Skocz do zawartości

Budowa przyczepki "kombinowanej"


Ludwik

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich forumowiczów.
Jestem nowym użytkownikiem tego forum, dużo czytałem jeszcze przed rejestracją co i jak z cepkami sie je:) gdyż od dłuższego czasu obija mi się po głowie pewien projekt zbudowania przyczepki (jak w temacie) "kombinowanej".

To co chodzi mi po głowie to nic innego jak 2w1- przyczepka kempingowa i towarówka. W moim zamyśle miały to by być dwie osobne zabudowy które za pomocą śrub jestem w stanie zdjąć założyć z tego samego podwozia.

Ot. Tyle.

Podwozie byłoby zbudowane z profili zamkniętych( zastanawiałem się nad profilem około 30x30x2/3mm-czy ktoś ma jakieś zastrzeżenia?nie za kruche?) na belce z jakiegoś zachodniego auta, (Audi 80 czy coś w ten deseń-zależy co by się trafiło-czy to dobry wybór?).Oczywiście instalacja elektryczna i zaczepy itp.

Jeśli się rozchodzi o budowę towarówki- to nie mam większych pytań,to nie byłby większy problem-tym się nie martwię.

Zastanawiam się głównie nad rozwiązaniem budy kempinga- dorwałem książkę A. Słodowego "Budujemy przyczepki campingowe" Dużo schematów opisów przydatnych się ta znajduje ale technika poszła do przodu przez te kilkadziesiąt lat... 

I tu mam kilka pytań.
Zastanawiam się nad konstrukcją ścian- czy robić konstrukcje drewniano-sklejkowe(szkielet z twardego drewna, sklejka na zewnątrz ocieplenie, sklejka wewnątrz) czy drewniano-metalowe(szkielet z drewna blacha stalowa/aluminiowa na zewnątrz i reszta)? czy też może inne wariacje?

Zastanawiam się głównie nad tymi dwoma materiałami gdyż mam jakie takie pojęcie na temat obróbki  tego a z żywicą i resztą nie miałem styczności.

Wiem że koszta bedą duże itp.-po prostu to ma być budowa na wolne chwile. Planów dokładnych nie mam, póki co chciałbym rozwiązać wszystkie kwestie technologiczne a dopiero potem kreślić plany.

No i oczywiście kwestia prawna w tym państwie... Czy ktoś sie orientuje jak by przebiegał proces rejestracji takiego cuda?

Mam nadzieję że w miarę jasno opisałem temat, jeśli umieściłem go w złej części forum-proszę o przeniesienie:)

 

Pozdrawiam:)
Ps. Jeśli chodzi o park maszynowy- raczej jestem dobrze wyposażony w różne rodzaju narzędzia, plac, miejsce zadaszone też się znajdzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym zadał pytanie ile chcesz na to przeznaczyć $.

Na forum kilka osób robi własne "kampery", Pasjonat złożył budkę w zasadzie od zera, więc pewnie mają swoje rozwiązania na różne problemy, jakie wyszły po drodze. Zastanawiam się tylko po co Ci 2w1 jeżeli jak piszesz masz plac więc miałbyś gdzie trzymać 2 przyczepy, na lekką towarówkę przegląd dożywotni ( ja z moją nie muszę jeździć ), OC to też nie duże koszta więc może lepiej mieć 2 osobne przyczepy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj. 

 

Z rejestracją  możesz ieć  problem bo SAMy muszą  mieć  konkretne przeznaczenie (towarowa,specjalna , kempingowa itd) nie wiem jak było by to jako taki "mix"

 

Co do ścian to zestaw sklejka konstrukcja  sklejka  będzie ciężki w wadze i utrzymaniu. Natomiast poszycie z blachy stalowej także będzie b.ciężkie. Najlepszym jednak zestawieniem będzie standard sklejka konstrukcja i poszycie alu. 

Budując konstrukcje będziesz musiał dobrze przemyśleć  sztywność budy  by w czasie przekładania nie rozsypała się jak domek z kart. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z kosztami to  byłaby to budowa rozłożona w czasie- więc trudno by określić ile bym przeznaczyłbym- po prostu powoli sukcesywnie bym budował-metodami "gospodarczymi". Co do wielkości placu -nie jest to zaś wielki plac:) poza tym-stawiam na uniwersalność przyczepki:)  Choć też wyznaję że zasadę że jak coś jest do wszystkego to.. wiadomo jest do czego:) po prostu po dłuższych przemyśleniach doszedłem do wniosku że taki mix byłby najlepszy.Przyczepkę kempingową potrzebowałbym kilka razy do roku więc buda mogłaby sobie spokojnie stać w czasie nieużytkowania. 

Co  do konstrukcji mógłbym prosić o rozjaśnienie jak by to miało wyglądać? Szkielet drewniany, poszycie z blach aluminiowych (o jakiej grubości?) ocieplenie pomiędzy to jakieś cienkie, i cienka sklejka na obicie wewnątrz?

