Jump to content
szadok

Kliny poziomujące

Recommended Posts

szadok

Bry ;)

 

Pytanie mam o kliny do poziomowania przyczepy.

Opony mam 205mm szerokości, więc kliny minimum 20cm; Póki co uwidziałem kliny fiamma Level System Magnum http://www.go-market.pl/Karawaning_-_Akcesoria_kempingowe/Kliny_i_podklady_pod_kola__Poziomowanie/FR136/122,cd48,Podklad_pod_kola_Level_System_Magnum,ak,products.xml

Klin bezstopniowy - co mi się podoba, ale raczej potrzeba stopera; Ma ktoś doświadczenie, czy aby te wypustki pomiędzy klinem a stoperem są trwałe w dłuższym użytkowaniu..? Czy nie będzie tak, że po paru wyjazdach wypustki się zniszczą i pozostanie sam klin..? Ma ktoś? Doświadczeniem się podzieli?

 

Ew. drugi system Level UP. http://www.go-market.pl/Karawaning_-_Akcesoria_kempingowe/Kliny_i_podklady_pod_kola__Poziomowanie/FR136/129,cd48,Podklad_pod_kola_Level_Up,ak,products.xml Tu może obeszłoby się bez stoperów (choć nie zaszkodzą ;) ), ale niespecjalnie widzi mi się stopniowanie... ale ja to może po prostu przewrażliwiony jestem - ma ktoś takie kliny? Jak się sprawdzają w praktyce?

 

Jeśli ktoś ma inne kliny - niech podzieli się doświadczeniami - czy nie pękają na twardszym podłożu, jakieś wady?

Edited by szadok (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

Ja mam te kliny z pierwszego linku i jestem z nich zadowolony, w przyczepie też ich używałem i blokowałem koło zwykłym klinem pod kółko, do tego porządnie zaciągnięty hamulec i wszystkie nogi wykręcone. Nigdy nie miałem problemu żeby mi przyczepa zjechała czy się zsunęła.

Nie zdarzył mi się jeszcze przypadek pęknięcia, jedynie jeden klin mi się lekko wygiął w banana ale to pod obciążeniem kampera na nierównym gruncie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kajman

Często używam klinów Fiammy, ale stopniowanych (jak w drugim przypadku), tylko większych. Sprawdza się świetnie, szczególnie przy moverze. Ustawisz cepkę idealnie. Po dwóch latach urzytkowania zauważyłem delikatne pęknięcie przy najeździe, ale to w niczym nie przeszkadza. Moja cepka waży 1,5 tony Polecam, fajne ustrojstwo:)

Do bezstopniowego raczej nie miałbym zaufania. Przy stopniach ustawisz koło w poziomie i stoi stabilnie, w moim modelu nie ma klina po drugiej stronie koła bo jest po prostu nie potrzebny.

Edited by Kajman (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11

http://moto.allegro.pl/klin-pod-kola-stopniowany-froli-gomarket-pl-wawa-i3128018176.html

 

Ja posiadam od 3 lat taki klin:

post-8-0-31889500-1365589452_thumb.jpg

 

Nadal wygląda jak nowy, ale ma małą wadę. Jeśli sam kombinujesz na niego najeżdżać w połowie (albo i więcej) przypadków zjedziesz z niego. A cofanie nie jest już dobrym pomysłem (można przypalić sprzęgło). Lepiej przestawić go i jeszcze raz próbować.

 

Poza tym raz mi się przydał zimą gdzy się nivką zakopałem. Drabinka łatwo została wciągnięta przez oponę, auto zyskało lekkie podniesienie podwozia względem zaspy i wyskoczyłem :)

 

W osobówce też z pewnością zda to egzamin :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jubi-tom

Czy są kliny do dwuosiowej cepki ???

bo nie spotkałem a czasami by się przydały

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Odkopię trochę temat, bo właśnie zastanawiam się nad kupnem takiego klina poziomującego. 

 

Rozumiem, że taki klin poziomujący używamy wtedy, gdy są jakieś nierówności terenu tak? W sprzedaży widzę, że znajdują się zarówno pojedyńcze sztuki jak i komplety po 2 szt. Czy dobrze rozumuję, że w zasadzie potrzebna jest jedna sztuka, bo zazwyczaj musimy wypoziomować tylko z jednej strony?

 

Czy prócz tego warto mieć też same kliny pod koła? 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

Jeden klin wystarczy, dwa kliny to raczej do kampera.. A mniejsze kliny pod koła zawsze mogą się

przydać, chociażby podczas wymiany koła.

