Jump to content
MagZyg

Czy da radę tu podłączyć akumulator????

Recommended Posts

MagZyg

Witam wszystkich. Mam w swojej cepce takie urządzenie i prosze o pomoc-czy da się do tego podłączyć akumulator 12V żeby prąd się rozszedł po wszysrkich urządzeniach na 12V w całej przyczepie????? Chodzi mi o to żeby można było urzywać urządzeń na 12V jak się nie można podłączyć do prądu.

Pozdrawiam-Magzygpost-12261-0-97200600-1372162040_thumb.jpg

Edited by magzyg (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregorY

Pierwsze wsuwki po lewej - Eingagn - wejście na baterię plusem, drugie wsuwki od lewej - minus. Zresztą Eing./Aus. masz grupowane minusem.

 

P.s. dokup sobie wsuwki bo takie drutowanie na górnym minusie może się źle skończyć.

Edited by GregorY (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagZyg

Witam ponownie. Czyli mam dpodłaczyć + do pierwszej wsuwki po lewej, a minus do drugiej i coś mam jeszcze przełączyć?

A tak na marginesie GregorY to dzięki za podpowiedz z tymi kabelkami

:oslabiony:

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregorY

Tak jak piszesz - do pierwszej wsuwki plus z akumulatora, (na górze pisze Eing. Batt.), a do drugiej kolumny gdzie pisze Eing. (- minus) wsuwkę z minusem.

Nie za bardzo rozumiem przełączniki po lewej stronie Ein/Aus ale do tego dojdziesz metodą prób. Mogę sie jedyne domyślać, ze mogą być wykorzystywane przy ciągnięciu prądu z samochodu w czasi ejazdy - moze się jacyś knausiacy wypowiedzą, lub tez trafo nie działa automatycznie, przy zaniku napiecia 230V z zewnątrz trzeba po prostu przełączyć na Aku.

 

Widzę równiez, że nie wykorzystujesz zasilania stabilizowanego 2A (czwarta od lewej lub jak kto woli - środkowa szyna), a przyda sie na Ledy lub pompkę sraczyka jeśli masz.

Edited by GregorY (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

EINgang = Wejście

AUSgang = Wyjście

 

Czyli manualne przełączanie na zasilanie z Wewnątrz- (akumulator)  i z Zewnątrz.- Sieć 230v ~  (przez transformator)

Edited by pasjonat (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagZyg

Ok czyli reansumując:

do pierwszej wsuwki od lewej+

do drugiej wsuwki od lewej-

Przełącznik na Eingang

Ale nie rozumiem czemu już tam są podpięte jakieś przewody? Nigdzie nie znalazłem miejsca na podłączenie akumulatora.

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregorY

Poszukaj na spokojnie gdzie idą poszczególne przewody.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

W zasadzie nie przewody a jeden . Niebieski w pierwszym z lewej. bo reszta od lewej to:

2 - wspólny minus dla wszelakich odbiorników na pokładzie oraz nieistniejącego jeszcze akumulatora.

3 - wyjście + stabilizowane 12v o maksymalnym obciążeniu 2 A

4,5,6 to dedykowane wyjścia+  z zabezpieczeniami jak wyżej czyli A1. A2, A3 

                  A1 przez bezpiecznik 10A

                  A2 j/w

                  A3 przez bezpiecznik 15A 

 

Pod A3 prawdopodobnie podpięte masz + lodówki i jeszcze coś  na "dziko" pod wsuwkę ( ten dolny grubszy >> lodówka.

Pod A1 A2 pompka i oświetlenie.

 

Pod trzeci od lewej - (stabilizowane 12v ) najczęściej  służy do takich  odbiorników jak zegar czy radio z  okapu kuchennego , które potrzebuje stabilizowane zasilanie by z poboru na AUS nie buczało w głośnikach.  

Edited by pasjonat (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

Ein / Aus to najzwyczajniej w świecie Włączony / Wyłączony lub inaczej I / O.
Aus w tym przypadku jako rzeczownik - coś w rodzaju koniec (Ende, Schluss).
Jest to po prostu włącznik zasilania elktrobloku.
To "coś" poniżej, to zabezpieczający wyłącznik termiczny. Obok niego są piktogramy, które pokazują, że gdy przycisk jest prawie schowany, to elektroblok jest włączony. Gdy przycisk mocno wystaje z obudowy - zadziałało zabezpieczenie termiczne i elektroblok jest wyłączony (Aus). W celu przywrócenia zasilania, należy poczekać do ostygnięcia trafa i ponownie wcisnąć przycisk. Gdy wyskakuje zbyt często, może to świadczyć o usterce elektrobloku lub jego zbyt dużym obciążeniu.
Ten elektroblok, to dawny produkt Dometica. Posiada automat (przekaźniki) przełączający na zasilanie z accu, gdy energoblok wyłączymy (Aus) lub gdy odepniemy zasilanie 230 V od przyczepy. Z tego, co pamiętam, accu nie jest doładowywany podczas zasilania przyczepy z 230 V.

Resztę Koledzy napisali.

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kristofer

post-8228-0-06686600-1372176832_thumb.jpg

 

Nie pamiętam, czy wszystkie obwody 12 V są przyłączane do accu, dlatego warto to sprawdzić praktycznie po podłączeniu accu. Bezpiecznik 15 A, ponieważ myślę, że z pracując tylko na accu, nie będziesz z niego "ciągnął" większego obciążenia (nawet krótkotrwale).

Jeśli do obwodu 15 A była by podłączona faktycznie lodówka i obwód ten nie będzie odłączany przy pracy na accu, to bezwzględnie trzeba pamiętać o przełączeniu lodówki na zas. gazem (inaczej accu rozładuje się momentalnie).

IMHO

Edited by Kristofer (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

Masz racje Kriss ,

Jeśli chodzi o przełącznik to jest to rzeczywiście włącz /wyłącz  (EINschalten/AUSschalten) czyli włącznik zasilania , a niżej automatyczny bezpiecznik z takimi samymi oznaczeniami i według Twojego opisu.

W przypadku przyłączy Wejście/wyjście (EINgang/ AUSgang pozostaje bezbłędne).

Share this post


Link to post
Share on other sites
MagZyg

Wielkie dzięki za pomoc. Myślę ze już wszystko jest dla mnie jasne. W wekend przetestuje podpięcie aku, czas dozbroić cepkę i wyjazd wakacyjny.... Raz jeszcze bardzo dziękuję i pozdrawiam.

Magzyg

Share this post


Link to post
Share on other sites
GregorY

Nie zapomnij pochwalić się efektami pracy :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
saharek

Witam, mam ten sam problem, gdzie mogę u siebie podłączyć akumulator?

wiem że kiedys był bo przewody były luzem, zdjęcia z mojej przyczepy

post-8798-0-05288700-1372238859_thumb.jpg

post-8798-0-04486500-1372238861_thumb.jpg

post-8798-0-44256300-1372238862_thumb.jpg

post-8798-0-97168700-1372238863_thumb.jpg

post-8798-0-16165600-1372238868_thumb.jpg

post-8798-0-91240400-1372238871_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
maciej_p

Z tego, co pamiętam, accu nie jest doładowywany podczas zasilania przyczepy z 230 V.

 

Mialem do czynienia z taki trafo - on wogole nie ma wejscia na AKU, to wejscie 12V  to zasilanie przychodzace z samochodu. Mozna tez podpiac AKU, ale ladowania nie bedzie.

 

Maciej

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...