Jump to content
rafalkwiatkowski73

Wybór auta do holowania

Recommended Posts

dudek_t

Bardziej chodziło mi o to że czarny dym za autem to prehistoria (i całe szczęście zresztą).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Benior
W dniu 9.03.2022 o 21:05, lbuster napisał:

Masz rację. Wolę mieć swoje "problemy" 😉 

Nie mam dobrych wieści. 

Według Financial Times, BMW i Volkswagen zamykają fabryki w całej Europie z powodu braku części importowanych z Ukrainy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
czyś
W dniu 11.03.2022 o 12:05, dudek_t napisał:

Akurat wolę dbać o dpf i nie zostawiać czarnych bąków jak prehistoryczne diesle. Co innego adblue - tego ku... nienawidzę. 

Dobrze utrzymane, prawidłowo eksploatowane i sprawne diesle z ostatnich 20 lat, czy to z DPFem czy bez, czarnych bąków nie zostawiają. Jak ktoś czipował po taniości (np. opornikiem) albo jeździ trupem z przeszło półmilionowym nalotem ale 200 tysia na blacie, to i DPF nie pomoże... Moczoloty natomaist definitywnie odwiodły mnie od kolejnyc  diesli, cały pozostały "bagaż" diesla bym jeszcze przecierpiał, ale ad-blue już przeważyło szalę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t

Czyś, może masz i rację. Jednak u mnie "na wsi" mnóstwo, stosunkowo młodych aut, zostawia za sobą czarne chmury :(

Adblue 4 razy mi uziemiło samochód. Straciłem cierpliwość. Tak zatankowałem że już więcej dolewek nie będzie ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

Ja tam nie widzę problemu z Adblue, mam 5 lat, 130kkm i oprócz tego że dolałem z 5 czy 6 razy to nie zauważam tego wynalazku

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
12 minut temu, jacekzoo napisał:

Ja tam nie widzę problemu z Adblue, mam 5 lat, 130kkm i oprócz tego że dolałem z 5 czy 6 razy to nie zauważam tego wynalazku

:look:

to ja mam jakiegoś adblueożernego diesla  :unsure:

u mnie zbiornik 15l wystarcza bodajże na 5-6 tyś km 

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacekzoo

to nie, u mnie duuuużo mniej tego idzie. Gdybym tyle tego lał to też by mnie wkurzało :D

 

trzeba było kupić porządnego francuza.... 

 

dobra, nie ma czegoś takiego jak po rządny francuz :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00

Dobrze, że u mnie nie ma tego badziewia i mam spokój. A co do DPF/FAPa to nie zauważyłem, aby w mieście to sprawiało jakieś problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
Godzinę temu, czyś napisał:

sprawne diesle z ostatnich 20 lat, czy to z DPFem czy bez, czarnych bąków nie zostawiają

Chyba, że akurat włączył się tryb wypalania. Miałem wątpliwą przyjemność jechać za takim bolidem. Myślałem najpierw, że silnik mu wybuchł. Walnął mi w oczy takim bąkiem, że aż musiałem hamować bo straciłem widoczność. A o aromatach nie wspomnę. Ale to super ekologia przecież...

32 minuty temu, Suzu4x4 napisał:

:look:

to ja mam jakiegoś adblueożernego diesla  :unsure:

u mnie zbiornik 15l wystarcza bodajże na 5-6 tyś km 

Może masz dziurę w instalacji albo lejesz do bagażnika :P Taki zbiornik powinien wystarczać na dużo więcej kilosów :hmm:

Share this post


Link to post
Share on other sites
jacek00
7 minut temu, BUMERANG napisał:

Chyba, że akurat włączył się tryb wypalania. Miałem wątpliwą przyjemność jechać za takim bolidem. Myślałem najpierw, że silnik mu wybuchł. Walnął mi w oczy takim bąkiem, że aż musiałem hamować bo straciłem widoczność. A o aromatach nie wspomnę. Ale to super ekologia przecież...

Raczej miał coś nie halo. Albo już totalnie zapchany filtr.

 

1 godzinę temu, Benior napisał:

Nie mam dobrych wieści. 

Według Financial Times, BMW i Volkswagen zamykają fabryki w całej Europie z powodu braku części importowanych z Ukrainy.

:unsure: @lbuster chyba Ci się szykują kolejne wakację z Madzią ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
25 minut temu, BUMERANG napisał:

Chyba, że akurat włączył się tryb wypalania. Miałem wątpliwą przyjemność jechać za takim bolidem. Myślałem najpierw, że silnik mu wybuchł. Walnął mi w oczy takim bąkiem, że aż musiałem hamować bo straciłem widoczność. A o aromatach nie wspomnę. Ale to super ekologia przecież...

to nie był raczej proces wypalania tylko niesprawne auto.

27 minut temu, BUMERANG napisał:

Może masz dziurę w instalacji albo lejesz do bagażnika :P Taki zbiornik powinien wystarczać na dużo więcej kilosów :hmm:

nie zaglądałem do instrukcji jaka jest norma  ale google mówi :

Cytat

Z reguły przyjmuje się jednak, że przeciętne zużycie AdBlue to około 3–5 proc. zużycia oleju napędowego. Oznacza to mniej więcej tyle, że przy spalaniu 7 l/100 km, zużycie AdBlue wyniesie około 0,2–0,35 l/100 km.

 

5500 km / 15 l = 0,27 l / 100km  a kamper pali nie 7  a bliżej 11 więc wygląda na to że jednak w normie .

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
W dniu 11.03.2022 o 12:05, dudek_t napisał:

Akurat wolę dbać o dpf i nie zostawiać czarnych bąków jak prehistoryczne diesle. Co innego adblue - tego ku... nienawidzę. 

podpisuje się, z dpfem da się żyć, adblue już gorzej. Tankowanie przy -18C wyglądało ciekawie :winner:

 

5 godzin temu, Suzu4x4 napisał:

:look:

to ja mam jakiegoś adblueożernego diesla  :unsure:

u mnie zbiornik 15l wystarcza bodajże na 5-6 tyś km 

to oszczędnie jeździsz, ciśnięty kamper forda potrafi 5l na 1000km spalić. Tutaj cytryna czy fiat  wygrywa bo max litr.

4 godziny temu, Suzu4x4 napisał:

to nie był raczej proces wypalania tylko niesprawne auto.

nie zaglądałem do instrukcji jaka jest norma  ale google mówi :

 

5500 km / 15 l = 0,27 l / 100km  a kamper pali nie 7  a bliżej 11 więc wygląda na to że jednak w normie .

na podstawie tyś km kamperów z wypożyczalni- fordy palą adblue jak szalone, ale to akurat aż taka wada nie jest, oby się to tylko nie zatkało. Naprawy w trojaczkach tanie nie są - całe dziadostwo jest zgrzane z plastiku i naprawa = wymiana przynajmniej w aso.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
20 minut temu, maarec napisał:

to oszczędnie jeździsz, ciśnięty kamper forda potrafi 5l na 1000km spalić. (...)

na początku  też miałem takie zużycie, pierwsze tankowanie adblue po 3.5 kkm.

być może    aktualizacja oprogramowania sterownika silnika jaką miałem  robioną w ramach akcji serwisowej wpłynęła na zmniejszenie zużycia Adblue ;)

przesadnie oszczędnie raczej nie jeżdżę  rzekłbym  raczej dynamicznie o ile można mówić o dynamice przy jeździe kamperem :-]

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
BIGL

Dostałem radę od właściciela floty z trojaczkami aby zimą uzupełniać Adblue co 2 tankowanie ON - wtedy się nie krystalizuje w przewodach .   
 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...