dudek_t Posted March 11 Bardziej chodziło mi o to że czarny dym za autem to prehistoria (i całe szczęście zresztą). Quote Share this post Link to post Share on other sites
Benior Posted March 16 W dniu 9.03.2022 o 21:05, lbuster napisał: Masz rację. Wolę mieć swoje "problemy" 😉 Nie mam dobrych wieści. Według Financial Times, BMW i Volkswagen zamykają fabryki w całej Europie z powodu braku części importowanych z Ukrainy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
czyś Posted March 16 W dniu 11.03.2022 o 12:05, dudek_t napisał: Akurat wolę dbać o dpf i nie zostawiać czarnych bąków jak prehistoryczne diesle. Co innego adblue - tego ku... nienawidzę. Dobrze utrzymane, prawidłowo eksploatowane i sprawne diesle z ostatnich 20 lat, czy to z DPFem czy bez, czarnych bąków nie zostawiają. Jak ktoś czipował po taniości (np. opornikiem) albo jeździ trupem z przeszło półmilionowym nalotem ale 200 tysia na blacie, to i DPF nie pomoże... Moczoloty natomaist definitywnie odwiodły mnie od kolejnyc diesli, cały pozostały "bagaż" diesla bym jeszcze przecierpiał, ale ad-blue już przeważyło szalę. Quote Share this post Link to post Share on other sites
dudek_t Posted March 16 Czyś, może masz i rację. Jednak u mnie "na wsi" mnóstwo, stosunkowo młodych aut, zostawia za sobą czarne chmury Adblue 4 razy mi uziemiło samochód. Straciłem cierpliwość. Tak zatankowałem że już więcej dolewek nie będzie Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacekzoo Posted March 16 Ja tam nie widzę problemu z Adblue, mam 5 lat, 130kkm i oprócz tego że dolałem z 5 czy 6 razy to nie zauważam tego wynalazku Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suzu4x4 Posted March 16 12 minut temu, jacekzoo napisał: Ja tam nie widzę problemu z Adblue, mam 5 lat, 130kkm i oprócz tego że dolałem z 5 czy 6 razy to nie zauważam tego wynalazku to ja mam jakiegoś adblueożernego diesla u mnie zbiornik 15l wystarcza bodajże na 5-6 tyś km Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacekzoo Posted March 16 to nie, u mnie duuuużo mniej tego idzie. Gdybym tyle tego lał to też by mnie wkurzało trzeba było kupić porządnego francuza.... dobra, nie ma czegoś takiego jak po rządny francuz Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted March 16 Dobrze, że u mnie nie ma tego badziewia i mam spokój. A co do DPF/FAPa to nie zauważyłem, aby w mieście to sprawiało jakieś problemy. Quote Share this post Link to post Share on other sites
BUMERANG Posted March 16 Godzinę temu, czyś napisał: sprawne diesle z ostatnich 20 lat, czy to z DPFem czy bez, czarnych bąków nie zostawiają Chyba, że akurat włączył się tryb wypalania. Miałem wątpliwą przyjemność jechać za takim bolidem. Myślałem najpierw, że silnik mu wybuchł. Walnął mi w oczy takim bąkiem, że aż musiałem hamować bo straciłem widoczność. A o aromatach nie wspomnę. Ale to super ekologia przecież... 32 minuty temu, Suzu4x4 napisał: to ja mam jakiegoś adblueożernego diesla u mnie zbiornik 15l wystarcza bodajże na 5-6 tyś km Może masz dziurę w instalacji albo lejesz do bagażnika Taki zbiornik powinien wystarczać na dużo więcej kilosów Quote Share this post Link to post Share on other sites
