Jump to content
COLLINS18

Bagażnik rowerowy

Recommended Posts

terenowiec

Wrócę do tematu bagażników rowerowych i różnych patentów. Wypatrzyłem w internecie coś takiego: 

post-2788-0-41246100-1374411261_thumb.jpg

 

Rozwiązanie o tyle ciekawe, że akurat w moim przypadku, wożenie kilku rowerów jest nieco utrudnione. Na dachu Land Cruisera ma jechać takie coś:

post-2788-0-96185200-1374411474_thumb.jpg

 

Mam wprawdzie bagażnik rowerowy na tylne zapasowe koło, które przyczepione jest do klapy bagażnika odchylanej na bok, ale wszystkich rowerów tam nie zmieszczę. Dlatego pomyślałem, że 2 z czterech jednośladów, mógłbym umieścić właśnie na takim bagażniku zamocowanym do przedniej ścianki przyczepy. Tym bardziej, że u mnie przednie okno jest zamknięte na stałe i nigdy się go nie otwiera.

Moje pytanie do Was. Co to za rowerowy bagażnik, który można zamontować na przedniej klapie? Czy to taki sam, jak ten, który się instaluje z tyłu, czy raczej coś innego?

Drugie pytanie dotyczy bagażnika, a raczej łap (widocznych na zdjęciu), do przewożenia na dachu auta RiB-a, czyli takiej hybrydowej łodzi. Widziałem w internecie kilka podobnych propozycji, ale są to konstrukcje delikatne do przewożenia raczej kajaka, a nie ważącej 100 kg łodzi. Mi potrzebne są łapy mocne, dokładnie takie jak te widoczne na zdjęciu.

post-2788-0-45192400-1374412195_thumb.jpg

Podpowiedzcie gdzie tego szukać? 

 

Edited by terenowiec (see edit history)

Share this post


Link to post
Share on other sites
terenowiec

kmtaxi tam pokazujesz takich rzeczy nie mają. Są to raczej akcesoria do budowy przyczep podłodziowych. Ja potrzebuję elementy kompatybilne z bagażnikami dachowymi. To coś zupełnie innego. Owszem, można łapy takie sobie zespawać, ale lepiej mieć oryginalne z homologacjami i atestami, a wówczas żaden austriacki policjant nie będzie mógł się doczepić. 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kmtaxi

Kasztany i tak do wszystkiego się doczepią, jak nie widzą papieru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
allestandard

To też fakt,dzisiaj na wszystko musi być papier,pozwolenie lub atest. Tak samo ,a może właśnie szczególnie respektowane jest to w przypadku przyczep. Podstawowe pytanie czy aby na pewno tego typu meisjce na przewóz rowerów jest bezpieczne i stabilne.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gogo102

Witam

Jak niektórzy poprzednicy polecam jednak bagażnik na dach.Mężczyzna zawsze sobie poradzi , kobieta niekoniecznie.

Nieważne czy to jeden rower czy więcej , z takim bagażnikiem można jeździć przez cały rok ( nigdy nie wiadomo na co przyjdzie ochota i jakie warunki atmosferyczne mogą nas mile zaskoczyć). Wtedy tylko hop na górę,dokręcamy,naciągamy paseczki i jazda.

Oczywiście każdemu według potrzeb ale warto przemyśleć czy rowerek będzie potrzebny na wyjazd bez przyczepy.

Było już wcześniej kilka takich podpowiedzi i przychylam się do nich serdecznie.

Pozdrawiam i miłej jazdy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
maniek72

Yankees mam pytanie, a jak z dostępem do bagażnika przyczepy

Share this post


Link to post
Share on other sites
terenowiec

Jak na dachu samochodu będę wiózł RiB-a (110 centymetrowej szerokości łódź), albo kanadyjkę, to na rowery miejsca tam na pewno nie będzie. Dlatego szukam rozwiązań pozwalających wozić z sobą 4 rowery, jak jade samym autem, to mam specjalny bagażnik zapinany na hak. Trwa to minuty i jest bardzo wygodne. Inaczej, kiedy będę jechał z przyczepą i sprzętem wodnym - tu rodzi się problem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

... Inaczej, kiedy będę jechał z przyczepą i sprzętem wodnym - tu rodzi się problem.

