Skocz do zawartości

Dwie informacje w sprawie ciśnienia w oponie.......


Laykonikus

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie

Moje pytanie - którą wartość ciśnienia powinieniem uważać za ta słuszną ??

 

- 2,7 bar - jak jest naklejeczka na nadkolu ??

- 3,8 bar - jak jest naklejeszka na spodniej części kufra ??

 

Tej mniejszej wartości pilnowałem w poprzedniej przyczepce (D.M.C. 1000 kg) opona Good Year 165/(nie pamiętam)R13 C, ta przyczepka jest szersza i cięższa, od poprzeniej, i ma oponki o oznaczeniu 185 R14 C.

 

Ps - jak większa wartość to mój tata ma rację :foch:  he he he

 

Spotkał się ktos juz z takim przypadkiem ??

post-2053-0-37597500-1365454742_thumb.jpg

post-2053-0-19905000-1365454749_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Moje pytanie - którą wartość ciśnienia powinieniem uważać za ta słuszną ??

 

- 2,7 bar - jak jest naklejeczka na nadkolu ??

- 3,8 bar - jak jest naklejeszka na spodniej części kufra ??

 

Tej mniejszej wartości pilnowałem w poprzedniej przyczepce (D.M.C. 1000 kg) opona Good Year 165/(nie pamiętam)R13 C, ta przyczepka jest szersza i cięższa, od poprzeniej, i ma oponki o oznaczeniu 185 R14 C.

 

Ps - jak większa wartość to mój tata ma rację :foch:  he he he

 

Spotkał się ktos juz z takim przypadkiem ??

 

Twój tata ma rację :ok:

Zauważ, że w tabeli, dwie ostatnie pozycje, czyli tam, gdzie jest podawane wyższe ciśnienie, są to opony wzmocnione.

Piszesz, że w przyczepie masz opony 185R14C, czyli właśnie wzmocnione.

Opony wzmocnione zawsze pracują przy wyższym ciśnieniu.

Pod tabelą jest też info, aby wziąć pod uwagę, że po dłuższej jeździe i pełnym załadunku przyczepy, ciśnienie może wzrosnąć o 0,3 bar.

Moim zdaniem, powinieneś sprawdzić również, jakie jest max ciśnienie wybite na Twoich oponach.

Jeśli jest tam również 3,8 lub więcej, to musisz pilnować wartości 3,8 bar (z uwzględnieniem wspomnianego wzrostu ciśnienia w określonych warunkach).  Pamiętaj też o tym, że opony muszą sporo wytrzymać, tym bardziej przy ciśnieniu 3,8 bar, a to oznacza, że jeśli są nowe, to wszystko będzie OK, ale jeśli są "wiekowe", to niestety, ale z ich wytrzymałością może być już nieciekawie.

Standardowo Twoja przyczepa była wypuszczana z fabryki prawdopodobnie na kołach wymagających 2,7 bar.

Przypuszczam, że naklejka jest wynikiem dostosowania przyczepy do jazdy z V max 100 km/h.

Wymogiem w Niemczech jest m.in. odpowiedni zaczep i właśnie wzmocnione opony.

Czy przypadkiem na tylnej ścianie przyczepy, nie masz znaczka "100" :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,a ja nie sugerowałbym się znakami na naklejce czy nadkolu,bo opony mogły być zmienione od wyjazdu z fabryki i szukać należy po mojemu nadruku na samej oponie,a takowy być musi na 100%.Każda opona ma podane maksymalne ciśnienie robocze na boku.Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,a ja nie sugerowałbym się znakami na naklejce czy nadkolu,bo opony mogły być zmienione od wyjazdu z fabryki i szukać należy po mojemu nadruku na samej oponie,a takowy być musi na 100%.Każda opona ma podane maksymalne ciśnienie robocze na boku.Pozdrawiam.

 

Czy mógłbyś mi wskazać tą informację na oponie ??

