Skocz do zawartości

Zaczep + Hamulce


wwiewior

Rekomendowane odpowiedzi

Tylko potwierdziłeś bardziej "naukowo" moje obserwacje, 8.8 i 10.8 po przekroczeniu parametrów granicznych zaczynają się odkształcać, giąć. 12.8 niby wytrzymują więcej, a potrafią koncertowo pęknąć, chociaż mam ich po parę sztuk, 12.8 nigdy nie używam w samochodach, przyczepach (zwł. w zawieszeniach, hakach itp.), jeśli coś pracuje pod zmiennymi obciążeniami, zakładam takie tylko jeżeli potrzeba (tzn. jeżeli zastosowanie takiej śruby oryginalnie przewidziano).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

20 minut temu, rozan99 napisał:

Czy Waszym zdaniem warto jest wymienić tą śrubę na nową?

Jeżeli nie nosi śladów większej korozji czy innych uszkodzeń nie warto. To na tyle "duża" śruba, że przeciągnięcia gwintu też raczej bym nie podejrzewał. Natomiast nakrętka obowiązkowo nowa i ja bym ją nakręcał na kleju do gwintów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Śruba M14 ma ~150mm2 przekroju. Klasa 8.8 mówi, że (bardzo duży skrót myślowy, nie wchodzący w przekształcenia jednostek itp, ale tak na najprostszy język) 1mm2 przekroju przenosi na ścinanie 80 kg w zakresie odkształceń sprężystych (bez odkształceń plastycznych, czy trwałych uszkodzeń). Przy obliczaniu połączenia są jeszcze współczynniki bezpieczeństwa, ale tak czy inaczej, M14 w teorii przeniesie na ścinanie (tak pracuje ta śruba) ok 12t, nawet jak to podzielimy dla bezpieczeństwa /2 to wyjdzie 6t. Ile waży przyczepka? ;) 

1 godzinę temu, rozan99 napisał:

Dzieki Panowie za rzeczowe odpowiedzi. Czy Waszym zdaniem warto jest wymienić tą śrubę na nową? Czy lata eksploatacji mogą mieć negatywny wpływ na trwałość tej śruby? Czy zostawić tą co jest? Podejrzewam że to fabryczna śruba a przyczepa z 1996 roku.

Jak chcesz, śrubę 8.8 dostaniesz w każdym lepszym sklepie metalowym. Majątku nie zapłacisz :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Moje obawy co do tej śruby były słuszne bo dopiero teraz się dopatrzyłem, że tam powinna być tuleja nr 18 i to na niej ciągnięta jest przyczepa. Śruba nr 19 tylko zabezpiecza przed wypadnięciem tą tuleje która przechodząc przez ucho suwadła zagnieżdza się w korpusie od dołu i od góry. U mnie tej tuleji nie było i wsadzona była sama śruba..

Screenshot_20210629_224638.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam serdecznie.

 

Mam pytanie odnośnie hamulca najazdowego w przyczepie.

Podczas cofania blokują mi się koła. 

 

Na dyszlu mam zapadkę. 

Jak działa ta zapadka?

Czy po włożeniu tej zapadki w dyszel będę mógł cofać bez blokowania kół?

 

Pozdrawiam 

 

IMG_20240205_091336.jpg

IMG_20240205_091340.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Patrząc na zdjęcie wygląda na to, że trzeba ten dzyndzel wcisnąć i przesunąć do przodu w celu zablokowania suwadła. W suwadle powinno być odpowiednie nacięcie. Zresztą widać ziemię przez suwadło na drugim zdjęciu więc jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.