Skocz do zawartości

Luzy za zaczepie haka. Pilne!


Baart

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, niedawno kupiłem przyczepę Hobby Prestige 560 2004r. To już kolejna moja przyczepa jednak problem, którym chce się podzielić spotykam pierwszy raz. Przyczepa posiada zaczep z poniższego zdjęcia. Właściwie występują 2 problemy.

Pierwszy polega na trudności zdejmowania zaczepu z haka, wygląda  to tak jakby mechanizm nie zwalniał do końca zacisku na haku.

Drugi to luz poziome i pionowe na zaczepie względem dyszla. Efektem tego są niepokojace odgłosy podczas jazdy- stukanie i pukanie szczególnie przy niższych prędkościach przy hamowaniu, wybojach bez przyspieszania .

 

Temat jest pilny ponieważ za parę dni wybieram się nad morze. Jestem z Warszawy i chciałbym coś z tym zrobić.

 

Czy do wymiany jest cały zaczep a może jakieś elementy w dyszlu. Może macie kogoś kto ogarnia temat i działa na terenie Mazowsza.

post-8841-0-15184800-1366576449_thumb.jpg

Z góry dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I problem - dzwignie/rekojeść/  podnosisz do gory... do momentu jakby odskoczyla samodzielnie, ale w momencie kiedy wypinasz kule haka musisz nieco silniej te dziwgnie pociagnac jeszcze - powinna pojsc o kilka cm dalej 

 

nie wiem czy czasem zamek ci nie blokuje - w miejscu gdy nie mamy zamka jest taka mala dzwigienka

 

powinno wygladac to tak:

gdy cepa zapieta na hak - podnosisz dzwignie, naciskasz dzwigienke lub przekrecasz zamek zgodnie z kierunkiem wskazowek zegara i wtedy mocniej podnosisz te duza dzwignie /rekojesc/

 

II problem

 

najprawdopodobniej wytarte okladziny cierne lub ich brak...

 

tu poczytaj:

http://www.winterhoff.de/Bilder/WS3000-00_GB.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz mi przyszlo na mysl - przy odpinaniu uzywales kluczyka??

- jesli nie to bankowo nie masz okladzin

 

wtedy bez rozblokowania zamka zdejmiesz z kuli ale ciezko ...



Luzy zaczep-dyszel to raczej okładziny na suwadle.

 

Drugi to luz poziome i pionowe na zaczepie względem dyszla.

 

 

domyslam sie że "zaczep" to kula haka a "dyszel" to sprzęg cepy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu mnie trochę zmartwiliście. Może to zabrzmi śmiesznie ale nic nie wiem o istnieniu żadnego kluczyka. Kupiłem przyczepę za granicą więc nie miał kto mi wytłumaczyć:( Wiem tylko że na górze zaczepu w obudowie plastiku jest dziura oznaczona kolorem zielonym/czerwonym z cieniutkim bolcem, intrygowało mnie to ale nie miałem jak tego ruszyć. Gdzie się umieszcza ów klucz, jak wygląda i jak go mogę zdobyć?

 

Jeżeli to są okładziny na suwadle tak jak piszecie i tym spowodowane są te luzy i pukanie to jak mam to naprawić, ewentualnie gdzie w Warszawie? Żebyśmy się dobrze zrozumieli jak trzymam za zaczep to mogę nim poruszać na boki i góra doł względem przyczepy (ona stoi nieruchomo) takie są luzy.

 

Czy to niebezpieczne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tu mnie trochę zmartwiliście. Może to zabrzmi śmiesznie ale nic nie wiem o istnieniu żadnego kluczyka. Kupiłem przyczepę za granicą więc nie miał kto mi wytłumaczyć :( Wiem tylko że na górze zaczepu w obudowie plastiku jest dziura oznaczona kolorem zielonym/czerwonym z cieniutkim bolcem, intrygowało mnie to ale nie miałem jak tego ruszyć. Gdzie się umieszcza ów klucz, jak wygląda i jak go mogę zdobyć?

