Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

1 godzinę temu, dudek_t napisał:

nie mam pojęcia jak możesz mieć 7,2 przy 140km/h (nawet licznikowych)

Odczyt z komputera pokładowego. Na pewno trochę przekłamuje ale w granicach rozsądku. Średnie zużycie wychodzi mi teraz 7,3.  Maksymalne zużycie jakie odnotowałem z budką to 11,7. Przeważnie mieszczę się w 10,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz racje. Z drugiej strony - porównując wielkość - nie wiem czy warto szukać i dopłacać:

 

donut_spare.jpg

Wyczytałem na forum Dodga Durango w USA, że i jedno i drugie waży 70 funtów czyli ok. 31kg.

Edytowane przez bw81 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, dudek_t napisał:

to była męczarnia ze wzgledu na ogromny poziom hałasu

Chyba myślimy o dwóch różnych skrzyniach. Nieprzyjemnie robi się w okolicach 150. Chyba, że tak deptałeś gaz - to zgoda.

Tu dla niedowiarków z dzisiaj.

1. średnie zużycie total 

2.średnie z dzisiejszej trasy - połowa to Kraków i piątkowe korki, połowa to okoliczne wiochy. Wszędzie teren zabudowany. Dwadzieścia parę kilometrów.

3. z korka gdzieś w połowie drogi.

IMG_20190802_161618.thumb.jpg.6019c3275146bffc229c03f785e119fa.jpg

IMG_20190802_164759.thumb.jpg.3fe7a2edf2f4765dc339684f7472e128.jpg

IMG_20190802_162431.thumb.jpg.248535766578e02c090f3b739f8613af.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, bw81 napisał:

Masz racje. Z drugiej strony - porównując wielkość - nie wiem czy warto szukać i dopłacać:

 

donut_spare.jpg

Wyczytałem na forum Dodga Durango w USA, że i jedno i drugie waży 70 funtów czyli ok. 31kg.

Duże koło waży tylko 31kg? To tyle co zapas w przyczepce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, bw81 napisał:

Masz racje. Z drugiej strony - porównując wielkość - nie wiem czy warto szukać i dopłacać:

 

donut_spare.jpg

Wyczytałem na forum Dodga Durango w USA, że i jedno i drugie waży 70 funtów czyli ok. 31kg.

Aż nie chce się wierzyć, że waga taka sama. Gabaryty fajne tylko zakup nowej będzie pewnie trudny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.08.2019 o 16:33, bw81 napisał:

Masz racje. Z drugiej strony - porównując wielkość - nie wiem czy warto szukać i dopłacać:

 

donut_spare.jpg

Wyczytałem na forum Dodga Durango w USA, że i jedno i drugie waży 70 funtów czyli ok. 31kg.

Dzięki ze zdjęcie porównawcze :)

dla mnie przewaga to ilość miejsca zajmowana w bagażniku ... nie da się tego przeceniać ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 10.07.2019 o 12:16, Suzu4x4 napisał:

właśnie , @golob  kiedy będziesz jechał z budą na południe przez góry ?

ciekawe jak będzie się zachowywać Twoje TSI  z budą na podjazdach  :rolleyes:

Na południe przez góry nie jadę na razie, ale zrobiłem pierwszy krótki przejazd z przyczepą w Karkonosze 2x180km. Przyczepa DMC1300. Spalanie jak poniżej, przy czym tam w korkach bardzo dużych i z postojami, powrót już bez korków. Jazda S8 i A4 bez najmniejszych problemów, nie widziałem różnicy do TDI 170KM którym tą samą trasę jeździłem, objazd Bolkowa przez Kamienną Górę i Kowary, gdzie na 367 jest trochę stromych agrafek też bez problemu. Spalanie nie wiele większe niż mi z tą samą przyczepą wychodziło w TDI (wtedy bez objazdów) gdzieś jakies 10,5L, a tutaj jeśli średnią wziąć wyszło ok 11,5L. Wiadomo że TDI nieco oszczędniejsze zawsze będzie, ale nasłuchałem się teoretyków że będzie mi 15 albo 20 palić z przyczepą.

