Jump to content
rafalkwiatkowski73

Wybór auta do holowania

Recommended Posts

dudek_t
2 minuty temu, lbuster napisał:

Ja już nie raz pisałem, że kocham diesel'e, więc się nie będę rozpisywać :) U mnie nawet Euro6 i diesel współgrały z miastem. Choć ja po mieście lecę 25 kilometrów, w tym kawałek obwodnicy, więc może to nie jest typowe miasto ;) 

Przy takiej eksploatacji euro 6 nie straszne. Spokojnie będzie się wypalał na codzień. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
lbuster

Też tak myślę :) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec
10 godzin temu, dudek_t napisał:

Powiem szczerze że ja kompletnie nie rozumiem tej nagonki na diesle. Kompletnie. Ciężko o coś lepszego na trasę niż diesel. Owszem, nie patrząc na koszty to można powiedzieć że V8 czy V12 w benie będzie lepsze. Ale też niekoniecznie. Tankowania co chwile i ogromne przepalane pieniądze. 

Obecnie mam dwa diesle i dwa benzyniaki. W trasę? Diesel bez dwóch zdań. W mieście już gorzej bo z EURO6 dpf trzeba wypalać bardzo często. Przy euro 4 tego problemu nie ma. Jeżdżony w ogromnej większości po mieście i nic się nie dzieje. Różnice w spalaniach to średnio 3-4 litry przy takiej samej eksploatacji. 

Oczywiście masz rację.  Holownik to diesel, w trasę diesel itd.  Byle tyten diesel nie robił 90% przebiegu w mieście po 4km do pracy.

Alternatywą v8 z podtlenkiem :) juz wcale nie biedy.

Na mojej małej stacji dziś 3,6 lpg i info, że nie dostali pełnej cysterny bo w hurcie mało gazu. Za kilka tygodni możliwe że lpg będzie tylko na orlenie pewnie do tego ponad 5 zł. 

Wiosna idzie, rower trzeba smarować.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor887

Bo trzeba mieć diesla bez dpf-a

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
10 godzin temu, Gregor887 napisał:

Bo trzeba mieć diesla bez dpf-a

Za chwile do żadnego miasta nim nie wjedziesz...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13
10 godzin temu, Gregor887 napisał:

Bo trzeba mieć diesla bez dpf-a

Są jeszcze takie? Pytam poważnie, czy da się kupić coś powiedzmy dziesięcioletniego bez dpf?

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13
Posted (edited)
16 minut temu, BUMERANG napisał:

Ale ten silnik to trochę słabo do przyczepy. A coś bardziej ze stajni VW, PSA, lub GM? Na jakich modelach silnikach tam się kończyły wersje bez dpf?

 

EDIT: Ale czy te Dustery na pewno są bez dpf? Właśnie doczytałem że od 2006 dpf jest w dieslu obowiązkowy. :niewiem:

Edited by Piotrekm13 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
BUMERANG
8 minut temu, Piotrekm13 napisał:

EDIT: Ale czy te Dustery na pewno są bez dpf? Właśnie doczytałem że od 2006 dpf jest w dieslu obowiązkowy. 

Może jakieś bzdury wyczytałem :hmm: Ludziska pisali, że jeszcze w 2012 były wersję bez. :niewiem:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Piotrekm13
42 minuty temu, BUMERANG napisał:

Może jakieś bzdury wyczytałem :hmm: Ludziska pisali, że jeszcze w 2012 były wersję bez. :niewiem:

Więc zostaje pogodzić się się z dpf, albo gaz. Ostatnio nie wiem czy nie pewniejszy jest gaz, a na pewno tańszy. Broniłem się przed tą myślą przez ostatnie kilka lat, ale chyba muszę skapitulować...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor887
2 godziny temu, Piotrekm13 napisał:

Pytam poważnie, czy da się kupić coś powiedzmy dziesięcioletniego bez dpf?

Dziesięcioletniego chyba nie.

Mam 2,0 HDI z 2005 roku.

2 godziny temu, BUMERANG napisał:

Za chwile do żadnego miasta nim nie wjedziesz...

Za chwilę to wrócimy do kotłowni węglowych...

Share this post


Link to post
Share on other sites
filipert
28 minut temu, Piotrekm13 napisał:

Ostatnio nie wiem czy nie pewniejszy jest gaz, a na pewno tańszy.

cały czas oscyluje w okolicy 50% Pb

Share this post


Link to post
Share on other sites
szary11
Godzinę temu, Piotrekm13 napisał:

EDIT: Ale czy te Dustery na pewno są bez dpf? Właśnie doczytałem że od 2006 dpf jest w dieslu obowiązkowy. :niewiem:

 

Godzinę temu, BUMERANG napisał:

Może jakieś bzdury wyczytałem :hmm: Ludziska pisali, że jeszcze w 2012 były wersję bez. :niewiem:

Mój smax z końcówki 2010 był fabrycznie bez filtra cząstek i na euro 4. Takie samo 2.0 TDCI można było dostać w focusie i mondeo tak do ok 2011r. Ale takich ze świecą szukać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
dudek_t
13 godzin temu, Gregor887 napisał:

Bo trzeba mieć diesla bez dpf-a

Akurat wolę dbać o dpf i nie zostawiać czarnych bąków jak prehistoryczne diesle. Co innego adblue - tego ku... nienawidzę. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Gregor887

2,0 HDI to nie taka prehistoria.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...