Skocz do zawartości

Testy holowników z przyczepkami


powolniak

Rekomendowane odpowiedzi

Nie wiem czy doszliście do tego, ale jak się kliknie na ww. filmiku w okienko z napisem PRACTICAL CARAVAN .... to powinno się otworzyć inne okno z linkami do testów aut innych marek, takiego jak z Land Roverem. Jednoosiówki też są i doskonale się zachowują gdy autka wywijają esy floresy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

TSC Disco nie jest potrzebny. Mój ważył przygotowany do wakacji ponad 2800 kg. Z nami prawie 3 t. To co go ruszy???? P-ka co waży nie więcej niż 1900 kg?

Ten na filmie miał 19 lub 20 calowe niskoprofilowe gumy. Jedzie się na nich jak po sznurku. Ja miałem półbalonowe opony. Na nich się gorzej prowadzi. Ale zawsze jest tak, że im cięższy holownik tym lepiej. A Disco należy do najcięższych. Moją p-kę może pociągnąć teoretycznie Koleos. Już widzę jakie byłyby jaja gdyby z nim nakręcić ten film.

AH :yes: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moją p-kę może pociągnąć teoretycznie Koleos. Już widzę jakie byłyby jaja gdyby z nim nakręcić ten film.

AH :yes: .

:lol:

 

a ilu jest takich co im sie wydaje ze jak ma "na haku" tyle a tyle to moze bezstresowo pomykac...

a niejednokrotnie auto wazy mniej niz ciagnieta przeladowana cepa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obejrzałem test Mondeo... i trochę się zdziwiłem danymi technicznymi. Sprawdziłem w katalogach..... i się zgadza.

Mondeo z manualną skrzynią biegów jest ok 30kg lżejsze niż z automatem....tyle,że automat może ciągnąć 2000kg, a manual 1800kg. A wogóle to MW Mondeo to ok 1550kg ( w zależności od wersji)

 

 

a ja mogę tylko 1750kg;(  (przy MW 1750kg wlaśnie)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 . Z nami prawie 3 t. To co go ruszy???? P-ka co waży nie więcej niż 1900 kg?

 

Mój były zestaw podobnie , holownik ponad 3t ,przyczepa ~1.5t a jednak potrafiłem zapalić kontrolkę ESP ,szczególnie na mokrym.

Szczerze to nie wiem jak spisuje się TSC ponieważ nigdy nie jeździłem takim samochodem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

IMO Disco to holownik idealny ( nie będę się teraz płodził dlaczego), jednak daleki jestem od optymizmu Adama ( z całym szacunkiem oczywiście) co do "nietykalności" dużego holownika.

Śpieszę wytłumaczyć się: każdy pewnie kojarzy sytuację z polskich dróg, w której ktoś blokuje lewy pas a ktoś inny próbuje go "pogonić". Bardzo często ten blokujący chcąc postraszyć goniącego, od czasu do czasu hamuje - pewnie w przekonaniu ,że jak ten z tyłu wjedzie mu w dupsko, to i tak będzie jego wina...dostanie mandat i wogóle. Tacy "hamujący" nie zdają sobie pewnie sprawy, że każde naciśniecie hamulca powoduje zmianę obciążeń osi - nadwozie dociąża oś przednią i odciąża jednocześnie tylną. W takim momencie lekkie puknięcie w tylny zderzak powoduje mocno destabilizaję samochodu. Jeżeli dzieje się to przy ok 100km/h, to trzeba mieć na prawdę szybką reakcję, nieprzeciętne umiejętności i duużo miejsca, żeby z tego wyjść.

 

Ta sama sytuacja będzie miała miejsce gdy np zjeżdząjąc zestawem z górki ( popatrzcie na przykład na śliczyny zestaw AdamaH), po deszczu, na krętej drodze w dół, przyjdzie nam zahamować ostro. Zasadniczo duża masa holownika pomaga, jednak trzeba pamiętać,że terenówki mja wysoko środek ciężkości oraz zawieszenie z dużym skokiem. W efekcie końcowym zmiany balansu obciążenia osi będą bardziej drastyczne niż w osobówce ( choć przy pneumatycznym zawieszeniu są systemy ,które starają sie temu zapobiec). No więc stało się i tyłek holwonika zaczyna nam uciekać w zakręcie. Dwuosiowa przyczepa będzie bardzo chciała jechać dalej prosto (pojedyńcza oś jest dużo bardziej podatna na zmiane kierunku jazdy). Hamulec najazdowy działa dużo gorzej ( siły działają już w innych kierunkach niż przy normalnej jeździe) lub nawet nie działa wcale. Mamy 4,5t sunące w poślizgu w dół ( przy czym holownik chce inaczej a buda inaczej)....trzeba na prawdę duuuużo miejsca żeby to "wyciągnąć" (wzdłuż i wszerz)......ale ,ale.....Każdy Polak jest zaje.. kierowcą i wie, że 4x4 wyciąga się gazem....tyle,że nie każdy kojarzy, że po takim wyciąganiu gazem z poślizgu, prędkość końcową raczej będziemy mieli większą niż początkową ( stąd popularność napędu 4x4 w rajdach)......a ciągle jesteśmy na krętej, mokrej drodze.

