Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Zastanawiam się nad zamianą auta na opla omegę w automacie.Jakie są Wasze doświadczenia i opinie o tym modelu?Który silnik polecacie i dlaczego?

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

2.5 td,odpada-chyba że naprawde zadbana,to potrafi posłużyć,paredziesiąt tyś

2.0 pb,niema mocy,spoci sie z budką

2.0 dti,wybredny silnik,ale spoko

2,5 dti,jeszcze jeszcze-też zadbany

2,5 pb jest ok,dość mało awaryjna-choć często w nieciekawym stanie,jak pokrywy plastik to na 100% ciekną

3.0 pb,robi robote jak trzeba-też pokrywy ciekną-i dostać ciężko w dobrym stanie

moja 3.0 w invalidzie,z budką o dmc 1600kg(chyba),roznosi ją jak chce,a spokojna jazda 11,8l pb,trasa

trzeba dbać o skrzynie,to wtedy jest praktycznie niezniszczalna,moja skrzynia ma najechane 210tyś,i żyje

Opublikowano (edytowane)

Zanim kupiłem "Bolid Młodzieży Wiejskiej" zwanym BMWhahaha1.gif:]  oglądałem kilka Omeg ale z takim silnikiem jak na aukcji.

Link przykładowy bo jest dużo zdjęć.

 

http://moto.allegro.pl/opel-omega-3-2-v6-218km-gaz-executive-oryginal-i3027208536.html

 

http://moto.allegro.pl/omega-3-2v6-executive-od-niemca-serwis-zobacz-i3040554197.html

Edytowane przez TOM3653 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

2.5 td,odpada-chyba że naprawde zadbana,to potrafi posłużyć,paredziesiąt tyś

2.0 pb,niema mocy,spoci sie z budką

2.0 dti,wybredny silnik,ale spoko

2,5 dti,jeszcze jeszcze-też zadbany

2,5 pb jest ok,dość mało awaryjna-choć często w nieciekawym stanie,jak pokrywy plastik to na 100% ciekną

3.0 pb,robi robote jak trzeba-też pokrywy ciekną-i dostać ciężko w dobrym stanie

moja 3.0 w invalidzie,z budką o dmc 1600kg(chyba),roznosi ją jak chce,a spokojna jazda 11,8l pb,trasa

trzeba dbać o skrzynie,to wtedy jest praktycznie niezniszczalna,moja skrzynia ma najechane 210tyś,i żyje

spotkałem się jeszcze z silnikiem 2,2 pb -co o nim sądzicie?

Opublikowano

co ci po silnikach jak i tak rudy go skonsumuje szybciej niż producent przewidział??

Opublikowano

2,2 pb,wychodziły po lifcie,dół jest taki sam jak 2.0 16v

GregorY, tak jak piszesz

kielczanin-miej świadomość tego że omegi mają rdze fabryczną :]

a okaz w bardzo dobrym stanie ciężko znaleść

Opublikowano

Ta rdza trochę ostudziła mój zapał-czyżby auta tej" klasy "nie miały nadwozia w ocynku? Kiedyś miałem mondeo z 94r i blachy były ocynkowane-zero rdzy .

Osobiście za oplami wcześniej nie przepadałem ale zainteresowałem się omegą ze względu na wyposażenie i walory użytkowe.

Opublikowano

niby ma ocynk,ja osobiście ucze sie cynowania karoseri samochodowych,i jako początkujący testowałem na drzwiach od omegi,i zero ocynku a podkład był połorzony tylko koło szyby i na dole pasek 10 cm,a reszta to na gołą blache lakier,tak paprali własnie ten model,dopiero po lifcie niby kładli ocynk,podkład juz jest elegancki w bfl,ale mimo położonego ocynku i tak gniły

Opublikowano

Cześć.

Temat był już wałkowany http://forum.karawaning.pl/topic/12911-opel-omega-b-fl-sedan-25td-131km/

Omega to fajne autko ale trzeba się naszukać zeby coś znaleźć. Mój dobry kolega właśnie przekręcił swoją omesią 2,0 115 km aż 400 000 i tyra dalej. Z gazikiem oczywiście...

