Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

7 minut temu, Michoos napisał:

Czołem- zmieniłem samochód specjalnie pod kątem ciągania przyczepy. Mam 200 km diesla i 400 Nm momentu, napęd na 4 koła, DSG. Na codzień przy normalnej jeździe mieszanej spała 5-6l, trasa przy 140 do 7l. Z przyczepą spotkało mnie mega rozczarowanie. Buda TEC 460 tour Live z dmc1300 ale daleko jej było do max ładowności. Wyjazd na weekend wiec mało szpeju. 1 trasa głównie po A1 z Gdańska na południe spalanie 10 l/100 km przy 95-100 km/h. Na powrocie 12 l przy 90-95. Kolejna trasa z Gda na południe 9 l przy 90 km/h. Powrót 11l przy 85-90 km/h. Wolniej już się chyba nie da. Czy problem może być w źle rozłożonej masie w przyczepie? Może trochę za niskie ciśnienie w tylnych kołach auta? Przy 1 trasie dobiłem powyżej 3 bar a przy 2 zapomniałem i zostało książkowe 2,6. Zauważyłem ze tempomat to zły pomysł przy ciąganiu budki. Samochód często chciał podgonić bez sensu do zadanej prędkości o 2-3 km/h co kończyło się częstą redukcją biegów. 
liczyłem, ze z przyczepą będę miał spalanie ok 9 ale nie kosztem jazdy wolniej od ciężarówek, 80 km/h. Jak mam jechać w wakacje 1500 km w jedna stronę 3 dni to nic urlopu nie zostanie ?

Przy takim zestawie masz bardzo dobre wyniki. Nie wiem co Ci w nich nie pasuje. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 minuty temu, Michoos napisał:

Czołem- zmieniłem samochód specjalnie pod kątem ciągania przyczepy. Mam 200 km diesla i 400 Nm momentu, napęd na 4 koła, DSG. Na codzień przy normalnej jeździe mieszanej spała 5-6l, trasa przy 140 do 7l. Z przyczepą spotkało mnie mega rozczarowanie. Buda TEC 460 tour Live z dmc1300 ale daleko jej było do max ładowności. Wyjazd na weekend wiec mało szpeju. 1 trasa głównie po A1 z Gdańska na południe spalanie 10 l/100 km przy 95-100 km/h. Na powrocie 12 l przy 90-95. Kolejna trasa z Gda na południe 9 l przy 90 km/h. Powrót 11l przy 85-90 km/h. Wolniej już się chyba nie da. Czy problem może być w źle rozłożonej masie w przyczepie? Może trochę za niskie ciśnienie w tylnych kołach auta? Przy 1 trasie dobiłem powyżej 3 bar a przy 2 zapomniałem i zostało książkowe 2,6. Zauważyłem ze tempomat to zły pomysł przy ciąganiu budki. Samochód często chciał podgonić bez sensu do zadanej prędkości o 2-3 km/h co kończyło się częstą redukcją biegów. 
liczyłem, ze z przyczepą będę miał spalanie ok 9 ale nie kosztem jazdy wolniej od ciężarówek, 80 km/h. Jak mam jechać w wakacje 1500 km w jedna stronę 3 dni to nic urlopu nie zostanie ?

Wszystko w porządku, masz jakiegoś VAG, ja również nie mogłem zejść poniżej 10l w Superbie i to nie 4x4. 

Co do tempomatu jeśli masz aktywny to masz różne ustawienia i jeździ się bardzo dobrze tylko nie na sport, ja chyba na normal mam i on wtedy tak nie wachluje biegami i też warto na manual jakiś bieg dać i wtedy najwyżej wytrąci te 2-3km/h i potem wróci. Jeździ się bardzo komfortowo tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, golob napisał:

Wszystko w porządku, masz jakiegoś VAG, ja również nie mogłem zejść poniżej 10l w Superbie i to nie 4x4. 

Co do tempomatu jeśli masz aktywny to masz różne ustawienia i jeździ się bardzo dobrze tylko nie na sport, ja chyba na normal mam i on wtedy tak nie wachluje biegami i też warto na manual jakiś bieg dać i wtedy najwyżej wytrąci te 2-3km/h i potem wróci. Jeździ się bardzo komfortowo tak.

Tak, Octavia Scout. Masz racje, tempomat mam aktywny na sport. Trzeba pamiętać o zmianie. Czyli 10l i więcej to standard a poniżej to wyczyn? ?

strach pomyśleć co by było gdybym zdecydował się ciągać przyczepę 2 l benzyną w Subaru. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Michoos napisał:

Tak, Octavia Scout. Masz racje, tempomat mam aktywny na sport. Trzeba pamiętać o zmianie. Czyli 10l i więcej to standard a poniżej to wyczyn? ?

strach pomyśleć co by było gdybym zdecydował się ciągać przyczepę 2 l benzyną w Subaru. 