 

 

Nie zrozumcie mnie źle...czym cięższy holownik tym mniejsza szansa na problemy. Jednak na "inwencję" użytkownika wspartą nieubłaganymi prawami fizyki- nic nie pomoże.

 

Wybaczcie jak kogoś zanudziłem. Nie posądzam użytkowników tego forum o lekkomyślność w ciąganiu swoich domków- pomyślałem, że czasem warto wspomnieć o sprawach dla niektórych oczywistych ,ale może dla kogoś zupełnie nowych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Speedy słusznie prawi!  Praw fizyki nie da się oszukać. Każdy kierowca powinien o tym pamiętać. I o tym też, że wyciąganie " gazem " zestawu to panaceum na brak wyobrazni. A ten brak wyobrazni to wmanewrowanie się w krytyczne sytuacje. Nie da się przewidzieć wszystkiego na drodze, nie wszystko od nas zależy, ale starajmy się myśleć za kółkiem. Wiem, że piszę banały. Ale sami wiecie jak jest na drogach.

Dla mnie czas na wakacjach biegnie inaczej. Zdecydowanie wolniej. Staram się jeżdzić spokojnie. Ciężki zestaw to może być kłopot na śliskim z góry. Jechałem na Sylwestra do Niedzicy wolno dwójką i w lusterku widzialem jak p-pka zsówa się zgodnie z pochyłością drogi. Zestaw był lekko złamany i tak było do następnego zakrętu.

Auto na nowych AT-kach o szerokości 285 trzymało się jak pazurami ( elektronika pomagała ) Gdybym miał inne gumy to bym tamtędy nie zjechał.

Z pewnością wydrapałbym się na górę, ale zawsze w dół jest gorzej.

Życzę wszystkim bezpiecznej jazdy.

AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale TCS to chyba przy ruszaniu sie przydaje a nie w czasie jazdy... bo w czasie jazdy powyzej 30km/h jego funkcje przejmuje ESP

... chyba ze Land Rover takim okresleniem mianuje jakis inny system

TSC jest dodatkiem do ESP , w nowych samochodach raczej standardem , opis z nowego Transita :

 

 

System EPS pozwala zachować pełną kontrolę nad pojazdem w każdych warunkach
System elektronicznej stabilizacji toru jazdy (ESP) stale monitoruje parametry samochodu. Wykrywa wszelkie odchylenia od wybranego toru jazdy i dokonuje automatycznej korekty ustawienia pojazdu na drodze, pomagając kierowcy zachować maksymalną kontrolę nad samochodem. Technologia ta pomaga również skrócić drogę hamowania w sytuacjach awaryjnych.
Pełna kontrola, bez względu na obciążenie
System kontroli obciążenia pojazdu (LAC) współpracuje z układem ESP zapewniając kontrolę i stabilność bez względu na obciążenie.
Ciągła ochrona przed przewróceniem
System zapobiegający przewróceniu pojazdu (ROM) monitoruje samochód i rozpoznaje jego niebezpieczne zachowanie. W momencie zagrożenia system doprowadza do interwencji ESP, który przywraca pojazdowi odpowiednią stabilność.
Zapobieganie kołysaniu się przyczepy
System stabilizacji toru jazdy przyczepy (TSA) wykrywa wychylenie przyczepy i zmniejsza prędkość pojazdu, poprzez ograniczenie momentu obrotowego silnika i stopniowe zwiększanie nacisku hamulców na wszystkie koła. Przywraca to stabilność i pozwala na zwiększenie kontroli nad holowaną przyczepą.

 

" TSC, także TSA monitoruje stabilność przyczepy (także całego zestawu) i zapobiega tzw. wężykowaniu, kompensując ruchy przyczepy przez przyhamowanie jednego lub większej liczby kół."

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.