Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Będę chyba nosił się z zamiarem wymiany przyczepki na lżejszą, niestety.....

Mam Swift Corniche 12/2 1985 rok. Jest w stanie bdb, kupiona w zeszłym roku, po remoncie jednak waga którą ma wpisaną w DR i wybitą na tabliczce znamionowej odbiega chyba od rzeczywistości. Masę własną ma 670 kg w co nie chce mi się wierzyć bo dla mojego Mercedesa A wydaje się za ciężka podczas jazdy.... Nigdzie nie mogę znaleć jakiejś oficjalnej specyfikacji tej przyczepki... W DR mojego holownika mam wpisaną masę przyczepki z hamulcem na max. 800 kg. W prawdzie dawał sobie radę w Grecji po górach ale to nie było to... O wymianie holownika nie ma mowy bo to oczko mojej żony. Drugie auto kupować to też bez sensu... Dlatego pomyśleliśmy o wymianie przyczepki na lżejszą.

Jakie mielibyście ewentualnie dla mnie propozycje? Które modele byście polecali?

Widziałem takie coś jak: KIP kompact? Mała i ładna?

Acha, Koniecznie musi być z WC! :)

Edytowane przez Sisar (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Na KIPie nie zaoszczędzisz za wiele na masie. To dość ciężkie budy jak na swój gabaryt. Jednak rekompensują to pochyloną ścianą czołową i mniejszymi oporami.

W Adriach możesz coś znaleźć nieco lżejszego.

Ale szczerze mówiąc wątpię byś uzyskał to co chcesz zmieniając budę na lżejszą. Wątpię byś znalazł coś z łazienką lżejszego o więcej niż 100kg :hmm:

A tego praktycznie nie odczujesz :niewiem:

Opublikowano

.......Masę własną ma 670 kg w co nie chce mi się wierzyć .... Nigdzie nie mogę znaleć jakiejś oficjalnej specyfikacji tej przyczepki...

 

Kolego, zacznij od tego, że jedź na większe złomowisko, lub skup surowców ewentualnie plac na którym sprzedają węgiel.

Będą tam mieli wagę pojazdową.

Wstaw na nią cepkę, dogadaj się na zwarzenie (jakieś 4-pak piwka czy coś) i zobacz ile w rzeczywistości ta budka waży na pusto).

 

Wtedy bedziesz wiedział czego wogóle możesz szukać i jak MW nowej cepki bedzie się miła do MW tej którą masz.

 

Tak jak pisze kolega szary11, może się okazać, że walczysz o 100kg a to tak jak gdybyś nic nie zmieniał.

 

Myślę, że najpierw ważenie co może uchronić Cię od popełnienia błędu (kupno innej, niewiadomoego pochodzenia i stanu) tutaj już wiesz co masz.

Opublikowano

Dzięki! Nie ma tam mojego rocznika 1985, ale jest najstarszy 1990 i pokazuje masę wasną 805 kg!! Z 1992 roku już 825 kg.... Patrząc na przyczepki z tych lat wielkość i układ mają identyczny co moja ! Chyba moje obawy były uzasadnione....

Opublikowano (edytowane)

Będę chyba nosił się z zamiarem wymiany przyczepki na lżejszą, niestety.....

Mam Swift Corniche 12/2 1985 rok.

...

Masę własną ma 670 kg w co nie chce mi się wierzyć

...

Jakie mielibyście ewentualnie dla mnie propozycje?

...

 

Budka odchudzona - klasyka. Ciesz się Ty i handlarzyna który Ci to załatwił, że nic się nie wydarzyło.

Ja rozumiem, by w widełkach na granicy mas się zmieścić i o 30-50 kG odchudzić bo nawet fizycznie da się, ale do 670kG to już kpina z bezpieczeństwa.

Kup "cięższą", ale z prawdziwą MW a koniom będzie lżej

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Będę chyba nosił się z zamiarem wymiany przyczepki na lżejszą, niestety.....

Mam Swift Corniche 12/2 1985 rok. Jest w stanie bdb, kupiona w zeszłym roku, po remoncie jednak waga którą ma wpisaną w DR i wybitą na tabliczce znamionowej odbiega chyba od rzeczywistości. Masę własną ma 670 kg w co nie chce mi się wierzyć bo dla mojego Mercedesa A wydaje się za ciężka podczas jazdy.... Nigdzie nie mogę znaleć jakiejś oficjalnej specyfikacji tej przyczepki... W DR mojego holownika mam wpisaną masę przyczepki z hamulcem na max. 800 kg. W prawdzie dawał sobie radę w Grecji po górach ale to nie było to... O wymianie holownika nie ma mowy bo to oczko mojej żony. Drugie auto kupować to też bez sensu... Dlatego pomyśleliśmy o wymianie przyczepki na lżejszą.