Silnik 2,2 benzyna i 2,2 diesel to najlepszy wg mnie wybów jeśli chodzi o ekonomię i jakie taki osiąi z budką.

Gdyby coś... służę poradą jako maniak Opla.

Pozdrawiam.

Opublikowano

Cześć.

Temat był już wałkowany http://forum.karawaning.pl/topic/12911-opel-omega-b-fl-sedan-25td-131km/

Omega to fajne autko ale trzeba się naszukać zeby coś znaleźć. Mój dobry kolega właśnie przekręcił swoją omesią 2,0 115 km aż 400 000 i tyra dalej. Z gazikiem oczywiście...

tak jak piszesz 2.0 8v 115km to są stare niezniszczalne motory

ale czy 2.0 16v,cz 2,2 16v w omedze gdzie buda waży 1600kg,są ekonomiczne to niewiem,2 lata jezdziłem 2.0 16v,i nigdy więcej nie wezne spalanie 2.5v6  od spalania 2.0 jest to rużnica 1,5-2l na 100km,

dla jasności,przerobiłem następujące silniki w omedze

2.0 8v115km

2.016v136l,

2.5 v6170km

2,5td-130km

i 2,5 TDS po przekładce z bmw 150km

i teraz przerabiam 3.0 6v bez lpg,w automacie,ze spalaniem w cyklu miejski jestem w stanie spokonie zejść do 11,5l/100km

to czy ja wiem 2.0 to ekonomia

dodam ,trasa koszalin gdańsk,średnia 70km/h spalanie 8,4l/100km w 3.0

Opublikowano

Cześć.

Temat był już wałkowany http://forum.karawaning.pl/topic/12911-opel-omega-b-fl-sedan-25td-131km/

Omega to fajne autko ale trzeba się naszukać zeby coś znaleźć. Mój dobry kolega właśnie przekręcił swoją omesią 2,0 115 km aż 400 000 i tyra dalej. Z gazikiem oczywiście...

Silnik 2,2 benzyna i 2,2 diesel to najlepszy wg mnie wybów jeśli chodzi o ekonomię i jakie taki osiąi z budką.

Gdyby coś... służę poradą jako maniak Opla.

Pozdrawiam.

Dzięki -będę pamiętał jak coś wypatrzę.Myślę, że będę szukał modelu B FL. 

A jak sprawują się automaty w omegach-czy ich eksploatacja jest droga i kłopotliwa?

Opublikowano (edytowane)

Opel Omega to całkiem dobra propozycja.
Moim zdaniem jak brać to tylko 3.0 automat i LPG.

 

Jak się kupi zadbane auto to nie będzie problemów. Z tą rudą to od 2000 roku sporo poprawili.
Jak auto nie będzie po naprawie (lub poobijane) to nie będzie specjalnie korodować.

Zapomnij o dieslach (2.0) . Jedna awaria pompy wtryskowej i koszty idą w 3-5 tyś zł,. I to samemu montując/demontując.

2.5 diesel także nie grzeszy bezawaryjnością. Mój dobry kolega ma teraz na warsztacie taką jednostkę i sporo pieniążków
będzie kosztowało reanimowanie jej.

Edytowane przez marekp750 (wyświetl historię edycji)
Opublikowano

Dzięki -będę pamiętał jak coś wypatrzę.Myślę, że będę szukał modelu B FL. 

A jak sprawują się automaty w omegach-czy ich eksploatacja jest droga i kłopotliwa?

automaty są praktycznie bezawaryjne,trzeba dbać o olej,i filtr w skrzyni,poza tym naprawa nie jest taka droga jak w przypadku audi,z tiptronikiem

jak automat to jak kolega wyżej pisał 3.0 lub bfl 3.2 v6,a jazda będzie czystą wygodną przyjemnością

Opublikowano

automaty są praktycznie bezawaryjne,trzeba dbać o olej,i filtr w skrzyni,poza tym naprawa nie jest taka droga jak w przypadku audi,z tiptronikiem

jak automat to jak kolega wyżej pisał 3.0 lub bfl 3.2 v6,a jazda będzie czystą wygodną przyjemnością

Nigdy nie miałem auta z tak dużym silnikiem.Czy OC jest dużo droższe niż  np.w 2-litrowym?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.