Skocz do zawartości

Bagażnik rowerowy


COLLINS18

Rekomendowane odpowiedzi

  • 6 miesięcy temu...
  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak czytam i czytam...jakie Wy macie ładowności w swoich budkach ,że możecie dołożyć 100kg (2 rowery z przodu i 2 z tyłu + uchwyty) i ciągle się mieścicie w wadze?

 

Ja mam formalnie 249 kg ładowności. Część z tego "uciekło" na wyposażenie dodatkowe, które zamontowałem na stałe w przyczepie. Takie modyfikacje odrobinę ważą. Resztę wykorzystuję na ubrania w szafkach, trochę jedzenia w lodówce, cztery rowery + bagażniki do nich, odrobinę wody na drogę (nie biorę pełnego zbiornika tylko z 7-8 litrów), wodę do spłuczki w toalecie (też około pół zbiornika), przedsionek i trochę sprzętu kempingowego. Cięższe zapasy mam w samochodzie, a ostatnio nawet podłogę przedsionka złożoną w kostkę położyłem w samochodzie pod nogami córki, bo jest mała (córka nie podłoga) i nie sięga do podłogi auta. Nawet się cieszyła, że ma podnóżek.

 

Ale zasadniczo moim sposobem na nie martwienie się przekroczeniem DMC jest ... nie ważenie budy przed wyjazdem. Staram się jej nigdy nie przeładowywać, ale jaka jest prawda? Może lepiej żyć złudzeniami?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam formalnie 249 kg ładowności. Część z tego "uciekło" na wyposażenie dodatkowe, które zamontowałem na stałe w przyczepie. Takie modyfikacje odrobinę ważą. Resztę wykorzystuję na ubrania w szafkach, trochę jedzenia w lodówce, cztery rowery + bagażniki do nich, odrobinę wody na drogę (nie biorę pełnego zbiornika tylko z 7-8 litrów), wodę do spłuczki w toalecie (też około pół zbiornika), przedsionek i trochę sprzętu kempingowego. Cięższe zapasy mam w samochodzie, a ostatnio nawet podłogę przedsionka złożoną w kostkę położyłem w samochodzie pod nogami córki, bo jest mała (córka nie podłoga) i nie sięga do podłogi auta. Nawet się cieszyła, że ma podnóżek.

 

Ale zasadniczo moim sposobem na nie martwienie się przekroczeniem DMC jest ... nie ważenie budy przed wyjazdem. Staram się jej nigdy nie przeładowywać, ale jaka jest prawda? Może lepiej żyć złudzeniami?

u mnie ładowności 390kg :) ale nie byłbym sobą jakbym jej nie wykorzystał w 100% :). Większość poszła na wyposażenie stałe + zostawiłem kg dla zapełnienia lodówki. Tym razem byłem sprytniejszy i przyczepę zważyłem od razu na pusto po zakupie i wiedziałem na co mogę sobie pozwolić.

 

W temacie bagażników rowerowych - aktualnie posiadam dwa-  na tylnej ścianie i na dyszlu i mogę sobie idealnie ustawiać nacisk na hak, przekładając rowery tak jak mi pasuje.

 

P.S. dodam i w tym wątku, że dołożenie rowerów na tył / przód czyli daleko od osi - znacząco psuje stabilność zestawu przynajmniej takie jest moje zdanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja smażę jutro mejla do WK ...

@Commander

mejla nie otrzymaliśmy, wciąż czekamy...

Pozdrawiamy,

WK *** AC

 

Tak czytam i czytam...jakie Wy macie ładowności w swoich budkach ,że możecie dołożyć 100kg (2 rowery z przodu i 2 z tyłu + uchwyty) i ciągle się mieścicie w wadze?

@Speedy

DMC1300kg - G850kg = 450kg   < G = masa własna

niezawodny patent na 2 rowery...                                

 

w budce ładujemy bagaże pod "podkowę" i łóżko+lodówka

 

2-ga lodówka podręczna na 12V na tylnym siedzeniu auta...

Pozdrawiamy,

Ir & Ed

Edytowane przez ired (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

@Speedy

DMC1300kg - G850kg = 450kg   < G = masa własna

niezawodny patent na 2 rowery...                                

 

 

Ired dziwna MW Twojej przyczepy.

Większość Hobby w tym układzie ma katalogową MW na poziomie trochę ponad 1100 kg.

Wtedy ładowność wynosi około 170 kg. 

 

Dla własnego bezpieczeństwa sprawdź tą masę bo może się okazać, że sporo przepakowujesz przyczepę.

W dowodzie możesz mieć różne dziwne wartości, ale rzeczywistość może być bardziej brutalna.

Myślę, że ważenie przyczepy sporo by wyjaśniło albo porównanie z katalogiem producenta z czasu produkcji budki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ired dziwna MW Twojej przyczepy.

Większość Hobby w tym układzie ma katalogową MW na poziomie trochę ponad 1100 kg.

Wtedy ładowność wynosi około 170 kg. 

 

Dla własnego bezpieczeństwa sprawdź tą masę bo może się okazać, że sporo przepakowujesz przyczepę.

W dowodzie możesz mieć różne dziwne wartości, ale rzeczywistość może być bardziej brutalna.

Myślę, że ważenie przyczepy sporo by wyjaśniło albo porównanie z katalogiem producenta z czasu produkcji budki.

 

coś mi się wydaje, że tak doświadczony karawanignowiec nie wybrałby się w Europę bez kontroli wagi przyczepy... ale masz rację, pierwsze co jak przeczytałem wpis o MW 850 to się lekko zamyśliłem, bo moja w tym samym rozmiarze ma MW 270kg większą w papierach a na wadze jeszcze 100kg wyszło więcej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Witam Alpen Kreuzer Super GT

jaki bagażnik rowerowy można dopasować do przyczepki Alpen Kreuzer Super GT. czy są to bagażniki specjalnie dedykowane do tego modelu czy można dopasować jakiś inny

dziękuje za informacje i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć fotkę przyczepy orginalnych bagażników na dach przyczep nie ma musiał byś zamontować jakiś reling i szyny rowerowe  samochodowe o ile dach przyczepki pozwala .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Chciałbym poznać wasze opinie n/t haka holowniczego zmontowanego z tyłu przyczepy kempingowej. Na ten hak można zamontować ponoć bagażnik rowerowy na hak. (Można więc zostawic przyczepke na kempingu, przełożyć bagażnik na hak samochodu i wybrać się z rowerami na przejażdżkę). Mi się wydaje to dosyć ergonomicznym rozwiązaniem, natomiast ciekawe jak to wygląda od strony technicznej. Ciekawe, czy da się uzyskać drugą tablicę rejestracyjną przyczepy do bbagażnika.

 

Spotakłem się z tym tu: https://www.olx.pl/oferta/przyczepa-kempingowa-hobby-elegance-stan-idealny-wc-tv-namiot-1050kg-CID5-IDapMFT.html#bad175f3ea

Edytowane przez Lza (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie ciekawe, ale ciężko może być z wyważeniem przyczepy. Hak + rampa + 2 rowery to minimum 45kg. By to zrekompensować dla prawidłowego nacisku na hak to troszkę trzeba pokombinować. Mam bagażnik na tylnej ścianie i źle mi się jeździ z rowerami. Częściej je na dach ładuję. Albo dorzucam 30l wody do bakisty.

 

Niemniej pomysł jest ciekawy i praktyczny :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.