Prowadzenie z przyczepą jeszcze stabilniejsze niż z Superbem (choc nim ciągnęło się dobrze), generalnie super, żadnych problemów przy wyprzedzaniu, wymijaniu, mijaniu TIRów itd, czuje się że hak jest bliżej tylnej osi niż w długim Superbie kombi - żadnego bujania (nacisk na hak sprawdzany i prawidłowy).

W dniu 18.06.2019 o 19:46, czyś napisał:

Dobrze że jest skrzynia na mokrych sprzęgłach i 7ka.  Spoko da radę pociągnąć te 1300 kg. Ale nie bez powodu nawet w przejazdach krajowych piszę o temperaturze oleju, w 1.4 w golfie (słabszy, ale i prawie 350 kg mniej wagi, cepa też 1300 kg) strzela  momentw górę na byle podjeździe, czyli temperatura na tłokach/cylindrach/głowicy mocno i gwałtownie rośnie w tych silnikach (to dość podobne konstrukcje). W 1.8 już tego tak nie widać. Dlatego wyższe obroty, i obserwowanie wskaźnika, szybko nabiera się wprawy i później już intuicyjnie jedzie się tak, że jest ok.

Gapiłem się na tą temperaturę i nic się nie działo :) Tzn. żadnych gwałtownych skoków, temp. zew była ok 30st dość ciepło, temp. oleju najwyższa jaką zobaczyłem to 113st i to tylko raz na jakimś podjeździe, a zwykle przedział 105-110st, wiadomo na podjazdach trochę w górę, zjazd trochę w dół. Generalnie 105-110st to jest temperatura jaką łapie solo przy szybkiej jeździe autostradą. TDI mi łapał czasem i 125st solo przy szybkiej jeździe. Może w Kodiaqu jest inny układ chłodzenia niż w Golfie? Większa chłodnica? Inny wentylator?

Bardzo fajnie "chodzi" skrzynia DSG7- już to kiedyś pisałem, dużo przyjemniej i jakby "mądrzej" zmienia biegi niż w TDI DSG6. Zarówno solo to się odczuwa jak i z przyczepą. Nie wiem czy to nie kwestia że w TSI moment jest niższy, ale dostępny w szerszym zakresie obrotów niż w TDI. W Superbie TDI w trybie D cżęsto mnie irytował, więcej jeździłem na S. Tutaj czy na D czy na S było dobrze.

1.thumb.jpg.15ce022238656cb50b525e7838988891.jpg

2.thumb.jpg.8b7b14643648c1c52a5bd233381b6feb.jpg

3.thumb.jpg.ac80dd8d09ee111b9181b404addea345.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to jest z tym DSG. Z tego co pamiętam są wersje ze sprzęgłami suchymi I mokrymi. Wersja sucha dostępna właśnie w skodzie I wv podobno nie jest najwcześniejsza do holowania.

Ktoś zglebil temat od strony technicznej?

 

Mnie 7mio biegowe DSG w a7 3.0 działało średnio szczerze mówiąc, kultura zmiany biegow szczególnie przy ruszaniu oraz przy zmianie z 1 na 2 była słaba. Auto przejechanie 24000mil ,.2x w serwisie, efektów brak.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tzw. "sucha" to skrzynia 7 biegowa o kodzie DQ200 łączona z mniejszymi silnikami TSI i TDI z max. momentem do 250Nm. Jest szybka i sprawna, ale dużo bardziej awaryjna, sprzęgła tez delikatniejsze są. Wszystkie inne skrzynie DSG to tzw. mokre. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Golob,

Dzięki za rozjasnienie.
Dokopalem się do info z mojej a7 I była tam skrzynia DQ500
Natomiast w BMW ZF 8HP70

ZF zdecydowanie fajniejsze w codziennej jeździe. Temat holowania z DSG nieznany - nie miałem jeszcze wtedy przyczepy :)

Sent from my SM-G955F using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.