Skocz do zawartości

Czy to ma sens?


KasiaN

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Zwracam się do szanownych forumowiczów z pytaniem. Mam przyczepę Fendt Platinum 510, którą zaciągam na początku czerwca nad morze i tam dzieci przebywają na wakacjach aż do sierpnia. Z uwagi na fakt, iż ta przyczepa jest stosunkowo duża ( dla mnie do holowania - , być może dlatego, iż nie mam większego doświadczenia) zastanawiam się nad kupnem drugiej przyczepy, takiej z którą bym mogła bez większego stresu wyskoczyć tu i tam na krótkie wypady. Moje pytanie brzmi, czy jest duża różnica w holowaniu przyczepy 5-cio i 4-ro metrowej?

Pozdrawiam

KasiaN

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

Witam

Zwracam się do szanownych forumowiczów z pytaniem. Mam przyczepę Fendt Platinum 510, którą zaciągam na początku czerwca nad morze i tam dzieci przebywają na wakacjach aż do sierpnia. Z uwagi na fakt, iż ta przyczepa jest stosunkowo duża ( dla mnie do holowania - , być może dlatego, iż nie mam większego doświadczenia) zastanawiam się nad kupnem drugiej przyczepy, takiej z którą bym mogła bez większego stresu wyskoczyć tu i tam na krótkie wypady. Moje pytanie brzmi, czy jest duża różnica w holowaniu przyczepy 5-cio i 4-ro metrowej?

Pozdrawiam

KasiaN

 

Napisz coś o holowniku to się więcej da powiedzieć na ten temat.

Druga sprawa, to co Ci przeszkadza w ciągnięciu 5 m przyczepy?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Holownik raczej nie jest problemem jeżeli to jest jakieś mocne BMW, natomiast jeżeli chodzi o metr różnicy to na pewno będzie różnica, ale na jakiś

ciasnych kempingach lub przy manewrowaniu bo przy jeździe na wprost to według mnie nie ma to znaczenia.

Tylko czy będziesz chciała rezygnować z wygody mieszkania w większej przyczepie z powodu jednego metra  :niewiem: 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem niema sensu. Lepiej tą co masz "obficie dopieścić" i nią wszędzie jeździć. Ja nie ciągałem wcześniej kempingu i kupiłem cepkę 7 metrów plus zaczep. Po pierwszym wyjeździe ją poznałem i jej długość nie ma znaczenia dla mnie. Czasami mam problem z cofaniem, nie zakładam dodatkowych lusterek, a auto węższe i nie widać jak delikatnie skręca. W żonie mam pilota-kierowacza i tym nadrabiam braki lusterek :]  Najważniejsze to się nie bać i nie stresować podczas jazdy, a zaparkować zawsze ktoś pomoże  :ok:

Edytowane przez Gewehr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli przyczepka wystaje poza zarys holownika to trzeba stosować dodatkowe lusterka. Takie info...

Jeżeli słaby holownik to różnica będzie odczuwalna. Jeżeli mocny holownik to bez różnicy.
Pozostałe rzeczy jak manewrowanie i "parkowanie" to 1 m w tą czy tamtą nie robi...

Latam z przyczepkami Hobby 4,6 metra i 6,6 metra (bez zaczepów). Różnica w MW około 400 kg. Trochę już to czuć.
Wymiary też odczuwalne. Przede wszystkim szerokość jest inna 2,2 m do 2,5 m.



 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Problem nie tkwi w holowniku ( BMW 530d automat - przyczepa dmc1500) a na pewno w kierowcy. Jak jadę z przyczepą to się strasznie stresuję, że uszkodzę ( a może przesadzam...). O wygodę mieszkania też bym się nie martwiła, bo to miałaby być przyczepka tylko na weekendowe wyjazdy, fendta bym zostawiła na dłuższe wyjazdy. Marzy mi się, że jak mam ochotę wyjechać w piątek po południu na weekend to po prostu podczepiam i jadę. No ale może z moją też to jest możliwe? Nie chciałabym bez sensu wydawać pieniędzy i potem stwierdzić, że różnicy nie ma. No tak powiecie, daj babie samochód... Teraz właśnie mi przyszło do głowy, może wypożyczyć taką przyczepę i spróbować..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Problem nie tkwi w holowniku ( BMW 530d automat - przyczepa dmc1500) a na pewno w kierowcy. Jak jadę z przyczepą to się strasznie stresuję, że uszkodzę ( a może przesadzam...). O wygodę mieszkania też bym się nie martwiła, bo to miałaby być przyczepka tylko na weekendowe wyjazdy, fendta bym zostawiła na dłuższe wyjazdy. Marzy mi się, że jak mam ochotę wyjechać w piątek po południu na weekend to po prostu podczepiam i jadę. No ale może z moją też to jest możliwe? Nie chciałabym bez sensu wydawać pieniędzy i potem stwierdzić, że różnicy nie ma. No tak powiecie, daj babie samochód... Teraz właśnie mi przyszło do głowy, może wypożyczyć taką przyczepę i spróbować..

 

I to jest najbardziej sensowne rozwiązanie :yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi.

... Nie chciałabym bez sensu wydawać pieniędzy i potem stwierdzić, że różnicy nie ma ...

 

Kasia, druga budka to zdublowane wyposażenie.

W pewnym momencie pogubisz się gdzie co masz i pojedziesz na weekend "bez kubka" .