Opony zostały "obfotografowane" i są załącznikami w innym moim temacie  Rozkodowanie" DOT`u opony ,

Dziękuję

 

Twój tata ma rację :ok:

Zauważ, że w tabeli, dwie ostatnie pozycje, czyli tam, gdzie jest podawane wyższe ciśnienie, są to opony wzmocnione.

Piszesz, że w przyczepie masz opony 185R14C, czyli właśnie wzmocnione.

Opony wzmocnione zawsze pracują przy wyższym ciśnieniu.

Pod tabelą jest też info, aby wziąć pod uwagę, że po dłuższej jeździe i pełnym załadunku przyczepy, ciśnienie może wzrosnąć o 0,3 bar.

Moim zdaniem, powinieneś sprawdzić również, jakie jest max ciśnienie wybite na Twoich oponach.

Jeśli jest tam również 3,8 lub więcej, to musisz pilnować wartości 3,8 bar (z uwzględnieniem wspomnianego wzrostu ciśnienia w określonych warunkach).  Pamiętaj też o tym, że opony muszą sporo wytrzymać, tym bardziej przy ciśnieniu 3,8 bar, a to oznacza, że jeśli są nowe, to wszystko będzie OK, ale jeśli są "wiekowe", to niestety, ale z ich wytrzymałością może być już nieciekawie.

Standardowo Twoja przyczepa była wypuszczana z fabryki prawdopodobnie na kołach wymagających 2,7 bar.

Przypuszczam, że naklejka jest wynikiem dostosowania przyczepy do jazdy z V max 100 km/h.

Wymogiem w Niemczech jest m.in. odpowiedni zaczep i właśnie wzmocnione opony.

Czy przypadkiem na tylnej ścianie przyczepy, nie masz znaczka "100" :hmm:

 

Nie nie posiadam takiego znaczka na przyczepce z tyłu. :oslabiony:  ale to chyba nie ma dużego znaczenia - czy jest - czy też go nie ma.

Dopuszczenie swoją drogą - ale ograniczenia prędkości są najważniejsze.

 

Już nie pamiętam gdzie przeczytałem "pewną" informację, czy też ją usłyszałem, ale są ponoć obostrzenia w sprawie wieku opony w różnych krajach.... Prawda to ??

 

Ps; wcale nie będę się gniewał na tatę, kupie jemu piwko i sobie pogadamy :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy mógłbyś mi wskazać tą informację na oponie ??

Opony zostały "obfotografowane" i są załącznikami w innym moim temacie  Rozkodowanie" DOT`u opony ,

Dziękuję

 

 

Nie nie posiadam takiego znaczka na przyczepce z tyłu. :oslabiony:  ale to chyba nie ma dużego znaczenia - czy jest - czy też go nie ma.

Dopuszczenie swoją drogą - ale ograniczenia prędkości są najważniejsze.

 

Już nie pamiętam gdzie przeczytałem "pewną" informację, czy też ją usłyszałem, ale są ponoć obostrzenia w sprawie wieku opony w różnych krajach.... Prawda to ??

 

Ps; wcale nie będę się gniewał na tatę, kupie jemu piwko i sobie pogadamy :]

Kolego ze zdjęć nie odczytasz nic,musisz dokładnie sprawdzić na boku opony takim drobnym drukiem pisane wartości PSI.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie

Moje pytanie - którą wartość ciśnienia powinieniem uważać za ta słuszną ??

 

- 2,7 bar - jak jest naklejeczka na nadkolu ??

- 3,8 bar - jak jest naklejeszka na spodniej części kufra ??

 

Tej mniejszej wartości pilnowałem w poprzedniej przyczepce (D.M.C. 1000 kg) opona Good Year 165/(nie pamiętam)R13 C, ta przyczepka jest szersza i cięższa, od poprzeniej, i ma oponki o oznaczeniu 185 R14 C.

 

Ps - jak większa wartość to mój tata ma rację :foch:  he he he

 

Spotkał się ktos juz z takim przypadkiem ??

