Skocz do zawartości

FENDT


BERU

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie . Zestaw z tyłu Skoda Kodiaq 2.0 190 koni , 4x4 .  przyczepa ma 2 tony a auto 2,5 . Wszystko tak jak powinno byc . Prawko B+e , viatoll  
Jeśli auto ma DMC 2500 to może ciągnąć maksymalnie 1879 jeśli bierzemy pod uwagę przelicznik 1/33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, borek6 napisał:

Domyślam się że Skoda to diesel? Pytam gdyż bede miał takową w posiadabiu, ale 2.0 Turbo benzyna 190 koni i jestem ciekaw jak by sobie radziła w taką przyczepą emoji848.png

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Tak diesel 

9 godzin temu, jacek00 napisał:

Jeśli auto ma DMC 2500 to może ciągnąć maksymalnie 1879 jeśli bierzemy pod uwagę przelicznik 1/33 emoji14.png

A teraz tak zakladajac trn stosunek 1,33 to wychodzi na to ze dowod rejestracyjny klamie bo z tych dsnych przeliczeniowych maks 1804kg

wiec dlaczego ktos wpisuje 2500kg na hak z hamulcem? 

 

 

image.jpg

Edytowane przez marta0606 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Juz wszystko jasne i wszystko wyjasnione bo mnie to zaciekawilo stosunek mas 1.33 stosuje sie tylko wtedy kiedy auto nie ma fabrycznego haka i nie sa wpisane wartosci o1 i o2 

a jesli jest tak wpisane to jest to swietosc. Dowod  rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym i nikt by sie pod tym nie podpisal gdyby bylo cos nie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli mając fabryczny hak to nie inetersuje mnie 1,33 tylko dane z dowodu? Jeśli tak faktycznie jest to było by bajka ale chyba jednak nie ma to znaczenia i trzeba go w Polsce respektować (w reszcie Europy obowiązują dane z dowodu), z tego co piszą doświadczeni koledzy karawaningowcy.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Juz wszystko jasne i wszystko wyjasnione bo mnie to zaciekawilo stosunek mas 1.33 stosuje sie tylko wtedy kiedy auto nie ma fabrycznego haka i nie sa wpisane wartosci o1 i o2 
a jesli jest tak wpisane to jest to swietosc. Dowod  rejestracyjny z aktualnym badaniem technicznym i nikt by sie pod tym nie podpisal gdyby bylo cos nie tak


Nie masz racji niestety. Wartości w DR dotyczą przyczepy z hamulcem. Jeśli natomiast przyczepa nie ma hamulca a jedynie hamulec najazdowy, który hamulcem nie jest to możesz taką przyczepę ciągnąć pod warunkiem stosowania przelicznika 1/33.

Czyli wartości w DR są święte, prawda bo na tyle jest homologowany pojazd.

Jak nie są wpisane wartości O1 i O2 to żadnej przyczepy nie możesz ciągnąć
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 2.09.2019 o 07:28, marta0606 napisał:

Tak diesel 

A teraz tak zakladajac trn stosunek 1,33 to wychodzi na to ze dowod rejestracyjny klamie bo z tych dsnych przeliczeniowych maks 1804kg

wiec dlaczego ktos wpisuje 2500kg na hak z hamulcem? 

 

 

image.jpg

W dniu 2.09.2019 o 07:28, marta0606 napisał:

Tak diesel 

A teraz tak zakladajac trn stosunek 1,33 to wychodzi na to ze dowod rejestracyjny klamie bo z tych dsnych przeliczeniowych maks 1804kg

wiec dlaczego ktos wpisuje 2500kg na hak z hamulcem? 

 

 

image.jpg

 

A  u mnie jest odwrotnie tzn. 0.1 =750kg, a 0.2=2360kg tak gamonie wpisali w urzędzie.  F3 mam 5030kg  DMC auta =2670kg. więc stosując przelicznik mogę śmiało ciągnąć 2000kg ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A  u mnie jest odwrotnie tzn. 0.1 =750kg, a 0.2=2360kg tak gamonie wpisali w urzędzie.  F3 mam 5030kg  DMC auta =2670kg. więc stosując przelicznik mogę śmiało ciągnąć 2000kg ?

Popraw najpierw sobie dowód Jak Ci poprawią to z hamulcem najazdowym będziesz mógł legalnie ciągnąć przyczepę o DMC 2000 kg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, jacek00 napisał:

Pisałeś też, że masz zamienione wartości O1 z O2. O1 to wartość przyczepy z hamulcem. Dlatego pisalem abyś to poprawił

 

W sumie żaden problem poprawić wbiją pieczęć i poprawią, ale miałem z poprzednią przyczepką dwie kontrole  jedną u nas, a drugą  za granicą , posprawdzali  dokumenty i pojechałem dalej, może nawet nie zwrócili na to uwagi. Ja dopiero porównując dowód koleżanki to dostrzegłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja uważam że ten nasz przepis z 1,33 to nie ma racji bytu, cała Europa jeździ wg danych z dowodu i żyją, a w naszej Polsce to zawsze musi być pod górkę. Ja nie ukryma że w przyszłości możliwe że świadomie nie będę respektował tego przepisu, tylko sugerował się danymi z dowodu / homologacji auta.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, borek6 napisał:

Ja uważam że ten nasz przepis z 1,33 to nie ma racji bytu, cała Europa jeździ wg danych z dowodu i żyją, a w naszej Polsce to zawsze musi być pod górkę. Ja nie ukryma że w przyszłości możliwe że świadomie nie będę respektował tego przepisu, tylko sugerował się danymi z dowodu / homologacji auta.

Wysłane z mojego RNE-L21 przy użyciu Tapatalka
 

Przyznaję, że o przeliczniku dowiedziałem się dopiero na  ,,naszym'' forum. A tak z ciekawości,  czy spotkała kogoś z Was wątpliwa przyjemność z tym związana?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Jerzy i Beata napisał:

Przyznaję, że o przeliczniku dowiedziałem się dopiero na  ,,naszym'' forum. A tak z ciekawości,  czy spotkała kogoś z Was wątpliwa przyjemność z tym związana?

Ostatnio wspomniano o nim w artykule na onecie o holowaniu przyczep.

Dwa pomyśl o szkodzie z AC, kiedy masz duże straty, musisz załączyć DR obu pojazdów i wychodzi, że zestaw nie łapie się pod 1.33 a w likwidacji siedzi kumaty pracownik... Nie masz auta, kasy na naprawę a rata leasingowa nadchodzi.

Lepiej unikać takich sytuacji.

Zestaw fajny, ja miałem jednak lekkie opory przed kodiaqiem i budką 1700kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, maarec napisał:

Ostatnio wspomniano o nim w artykule na onecie o holowaniu przyczep.

Dwa pomyśl o szkodzie z AC, kiedy masz duże straty, musisz załączyć DR obu pojazdów i wychodzi, że zestaw nie łapie się pod 1.33 a w likwidacji siedzi kumaty pracownik... Nie masz auta, kasy na naprawę a rata leasingowa nadchodzi.

Lepiej unikać takich sytuacji.

Zestaw fajny, ja miałem jednak lekkie opory przed kodiaqiem i budką 1700kg.

Nie ,ten piękny zestaw nie należy do mnie, chociaż akurat moje auto mogłoby ją ciągnąć na styk [kilka kg jeszcze zapasu] obecnie nie mam budki i nadal usilnie szukam. Ten śliczny fendt 700 to 2000kg. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.