Skocz do zawartości

100 km/h


koszak

Rekomendowane odpowiedzi

Dpong please - jesteś już chyba dość długo na forum, żeby tak wałkowany temat mieć rozpoznany :(

Michalc3 takie (akurat takie) informacje na forum karawaningowym powinny być pełniejsze. Z tej powyższej wynika, że każdy zestaw do 4250 może być kierowany przez kierowcę z kategorią B a to nie jest prawda.

 

Btw co do prędkości to każdy jedzie z budą czy bez tak jak mu rozum podpowiada, ja nigdy z budą nie przekroczyłem 100 na autostradzie, a 80 na innych drogach bo się ich po prostu boję. Niestety na polskich drogach często przekraczana jest dozwolona prędkość, ale tak samo często ustawiane są znaki ograniczające ją zupełnie bez potrzeby, co często powoduje spowolnienie czasu przejazdu, brak zatoczek dla autobusów, brak pasów dla prawo i lewoskrętów to wszystko powoduje, że na niewielkich odcinkach nadrabiamy prędkością niedozwoloną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 168
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Troszkę już się temat zmienił, ..... ręce opadają.

 

...Zadał kiedyś ktoś pytanie o dodatkowe lusterka, czy potrzebne, bo jechał odebrać zakupioną budkę. Ja mu na to że KONIECZNE, a zaraz po mnie posty, że ktoś zawsze jeździ bez, że po co, da radę bez itd.

 

Także koledzy forumowicze (nie piszę tego oczywiście do wszystkich, lecz na szczęście do małej grupy tych mistrzów nad mistrzami...... taki mały apel........ KOZACZCIE PO CICHU...........

@tatadyrektor

... tak po cichu gest Kozakiewicza  pamiętasz ?

 

Każdy orze tak jak może, foto z lustrem   < jeżdzimy tylko z 1-m  > bez lustra

 

... policjanci, również mają problemy...

@koszak napisał:

...policjanci, również mają problemy  <  wyrwane z kontekstu

 

Takie wykroczenie jest karane mandatem w wysokości 200 zł i potrąceniem 5 punktów karnych.

 

W tym konkretnym przypadku (pusta droga) uważam że radiowóz policji zachował się OK.

Przepisy, paragrafy to jedno a zdrowy rozsądek to drugie.

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym konkretnym przypadku (pusta droga) uważam że radiowóz policji zachował się OK.

Przepisy, paragrafy to jedno a zdrowy rozsądek to drugie.

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

 

I to pisze facet, który kilkanaście postów wstecz miał głęboko gdzieś przestrzeganie przepisów. A tak nawiasem jaki interes na pustej drodze mieli kierujący tym radiowozem przejeżdżać na przeciwległy pas - tak dla fanaberii?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ed - dlatego, że ma się głęboko w... poważaniu przepisy, bo "przepisy i paragrafy to jedno, a zdrowy rozsądek to drugie", można zrozumieć innych "myślących" podobnie. Wtedy i z budą 130 / godzinę to normalna jazda i przejeżdżanie podwójnej ciągłej nie jest problemem. Bo przecież "szczególne warunki" dopuszczają wszystko. Tak, wiem, za chwilę będę posądzony o "świętoszkowatość". Zaraz się znajdą tacy, co to będą wiedzieli lepiej od nas, jak my się zachowujemy na drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak przyglądam się tym zdjęciom z googlowozu to odnoszę wrażenie że ów pojazd albo stał (na zakazie), albo bardzo powoli się poruszał. 

Znajdując wytłumaczenie dla Policjantów, skorzystali oni z prawa wyprzedzania pojazdów wolnobieżnych.

Ja zachowałbym się podobnie.

Oczywiście na portalach robi się wielkie halo bo to Policja...

Edytowane przez WojtEwa (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to chyba większość dobrze odpowiedziała bo przy masie 4250 to kategoria B96

No to jesteś kolejnym z tych co " nie wiedzą" 

Michalc3 takie (akurat takie) informacje na forum karawaningowym powinny być pełniejsze. Z tej powyższej wynika, że każdy zestaw do 4250 może być kierowany przez kierowcę z kategorią B a to nie jest prawda.

 

A co w tym nie prawdą jest ?

Edytowane przez edisoniras (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko przyczepa lekka, a więc do 750 kg każda inna to b96

Jasne i oczywiste, ale w zapytaniu do Panów Policjantów nikt nie mówił o jakie przyczepki chodzi czy lekkie czy nie, jednak osoba ,która zna prawo od razu powinna stwierdzić co na rzeczy , a oni się upierali ,że 3.5 t i ch.j , a jak się  paragrafy i przepisy pokazało to wielce  " Łoooo bo to ......sramto tamto" .  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Edisoniras ja wiem o co chodzi bo to było napisane, ale aby nie wprowadzać zamieszania dobrze jest wytłumaczyć tu na forum dla nie zaawansowanych w tematyce, bo doprowadza to potem do dziwactw.

