Skocz do zawartości

Wybór auta do holowania


rafalkwiatkowski73

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 14.06.2019 o 22:28, czyś napisał:

Ten 1.5 w "odbiorze" w jeździe nie jest taki zły jak wskazywałaby pojemność. Zmienili mu trochę soft w porównaniu do poprzednich, żeby przy większym obciążeniu miał więcej "ciągu", solo ten silnik niewiele ustępuje "schodzącemu" 1.8TSi. Jestem w stanie uwierzyć, porównując ze swoim 1.4 z cepą 1300 kg (a tu 28 kucy i 50 Nm więcej, plus "żwawszy" soft). 

1.5 solo jeździ bardzo fajnie i po przesiadce z TDI 170KM, nie ma żadnego dramatu (póki co ;) ), tylko spalanie trochę inne :) z przyczepą dopiero czeka na jazdę i testy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, BUMERANG napisał:

W Q7 z 2019 roku nie ma żadnej koronki. W piętek montowałem bagażnik na rowery. Zwykły hak tyle, że elektrycznie otwierany.

Wynika to z faktu ,że cennik ma dwie opcje.

1/ Wersja podstawowa - czyli normalna.

2/ Wersja "na bogato" czyli auto z funkcją automatycznego cofania z przyczepą i wtedy pierścień jest wmontowany fabrycznie na obwodzie kuli haka.

 

Jest jeszcze trzecia opcja ...bez haka  ?..... ale wtedy nie ma takich dylematów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, golob napisał:

1.5 solo jeździ bardzo fajnie i po przesiadce z TDI 170KM, nie ma żadnego dramatu (póki co ;) ), tylko spalanie trochę inne :) z przyczepą dopiero czeka na jazdę i testy :)

Golf, passat, t-roc, leon, ateca, superb, octavia, karoq - w tych da radę bez problemu. W kodiaku to już szacun...(może jeszcze 4x4?), będzie się musiał zdecydowanie wysilić, ładnych parę kilo nawet do MW samochodu jednak dochodzi. Jadąc z cepą przełącz kompa żeby pokazywał temperaturę oleju w czasie jazdy, dobrze pokazuje, kiedy się za bardzo szarżuje, szybciej niż inne wskaźniki reaguje na obciążenie, i poćwicz jazdę tak, żeby go nie grzać za mocno (przede wszystkim wyższe obroty, marszowe to 2500-3000, nie sugeruj się podpowiedziami kompa co do biegu, bo z cepą to najprostsza droga żeby zrobić mu kuku albo żeby palił jak smok).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, czyś napisał:

Golf, passat, t-roc, leon, ateca, superb, octavia, karoq - w tych da radę bez problemu. W kodiaku to już szacun...(może jeszcze 4x4?

Nie 4x4, to jest 4x2 z DSG7, co ciekawe DSG7 jest w nim mokra skrzynia DQ381, a nie sucha DQ200 jak we wszystkich innych autach z rodziny VAG łączonych z silnikiem 1.5. Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tą skrzynią na + w stosunku do Superba TDI z 6biegową DQ250 - jest płynniejsza i szybsza.

Godzinę temu, czyś napisał:

będzie się musiał zdecydowanie wysilić, ładnych parę kilo nawet do MW samochodu jednak dochodzi.

lekko nie będzie pewnie, ale MW jest wg dowodu 1608kg, to jest tylko troche wiecej (pewnie ~100kg czyli np. 1 pasażer) od Superba/Passata kombi. DMC 2207kg, O1 przyczepy jest 1800kg, z 1.33 wychodzi 1659kg. Ja póki co mam 1300kg DMC więc zobaczymy jak to będzie. Przy okazji ważenia przyczepy go zważę.

Przy okazji w mojej konfiguracji wychodzi mi Viatoll za 7kg....

Godzinę temu, czyś napisał:

Jadąc z cepą przełącz kompa żeby pokazywał temperaturę oleju w czasie jazdy, dobrze pokazuje, kiedy się za bardzo szarżuje, szybciej niż inne wskaźniki reaguje na obciążenie, i poćwicz jazdę tak, żeby go nie grzać za mocno (przede wszystkim wyższe obroty, marszowe to 2500-3000, nie sugeruj się podpowiedziami kompa co do biegu, bo z cepą to najprostsza droga żeby zrobić mu kuku albo żeby palił jak smok).

dzięki, podepnę przyczepę to zobaczymy, niestety w tym roku żadnych dalekich wyjazdów raczej, także jedynie gdzieś po PL i to nie za dużo ze względów rodzinnych.

Jedynie spalanie pewnie nie będzie rewelacyjne, już zauważyłem że bardzo wrażliwy jest na styl jazdy, w TDI nie ma takiej wrażliwości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, golob napisał:

już zauważyłem że bardzo wrażliwy jest na styl jazdy

To największa bolączka nowoczesnych turbo-benzyn. No ale z samego powietrza mocy nie wyciśnie ;) 

Zresztą podobnie było z dużymi pojemnościami wolnych ssaków.  Mogłeś się turlać na relatywnie niskim zużyciu lub pałować  z wirem w baku :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce jeździć tb tak jak dieslem, to można się zdziwić. Płynna, nawet szybka jazda jest za to dość oszczędna, ale widać różnicę mas/oporu powietrza między poszczególnymi modelami z tym samym silnikiem. Na szczęście, przy holowaniu cepy gabaryty i opory powietrza samego holownika nie mają w ogóle znaczenia.