Share this post


Link to post
Share on other sites
strus251

jak będziesz kupował klin poziomujący, to warto dopytać czy będzie w zestawie (jak nie to domówić) blokadę do danego klina (są różne kliny i różne blokady - ale zdarzają się uniwersalne).

to taki mały klinik do zabezpieczenia (zaznaczone na foto):

post-10249-0-84339600-1432196557.jpeg

 

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Michalc3

Co do tych klinów, to ja bym się nie zgodził, że 2 to tylko do kampera. Jeżdżę z przyczepą i zdarzało mi się stanąć na tak nierównym gruncie, że układałem 2 kliny jeden na drugim i dopiero wtedy wypoziomowałem. Ale oczywiście kliny stopujące konieczne. Ktoś tam wcześniej pytał, czy te kliny nie niszczą się w trakcie użytkowania. Wszystko zależy od tego, co z nimi będziesz robił. Jeśli wjedziesz na klin i zabezpieczysz małym stoperem, to nic się nie stanie. Ewentualnie na dużych nierównościach lekko klin pęknie. Ale jeśli będziesz chciał zjeżdżać, to ten mały klin się zaklinuje (:)). Ja na ogół po prostu nieco cofam przyczepą, żeby zluzować klin, dopiero wtedy go usuwam i zjeżdżam z zasadniczego. Z przyczepą najczęściej wjeżdżam do tyłu na klin, ze względu na hamulec. Trzyma właśnie do przodu, więc gdyby przyczepa miała mieć tendencję do ucieczki, teoretycznie  powinien ją hamulec zatrzymać. Ale to teoria :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
witus

Mi te kliny zaczęły dopiero robić robotę przy moverze. Wciągając na nie samochodem już tak łatwo nie było. Trudniej było odpiąć Aks z samochodu i dokładnie wypoziomować.

Edited by witus (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

jak będziesz kupował klin poziomujący, to warto dopytać czy będzie w zestawie (jak nie to domówić) blokadę do danego klina (są różne kliny i różne blokady - ale zdarzają się uniwersalne).

to taki mały klinik do zabezpieczenia (zaznaczone na foto):

attachicon.gifklin.jpeg

 

Dzięki za rady

 

Chcę kupić dokładnie ten co już tu wcześniej polecany:

 

post-8-0-31889500-1365589452.jpg

 

Domyślam się, że przy "ręcznym" ustawianiu mogą być problemy. No coś za coś :) W takim razie kupuję powyższy jeden klin + małe klinki pod koła. 

 

PS. Movera nie mam i w tej przyczepie mieć nie będę, ze względu na niskie DMC. W przyszłości, tzn w następnej już większej przyczepie oczywiście planuję napęd - no ale to za kilka lat :) Jak się rodzina już na dobre powiększy ;)

Edited by jacek00 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
robertb3

witam. jako ze nowicjusz odrzeje ciut temat . biore pod uwage takie cuda

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=6079125620&reco_id=6c92bddd-03ec-11e6-9a08-02dbbc1ee91f&ars_rule_id=201

 

ale ten tylko ma 8 cm w najwyzszym punkcie i w zasadzie podniesie moze o 6 cm.

 

2 wybór to   http://allegro.pl/kliny-poziomujace-fiamma-level-pro-do-5-ton-2-szt-i6076161754.html

mozna je dac jeden na drugi

 http://allegro.pl/male-kliny-blokujace-chock-do-klinow-level-up-pro-i5943636939.htmli tym zabezpieczyc

 

ale niby narysowane ze max 145 szerokosc opony a ja mam 185 ale wiadom ze samm bieznik opony nie jest az tak szeroki.

 

i cos takiego jeszcze tez z powyzszymi zabezpieczeniami

http://allegro.pl/kliny-poziomujace-fiamma-level-up-do-5-ton-2szt-i5942025953.html

 

najbardziej mi odpowiada opcja 2 

 

dziekuje za opinie ....

Edited by robertb3 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
California

Witam, ostatni link to jest to co trzeba , sprawuje się bardzo dobrze. Większość z karawaningowców używa właśnie takich za ich wszechstronność w poziomowaniu.

 

Pozdrawiam serdecznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
robertb3

hm no są konkretne ale w max punkcie daja tylko 10 cm. a jak siadzie w trawie to juz wogóle.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...