 

Jeżeli to są okładziny na suwadle tak jak piszecie i tym spowodowane są te luzy i pukanie to jak mam to naprawić, ewentualnie gdzie w Warszawie? Żebyśmy się dobrze zrozumieli jak trzymam za zaczep to mogę nim poruszać na boki i góra doł względem przyczepy (ona stoi nieruchomo) takie są luzy.

 

Czy to niebezpieczne?

Baart , dopuszczalny luz na suwadle to 1-2mm. Naprawa polega na wymianie tuleji ślizgowych- 2szt. ,które znajdują się w UN .Należy te tuleje wycisnąć na prasie ,nastepnie nowe (kupujemy nowe, dobierając średnicę suwadła) wciskamy na prasie a nastepnie rozwiertakiem nastawnym rozwiercamy do średnicy suwadła  cały czas sprawdzając starym suwadłem aby nie rozwiercić za dużo bo efekt bedzie taki jak masz w tej chwili.

 

Mam pytanie do Ciebie czy sprawdziłeś jaki masz nacisk przyczepy na hak holowniczy przed jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam kol. Baart, ale widać, że jeszcze nie jest obcykany w kwestii zaczepu. Może jednak powinien podjechać do serwisu przyczep (nie tylko kempingowych, ale jakichkolwiek przyczep) i dać na to zerknąć fachowcowi. Zadał pytanie na forum, bo mogło to być coś banalnego. Okazuje się, że sprawa nie jest oczywista, a wyjazd za kilka dni. Więc chyba nie ma co ryzykować jazdy na niesprawnym sprzęgu - za dużo do stracenia, a i tak kiedyś trzeba będzie to doprowadzic do porządku. Buda z 2004 roku, pewnie piękna. Czy jest sens oszczędzic i nie sprawdzić sprzęgu i UN, a potem ew. zgubić ogon po drodze?

Ja sugeruję serwis przyczep i przy okazji kontrolę ustawienia hamulców. Łożyska w tym roczniku to już pewnie kompaktowe bez regulacji luzu więc ta czynność odpada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stukanie podczas jazdy to raczej nie amortyzator, on dobija przy hamowaniu jeśli jest uszkodzony. Podpiszę się pod tym co napisał inhalt.
Podjedź do dobrego serwisu i w ciągu 15 minut będziesz miał diagnozę, napisz skąd jesteś to może będę mógł kogoś polecić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, niedawno kupiłem przyczepę Hobby Prestige 560 2004r. To już kolejna moja przyczepa jednak problem, którym chce się podzielić spotykam pierwszy raz. Przyczepa posiada zaczep z poniższego zdjęcia. Właściwie występują 2 problemy.

Pierwszy polega na trudności zdejmowania zaczepu z haka, wygląda  to tak jakby mechanizm nie zwalniał do końca zacisku na haku.

Drugi to luz poziome i pionowe na zaczepie względem dyszla. Efektem tego są niepokojace odgłosy podczas jazdy- stukanie i pukanie szczególnie przy niższych prędkościach przy hamowaniu, wybojach bez przyspieszania .

 

Temat jest pilny ponieważ za parę dni wybieram się nad morze. Jestem z Warszawy i chciałbym coś z tym zrobić.

 

Czy do wymiany jest cały zaczep a może jakieś elementy w dyszlu. Może macie kogoś kto ogarnia temat i działa na terenie Mazowsza.

attachicon.gifzaczep.jpg

Z góry dzięki za pomoc.

Baart,

Odbierz PRYWATNĄ wiadomość.   Wysłano 22 kwiecień 2013 - 20:12

Czekam na twoją pomoc.

Z góry dziękuję

Edytowane przez vistula (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam, jestem nowy na forum i mam podobny problem-pojedyńczy stuk tylko podczas ruszania oraz delikatny luz na boki zaczepu ze stabilizatorem westafalia starego typu.Moze ktoś już przerabiał jak to naprawic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.