Skocz do zawartości

rozmiar opon w holowniku


Effendi

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 38
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tomku!  Pompujesz za dużo. Jeżeli zwiększasz opony w terenówce to pompujesz je mniej. W moim byłym Disco 255/65/18 zalecano 2,1 i 2,4 na pusto a auto było b.ciężkie. Z p-ką 2,2 i 2,6. I opony zużywały się prawidłowo.  Po zamianie na 285/65/18  jeżdziłem na 2,1 i 2,3 a z p-ką jak dawniej. I też zużywały się prawidłowo. Jak ruszałem w lekki teren to zmniejszałem ciśnienie o 0,1 atm.  Błąd wskazań wynosił 6 %.

Pozdrawiam

AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest szansa ze predkosciomierz pokazuje teraz prawdę, przynajmniej tak mam w vitarce, która też dostała większe buty

Komp to tylko zegarek cyfrowy, chyba nie przeklamuje :-D

 

Przekłamuje... porównywałem z navi, przed zmianą opon zawyżał prędkość o kilka km, (czyli pokazywał mniej niż faktycznie się jechało) po zmianie - pokazywał praktycznie dokładnie to co navi, czyli zaczął zaniżać.... A co za tym idzie, reszta wskazań kompa, też była przekłamana...

 

Ja miałem przed liftem i miałem 195/65/15 ale jakoś nie przyszło mi do głowy stosować szersze opony

195/65R15 to bardzo popularny rozmiar opon w GM. Ja też mam taki na Zafirze :)

Edytowane przez Miodzio (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tomku!  Pompujesz za dużo. Jeżeli zwiększasz opony w terenówce to pompujesz je mniej. W moim byłym Disco 255/65/18 zalecano 2,1 i 2,4 na pusto a auto było b.ciężkie. Z p-ką 2,2 i 2,6. I opony zużywały się prawidłowo.  Po zamianie na 285/65/18  jeżdziłem na 2,1 i 2,3 a z p-ką jak dawniej. I też zużywały się prawidłowo. Jak ruszałem w lekki teren to zmniejszałem ciśnienie o 0,1 atm.  Błąd wskazań wynosił 6 %.

Pozdrawiam

AdamH

 

Adamie ja napompowałem do 2,5 , a i dałej są takie jakieś "plaskate".

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i dobrze. Możesz wjechać na krawężnik bez oporów. Pojeżdzij trochę a po śladach zużycia będziesz wiedział czy pompujesz za dużo, czy za mało. Tzw. ' balony ' pompuje się mniej od zwykłych opon.

Pozdrawiam serdecznie

AdamH

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Im nizszy profil tym pompuje sie wiecej, to widac po scierajacych sie rantach ja mam profil 35 w jednym aucie i cisnienie 3 bary, nigdy tez nie uszkodzilem opony ani felgi nie polamalem, od pieciu lat tak jezdze i sobie chwale, komfort na zakretach i swiadomosc ze auto nie podpiera sie lusterkami to spory plus

 

Idealne opony do berlingo to 195/50/r16 margines bledu ponizej 1 procenta

 

Ps. Im wieksza felga tym szersza wiec waskie opony mozna naciagnac ( german style) ale to nie bezpieczne dlatego zazwyczaj szerokosc sie zwieksza.nawet wedle producenta

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie sprawy, na któe należy zwrócić uwagę przy doborze zamienników oryginalnego rozmiaru:

1) musi być zachowana średnica oryginału z dokładnością do 2%: 

http://www.opony.com.pl/narzedzia/zamienniki-opon/

2) musi być dopuszczony dany rozmiar opony (koła) do stosowania w naszym aucie - zgodnie ze świadectwem homologacji.

 

Nie spełnienie warunku 1 powoduje przekłamania licznika, możliwe ocieranie (przy powiększeniu rozmiaru) itd.

Nie spełnienie warunku 2 jest dużo gorsze. W razie stłuczki ubezpieczyciel może odmówić wypłacenia odszkodowania. Jeśli jesteśmy sprawcami, to poszkodowany dostanie kasę z funduszu gwarancyjnego, ale ten z kolei ściągnie z nas co do złotówki.

Miałem pół roku temu przypadek, że samochód żony został potrącony na parkingu przed pracą. Auto stało, a koleżanka żony nieudolnie manewrowała swoim i puknęła. Rzeczoznawca na zlecenie ubezpieczyciela sprawdzał rozmiar opon w aucie żony (stojącym podczas stłuczki) i mierzył głębokość bieżnika. Pytałem po co to wszystko i rzeczoznawca odpowiedział, że taraz ubezpieczyciele tną koszty i czepiają się każdego szczegółu, żeby odmówić bądź co najmniej opóźnić wypłatę odszkodowania. Takie czasy.

Nie chcę nawet myśleć co by się stało, gdyby ktos spowodował wypadek ze skutkiem śmiertelnym bądź inwalidztwem i by mu znaleźli, że miał nieprawidłowe opony. Odmówią wypłaty i weź tu płać człowieku rentę komuś do końca życia. Nie warto dla machinacji z oponami i domorosłych eksperymentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozmiar opon dla danego auta powinien być taki jak w homologacji wymaga producent.

Bardzo częstym zjawiskiem jest montowanie do aut kół z oponami niedostosowanymi do parametrów konstrukcyjnych w takim celu aby samochód dobrze i efektownie się prezentował .

 

Równie często zdarza się , że zakładane są do aut z dużymi osiągami opony o niższych parametrach użytkowych niż nakazuje producent; np. zamiast opon z indeksem W indeks V lub H, lub węższych z powodu niższych kosztów tych opon.

 

Z moich obserwacji wynika ,że jakość opon używanych przez użytkowników aut w Polsce w ostatnich latach zdecydowanie się poprawiła.

Edytowane przez Lucek26 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.