Jump to content
rafalkwiatkowski73

Wybór auta do holowania

Recommended Posts

rafalkwiatkowski73

To jest niezly pomysl, , który mi nie przyszedł do głowy. Dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
gornik15

Witam, czy ktoś z kolegów posiada albo po prostu wie jaką przyczepę (masa) z hamulcem można podpiąć do VW Tiguana 2,0 TDI, 140 lub 170 KM? Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
California

Witam, 140-stka
 

Gewicht aanhanger geremd: 2.200 kg Gewicht aanhanger ongeremd: 750 kg

 

tu masz dostęp do wszystkich danych : http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/volkswagen/m656569150-volkswagen-tiguan-2-0tdi-comfort-design-4-motion-roetf.html?c=efb2ef4dc323389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr

 

Pozdrawiam serdecznie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pierzasty

Słuchaj, skoro się wahasz, to nie musi być suv. Chcesz mieć komfort przy manewrowaniu ? To możesz kupić jakąś większą osobówkę z 4x4 np. Forestera, Legacy czy np jakieś Audi A6 Quattro...

Edited by Pierzasty (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Gornik15 według katalogu autoscout do Tiguana możesz podpiąć przyczepę z hamulcem o DMC 2000 kg i bez 750 kg.

Musisz jednak spełnić inne wymagania bo DMC Tiguana to 2160 kg.

 

O przepisach co możesz ciągnąć na jaką kategorię prawa jazdy i jakie warunki techniczne muszą być spełnione poczytasz na portalu www.karawaning.pl.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Witam.

 

Touareg 2,5 TDI do wybór dobry ze wzgl na trwały silnik R5. Do tej konfiguracji tylko manual bo przy przebiegu ponad 150 000 km tiptronik lubi splajtowac a to bardzo boli. W tej konfiguracji to auto do spokojnej jazdy.

Ja osobiście polecam Mitsubishi Outlandera II. Dobry diesel VW powoduje że auto spala średnio 7-8 l na 100 km. Do tego mamy fajny i bezawaryjny napęd 4x4. Wymiana oleju w dyfrach co 60 000 km. A najważnejsze że na hak bierze ponad 2 tony. Natomiast na co dzień niemal jak kombi.

 

Pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Witam.

 

Touareg 2,5 TDI do wybór dobry ze wzgl na trwały silnik R5. Do tej konfiguracji tylko manual bo przy przebiegu ponad 150 000 km tiptronik lubi splajtowac a to bardzo boli. W tej konfiguracji to auto do spokojnej jazdy.

Ja osobiście polecam Mitsubishi Outlandera II. Dobry diesel VW powoduje że auto spala średnio 7-8 l na 100 km. Do tego mamy fajny i bezawaryjny napęd 4x4. Wymiana oleju w dyfrach co 60 000 km. A najważnejsze że na hak bierze ponad 2 tony. Natomiast na co dzień niemal jak kombi.

 

Pozdrawiam.

 

Jest jedno małe ale w przypadku Outka II - bardzo delikatne sprzęgło w wersji manual (automatu w dieslu nie było) i do cofania z przyczepą pod górę absolutnie się nie nadaje ! Poza tym nie ma reduktora. W mojej ocenie jeśli nie ma reduktora to tylko automat, nawet w kombiaku w którym nie ma 4x4. Taki napęd tak naprawdę to frajda w jeździe solo w zimie, w deszczu, no i podaczs ruszania na trawie, lub piasku z przyczepą. DMC przyczepy to równe 2000 kg.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Zgadzam się z tobą Tomek jednak nasze holowniki to tak naprawdę ciągły kompromis pomiędzy codziennością (której jest więcej) a upragnionymi wojażami. Outek II poprostu sprawdzi sie z budka o takiej masie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Myślę ,ze mimo wszystko ciekawsze (oczywiście tylko IMO) będzie Volvo XC 70. 2100kg na haku, 4x4, dobry diesel 215KM (D5)...nie wiem jak z reduktorem (choć wg mnie przy 4x4 i automacie to nie potrzebny do Twojej budki)

Edited by Speedy (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
RadekNet

Skoro mieszkasz w Ire - jestes pewien, ze ma sens placic duuuzo wiekszy tax za ciut wiekszy komfort jazdy z budka? Spalanie pomjam, bo litr-dwa nie robi przeciez wielkiej roznicy, ale podatek...

W Irlandii mam Sharana, benzynowe 115KM z 2.0 pojemnosci. W Polsce trzymamy Dodga Caravana 3.3. I roznica jest przeogromna. Ale co z tego, skoro tax zabija cala przyjemnosc w posiadaniu normalnego silnika ;(

Share this post


Link to post
Share on other sites
Commander

Myślę ,ze mimo wszystko ciekawsze (oczywiście tylko IMO) będzie Volvo XC 70. 2100kg na haku, 4x4, dobry diesel 215KM (D5)...nie wiem jak z reduktorem (choć wg mnie przy 4x4 i automacie to nie potrzebny do Twojej budki)

Jeśli kolega rozgląda się za Touaregiem 2,5 (początek produkcji 2003 rok) to chyba prawie nowe XC 70 (215 km) nie wchodzi w grę...

Share this post


Link to post
Share on other sites
gornik15

Dzięki za info, trzeba coś pomyśleć, pozdrawiam.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Speedy

Jeśli kolega rozgląda się za Touaregiem 2,5 (początek produkcji 2003 rok) to chyba prawie nowe XC 70 (215 km) nie wchodzi w grę...

 :) ale ja napisałem 215 KM ( jak Koni Miechanicznych) a nie km (jak kilometrów)

Share this post


Link to post
Share on other sites
rafalkwiatkowski73

Dzięki za tyle fajnych pomysłów.  Ja się zaczynam przekonywać do Tuarega 2.5 diesel.  Jak już wcześniej wspomniałem, na jednym z kempingów jeden miły pan zaparkował mojego kolesa za pomocą Tuarega z dziecinną łatwością.  Nie wiem tylko czy to był 2.5 czy 3.0 litra.  Kolejnym pomysłem jest nowsze kombi, np. Avensis 2.2 diesel '09, tak aby nie zdychał podczas ciągnięcia w terenie górskim + mover aby z łatwością zaparkować przyczepkę na kempingu.  Mój mondek dawał sobie radę prawię wszędzie, jedyne problemy były w Hiszpanii, gdzie na autostradzie w terenie górzystym musiałem redukować nawet do 3 biegu oraz się przegrzewał, jak również podczas parkowania na kempingach z pochyłymi placami.  Powiem szczerze, że jest to niezła zagwozdka dla mnie, ponieważ należę do ludzi bardzo logicznych i zanim dokonam zakupu, muszę udowodnić sobie, że zakup jest potrzebny i właściwy.  Dam znać jaką podjąłem decyzję.  Pozdrawiam Wszystkich i dziękuję za pomoc.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mot

Myślę ,ze mimo wszystko ciekawsze (...) będzie Volvo XC 70...

Już "zwykła" V70-tka  ze 163-konnym silnikiem (D5 + automat) dmucha z przyczepą jak ta lala. I pali rzeczywiśie mało. Co do napędu na cztery koła - chodzą słuchy, że  "wiskoza" jest jednak słabszym punktem XC.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...