Co do przekładania myśle że jak sie porządnie poskłada budę to nie rozleci się tak szybko...

Co do kwestii prawnej zastanawiam sie gdzie uderzyć, rzeczoznawca? diagnosta? wydział komunikacji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj.

Nie napisałeś nic bliżej o sobie. Ile Was jest, jaki holownik itd. Jeśli jest was 3 max 4 osoby to przy twoich chęciach zastanowiłbym się nad fajnie pomyslaną zabudową na pick-up `a. Generalnie same +. Zero rejestracji, przeglądów, zezwoleń, a na co dzień zabudowę pod dach. Wnętrze do wykonania wg gustu a częsci z rozbitych przyczep do wykorzystania jak znalazł. Pomyśl...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam:)

Lat mam 22,dodatkowo tata, ewentualnie dziewczyna-ale to bardziej przy wykończeniu:) z holownikiem to rożnie by było, od małego mitsubishi colta przez astre II w kombi dlatego celuje w lekką przyczepę dla 2,3 osób. Myslałem nawet o budowie namiotówki ale jakoś nie wiem czy taki twór jest praktyczny(słyszałem wiele negatywnych opini) albo przyczepki w której w środku byłoby miejsce do spania a kuchnia i reszta byłaby na wierzchu.-taka mini przyczepka.  

Zastanawiałem się nad takimi rozwiązaniami z pick-upem ale jakoś nie przekonuje mnie to- oraz generalnie nie przepadam za takimi samochodami, wolałbym  mieć normalne auto na co dzień a  gdyby była potrzeba to coś zapiąć na hak. 

szukałem informacji o grubości blach, niestety nic nie znajduje- czy ktoś mógłby dokładniej opisać budowę takiej ścianki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałem myślowo ten temat. Zastanawiałem się poważnie nad właśnie takim rozwiązaniem.

Moim zdaniem nie będzie problemu z rejestracją, gdyż rejestrujesz jako towarową, a ta buda na górze to po prostu ładunek. I tak nie siedzisz w niej podczas jazdy więc co kogo obchodzi jaki ładunek wozisz. A na kempingu jesteś już poza drogą publiczną więc możesz sobie spać w swoim ładunku ile chcesz.

 

Moim zdaniem inna kwestia rozkłada pomysł. Samo podwizie nie jest jakoś specjalnie drogie. Do tego towarówkę wygodnie jest mieć nieco mniejszą niż kemping. Za to konstrukcja samej budy kempingowej staje się trudniejsza i cięższa jeśli ma być samonośna i wytrzymywać podniesienie i ustawienie bez podwozia. Jeśli nei masz dźwigu to najlepiej chyba tak całość skonstruować, żeby unieść budę na łapach i podwoziem wyjechać spod spodu. Montaż w odwrotnej kolejności.

 

Wydaje mi się, że taniej będzie zrobić towarówkę, a kupić kempingową (ewentualnie do remontu jeśli lubisz tę zabawę). Mix tak naprawdę nic nie daje oprócz marnowania czasu i wysiłku na przezbrajanie przyczepy przed wyjazdem. Ja odpuściłem i kupiłem kemping, a za 3 tygodnie będę robił towarówkę "pod swoje potrzeby". Oś już mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie przyczepki istnieją  -Knaus Deseo 

 

 

Witaj. 

 

Z rejestracją  możesz ieć  problem bo SAMy muszą  mieć  konkretne przeznaczenie (towarowa,specjalna , kempingowa itd) nie wiem jak było by to jako taki "mix"

 

 

ciekawe jak rejestrowany jest Knaus Deseo , bo są wersje z dużą ładownością i DMC a małą MW , swojego czasu szukałem takiej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Posiadam podnośnik elektryczny i łańcuchowy które po prostu się kurzą,  więc można by się pokusić o wykorzystanie tego sprzętu w podnoszeniu. Póki co zostaje przy rozwiązaniu tej przyczepki, teraz pozostaje mi posiedzieć nad kartką papieru i pokreślić wszystkie plany podwozia, nadwozi. Jak i wykonać ogólny zarys ciężaru przyczep.

Mam tylko pytanie z  jakich grubości kantówek buduje się szkielety przyczepek kempingowych? I czy mogłoby to być zbudowane z drzewa sosnowego? Czy jednak musiałoby być bardziej twardsze? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej sprawie?

Dodatkowo czy  blacha aluminiowa o grubości 1mm jest odpowiednia do wykorzystania w celu poszycia zewnętrznego?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

A jak by zamaist kantówek zastosować winkle aluminiowe (problem ew. nieszszcelności nie jest już wtedy dramatem).

Wg mnie 1 mm blacha alu wystarczy. Potem steropian i płyta meblowa od wewnątrz. Grubość scian musisz dopasować do uszczelek okiennych z oryginalnych przyczep. Jako podwozie zastosowabym niedużą lawetę...

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

A jak by zamaist kantówek zastosować winkle aluminiowe (problem ew. nieszszcelności nie jest już wtedy dramatem).

