Jump to content
Tomii

Forumowicze pomagają oglądać przyczepy.

Recommended Posts

beniamin82

Jeżeli w niemieckim brifie nie ma informacji o roku produkcji, to skąd wydział komunikacji ma go wziąć?
Wpisują więc datę pierwszej rejestracji..

Wysłane z mojego VOG-L29 przy użyciu Tapatalka

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł Niegada

Data produkcji to data produkcji. Dlatego jak podchodzę do auta to nie pytam o rocznik tylko oglądam kropki na szybach. Przyczepa stała kilka lat na placu pewnie pod chmurką to, też ma na nią wpływ. To są stare przyczepy i czas ma znaczenie. Kolejny rok to kolejny rok szybciej do wymiany sparciałej uszczelki itp. Sprzedawca powinien podawać datę odczytaną z numeru VIN a jak takowego nie posiada to powinno być wielkimi literami napisane, że brakuje tabliczki znamionowej produktu. To są takie proste podstawy, które budują zaufanie. Jak się komuś proste cyferki przestawiają to jak później brać na poważnie jego opis stanu technicznego.

Wiem, że tak ogólnie jest to fatalny moment na szukanie przyczepy bo zmasakrowany jest przepływ informacji. Ciężko coś załatwić, nie ma zlotów, targów ech o tym by można pisać i pisać. Rozpisuje się a chodzi mi o to, że cenę mam na ostatnim miejscu. Niech sobie będzie droga, ale musi być to co jest napisane w ogłoszeniu jak jest bo inaczej to naciąganie zwykłe, żeby człowieka zaszantażować. Chodzi handlarzom o to by zrobić już te kilkaset kilometrów i stanąć w pozycji słabszego gdy wyjdą na jaw błędy w ogłoszeniu, zaproponować jakiś mały rabacik z góry wliczony w cenę i wypuścić naciągniętego frajera. Nie chce dać się tak zrobić. Dziękuję wszystkim za podjęcie tematu. Celuje w Knausa, te modele w układzie 450FU i z dmc do 1250 kg bardzo mi się podobają. 

Pozdrawiam

Edited by Paweł Niegada (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
12 godzin temu, Paweł Niegada napisał:

To po prawej wygląda jak dołożony kawałek blachy, nawet podwinięty pod uszczelnienie.

Cieżko oceniać po słabych zdjęciach, ja tam nie widzę dodatkowej blachy, a listwa to może dodatkowa na jakiś daszek, lub coś w tym stylu - trzeba zwyczajnie poprosić sprzedawcę o dodatkowe zdjęcia jeśli jest się zainteresowanym a ma się daleko.

12 godzin temu, Paweł Niegada napisał:

I tak ją dyskwalifikuje bo część okien jest niefabrycznych. Powinny być otwierane i z zupełnie inną futryną. Była pewnie gdzieś po drodze dawcą części do innej przyczepy.

Nie prawda, okna są fabryczne - tylko nie otwierane, masz poniżej ten model z takimi oknami, zaleznie od rynku pochodzenia przyczepa mogła mieć otwierane okna za dopłatą, ktoś poprostu ich nie zamówił.

Przykładowo ten model 460TK  z oknami nie otwieranymi jak w ogłoszeniu:

Der Eifelland Holiday 460 TK für 2-5 54948768 - Campanda.de

Knaus Eifelland 460 TK -99 Linköping - Köp & sälj. Gratis Annons webbplats  i Sverige

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł Niegada

Faktycznie różnie z tymi oknami już fabrycznie było. Wolałbym mieć więcej otwieranych i z moskitierami bo w upały może być przydatne. Teraz się sudwind na otomoto pojawił. Troszkę spora cena ale też wygląda całkiem fajnie i dmc dobre. Ciekawe, że kupiona w 2019 i tylko jeden sezon się ostała i już na handel.

https://www.otomoto.pl/oferta/knaus-sudwind-mover-przedsionek-isabella-1250dmc-ID6Dyoq8.html#d209ba12cf?section=contact-form

Inna sprawa, że tu jest już fajnie z oknami. można sobie otwierać tak jak pasuje od zacienionej strony, żeby wentylować w upały.