Dobrze że jest skrzynia na mokrych sprzęgłach i 7ka.  Spoko da radę pociągnąć te 1300 kg. Ale nie bez powodu nawet w przejazdach krajowych piszę o temperaturze oleju, w 1.4 w golfie (słabszy, ale i prawie 350 kg mniej wagi, cepa też 1300 kg) strzela  momentw górę na byle podjeździe, czyli temperatura na tłokach/cylindrach/głowicy mocno i gwałtownie rośnie w tych silnikach (to dość podobne konstrukcje). W 1.8 już tego tak nie widać. Dlatego wyższe obroty, i obserwowanie wskaźnika, szybko nabiera się wprawy i później już intuicyjnie jedzie się tak, że jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, czyś napisał:

Na szczęście, przy holowaniu cepy gabaryty i opory powietrza samego holownika nie mają w ogóle znaczenia.

Na to właśnie liczę, że aerodynamika kiosku Ruchu tutaj akurat przy holowaniu nie będzie miała znaczenia w porównaniu do jazdy solo :)

Będę obserwował, zdam relację jak po testuję jak to wygląda.

2 godziny temu, czyś napisał:

Płynna, nawet szybka jazda jest za to dość oszczędna

Co prawda nie była to szybka jazda, ale bardzo spokojna typowo podmiejska płynna jazda, z max prędkością 90km/h a w zabudowanym do przepisowych wartości, myślę że poprzedni Superb TDI w tej jeździe nie zszedłby mi wiele poniżej 6L, no może 5,5L więc tu niezły wynik.

IMG_20190616_195239.thumb.jpg.ba8c52e2ceaec6907d5a549f06dcd3fd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 17.06.2019 o 09:34, Jarosław69 napisał:

Wynika to z faktu ,że cennik ma dwie opcje.

1/ Wersja podstawowa - czyli normalna.

2/ Wersja "na bogato" czyli auto z funkcją automatycznego cofania z przyczepą i wtedy pierścień jest wmontowany fabrycznie na obwodzie kuli haka.

Jak interesowałem się Q7 w zeszłym roku to w cenniku były 2 opcje:

1. Hak elektrycznie składany ca. 6500 zł

2. Hak elektrycznie składany z funkcją asystenta parkowania ca. 7400 zł

Dopłata do asystenta wynosiła ok. 900 zł brutto.

NIe wiem czy ten, którego testowałem miał "Asystenta parkowania z przyczepą" ale miał elektryczny hak z tzw. "koronką".

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bw  - koronka jest przy asystencie. Tyle tylko ,że ta różnica to duuużo więcej finalnie niż 900 zł. Wynika to ze sprytnego konfiguratora z automatu pociągającego inne dodatki gdy coś tam dokładasz. W tym przypadku asystenta.

Taki "dobrowolny przymus" . Akurat ta marka jest znana z tak sprytnego systemu "rzeźby klienta"..... czujnym trza być !  ?

 

Akurat ja jestem świadomie w pełni zadeklarowanym przeciwnikiem tego konkretnego "udogodnienia" pt asystent cofania z przyczepą.

U mnie celowo poszło na produkcję bez tego właśnie "udogodnienia" . Mam kulę ŁYSĄ !  ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Corolla + Hobby i wyglądająca na 545... Na pierwszy rzut oka widać że jest ona za duża dla tego auta, pytanie co się stało, chwycił pobocze, wężykowanie?...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Kamil_K napisał:

http://www.gniezno24.com/aktualnosci/item/17788-roztrzaskana-przyczepa-na-s5

:(

 

Zestaw wręcz "idalny wagowo" ...  Mam nadzieje, że nikomu nic się nie stało ... 

Mocno bym polemizował z tą "idealną wagowością".

W tekście  jest napisane ,że nikomu nic się nie stało.

A kartonidło jak się rozpada to wygląda to dość "efektownie".

Innych uczestników w zdarzeniu nie było więc wnioski nasuwają się same - może prędkość większa jak 70-ciąt ,może  trochę wiatru , może naciski dyszla i idealność poszła w rów.

Szkoda człowieka bo swoje teraz przeżyje. Współczucie.

Niestety wielu z kamperowiczów  po podpięciu się do dyszla nie może się przestawić z codziennego pośpiechu na lajcik.

Kto nigdy nie miał "sytuacji" na drodze..... nie znam takich. Ja niestety też - na szczęście bez takich obrazków jak powyżej.  ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdarzenie u mnie po sąsiedzku... Współczucie, wiatr raczej nie gdyż mamy obecnie ponad 30 stopni bez wiatru, może podmuch busa... Nie dowiemy się zapewne, dobrze że nikomu się nic nie stało, szkoda przyczepy...

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.