Skocz do zawartości

Fabia i masa przyczepy.


sagil

Rekomendowane odpowiedzi

ciut większy z silnikiem 1.6 ( NUBIRA. ) . Moze ma ktos jakies doświadczenia z tym autem , i moze sie podzielic wrazeniami z ciagniecia przyczepy takowym holownikiem.

 

Mój przyszły teść ma właśnie nubire o jakiej piszesz. Holował on nią burstnera o DMC 1200kg. Nie wiem co ma ona w papierach dokładnie (jakie MW i DMC), ale w jeździe nie było rewelacji z tym kolosem. Mocno odczuwała taką przyczepę, ale radziła. Silnik nie bardzo chciał na 5 jechać. Ale na 4 spokojnie dawał rade utrzymać normalną prędkość podróżną (70-80). Z niewiadówką pewnie nie będzie miała problemów.

 

no własnie tez słyszałem takowe opinie , a nie chce zrobic tak jak w słynnym powiedzeniu( zamienił stryjek siekierkę na kijek) :):ok: .... póki co licze na pomoc i rady w tej kwestii.... :)

 

Pozdrawiam włascicieli holowników ( koreańców) i licze na rady z ich strony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Teraz powoli zastanawiam sie nad zmiana ciagnika (holownika) na ciut większy z silnikiem 1.6 ( NUBIRA. )

 

Pomyśl o 2.0 podobno tyle samo pali co 1.6 bo ma więcej mocy do tego ciężkiego auta,1.6 może być znów za mało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomyśl o 2.0 podobno tyle samo pali co 1.6 bo ma więcej mocy do tego ciężkiego auta,1.6 może być znów za mało.
Jeśli zmieniać to rzeczywiście tylko na 2.0. 1,6 na taką budę to już mało a jeszcze przyczepa - będzie gorzej niż teraz. :ok:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz powoli zastanawiam sie nad zmiana ciagnika (holownika) na ciut większy z silnikiem 1.6 ( NUBIRA. )

 

Pomyśl o 2.0 podobno tyle samo pali co 1.6 bo ma więcej mocy do tego ciężkiego auta,1.6 może być znów za mało.

 

tylko Marku, tu jest własnie okazja ... :ok: jest to auto firmowe którym jeżdził mój brat od nowosci i znam cała jego przeszłosc, a kwota za niego jest bardzo kusząca.... :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

znam cała jego przeszłosc, a kwota za niego jest bardzo kusząca....
Ale po co zmieniać jeśli nic na zmianie nie zyskujesz?

 

hhhhhhmmmmm , no moze cos tam zyskuje bo to jest kombi , aja mam sedana ...., i ona ma gaz i spala ok 13 litrów na setke , a moja landara 13-14 litrów paliwka 95 na setke :ok::)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z niewiadówką napewno będzie sobie nieźle radzic. Napewno nie gorzej niż espero. Więc jak koszt by był przyzwoity, udało się odsprzedac esperko to ja na Twoim miejscu chyba bym kupił. Przeanalizuj, pomyśl ile jeszcze będziesz się turlał z niewiadówką, zawsze w przyszłości będziesz mógł zmieni auto. Chyba, że doś szybko będziesz inwestował w znacznie większy kemping to wtedy nie ma to sensu :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szary przygode z niewiadówka dopiero zacząłem , i po sezonie mam zamiar rozpocząc remont kapitalny mojej eneczki z raci tego iz w te wakacje sprawdziła sie w 200% ( dla mojej 3 os. rodzinki starcza) oczywiscie trzeba ja troszke przebudowac , ale mysle ze nie bedzie z tym wielkiego kłopotu :ok:

 

Nad cholownikiem musze pomyślec :):)

 

Ps. za wszystkie opinie napisane do tej pory dziękuje i prosze o jeszcze ... :):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...). hhhhhhmmmmm , no moze cos tam zyskuje bo to jest kombi , aja mam sedana ...., i ona ma gaz i spala ok 13 litrów na setke , a moja landara 13-14 litrów paliwka 95 na setke :ok::)

Nie chce się wymądrzać, ale takie spalanie jednego i drugiego z wymienionych autek jest dość nieziemskie. Sugerowałbym odwiedzenie dobrego mechaniora i regulację układu zasilania w Espero, podobnie z Nubirą.

