Skocz do zawartości

Upały groźne dla holowników


Helmut

Rekomendowane odpowiedzi

Turbina nie rozwala się od tak przy takim przebiegu jaki podał Kamil, chyba że ten przebieg to jakieś 50% prawdziwego. :hmm:

A naprawa auta z gazem też jest kosztowna w niektórych przypadkach.

 

Moja Lagunka 2,2 dCi przelatała już 224 tys. km i oryginalna turbinka nadal ładnie się kręci. Prawdopodobnie Vectra miała skręcony licznik, co jest normą w autkach ściąganych zza zachodniej granicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 305
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Moja Lagunka 2,2 dCi przelatała już 224 tys. km i oryginalna turbinka nadal ładnie się kręci. Prawdopodobnie Vectra miała skręcony licznik, co jest normą w autkach ściąganych zza zachodniej granicy

Moja 307 1,6 HDI ma już ponad 290 tyś. i też oryginał turbo ... ciekawe jak długo jeszcze ? (Pewny przebieg)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja Lagunka 2,2 dCi przelatała już 224 tys. km i oryginalna turbinka nadal ładnie się kręci. Prawdopodobnie Vectra miała skręcony licznik, co jest normą w autkach ściąganych zza zachodniej granicy

Nie tylko, kiedys na forum daci opisywali MCV skrecone w Aso :-(

a turbine mozna dość szybko załatwić, wiec moze tu poprzedni właściciel sie przyczynił ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 Wiem jedno to nie są już te diesle i te turbiny...

 

Kolego nie masz racji .

Jak Kierowca jest piz..a , to turbinę załatwi za 10000 km.

W dodatku dwu masa ......jak się jeździ normalnie to dwumas spokojnie pociągnie 500000 km .

Nikomu nie zwracam uwagi , ani się nie chwalę , bo sam się  uważam za niedzielnego kierowcę , ale nasze pojazdy muszą mieć wyczyszczony wydech .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trafko czyli niemal 100% uzytkowników Vectry z 1,9 CDTI 150KM to p... bo turbiny i dwumasy padają nagminnie? 

Prawda jest taka że motory są bardzo dynamiczne i zachęcają do deptania a podzespoły są za delikatne, specjalnie wg mnie.

Trochę w życiu widziałem ale nigdy dwumasy z takim przebiegiem. Nawet jeśli nie padnie,  to przy wymianie bardzo dobrego, udanego sprzegła prz przebiegu rzędu 200 000 nikt nie powstrzyma się od jej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  to przy wymianie bardzo dobrego, udanego sprzegła prz przebiegu rzędu 200 000 nikt nie powstrzyma się od jej wymiany.

 

270000 sprzęgło oryginał ( fakt , że liczę się z wymianą ) , dwumas cichutki.

Paru znajomych ma większe przebiegi na różnych samochodach i dwumasy dobre.

Jeśli vectra ma za dużą moc to prędzej się coś urwie w napędzie niż dwumas padnie.

Prawda jest taka ,że turbinę można wykończyć  w tydzień , a dwumas wykończyć w parę miesięcy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Turbina nie rozwala się od tak przy takim przebiegu jaki podał Kamil, chyba że ten przebieg to jakieś 50% prawdziwego. :hmm:

A naprawa auta z gazem też jest kosztowna w niektórych przypadkach.

Widzisz Tom, jestem miłośnikiem motoryzacji (nie mam wykształcenia technicznego ale bardzo, bardzo dużo aut naprawiałem i naprawiam ... ot hobby)

 

auto ma w 100% pewny przebieg - tak są takie auta, których użytkownicy wiedzą o nich wszytko od początku ich uzytkowania czyli wyjazdu z polskiego salonu  (ot biały kruk, lub jednorożec ... jak zwał tak zwał ;) )

 

Dwumas już wymieniony ;)

a bazą nie do końca jest 120KM silnik gdyż 120KM jest 8v natomiast wersja 150KM ma 16v

 

Reasumując ... o auto dalej dbam ale niestety wiek robi swoje ... i faktycznie gdybym przy zakupie zainwestował (pewnie mniejsze środki) w wersję 3,2 V6 per saldo mniej by mnie to kosztowało ... ale cóż mądry Polak ...

 

 

Niestety turbina poprostu się zużyła i to dość masakrycznie :(

koszty będą bardzo wysokie ale na szczęście nie aż tak wysokie jak pisaliście ...

turbina już po regenracji autko dziś wyjeżdza i weekend na spokojne docieranie.

Edytowane przez Kamil_K (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na dwumas tez było mało ale niestety się zaklinował ... chociaż wiem, że potrafią wytrzymywać więcej.

 

A co do turbiny to trochę siedząc w temacie (oba fora Vectry) to raczej obstawiałbym na jakiś słaby egzemplarz bo na turbiny w tych silnikach raczej mało kto narzeka i znam kilka tych aut z dużo wyższymi przebiegami ...

ale dwumas we wszystkich autach które znam był ~120-150tys wymieniany, a jak ktoś na nim dłużej jeździ to po prostu nawet nie zdaje sobie sprawy że jest niesprawny ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas już wymieniony ;)

a bazą nie do końca jest 120KM silnik gdyż 120KM jest 8v natomiast wersja 150KM ma 16v

 

 

Kamil baza to baza, przede wsztstkim ten sam blok, osprzęt itd. Silniki róznią się prawie wyłącznie głowicą 8/16. Tubina w 120-stce wytrzymuje 20-30 tysiecy wiecej bo i silnik mniej narowisty.

 

Ona nie ma dwumasy , przebieg pewnie ponad milion i właścicieli ze 100 miała.

 

Wiem, to było pytanie żartobliwe. Powiedz jakie konkretnie auto widziałeś z 500 tysiami i orginalną dwumasą, nie mówiac już o turbinie...

Edytowane przez Commander (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.