Skocz do zawartości

Co sądzicie o tej cepce- dziękuję.


robi1967

Rekomendowane odpowiedzi

Witaj,

ładna, ale dlaczego SAM? Jeśli chodzi o problemy z masą własną ( np poprzednik nie mieścił się w 3,5T ) to mocno bym się zastanowił. Jeśli budka ma zaniżoną masę, a dojdzie do kontroli na drodze ( a pewnie kiedyś dojdzie ) to koniec wakacji. Ważenie przyczep jest popularne np w Austrii, Niemczech, a w Polsce to tylko kwestia czasu. Ważą już busy do 3,5T, ciężarówki już dawno ważyli, więc sprzęt mają.

Dopytaj się o co chodzi, bo SAM w tym roczniku to raczej nie jest norma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SAM??

 

nie chce niczego sugerowac ani wprowadzac w blad...

 

diagnosta i osoba rejestrujaca powinni juz siedziec...

 

przyczepa posiada wszystkie cechy przyczepy produkowanej seryjnie - czego brakuje? VIN wyparował czy sie wytarł?

 

raczej malo prawdopodobne aby "wałek" mial na celu zmiane mas bo to mozna zrobic inaczej, prosciej...

 

swego czasu /rok albo 2 lata temu/ byl taki fendt z uwalonym lewym tylnym calym rogiem ... i byla na sprzedaz bez dokumentow

 

takie okazy omijalbym szerokim łukiem...

Edytowane przez bodzioklb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiona w Łowyniu, ale nie w komisie tylko u handlarza. Sprowadzona prawdopodobnie z Danii. Zarejestrowana jako SAM aby zaniżyć DMC. Wiem, bo byłem u tego gościa. Kupowałem u niego akurat zbiornik na szarą wodę. Facet niczego nie ukrywał. Wskazał od razu które są po "dzwonach" i do rozbiórki (sprzedaży na części), a które są całe. I faktycznie tak było. Moim zdaniem obejrzenie jej nic nie kosztuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Nalezy pamietać, że w razie jakichkolwiek wątpliwości przykladowo w Niemczech Polizei(Policja) korzysta z katalogów danych jakie udostępnia producent. To jest reguła. Nie ma znaczenia czy to przyczepa czy samochód zawsze ma mozliwość sprawdzenia wszystkich danych pojazdu po nr VIN. Jeżeli przykladowo czegoś nie może ustalic to ściągnie dany pojazd na "bazę" i poczeka na informację z EDU baza połączona z ADAC i DEKRA. Chciałbym przestrzec przed róznego rodzaju głupimi zmianami w dowodzie rej. przyczepy bo wtedy to koniec wakacji i straszna grzywna. Pamietajcie, że nawet za brak tabliczki lub nieczytelny nr VIN bez wiekszych przeszkód Policja może wam zakoczyc przygodę. Jeżeli w dowodzie rej.będa zawarte jakieś "abstrakcyjne dane techniczne to zatrzymaja pojazd i wyślą zapytanie o wyjaśnienie przez naszą Policję, a to chyba nikomu nie potrzebne. W Niemczech "Zachodnich"  może tak nie wariują ale dawne "DDR-y" to istne dziwaki szukające dziury w całym. 

 

Ostatnio modne jest ściąganie pojazdów z szerszymi oponami niż dopuszcza producent. Bez wpisu w dowodzie mandat 150 Euro.  Wczesniej spojrzenie do katalogu. Jezeli dany pojazd był ściągnięty z Niemiec a wcześniej uzyskał homologacje na zamontowanie przykładowo szerszych opon to bez problemu honorują to.

 

Co do przyczepy to widac na seryjną produkcję i po nr VIN będzie znana jej cała prawie historia a przynajmniej jej prawdziwe dane techniczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Większość przyczep rejestrowanych jako S-A-M są jako skasowane przekazane na rozbiórkę, utylizacje. Też oglądałem sewego czasu przyczepy w Łowyniu i jak się orientowałem to przyczepy albo po powodzi, zalaniu.

Szkoda że dają się nabijać ludzie płacąc Bardzo dużą kasę "Oszustom".

Zakup takiej przyczepy ma sens jako pomieszczenie Socjalne na działce w krzakach.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim nr. VIN - piszecie ? 

 

Buda jest zarejestrowana na SAM-a  więc ma TYLKO tabliczke wydaną na Stacji Diagnostycznej ,którą to sam  partyzant-diagnosta  w czasie pracy przynitował .Widać ją na prawej stronie dyszla.

Orginalny nr. VIN już nie istnieje :hmm:  , o czym  juz Bodzio wyżej napisał .

 

Dobra wiadomość to taka ,że tego typu  "okazje" niewiadomego  pochodzenia, pod nazwą  SAM już nie długo  nie będą rejestrowane. 

Edytowane przez Maras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jak dla mnie to sprawa cuchnie na kilometr.

Za taką kasę mozna śmiało przebierać. SAM-a to można kupic za 500 zł.  do wożenia drewna do kominka lub węgla z GS-u.

Pozdrawiam.

 

 

 Dokladnie o to mi chodziło.

 

Chyba kazdy z nas kupując swoją pierwszą cepke był trochę zaślepiony jej pierwszymi urokami bez względu kiedy to było i jaki model. Przynajmniej w moim wypadku tak było. Z drugiej strony walczmy trochę z nieuczciwością sprzedających. Odnośnie Fendt-a  widać , że to seryjny model i z wpisem jak (Seicento z kratką = LKW)

W dodatku w ogłoszeniu sprzedający wyraźnie podkreśla , że jakośc firmy Fendt jest ogólnie znana.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są jeszcze dwie kolejne opcje :hmm: :

 

1. Pracownik fabryki wyniósł ją w "torbie" i złożył - sprzedał do Polski bo tylko tutaj przechodzą takie numery - sposób pozyskiwania towaru wprost z poprzedniego systemu :] .

2. Ktoś kupił zestaw do samodzielnego montażu :przyczepa: .

Edytowane przez terrino (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.