Jedna to jedna, full wypas i zawsze w jednym miejscu, nie martwisz się nie zastanawiasz czy to jest w tej czy tamto w tamtej budzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za odpowiedzi. Boże kiedy ta wiosna.. Może na targach w Poznaniu tez się jakoś nakierunkuję ( a raczej bez wątpienia " napalę").

Pozdrawiam serdecznie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Nie ma żadnej różnicy, poza ewentualnymi opłatami, gdyby zestaw przekraczał 3,5 t. i prawo kat.E. Ja jeździłem 5,5 m, a teraz 7,2 m i jak ma się ochotę wyskoczyć nawet tylko na weekend to absolutnie nie ma to dla mnie znaczenia z punktu widzenia kierowania.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też mam 510 Fendta, a holownik deczko mniejszy. Prowadzi się jak dziewica!

W przypadku 530-ki nie ważne czy E39, E60/61, F10/11 w każdym przypadku buda jest niczym pióreczko. 

Pamiętaj że z każdą przyczepą jedzie się źle i zbyt wolno. Tego nie przeskoczymy!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia Audi A6+Hobby 535 , w przyczepie bardzo przestrzennie przy obsadzie 2+1, z przedsionkiem który odgrywa bardzo dużą rolę w zupełności miejsca wystarczy.

Ale podczas manewrowania ( ciasny zakręt )kilka razy odpinałem ogon i ręcznie przestawiałem ( tył przyczepy zachodzi ) i znowu podpinanie; kilka razy podczac zjazdów i podjazdów  zachaczyłem spodem  tyłu przyczepy o podłoże - dobrze że się ślizgało na łapach ( podporach ).

Obecnie szukam czegoś pośredniego ok 5m 

Na parkingech przy cenrach handlowych nawet dwa stanowiska to mało, na kempingach z boksami i wąskimi uliczkami ( żywopłoty drzewa itp) również ciasno, chyba że zestaw rozkładasz na lotnisku  :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z mojego doświadczenia Audi A6+Hobby 535 , w przyczepie bardzo przestrzennie przy obsadzie 2+1, z przedsionkiem który odgrywa bardzo dużą rolę w zupełności miejsca wystarczy.

Ale podczas manewrowania ( ciasny zakręt )kilka razy odpinałem ogon i ręcznie przestawiałem ( tył przyczepy zachodzi ) i znowu podpinanie; kilka razy podczac zjazdów i podjazdów  zachaczyłem spodem  tyłu przyczepy o podłoże - dobrze że się ślizgało na łapach ( podporach ).

Obecnie szukam czegoś pośredniego ok 5m 

Na parkingech przy cenrach handlowych nawet dwa stanowiska to mało, na kempingach z boksami i wąskimi uliczkami ( żywopłoty drzewa itp) również ciasno, chyba że zestaw rozkładasz na lotnisku  :]

Właśnie o to chodzi, przyczepa dość duża, samochód też nie krótki i parkowanie to trochę masakra. Dodatkowo przyczepa ciężka (ostatnio we czwórkę mieliśmy co robić żeby ją ustawić). Jak się rozstawiam na dwa miesiące, no to ona jest niezastąpiona i mogę kogoś poprosić o pomoc w ustawieniu (miałam już sytuację, gdzie na początku czerwca przy prawie pustym polu kempingowym, Pan, który się rozstawił na przeciwko siedział na krzesłku i się przyglądał jak się męczymy, dopiero sympatyczni Niemcy - nie najmłodsi pospieszyli z drugiego końca pola pomagać). Natomiast chcąc jeździć częściej na krótkie wypady niezręcznie jest ciągle kogoś prosić. Ja wiem, że dla naszych forumowiczów to nie jest problem komuś pomóc, ale różnie to bywa.

 

Witam !

 

Nie ma żadnej różnicy, poza ewentualnymi opłatami, gdyby zestaw przekraczał 3,5 t. i prawo kat.E. Ja jeździłem 5,5 m, a teraz 7,2 m i jak ma się ochotę wyskoczyć nawet tylko na weekend to absolutnie nie ma to dla mnie znaczenia z punktu widzenia kierowania.

 

Pozdrawiam

Wiem, mój zestaw również przekracza 3,5t i mam Viatola i prawo jazdy kat.E. :skromny:  Ja chyba za bardzo tą moją przyczepę :serce: , że jazda z nią to dla mnie stres. Swoją drogą, jak robiłam prawo jazdy i jeździłam z mniejszą przyczepą, to był luzik, jakby jej w ogóle nie było i z parkowaniem też nie miałam problemu. Ale się nagadałam... :bzik:

Miłego dnia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto o długości 4,77m i przyczepę 5m buda (mierzyłem) plus dyszel (zgrabnie ponad metr). Razem zestaw 11m. Nie widzę problemu z jazdą ani manewrowaniem. Wydaje mi się, że Twój zestaw nie jest dużo dłuższy.

Chyba najsensowniej będzie się odstresować jadąc. Po prostu jedź i tylko nie mijaj niczego za blisko. Raczej szerokość jest problemem, bo metr długości nie robi różnicy.

Spróbuj się nie spieszyć tylko jechać łagodnie jak na urlop, a wtedy pewnie nie poczujesz dużego stresu. Raczej obstawiam, że kłopot siedzi nie w wielkości przyczepy ale w głowie kierowcy. Umiejętności pewnie masz wystarczajace albo i lepsze. Wyluzuj się.

Raczej nie ma sensu kupowanie drugiej budy o metr krótszej. Dla mnie to jakis absurd, ale kto zabroni bogatemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.