Skocz do zawartości

Chłodzenie auta


Cezarr

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 75
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

proponuje przed wyjazdem sprawdzić działanie wentylatorów,elektrycznych jak i zarazem tych ze sprzęgłem wiskotycznych,sprawdzić tez prawidłowe działanie termostatu,oraz wydajność płynu chłodniczego,jezeli zbliza sie wymiana oleju,nie zwlekać,przed wyjazdem warto zmienić,świeży olej ,silnik ma lżej,

w razie przegrzania niespodziewanego w trasie,ja zawsze woże kawałek kabla do mostkowania wentylatora,ale to juz w razie awari,poprostu lubie sie zabezpieczyc 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto z wiskotycznym sprzęgłem wentylatora. Wydaje się, że działa ok, ale pod dużą górę latem z budą potrafi się podgrzać wyraźnie mocniej niż normalnie. W czerwone pole nie wszedłem, ale było kilka razu nie tak daleko.

Zastanawiam się nad dołożeniem wentylatora elektrycznego od wersji z klimatyzacją. Dorobiłbym wyłącznik elektryczny do kabiny i mam wówczas kontrolę nad dmuchaniem powietrza na chłodnicę.

Czy robił ktoś podobny manewr? Ma to sens, czy bredzę? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam auto z wiskotycznym sprzęgłem wentylatora. Wydaje się, że działa ok, ale pod dużą górę latem z budą potrafi się podgrzać wyraźnie mocniej niż normalnie. W czerwone pole nie wszedłem, ale było kilka razu nie tak daleko.

Zastanawiam się nad dołożeniem wentylatora elektrycznego od wersji z klimatyzacją. Dorobiłbym wyłącznik elektryczny do kabiny i mam wówczas kontrolę nad dmuchaniem powietrza na chłodnicę.

Czy robił ktoś podobny manewr? Ma to sens, czy bredzę? 

W moim aucie wentylator z klimy włącza się automatycznie kiedy temperatura silnika jest za wysoka mimo wyłączonej kilimy(takie wspomaganie chłodzenia)

tak więc uważam że takie rozwiązanie nawet jak to będzie samoróbka na pewno będzie  :ok: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Czy robił ktoś podobny manewr? Ma to sens, czy bredzę? 

kiedyś w poprzednim aucie miałem taki patent,samemu włąnczałem wentylator,i zdawało to egzamin na 5

niewiem jak ma MB,wiem że w 2.5 TDS-sie,i 2.5 TD w omegach można wymienić sobie olej w sprzęgłach wiskotycznych,i chula dalej jak nowe,no chyba że jest ostro zajechane to nie

Edytowane przez dawidknaus (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy pisze o wentylatorach, a zapominacie o najważniejszym. Raz na jakiś czas trzeba umyć chłodnicę. Radiator się zasyfia i niema swobodnej cyrkulacji powietrza. Jeśli mamy taką możliwość, to demontujemy osłonę chłodnicy i walimy ostro ciśnieniem wody. Ważna rzecz, zawsze robimy to prostopadle do ułożenia radiatorów! Jeśli do tego się nie zastosujemy, to możemy bezpowrotnie zniszczyć chłodnicę. 

Dopiszę jeszcze tylko tyle, że benzyna łatwiej zniesie przegrzanie, niż Diesel. No i jeśli auto się grzeje, to jest za słabe do cepki i to musimy mieć na uwadze. 

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Dopiszę jeszcze tylko tyle, że benzyna łatwiej zniesie przegrzanie, niż Diesel. No i jeśli auto się grzeje, to jest za słabe do cepki i to musimy mieć na uwadze. 

Ale sprawnego diesla trudniej jest zagrzać, przynajmniej ja takie miałem nawet teraz jak stałem w korkach w mieście

i to w te upały gdzie temp. w cieniu była 30stopni to silnik miał max 90 i ani stopnia więcej niezależnie od tego jak długo stałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mojego diesla nie da się przegrzac w korkach itp. Ma chyba jeszcze sprawne sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze i nawet jak w upał stoi w korku, to temp. dochodzi do 90-95 C i nie ruszy dalej. Chłodnice miałem płukaną półotra roku temu i wlany nowy płyn.

Ale już z budą w ostrych górach to co innego. Dlatego myślę aby przed wyjazdem na urlop dołożyć wentylator klimy do mojej chłodnicy. Jak widzę pomysł nie jest nowy i już przetestowany - tym lepiej dla mnie.

 

A ogrzewanie oczywiście można włączyć i silnik ratować, ale... jest kłopot. Mam auto bez klimatyzacji w kolorze ciemnozielonym. Latem nie jest w nim chłodno. Szyberdach bardzo pomaga, ale właśnie podczas jazdy w górach z budą prędkości uzyskuję niewielkie i szyber nie załatwia do końca sprawy. Żona i córka marudzą z tyłu, że im gorąco. I jak do tego włączę na podjazdach ogrzewanie ma full plus wentylator na max, aby wymusić przepłym powietrza w nagrzewnicy (wówczas dodatkowej chłodnicy silnika), to mnie chyba zamordują, pokroją na kawałki i ... nie wiem co dalej mi zrobią.

Dlatego kombinuję jak wzmóc przeływ powietrza przez chłodnicę w krytycznych sytuacjach, ale nie do środka do kabiny.

Normalnie wentylator klimy pracuje godzinami, gdy jedzie się z włączoną klimatyzacją. Czyli jest przystosowany do pracy ciagłej. Zatem jeśli ja - mimo braku klimatyzacji - włączę go na kilka godzin podczas jazdy w przez górzysty teren, to wentylator powinien to wytrzymać bez problemów.

Edytowane przez inhalt (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprawnego diesla trudniej jest zagrzać, przynajmniej ja takie miałem nawet teraz jak stałem w korkach w mieście

i to w te upały gdzie temp. w cieniu była 30stopni to silnik miał max 90 i ani stopnia więcej niezależnie od tego jak długo stałem.

a jak sprawdzasz, ze silnik nie ma więcej niż 90 stopni, według wskazań czujnika? moim zdaniem czujniki w autach wskazują orientacyjnie?!

przykład:

mam dwa wyświetlacze temperatury passacie jeden jest wskazówkowy, który to w zakresie 80-98 wskazuje zawsze temperature 90 stopni!,

i drugi elektroniczny który pokazuje temperature z dok. do jednego stopnia,

tak jak widac na zdjęciu, na elektronicznym jest 97 stopni, a na wskazówkowym równo 90, tak, ze to chyba spora rozbieżnośc biorąc pod uwagę tak wysoką temperaturę

post-3107-0-33397700-1372109563_thumb.jpg

 

po zrobieniu zdjęcia byłem w ASO (wiem, że to nie koniecznie autorytet), ale powiedzieli, że to normalny zakres temperatury pracy silnika, jeździc i sie nie przejmować, dodam, ze nie jechałem z przyczepą

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sprawdzasz, ze silnik nie ma więcej niż 90 stopni, według wskazań czujnika? moim zdaniem czujniki w autach wskazują orientacyjnie?!

W ukrytych funkcjach OBC tak to się nazywa, jest tam między innymi ilość paliwa z każdym ze zbiorników, temp. płynu oleju ładowanie

i inne takie pierdoły. Wskaźnik tak jak piszesz to tylko orientacyjnie pokazuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.