4bbb4bc934d93ad461940a9bc9e2c06.jpg

Wygląda to, jakby zasilacz mógł brać udział w zasilaniu lodówki, ale tak nie jest. Wykorzystywano łączówki zasilacza jedynie, jako krosowanie połączeń. Przewody od pin 10 i 11 wchodziły na wejście zasilacza i jednocześnie łączyły się z przewodami zasilającymi lodówkę. Tym sposobem można było korzystać w przyczepie bez własnego accu, z oświetlenia i pompek wody, gdy była ona podpięta do samochodu, a jednocześnie, można było włączyć włącznikiem na lodówce jej zasilanie z 12 V, tuż przed jazdą, już po uruchomieniu silnika, aby pracowała w czasie jazdy. Oczywiście na postoju, należało pamiętać, aby ją wyłączyć.

Weź teraz pod uwagę, że poprzedni właściciel miał tu szerokie pole do popisu i np. mając już nowocześniejszy samochód, chcąc zwiększyć rzeczywisty przekrój przewodu zasilającego lodówkę (mniejszy spadek napięcia), połączył niektóre z przewodów równolegle. Nie wiemy, jaki był stopień zaawansowania jego wiedzy i czy wszystko zrobił, jak należy. Takich niewiadomych jest w tej chwili dużo więcej, dlatego kładę tak duży nacisk, aby odtworzyć na rysunku rzeczywisty stan połączeń, które są obecnie w przyczepie.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie zrobię ci ładniejszego obrazka bo moje umiejętności obsługi programów graficznych kończą się bardzo szybko.....

fotek też na chwilę obecną nie jestem w stanie dodać - cepka w PL a ja CH....?

 

piny 9,10,11,13 od "rozdzielni" do miko idą osobnymi przewodami ( 2 lub 2,5mm2 te po zapłonie i minimum 4mm2 napięcie z aku) i wszystkie się tam (w MIKO) łączą na wsuwki,  wiem który jest który, jedynie ze względu na przeciągnięcie ich za łazienką nie wyciągałem jeszcze do zbadania organoleptycznego na całej długości - dlatego też napisałem "przypuszczam" że jest tam gdzieś zainstalowana dioda lub jakieś inne cudo zapobiegające "cofaniu się prądu "

bardzo proszę o niedoktoryzowanie się z tematu elektryki tylko zwięzłe odpowiedzi na kilka pytań  z krótkim wytłumaczeniem dlaczego/co jest "nie tak" w danym rozwiązaniu,

i nie tylko dla mnie ale dla wszystkich osób które mogą tu trafić i wpaść na pomysł kopiowania tych rozwiązań

 

co sądzicie o:

- "zabezpieczeniu" aku pokładowego zwykłym mostkiem gretza jako zaporze przed ładowaniem pokładowego z instalacji auta ?? oczywiście zdaję sobie sprawę że do rozbudowy o solary będę musiał sam dbać o doładowywanie aku

jak już napisałem wiem że istnieje jakieś urządzenie do przełączania /separacji, zaraz mam wrócić do PL i zapewne w końcu trafię na kwarantanne,  to przekopię temat smoka o jego elektryce, zapewne też w tym samym czasie wybebeszę kable zza łazienki i tajemnica się wyjasni

- w zasadzie drugi mój pomysł - odłączenie lodówki oraz zasilania z aku holownika od MIKO i podłączenie jej jednym kablem bez złączek (za to z odpowiednim bezpiecznikiem) do rozdzielni nie wzbudza moich obaw, dlatego faktycznie traktuje go drugorzędnie, na postoju będę miał 230V ze słupka lub gaz, a w czasie jazdy zasilanie z aku holownika bez strat na złączach

pozdrawiam

 

edyta:

jakbyś się ktoś zastanawiał to posiadam papiery:

polski SEP

skandynawski SFS 6002 wydany przez SETI

i zdany niemiecki egzamin meisterbrief elektro

a pytam bo moje doświadczenie w elektryce naszych budek jest prawie zerowe, o moje możliwości wykonania instalacji się nie boję

 

Edytowane przez maniacs99 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, maniacs99 napisał:

nie zrobię ci ładniejszego obrazka bo moje umiejętności obsługi programów graficznych kończą się bardzo szybko.....

fotek też na chwilę obecną nie jestem w stanie dodać - cepka w PL a ja CH....?

[...]  wiem który jest który, jedynie ze względu na przeciągnięcie ich za łazienką nie wyciągałem jeszcze do zbadania organoleptycznego na całej długości - dlatego też napisałem "przypuszczam" że jest tam gdzieś zainstalowana dioda lub jakieś inne cudo zapobiegające "cofaniu się prądu "

Nigdzie nie pisałem, że Twój rysunek jest zły i chciałbym lepszy, natomiast zdjęcia zawsze są istotne. To i tak minimum, jeśli nie ma możliwości "dotknąć miernikiem" instalacji. Może nie ma żadnej diody, tylko przerwa w obwodzie, nie wiem. Na chwilę obecną jest to bezprzedmiotowa dyskusja. Nie mam wszystkich danych, których bym potrzebował do odpowiedzi, abyś kierując się nią, nie zrobił sobie i przyczepie "kuku".

3 godziny temu, maniacs99 napisał:

bardzo proszę o niedoktoryzowanie się z tematu elektryki tylko zwięzłe odpowiedzi na kilka pytań  z krótkim wytłumaczeniem dlaczego/co jest "nie tak" w danym rozwiązaniu

W takim razie przykro mi, ale nie potrafię Ci pomóc.