 

Pozdrawiam PG

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79
20 minut temu, Paweł Niegada napisał:

Faktycznie różnie z tymi oknami już fabrycznie było. Wolałbym mieć więcej otwieranych i z moskitierami bo w upały może być przydatne. Teraz się sudwind na otomoto pojawił. Troszkę spora cena ale też wygląda całkiem fajnie i dmc dobre. Ciekawe, że kupiona w 2019 i tylko jeden sezon się ostała i już na handel.

DMC tego Knausa to chyba żart... 🤣 on sam waży z 1400-1500kg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł Niegada
3 minuty temu, w79 napisał:

DMC tego Knausa to chyba żart... 🤣 on sam waży z 1400-1500kg

No coś tu jest na styk chyba bo ona goła waży tonę. Akumulator, mover, woda w zbiorniku i już się robi mocno na styk. Pewnie gotowa do jazdy z tym przedsionkiem na pokładzie dobija 1200kg zanim się zapakuje jakiekolwiek graty.

pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
w79

Myślę że goła waży więcej niż tonę. Poczytaj o wagach w Knausie:) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł Niegada
31 minut temu, w79 napisał:

Myślę że goła waży więcej niż tonę. Poczytaj o wagach w Knausie:) 

Takie coś znalazłem  -  to z dmc 1250 kg zostaje prawie bez ładowności. Ciężko tym legalnie jeździć w takim wypadku. Nie ma sensu chyba, że ktoś podnosi dmc.

Dane techniczne

Dopuszczalna masa całkowita

1 500 kg

Wymiary

Maks. ładowność
300 kg 
Edited by Paweł Niegada (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
Godzinę temu, w79 napisał:

DMC tego Knausa to chyba żart... 🤣 on sam waży z 1400-1500kg

Właściciel podaje w ogłoszeniu, że DMC zmienione na 1250. Zapewne istnieje ścieżka odwrotna którą należy zweryfikować w Knausie i uwzględnić przy negocjacji ceny.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł Niegada
10 minut temu, filipert napisał:

Właściciel podaje w ogłoszeniu, że DMC zmienione na 1250. Zapewne istnieje ścieżka odwrotna którą należy zweryfikować w Knausie i uwzględnić przy negocjacji ceny.

Technicznie pewnie tak, bo miała to pierwotnie w papierach ale ja mam miejsce w DMC do 1250kg (holownik ma 2250). Odpada w przedbiegach bo jako stacjonarna mi niepotrzebna. Szkoda bo sundwindy są solidne i jakieś takie eleganckie. Przyjemne dla oka przyczepki. Nie śpieszy mi się, mogę spokojnie polować na tą jedyną (pierwszą  własną) ;) Dzięki za pomoc

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Niunius07
2 godziny temu, Paweł Niegada napisał:

Technicznie pewnie tak, bo miała to pierwotnie w papierach ale ja mam miejsce w DMC do 1250kg (holownik ma 2250). Odpada w przedbiegach bo jako stacjonarna mi niepotrzebna

Do sezonu jest jeszcze trochę czasu, nie myślałeś o tym żeby zwiększyć sobie możliwości w twoim przypadku byłoby to do 2000 kg. Wystarczy wziąć z urzędu komunikacji PKK zapisać się na egzamin do WORD (koszt 170zl) i zrobić uprawnienia B96. Potem masz dużo większy wybór przyczep. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Paweł Niegada

Dla mnie okej do zrobienia ale gdy się zmieszczę w 3,5T to mogę zawsze znaleźć drugiego kierowcę. Mam specyficzną sytuację bo ja jestem stary kawaler. Będę jeździł sam czasami z towarzyszką, czasami z inną ekipą. Każdy ma raczej kat. B w papierach porobione. Taki zestaw do 3,5T daje sporą uniwersalność.

Auto mam dość ciężkie jak na kompakta (2250dmc) ale w roli holownika się sprawdza no i ciągnie na 4 łapy. Tego bym nie ruszał żeby nie było tego efektu, że to ogon macha psem ;)  

Pozdrawiam

Edited by Paweł Niegada (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...