Jakie mielibyście ewentualnie dla mnie propozycje? Które modele byście polecali?

Widziałem takie coś jak: KIP kompact? Mała i ładna?

Acha, Koniecznie musi być z WC! :)

to ze koń ma tyle na haku nie znaczy ze lajtowo z takim ogonem pojedzie...

 

wazyles przyczepe?

ile merc ma koni? tych rzeczywistych - nie nominalnych...

moze poprostu kon zaczyna zdychac?

Opublikowano

Jedyne co można zdziałać to zamienić na niewiadówkę. Ma oczywiscie swoje zalety, ale nie przyrównasz jej do współczesnych konstrukcji pod względem komfortu. Raczej ciężko będzie się "cofnąć w rozwoju karawaningowym". Zważ swoją i jeśli holownik daje radę to nie kombinuj. A jeśli nie daje rady to kup drugi. Nie da się dynamicznie jechać małym autem z dużą przyczepą więc na coś sie musisz zdecydować. Albo komfort wypoczynku albo komfort jazdy. Ale nie licz na poprawę drogą wymiany na inny model.

Ja mam MW=751 kg i DMC=1000 kg. I nie widziałem lżejszych budek w porównywalnych wielkościach lub nieco mniejszych.

Opublikowano (edytowane)

Jaki kemping by nie był, dla klasy A będzie to uciążliwe, to normalne dla małego auta. Ja przyczepę dość znacznie odczuwam w dużym aucie. Myślę, że masa 100- 150kg niewiele zmieni. Ja mam teraz przyczepę cięższą względem poprzedniej o 200 kg i szczerze powiem , że nie czuję kolosalnej różnicy.

Edytowane przez Pierzasty (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Chyba moje obawy były uzasadnione....

 

Nie koniecznie :hmm:

Tu jest oferta, gdzie sprzedający podaje masę własną 615 kg. Budka z 1990, ale mimo wszystko ...

Najlepiej zważyć i wszystko będziesz wiedział.

Opublikowano

Dzięki za wszystkie podpowiedzi.

Nie jest też znowu tak, że mój Merc nie daje rady w ogóle. Na autostradzie sypałem z budką 120 spokojnie, na lokalnych nawet wyprzedzałem. Chodzi głownie o takie górki jak np pojazd, który jest jak jedzie się na Bańską Bystrzycę, tam pod koniec wzniesienia .to musiałem na 1 biegu jechać... Albo górki serpentyny na Chalkidiki na 2 biegu czasem na 1 ale rzadko jak coś mi się przede mną wtrąciło na jezdni. Żebyście nie myśleli, że jest tak że to przyczepka mnie ciągnie :).

Słuchajcie, może tak ma być? Ostatni raz z przyczepą jechałem w 1994. Roku, był to duży Fiat z niewiadówką :). To dopiero była jazda....

Narazie szukam wagi gdzieś w okolicy.... Dam znać co i jak....

Opublikowano

Jak kolego wbijales "1" to jestes hardcor.... Auto i przyczepa ma byc takim zestawem abys spokojnie od 15-10km/h ciagnal na dwojeczce... Pamietaj ze masy musza byc tak rozlozone zeby przy ruszaniu nawet pod gore na, nie zrywalo przyczepnosci przedniej osi.

 

Z A klasa 170 mialem do czynienia - z calym szacunkiem, skrzynia do bani (jakies dziwne przelozenia, krotsze/dluzsze na biegach), silnim ma moc dopiero od 2300-2500obr, diesel ma ciaganc rowno od samego dołu..... a A kalsa 170 auto nadaje sie na zakupy nie na przyczepy,

Opublikowano

Auto i przyczepa ma byc takim zestawem abys spokojnie od 15-10km/h ciagnal na dwojeczce... Pamietaj ze masy musza byc tak rozlozone zeby przy ruszaniu nawet pod gore na, nie zrywalo przyczepnosci przedniej osi.

Pozwolę sobie się z Tobą nie do końca zgodzić, wcześniej jak co niektórzy wiedzą miałem Hobbika 520 i jako ciągnik do niego KIA Carnival 2,9 TDCi 190KM i ten podjazd który Sisar opisuje przed Bańska Bystrzycą w Donovalach ciężko pokonywałem na 2ce a nawet czasami automat zrzucał na 1ke. Czasami zdarzają się takie podjazdy gdzie trzeba przemielić biedną skrzynie. Nawet zwykłą solówką zdarzał mi się wbijać 1ke na niektórych drogach w naszej okolicy, a nie jeżdżę na co dzień maluchem :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.