@Laykonikus napisał:

- 3,8 bar - jak jest naklejeszka na spodniej części kufra ?? < = maksymalne dopuszczalne ciśnienie

oznaczenia opon  < info >  oznaczenia na oponie

Pozdrawiam,

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak nie ma oznaczenia ile i instrukcji do cepy też nie ma ? DMC mam 1000 kg. Ile pompować?

 

W poprzedniej przyczepce (FRANKIA 495 DMC 1000 kg) miałem oznaczenie na błotniczkach Luftdruck 2,7 bar - opony o rozmiarze 165/(nie pamiętam)R13 C, i takiej wartości sie trzymałem. :-)

 

Nie miałem innych "wytycznych" jak teraz - "patrz wklejka na wewnętrznej części kufra".

I tak jak koledzy podpowiadaja trzeba też koniecznie sprawdzić na oponie jakie sa dla niej dopuszczalne wartości ciśnienia, i ładowności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Auto

W tylnych kołach auta utrzymuję ciśnienie w max  górnych wartościach 2,5at

ze wzgędu na dodatkowe oddziaływanie obciążeń pochodzących od nacisku przyczepy na hak.

2. Przyczepa

Po wielu latach doświadczeń i wielokrotnych próbach z ciśnieniem w kołach przyczepy

teraz utrzymuję ciśnienie 3,5 at.

Przy tej wartości mam równomierne zużycie bieżnika opony na całei szerokości.

Przy mniejszym ciśnieniu bieżnik zużywał się po obu stronach zewnętrznyh, środek opony bez zmian.

Pomiar głębokości bieżnika wykonywałem suwmiarką w kilku miejscach na obwodzie.

Przy większym ciśnieniu środek opony zużywał się szybciej obie zewnętrne strony opony b/z.

Pozdrawiam,

PS

1 at = 0,980665 bar

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co jak nie ma oznaczenia ile i instrukcji do cepy też nie ma ? DMC mam 1000 kg. Ile pompować?

 

Nie ma uniwersalnej wartości ciśnienia.

Nie można się kierować wartością ciśnienia, którą miał np. ktoś inny w swojej przyczepie, nawet o podobnym DMC.

Liczy się rozmiar opon, ich rodzaj (zwykła / wzmocniona), max. dopuszczalne obciążenie, które podaje producent dla tej opony oraz max. dopuszczalne ciśnienie wytłoczone na rancie tej opony.

Ja bym dodał jeszcze do tych parametrów - wiek opony.

 

Ciśnienie w Twoim przypadku można ustalić dopiero znając w/w parametry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nie posiadam takiego znaczka na przyczepce z tyłu. :oslabiony:  ale to chyba nie ma dużego znaczenia - czy jest - czy też go nie ma.

Dopuszczenie swoją drogą - ale ograniczenia prędkości są najważniejsze.

 

Oczywiście, że nie ma znaczenia, a napisałem o tym tylko tak na marginesie.

Nigdzie nie napisałem, że mógłbyś się poruszać w Polsce z przyczepą 100 km/h, nawet mając dopuszczenie.

Mając aktualne dopuszczenie, mógłbyś je wykorzystać np. w Niemczech, ale nie u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma uniwersalnej wartości ciśnienia.

Nie można się kierować wartością ciśnienia, którą miał np. ktoś inny w swojej przyczepie, nawet o podobnym DMC.

Liczy się rozmiar opon, ich rodzaj (zwykła / wzmocniona), max. dopuszczalne obciążenie, które podaje producent dla tej opony oraz max. dopuszczalne ciśnienie wytłoczone na rancie tej opony.

Ja bym dodał jeszcze do tych parametrów - wiek opony.

 

Ciśnienie w Twoim przypadku można ustalić dopiero znając w/w parametry.

 

To ja podam Ci dane. 175/65 R14C 600kilo 55PSI DOT 0213 Max 170km/h Cepa jedna oś 1150DMC Ile byś napompował? 

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.