3 godziny temu, maniacs99 napisał:

jakbyś się ktoś zastanawiał to posiadam papiery:

polski SEP

skandynawski SFS 6002 wydany przez SETI

i zdany niemiecki egzamin meisterbrief elektro

a pytam bo moje doświadczenie w elektryce naszych budek jest prawie zerowe, o moje możliwości wykonania instalacji się nie boję

... a mimo wszystko irytujesz się moimi pytaniami ;)
Miko 375, to bardzo prosty zasilacz i przeróżnych przykładów połączeń go z instalacją przyczepy, samochodu i PV znajdziesz na forum mnóstwo (sam zamieściłem przynajmniej kilkadziesiąt, które przez różne osoby zostały wielokrotnie skopiowane).  Jestem przekonany, że mając czas na kwarantannie, znajdziesz w wertowanych tematach wszystkie potrzebne Ci informacje, a mając takie "papiery", bez problemu dasz sobie radę. Trzymam kciuki!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam szanowne koleżanki i kolegów!

Podpowie ktoś gdzie tu się wbić z instalacją 12V fv :) Puki co wymyśliłem że najprościej w puszkę za hakiem wypiąć wtyczkę zasilania i podłączyć do zasilania z akumulatora... Plus jakiś stycznik na zasilaniu z haka żeby odłączyć akumulator na czas przejazdu, choć może to i nie konieczne bo na dachu wyląduje panel 280W który po drodze coś tam wyprodukuje... Ale chyba to nie do końca najlepszy pomysł? 

20200526_172602.jpg

20200526_172737.jpg

20200526_172745.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć. Teraz ja ;) 

Przymierzam się mocno do wsadzenia wreszcie akumulatora, żeby prądu z aku auta nie ciągnąć. Aku w przyczepie docelowo ma być ładowany w czasie jazdy (do dokupienia mam jeszcze regulator, ale to po następnym "matki boskiej pieniężnej"), jak i po podłączeniu przyczepy do 230V. W przyczepie wszystko mam na 12V (4 lampki, 2 pompki, lodówka), jedynie ta ostatnia może jeszcze na 230V czy gaz działać. Dojdzie do tego jeszcze ogrzewanie typu webasto, które będzie używane tylko w celu ew wypędzenia wilgoci podczas opadów bądź podgrzania wnętrza przy niższych temperaturach w końcówce sierpnia - nie będzie służyło za piec do grzania non stop, nie lubię gorąca w pomieszczeniach ;)  Prądy, czy to z auta czy 230V podłączam zawsze tylko ja, dzieciaki jakimś cudem się nawet nie czepiają kabelków w przyczepie więc w ew dobudowywanie automatu przełączającego się w zależności od tego co zasila przyczepę nie będę potrzebował - o ile takie coś da się zrobić, wątki na forum czytałem o podłączaniu akumulatora, ale tam tyle informacji, że w głowie momentami miałem okrągło ?


Ale do rzeczy - chciałbym, żeby Ktoś znający się bardziej niż ja na elektryce (z wykształcenia inżynier, ale transportu jestem) powiedział, czy dobrze chcę zrobić.

Jest tak:

Po podłączeniu przyczepy do auta - wszystkie sprzęty działają. Po podłączeniu się do 230V - również przy delikatnym mruczeniu transformatora. Poprzedni właściciel zostawił wątłe kabelki oznaczone "+" i "-", którymi rzekomo po podłączeniu akumulatora do nich prąd docierał do wszystkich odbiorników. Podłączyłem akumulator do nich i nie, nigdzie prąd nie dociera, bo nic nie działa. Wymienione kabelki zaznaczone na ostatnim zdjęciu.

W naszym domku mam takie cudo -> Scheiber 85 120.

 

IMG_20200224_205637695.jpg.f1018bcba382c12b76ca28421e03522b.jpg


Do tego jest podłączony transformator.

IMG_20200224_205722981.jpg.b90e39d90b7aa3e31324769f07ac753f.jpg

 

Po zdjęciu obudowy mam taki widok. 

IMG_20200224_210205369_HDR.thumb.jpg.7ede022360a3ab7a8d3b6154eccfca15.jpg

IMG_20200224_210836354.thumb.jpg.4702f473180b416fca8e5ba8f6fbd5ee.jpg

Dodatkowo: widoczny na powyższym zdjęciu biały element - po przetłumaczeniu przez google -> Przekaźnik mocy Schrack ZD311012 przy podłączonym aucie i włączonym zasilaniu lodówki z 12V dodatkowo cyka, równo z cykaniem lodówka się włącza i wyłącza. Uszkodzony? Czym toto ew. zastąpić, bo po wklepaniu nazwy i oznaczenia w google znajduje mi tylko to cudo we Francji.
 

Kabelki poprzedniego właściciela:
636872984_IMG_20200224_210205369_HDRzi-.png.98c012cc6a1a0e58ea803050009a7ad4.png

Stały "+" i "-"

990327181_IMG_20200224_210205369_HDRstayi-.thumb.png.b12eb227794956edbc25868f884ec057.png

 

I teraz, mój plan to podpięcie "+" akumulatora do styku 13 zaznaczonego czerwonym kółkiem, a "-" do 14 zaznaczonej niebieskim.

Będzie ok?

Ew. może kiedyś, przemyślę dołożenie solara, ale to raczej odległa perspektywa. 

Edytowane przez MaciekR4 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.