 

Ja nie widze tu problemu :] są bagażniki na tylna klape mocowane na pasach, mam używam i jestem bardzo zadowolony :ok: tylko ilość rowerów przewożonych uzależniona jest od długości dyszla i wysokości zamontowania bagażnika ale za to takie rozwiązanie daje duże możliwości ;)

post-1137-0-33455500-1376943095_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Cezarr

A jak masz zamontowane rowery to bagażnik można normalnie otworzyć?

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Można :ok:

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

Ja nie widze tu problemu :] są bagażniki na tylna klape mocowane na pasach, mam używam i jestem bardzo zadowolony :ok: tylko ilość rowerów przewożonych uzależniona jest od długości dyszla i wysokości zamontowania bagażnika ale za to takie rozwiązanie daje duże możliwości ;)

 

Tomciu, w związku z Twoim bagażnikiem mam pytania :

 

- ile wozisz rowerów ?

- na jakiej wysokości są koła, czy można spokojnie będzie podnieść "wajchę" od zaczepu AKS 3004 ?

- czy bezpiecznie można robić głębokie zakręty ?

- owszem klapa się podnosi, ale czy podnosi lekko i w jakiej pozycji są wtedy rowery ?

 

Ja teraz mam bagażnik na dyszlu na 3 rowery i niby jest okej, ale mam zawsze problemy z pełnym skrętem na kempingu. Poza tym w przednim luku poza butlą BP Light nie może być nic, ze względu na wyważenie. A co ważne, bagażnik na dyszlu poprostu skrzypi. Może takie coś załatwiłoby problem.

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
terenowiec

Piotrek to co proponujesz, to popierdułka do wożenia kajaka a nie dużej łodzi. Widziałem to naocznie i absolutnie temu bym nie zaufał. Specjalnie pokazałem zdjęcie z RiB-em na dachu, by zobrazować czego szukam - mocnej metalowej konstrukcji, która wytrzyma szarpnięcia podmuchów wiatru. Mój bagażnik ma 200 kg ładowności - Land Cruiser, a inne auta, których szukam, muszą mieć 100 kg. Wbrew pozorom większość z nich taką ładowność właśnie ma.

Co do wożenia na tylnej klapie auta, to kłopot jest wtedy, kiedy na dachu jest kanadyjka wystająca metr do tyłu. Wówczas można zapomnieć o otworzeniu klapy z rowerami, bo nawet sama klapa podnosi się tylko do połowy (dziób kanadyjki opada bardzo nisko). Tu to widać:

post-2788-0-37610200-1377007696_thumb.jpg 

Share this post


Link to post
Share on other sites
kit

Witam !

 

 

Tomciu, w związku z Twoim bagażnikiem mam pytania :

 

- ile wozisz rowerów ?

- na jakiej wysokości są koła, czy można spokojnie będzie podnieść "wajchę" od zaczepu AKS 3004 ?

- czy bezpiecznie można robić głębokie zakręty ?

- owszem klapa się podnosi, ale czy podnosi lekko i w jakiej pozycji są wtedy rowery ?

 

...

 

U mnie była różna sytuacja w zależności od budki, w pierwszym Knausie miałem dyszel 130cm i wtedy przy dwóch rowerach robiłem pełne skręty a przy drugim miałem dyszel 90cm i już maksymalnego skretu nie mogłem zrobić Z odpinaniem to jeśli dobrze pamietam problemu nie było  :hmm:  Klape moge podnośić ale wymaga to siły bo jednak mase rowerów trzeba unieść :] Dużo zależy od auta bo w osobowym kombi wychodziło wszystko gorzej niż w porównaniu z obecnym vanem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...