Jump to content
rafalkwiatkowski73

Wybór auta do holowania

Recommended Posts

bw81

Wydaje mi się, że to kwestia regulacji instalacji LPG u Marka.

Bo różnica jest pomiędzy PB i LPG ale nie tak duża. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
3 minuty temu, jacek00 napisał:

Takie potrafią być różnice PB vs LPG? Poważnie pytam, bo nigdy nawet nie jeżdziłem autem na LPG :D

Moim zdaniem nie.

Tych wyników nie można ze sobą porównywać. To dwie zupełnie inne sytuacje. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

a to nie zarybiłem że Marek ma LPG , zmyliło mnie że koszt podawał złotówkę za kilometr na PB więc myślałem że to spalanie PB ;) 

jak na gaz do faktycznie 20l to rewelacja , koszt o 30% niższy niż w Q7 z trzylitrowym dieslem a moc dwa razy większa :ok:

no to mam pytanie odnośnie instalacji LPG , jakie koszta montażu ? czy na gazie nie ma żadnych problemów ? 

moje doświadczenia z instalacjami LPG zakończyły się kilkanaście lat temu i wówczas zawsze były problemy w starszych instalacjach wieczne regulacje , zmniejszenie przepływu powietrza na dolocie co wiązało się z gorszymi osiągami zarówno na PB jak i LPG, falujące obroty, pękające plastikowe kolektory po "wystrzale" gazu a potem wieczne problemy z zacinającym się wtryskami w pierwszych instalacjach  sekwencyjnych i wieczne regulacje, programowanie itd.

jedyne auta które służyły mi dzielnie na LPG to polonez 1500 choć od kolejnego właściciela dowiedziałem się że skończyło się wypaleniem gniazd zaworów na wskutek zbyt ubogiej mieszanki (może chciał przykutwić i przykręcił śrubkę za mocno :) ) i Astra z silnikiem C16NZ , potem wszystkie japońce i niemcy i francuzy jakie miałem, zawsze miały problemy fakt że  było to lata temu ale niesmak pozostał :]

rozumiem że współczesne instalacje LPG już działają ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
bw81

Wiele się zmieniło od czasów Polonezów z LPG ;)

Prawda jest taka, że nie wiem kiedy jadę na LPG a kiedy na PB. Moim zdaniem odpowiednie dobranie komponentów instalacji gazowej do potrzeb silnika i jednostki sterującej to 50% sukcesu. Najważniejszy jest montaż. Dbałość o detale i właściwa regulacja / ustawienie parametrów.

Reasumując: moja instalacja nie chodziła idealnie od początku. Potrzebne były 2 wizyty aby ustawić ją niemalże idealnie. Teraz leję i jeżdżę - na instalacji zrobiłem już blisko 30 tyś km. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4
Posted (edited)
34 minuty temu, bw81 napisał:

Wiele się zmieniło od czasów Polonezów z LPG ;)

Prawda jest taka, że nie wiem kiedy jadę na LPG a kiedy na PB. Moim zdaniem odpowiednie dobranie komponentów instalacji gazowej do potrzeb silnika i jednostki sterującej to 50% sukcesu. Najważniejszy jest montaż. Dbałość o detale i właściwa regulacja / ustawienie parametrów.

Reasumując: moja instalacja nie chodziła idealnie od początku. Potrzebne były 2 wizyty aby ustawić ją niemalże idealnie. Teraz leję i jeżdżę - na instalacji zrobiłem już blisko 30 tyś km. 

wiele ale nie wszystko ;) 

rozumiem że w dalszym ciągu trzeba się doktoryzować co, gdzie i u kogo założyć żeby to jako tako chodziło i w dalszym ciągu nawet to nie zagwarantuje że będzie działać odrazu

czyli to akurat się nie zmieniło :]

choć przyznam szczerze że dwie regulacje na 30kkm mógłbym przeżyć , za czasów pierwszych sekwencji było ich DUUŻO więcej a co bardziej ambitni kupowali własne "kompy" pod swoje instalacje.

nie jestem jakimś zawziętym fanem diesla a patrząc na to w jakim kierunku zmierza pseudo euroekologia to powrót do wolnossącej benzyny z LPG może okazać się dobrym wyborem