 

Tutaj masz oceny użytkowników Espero http://www.autocentrum.pl/oceny_aut/Daewoo_Espero.html . Na innych stronach sa oceny innych autek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy "ciężkiej nodze"te silniki potrafią tyle spalić.jeśli masz czyste sumienie co do swojego stylu jazdy to jedż do warsztatu na porządną diagnostykę silnika.może sonda lambda,może przepływomierz,może i jedno i drugie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , jak w temacie odpowiem ruszysz i pojedziesz nawet z prędkością nie przepisową ( tylko po co ? auto + przyczepa = urlop i wypoczynek a nie rajd FORMEL ONE ) lecz nie w tym temacie prędkości leży pies pogrzebany ( to sprawa indywidualna każdego kierowcy )a w ciężarze całkowitym samochodu. Tak jak i ty kolego Sagil podróżuje małym i lekkim samochodem ( Fiat Punto 60 KM .) , domek który jedzie za mną to MW – 559 kg. A DMC – 820 kg. , homologacja pojazdu to – 1000 Kg. Niby wszystko ok. rzekł by ktoś , tak ok. do czasu jazdy po autostradach lub drogach ekspresowych , gdzie „ MAŁOLETNI I MOCNO DOŚWIADCZENI „ kierowcy ciężarówek po wyłączeniu ogranicznika oczywiście , nie wiem jak to nazwać – ale powiem grzecznie FRUWAJĄ 40 tonowym samochodzikiem tak ok. 100 KM / h i cóż się wtedy dzieje ? - ….. Zacznę od tego że małe auto ma mały rozstaw osi , zmuszenie pojazdu do ciągnięcia zmienia wypadkową wzdłuż osi podłużnej pojazdu na nie korzyść sterowalności pojazdu , w chwili gdy duży rozpędzony pojazd dojeżdża do nas , czujemy uderzenie fali powietrznej pchanej przez pojazd jadący za nami . W chwili wyrównania prędkości , jesteśmy szarpani zawirowaniem strugi powietrznej a najbardziej nie przyjemny moment to ten kiedy zostaniemy wyprzedzeni , ponieważ podciśnienie stara się nas wciągnąć i tu należy mocno się skoncentrować aby przez to działanie nie doszło do wężykowania przyczepy bo to jak z deszczu pod rynnę .Myślę że ten katastroficzny post nie odwiedzie cię od turystyki karawaningowej lecz zachęci aby dołączyć do naszego grona . O technice jazdy wiele już pisani na łamach tegoż forum jak i na łamach czasopisma PC . Z mojej krótkiej praktyki polecam rozwagę i spokój ( wolniej – a dalej ) i oczywiście dozę marginesu . tak więc w konkluzji tego bazgrania – dobrze jak pojazd holujący jest co najmniej z segmentu C a napęd stanowi silnik o spalaniu samoczynnym i mając tak wspaniały zestaw - można nie ! TRZEBA ! jechać bo w tylu miejscach jeszcze nie byliśmy Pozdrawiam wszystkich serdecznie , szerokiej drogi i do zobaczenia na szlaku :swieca: Paweł 66 :?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przy "ciężkiej nodze"te silniki potrafią tyle spalić.jeśli masz czyste sumienie co do swojego stylu jazdy to jedż do warsztatu na porządną diagnostykę silnika.może sonda lambda,może przepływomierz,może i jedno i drugie.

 

może masz rację , jak tylko skończe chorobowe stawiam auto do mechanika...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ciagne niewiadowke 400 kg (wazona niedawno) Polo 1,4 64KM na 5-tym biegu idzie jak zloto. Przy 2500 do 3000 obrotow okolo 80 do 90 km/h. 70 km/h troszke za malo trzeba redukowac do 4-ki a wtedy obroty nieekonomiczne ( i to co pisal Pawel66 rajdowi tirowcy zaczynaja cie wyprzedzac a wtedy masz faktycznie robote z ustabilizowaniem zestawu.) No chyba ze sie natrafi na federalnych z suszarka wtedy koszta wzrosna od 100 do 200 zl i ze 4 punkciki. Wiec i tak zle i tak niedobrze. Ja osobiscie lapie tira jadacego ok 80 do 90 i ciagne sie zanim tak jest mi najwygodniej i od promieniowania radarowego osloniety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiscie lapie tira jadacego ok 80 do 90 i ciagne sie zanim tak jest mi najwygodniej i od promieniowania radarowego osloniety.

 

 

Ja też staram się tak robić :ok: Tylko gorzej jak te tiry nachrzaniają ok 110 co na trasie Białystok - Warszawa nie rzadkość. A jak jeden tak ciągnie to reszta też. Wieczorem jak wracałem z Kozienic tiry jechały już normalnie (80-90).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to powiedział mi kiedyś stary karawanignowiec, że aby ciągnąć budę trzeba mieć 100 KM w benzynie, a 80 w dieslu. I to jest prawda mam golfa 3 kombi 1,9 Tdi 110 KM poradzi sobie ze wszystkim, a druga fura skoda felicia 1,6 75 KM jedynie niewiadówa do niej, a dlaczego ??????????? Diesle zawsze miały większy moment obrotowy, a drugie to wielkość tarczy sprzęgła, benzyna 2,0 nie ma szans do 1,9 Tdi.Poza tym Felicia ma sprzęgło od ( całą skrzynię biegów od favority) i przenosi obciążenia do 150 Nm, a Tdi do 300 Nm.Pozdrwaiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.