Mniej więcej :ok:

A co tu się bać. 12-15. Tyle takie auta palą i nie ma coś się dziwić. Trzeba to uwzględnić w kosztach wakacyjnych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, szary11 napisał:

Mniej więcej :ok:

A co tu się bać. 12-15. Tyle takie auta palą i nie ma coś się dziwić. Trzeba to uwzględnić w kosztach wakacyjnych. 

Uwzględniłem ale do głowy mi nie przyszło, że ceny paliw będą na tym poziomie czyli nie uwzględniłem :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Michoos napisał:

Uwzględniłem ale do głowy mi nie przyszło, że ceny paliw będą na tym poziomie czyli nie uwzględniłem :) 

To było trudniejsze... Zostaje korekcja trasy, albo głębsze sięgnięcie do kieszeni :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Michoos napisał:

Czyli 10l i więcej to standard a poniżej to wyczyn? ?

Ja mam co prawda inną stajnię bo psa, ale 2.0hdi w manualu i napęd na ośkę i jakby nie liczył, średnio bierze 11,5 przy budzie 1600dmc i 250cm szerokości. Jak jadę na zachód-południe to 12-13 jak wracam to 10-11, średnio 11,5, tempomat ustawiony na 100.  
 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, jacekzoo napisał:

Ja mam co prawda inną stajnię bo psa, ale 2.0hdi w manualu i napęd na ośkę i jakby nie liczył, średnio bierze 11,5 przy budzie 1600dmc i 250cm szerokości. Jak jadę na zachód-południe to 12-13 jak wracam to 10-11, średnio 11,5, tempomat ustawiony na 100.  

Można by się pokusić o stworzenie jakiejś tabeli, bo każdy ma zmiennych jak w zadaniu matematycznym :rolleyes:.

U mnie przy tym samym samochodzie, ale w automacie średnia z budką brutto 1250 kg wychodzi na poziomie 8,5. Często na aktywnym tempomacie ustawionym na 84.
Czasem delikatnie więcej spali w zależności gdzie się jedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można by się pokusić o stworzenie jakiejś tabeli, bo każdy ma zmiennych jak w zadaniu matematycznym :rolleyes:.
U mnie przy tym samym samochodzie, ale w automacie średnia z budką brutto 1250 kg wychodzi na poziomie 8,5. Często na aktywnym tempomacie ustawionym na 84.
Czasem delikatnie więcej spali w zależności gdzie się jedzie.
No pewnie szerokość robi tutaj największą różnice.

Generalnie sama jazda autostradą to zawsze spalanie większe o 1-3l.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam poprzednia wersje tego silnika czyli 184/380, też haldex i dsg. Minimalne z przyczepą jadą ekstemalnie emerycko jak kupiłem przyczepę to 10l. Nigdy więcej nie powtórzyłem tego spalania. Jadąc do 90 drogami lokalnymi i przy bezwietrznej pogodzie spala około 11. Jadąc autostradą pod wiatr bywa ponad 15. Jadąc ciut szybciej od "tirów" około 12,5-13,5 w zależności od pogody. Zważywszy że masz trochę mniejszą i lżejszą przyczepę oraz samochód - przyjmij spalanie 12l jako normę od której będziesz miał odstępstwa w obie strony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, jacek00 napisał:
24 minuty temu, Marcin T napisał:
U mnie przy tym samym samochodzie, ale w automacie średnia z budką brutto 1250 kg 

No pewnie szerokość robi tutaj największą różnice.

I jeszcze dodałbym wysokość oraz kształt (kąt) przedniej ściany. 

Do tego oczywiście nie można zapominać o wiatrach, raz pcha a innym razem zwiększa spalanie.

Stąd wszelkie rankingi powinny prowadzić do z góry oczywistego wniosku, że jak jedziesz powyżej dozwolonej prędkości, to 10l/100km nie powinno dziwić ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, jacek00 napisał:

No pewnie szerokość robi tutaj największą różnice.

Ja u siebie po zmianie z 220cm/1300kg na 250cm/1500kg praktycznie nie widzę różnicy w spalaniu, średnio 12,5l  na długich trasach przy trubobenzynie.

2 godziny temu, dudek_t napisał:

Zważywszy że masz trochę mniejszą i lżejszą przyczepę oraz samochód - przyjmij spalanie 12l jako normę od której będziesz miał odstępstwa w obie strony.

To chyba najlepsze podsumowanie. Czyli spalanie jak w bardzo dużym ruchu miejskim z odchylkami.

11 godzin temu, Michoos napisał:

. Czyli 10l i więcej to standard a poniżej to wyczyn? ?

10-12 będzie średnio. Przy turlaniu się po jakiejś krajowej drodze może zejdziesz poniżej 10, mi się to prawie nie udawało w Superbie TDI 170km z DSG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.