Edited by Suzu4x4 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

U mnie instalacja jest do regulacji lub nawet poprawek. Działa idealnie, pali tylko moim zdaniem za dużo.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
danielpoz
48 minut temu, Suzu4x4 napisał:

wiele ale nie wszystko ;) 

rozumiem że w dalszym ciągu trzeba się doktoryzować co, gdzie i u kogo założyć żeby to jako tako chodziło i w dalszym ciągu nawet to nie zagwarantuje że będzie działać odrazu

czyli to akurat się nie zmieniło :]

choć przyznam szczerze że dwie regulacje na 30kkm mógłbym przeżyć , za czasów pierwszych sekwencji było ich DUUŻO więcej a co bardziej ambitni kupowali własne "kompy" pod swoje instalacje.

nie jestem jakimś zawziętym fanem diesla a patrząc na to w jakim kierunku zmierza pseudo euroekologia to powrót do wolnossącej benzyny z LPG może okazać się dobrym wyborem

Zakładasz Prinsa i zapominasz o jakiś regulacjach, podlaczaniach kompa itp. Drogo ale pierwsza liga. 6 instalacji tej marki przerobiłem. Jeśli będę jeszcze kiedyś zakładał to też Prins. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bw81

Prins ma dedykowaną instalację do HEMI ale jest kosmicznie droga...

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
golob
1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

rozumiem że w dalszym ciągu trzeba się doktoryzować co, gdzie i u kogo założyć żeby to jako tako chodziło i w dalszym ciągu nawet to nie zagwarantuje że będzie działać odrazu

praktycznie zagwarantuje (są w naszych okolicach takie miejsca jakbyś potrzebował kiedyś i silniki typu HEMI są im dobrze znane), 99,9% sukcesu z LPG to ogarnięty instalator

Od dawna mam drugie auto w domu które zawsze jest na lpg i ostatnie problemy z lpg miałem chyba ze 12 lat temu przy czym wtedy to jeszcze nie była sekwencja, od tamtej pory żadnych regulacji, tylko montaż i potem okresowe przeglądy co 15kkm i wymiana filtrów. Myślałem nawet żeby to drugie auto zmienić na diesla, ale jak wczoraj zatankowałem 48L po 2zł, gdzie auto pali mi średnio 10,5 lpg to stwierdziłem że żadnych diesli :) Jedynym problemem jest coraz powszechniejszy wtrysk bezpośredni, do którego tez w miarę bezproblemowo już dziś zakłada instalację, ale ceny są już wyższe i gorzej finansowo to wychodzi. Cena LPG cały czas jest w miare stabilna, choc od chyba 20lat słyszę te historie jak to gaz ma podrożeć strasznie....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Suzu4x4

czyli reasumując ile kosztuje taka instalacja co ma Marek czy kolega @bw81 a ile taki Prins do 5,7 ??

zakładając że takim autem nie zrobię więcej niż 15kkm rocznie a auto znudzi mi się po max 3-4 latach to nie wiem czy montaż gazu miałby sens.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bw81

Ja mam założoną przez dealera. Producent: AG Centrum  - Zenit Pro (Radom). Koszt pomiędzy 5-6 tyś zł.

Prins ( montowany przez Dodga w centrum przygotowawczym w porcie ) - 3200 albo 3600 euro - nie pamietam dokładnie.

 

Edited by bw81 (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
maarec

Instalacja zwraca się po kilku tyś km. Montaż od 4.5 tys zł 

1 godzinę temu, Suzu4x4 napisał:

czyli reasumując ile kosztuje taka instalacja co ma Marek czy kolega @bw81 a ile taki Prins do 5,7 ??

zakładając że takim autem nie zrobię więcej niż 15kkm rocznie a auto znudzi mi się po max 3-4 latach to nie wiem czy montaż gazu miałby sens.

 

Jak policzysz 20x1.2 E razy 5000km na wczasach to gaz ma sens.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos

No i mamy 300 stronę wątku...

Ciekawe ile  by zajęło czasu przeczytanie całości:-)

Ciekawe ile by to zajęło czasu, jak by ktoś chciał 

Share this post


Link to post
Share on other sites
bw81

i nadal się rozwija! ;) 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Zulos

Mało tego - przyspiesza!:-)

A wszystko przez sagę Marka...;-)

Już wiadomo, kto stawia...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...