Tak samo jest z prędkościami dopuszczalnymi i innymi przepisami dotyczącymi jazdy z ogonem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzisz ed - dlatego, że ma się głęboko w... poważaniu przepisy, bo "przepisy i paragrafy to jedno, a zdrowy rozsądek to drugie", można zrozumieć innych "myślących" podobnie. Wtedy i z budą 130 / godzinę to normalna jazda i przejeżdżanie podwójnej ciągłej nie jest problemem. Bo przecież "szczególne warunki" dopuszczają wszystko. Tak, wiem, za chwilę będę posądzony o "świętoszkowatość". Zaraz się znajdą tacy, co to będą wiedzieli lepiej od nas, jak my się zachowujemy na drodze.

@Michalc3

Z budą bez rowerów 130/h ... w PORYWACH ! Normalna jazda średnio ~110km/h

Auto + przyczepa + 2 rowery jedziemy s p o k o j n i e ~100km/h

(wszelkie naśladawnictwo zabronione!)

 

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie co do tych rowerów, z braku bagażnika upycham rowery do środka i strasznie mnie to WQwia , bo żeby nie zniszczyć cepki trza się bardzo starać i gimnastykować, chcę dorobić , dokupić bagażnik przykręcany do cepki, tylko nie mam wizji w tym temacie -czy z przodu - z tyłu, ogólnie dyszel mam trochę krótki i mało tam miejsca na rowery. hm rzućcie  no jakieś propozycje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ired - dzięki za wyjaśnienia. Ale dla mnie tekst:

 

"Najlepiej śmiga się z przyczepą nawet 130km/h w terenie płaskim na autostradzie przy suchej nawierzchni i bezwietrznej pogodzie lub z wiatrem w plecy.
Jadąc z przyczepą obserwuję gałęzie drzew, krzewów  które zdradzają kierunek wiatru. Dostosowuję prędkość swego zestawu do istniejących warunków na drodze"

 

był odbierany zupełnie inaczej. Wiem, że wcześniej również napisałeś o jeździe w porywach, ale w tym akapicie to już nie było dla mnie w porywach. Natomiast nawet w tym wyjaśnieniu ciągle operujesz prędkościami powyżej 100 km/h jako normalnymi - podróżnymi. Nikomu bym nie radził. Owszem, w bardzo specyficznych, spokojnych i dobrych warunkach - te okolice 100 są utrzymywane. Ale takie warunki nie zdarzają się na co dzień. Powyżej 100 to już w warunkach idealnych - na autostradach z doskonałymi warunkami. A do tego jeszcze Ty piszesz, że jazda spokojna, to 100 km/h Wybacz, ale jazda z przyczepą z prędkością 100 to już nie jest jazda spokojna. To jest jazda, podczas której bardzo intensywnie obserwuję zachowanie przyczepy na nierównościach, przy wymijaniu się z ciężarówkami, przy podmuchach bocznych wiatru. To są prędkości, gdzie niespodziewane zachowanie przyczepy może się skończyć bardzo niedobrze. Przy mniejszych prędkościach, kiedy gwałtownie zawiało z boku wyprowadzenie przyczepy było utrudnione. Ale każdy odpowiada za siebie. Oby pozostało to tylko w sferze odpowiedzialności za siebie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nikogo nie zachęcam do jazdy z prędkością ~100km/h ale spójrzcie proszę na to że część z nas nie jeździ tylko po Polsce ale bardzo często poruszamy się po zachodnich autostradach gdzie 100 a nawet (licznikowe) 110km/h z przyczepą nikogo nie dziwi. Są wśród nas osoby, które co roku robią pełny przegląd przyczepy ... wymieniają hamulce/amortyzatory jak już zbliżają się do granicy zużycia a nie dopiero gdy znajdą się w stanie agonalnym ... do tego dobry dobrany sprzęt z odpowiednim marginesem (nie tylko przepisowym) stosunku wagi auta do przyczepy i utrzymywanie prędkości 100km/h nie stwarza problemów :)

 

Z własnego doświadczenia lepiej mi się prowadzi zestaw przy 95-105km/h niż przy 80-90km/h a przyczyną tego są wyższe obroty silnika, które przy wyższej prędkości i 5tym biegu efektywniej wykorzystują moment obrotowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kamil - ja tego nie podważam. Znakomita większość moich wyjazdów, to wyjazdy zagraniczne. Ale Ty piszesz o prędkościach 90 - 100 w porywach 110, a ja się odnosiłem do opisów 100 - 120 w porywach 130. Niby tylko parę km/h, ale różnica jest na prawdę znaczna. I nie o cyferki tu chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.