jacek00 Posted March 16 7 minut temu, BUMERANG napisał: Chyba, że akurat włączył się tryb wypalania. Miałem wątpliwą przyjemność jechać za takim bolidem. Myślałem najpierw, że silnik mu wybuchł. Walnął mi w oczy takim bąkiem, że aż musiałem hamować bo straciłem widoczność. A o aromatach nie wspomnę. Ale to super ekologia przecież... Raczej miał coś nie halo. Albo już totalnie zapchany filtr. 1 godzinę temu, Benior napisał: Nie mam dobrych wieści. Według Financial Times, BMW i Volkswagen zamykają fabryki w całej Europie z powodu braku części importowanych z Ukrainy. @lbuster chyba Ci się szykują kolejne wakację z Madzią Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suzu4x4 Posted March 16 25 minut temu, BUMERANG napisał: Chyba, że akurat włączył się tryb wypalania. Miałem wątpliwą przyjemność jechać za takim bolidem. Myślałem najpierw, że silnik mu wybuchł. Walnął mi w oczy takim bąkiem, że aż musiałem hamować bo straciłem widoczność. A o aromatach nie wspomnę. Ale to super ekologia przecież... to nie był raczej proces wypalania tylko niesprawne auto. 27 minut temu, BUMERANG napisał: Może masz dziurę w instalacji albo lejesz do bagażnika Taki zbiornik powinien wystarczać na dużo więcej kilosów nie zaglądałem do instrukcji jaka jest norma ale google mówi : Cytat Z reguły przyjmuje się jednak, że przeciętne zużycie AdBlue to około 3–5 proc. zużycia oleju napędowego. Oznacza to mniej więcej tyle, że przy spalaniu 7 l/100 km, zużycie AdBlue wyniesie około 0,2–0,35 l/100 km. 5500 km / 15 l = 0,27 l / 100km a kamper pali nie 7 a bliżej 11 więc wygląda na to że jednak w normie . Quote Share this post Link to post Share on other sites
maarec Posted March 16 W dniu 11.03.2022 o 12:05, dudek_t napisał: Akurat wolę dbać o dpf i nie zostawiać czarnych bąków jak prehistoryczne diesle. Co innego adblue - tego ku... nienawidzę. podpisuje się, z dpfem da się żyć, adblue już gorzej. Tankowanie przy -18C wyglądało ciekawie 5 godzin temu, Suzu4x4 napisał: to ja mam jakiegoś adblueożernego diesla u mnie zbiornik 15l wystarcza bodajże na 5-6 tyś km to oszczędnie jeździsz, ciśnięty kamper forda potrafi 5l na 1000km spalić. Tutaj cytryna czy fiat wygrywa bo max litr. 4 godziny temu, Suzu4x4 napisał: to nie był raczej proces wypalania tylko niesprawne auto. nie zaglądałem do instrukcji jaka jest norma ale google mówi : 5500 km / 15 l = 0,27 l / 100km a kamper pali nie 7 a bliżej 11 więc wygląda na to że jednak w normie . na podstawie tyś km kamperów z wypożyczalni- fordy palą adblue jak szalone, ale to akurat aż taka wada nie jest, oby się to tylko nie zatkało. Naprawy w trojaczkach tanie nie są - całe dziadostwo jest zgrzane z plastiku i naprawa = wymiana przynajmniej w aso. Quote Share this post Link to post Share on other sites
Suzu4x4 Posted March 16 20 minut temu, maarec napisał: to oszczędnie jeździsz, ciśnięty kamper forda potrafi 5l na 1000km spalić. (...) na początku też miałem takie zużycie, pierwsze tankowanie adblue po 3.5 kkm. być może aktualizacja oprogramowania sterownika silnika jaką miałem robioną w ramach akcji serwisowej wpłynęła na zmniejszenie zużycia Adblue przesadnie oszczędnie raczej nie jeżdżę rzekłbym raczej dynamicznie o ile można mówić o dynamice przy jeździe kamperem Quote Share this post Link to post Share on other sites
lbuster Posted March 16 @Benior, wiesz co się robi z takimi posłańcami Znalazłem "in polisz": https://businessinsider.com.pl/biznes/fabryki-volkswagena-i-bmw-nie-moga-pracowac-przez-brak-jednej-czesci-z-ukrainy/x7xybbn @jacek00, nie mam już siły odpisywać Quote Share this post Link to post Share on other sites
BIGL Posted March 17 Dostałem radę od właściciela floty z trojaczkami aby zimą uzupełniać Adblue co 2 tankowanie ON - wtedy się nie krystalizuje w przewodach . Quote Share this post Link to post Share on other sites