Wg mnie 1 mm blacha alu wystarczy. Potem steropian i płyta meblowa od wewnątrz. Grubość scian musisz dopasować do uszczelek okiennych z oryginalnych przyczep. Jako podwozie zastosowabym niedużą lawetę...

Pozdrawiam.

Oki , "kantówki" zastąpisz alu , ale rozważasz płytę  meblową  , która już bez kontaktu z wodą  , a z samej wilgoci w powietrzu  napuchnie i zbutwieje . Ponadto 1mm blachy alu na poszycie to za duży ciężar. 050-075mm to max. 

 

Witam, Posiadam podnośnik elektryczny i łańcuchowy które po prostu się kurzą,  więc można by się pokusić o wykorzystanie tego sprzętu w podnoszeniu. Póki co zostaje przy rozwiązaniu tej przyczepki, teraz pozostaje mi posiedzieć nad kartką papieru i pokreślić wszystkie plany podwozia, nadwozi. Jak i wykonać ogólny zarys ciężaru przyczep.

Mam tylko pytanie z  jakich grubości kantówek buduje się szkielety przyczepek kempingowych? I czy mogłoby to być zbudowane z drzewa sosnowego? Czy jednak musiałoby być bardziej twardsze? Ma ktoś jakieś doświadczenie w tej sprawie?

Dodatkowo czy  blacha aluminiowa o grubości 1mm jest odpowiednia do wykorzystania w celu poszycia zewnętrznego?

Pozdrawiam.

Podnoszenie na zasadzie dźwigu jakąkolwiek wyciągarką jest kulawym rozwiązaniem ze względu wymuszenie mocniejszej konstrukcji bryły zabudowy .Znacznie lepszym i prostszym są  regulowane hydraulicznie lub śrubowo kobyłki. Czyli pojazd z zabudową kempingową  wjeżdżający między jakieś  stojaki na których osiądzie zabudowa a pojazd z pod niej wyjedzie po jej odmontowaniu i uniesieniu. Wówczas wystarczy wzmocniona podstawa zabudowy.

 

Co do  listew kratownicy ściany to przeważa wymiar przekroju od 2,2cm do 2,5cm x 3cm lub 3x3cm. W zupełności sosna wystarczy natomiast w miejscach  ościeży okien i drzwi , zwłaszcza w miejscach kotwienia zawiasów i zamków koniecznie jest drewno twardsze.Podobnie w częściach ścian gdzie będą  kręcone meble. Drgania w czasie jazdy lubią  luzować  różnego rodzaju wkręty w miękkim drewnie. 

Z blachą  to tak jak pisałem wyżej . 1mm to duży ciężar , nawet dla alu.

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje za wyczerpujące odpowiedzi.

Do do ścian, wydaje mi się że blacha aluminiowa(0,5 mm), do tego folia paroizolacyjna, szkielet drewniany sosnowy,z dodatkami drewna twardszego w okolicach przekrojów 2,5 x 3 cm i do tego ocieplenie(styropian/ wełna mineralna) i jako obicie wewnętrzne i meble sklejka wodoodporna (grubość zależna od miejsca zastosowania).

Co do nóg mógłbym zastosować 4 podnośniki samochodowe które mogłyby pełnić dodatkową rolę jako podpórki w czasie postoju na kempingu. A gdy byłaby potrzeba zdjęcia budy to wystarczyłoby podłożyć jakieś grubsze kantówki pod nie.

Co o tym myślicie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej.

Ludwiku, ale wg mnie to całość musi jeszcze jakoś wyglądać. Jak będziesz stosował i to i owo to wyjdzie ci z tego w najlepszym wypadku kiosk lub budka na grilowane kurczaki. Podziwiam twoje chęci ale, nie czy nie byłoby lepiej odbudować przyczepę jak zrobił to Pasjonat, skoro masz takie zaplecze techniczne.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Wiem że walory estetyczne mają tutaj duże znaczenie, nie chciałem nic robić kanciatego- bryłę miałaby przyczepka podobną do niewiadówki, ewentualnie dłuższą(wszystko zależne by było także od całkowitej masy przyczepki żeby nie przesadzić.) Zastanawiałem się także nad kupieniem skorupy od n126 ale te które są w mojej okolicy to.. cenowa porażka- ludzie chcą kosmiczne kwoty za coś co  rozsypałoby się w rękach...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim skromnym zdaniem jak coś jest do wszystkiego to jest do niczego, a koszty budowy takiej przyczepy będą duze. Weż  jeszcze poprawke ze prawdopodobnie od czerwca bedzie duży problem zarejestrować SAMA. Jeśli jak piszesz masz zaplecze to szybko rób przyczepę towarową, a kempinga kup jakiegos do remontu i zrób go według wlasnych potrzeb. A utrzymanie 2 przyczep nie jest drogie dojdzie  Ci tylko oc oklo 50 zl za towarową lekką. Ja własnie koncze towarówkę i lada dzień bedę ją rejestrował , mam nadzieje ze nie bedzie problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.