Skocz do zawartości

Bagażnik rowerowy


COLLINS18

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 336
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Spoko, Lucek ;) . A więc u mnie jest tak:attachicon.gifDSC_1079.JPG

attachicon.gifDSC_1078.JPG

 

I teraz: co to jest "urządzenie sprzęgające? 2. Do czego się odnosi owe ograniczenie 50kg, skoro Alko wyraźnie podaje naciski graniczne na urządzeniu najazdowym, jak i na zaczepie (100 i 150 kg)?

No patrz. Dzisiaj grzebałem w przyczepce przy prądzie i z ciekawości zerknąłem na mój stabilizator. Jes wyciśnięte w metalu: AKS 2004/3004, a S tak jak u Ciebie 50 kg. Danych najazdu nie widać, bo ogacony jest plastikową wydmuszką.

Dlaczego zatem jest u mnie te 50 kg ???? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lucek, ale u mnie wartość "S" na stabilizatorze wynosi 150. Widać jasno i wyraźnie. Jeszcze raz powtarzam: nie mam zamiaru obciążać zaczepu taką wagą. Będzie między 80 a 100. Mam czym balansować...

Wkradł się błąd do mojego posta. Wartość S wynosi 150 kg, czyli tyle co u Ciebie. 

 

Jak napadnie mnie wena, to napiszę do Pro Campu meila z zapytaniem w sprawie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Przykład pierwszy z brzegu - Fiat Freemont, 2.0 diesel, spokojnie mógłby pociągnąć 2000 kg przyczepy, ale w papierach jest 1360 kg, czemu w tym przypadku nie zapiąć czegoś cięższego... bo co, bo papier nie pozwala ?

 

 

Bo po paru miesiącach ciągania czegoś cięższego zgłosiłbys się w serwisie po nowa skrzynie biegów. A producent nie chce popłynąć na serwisie gwarancyjnym i tak się właśnie zabezpiecza.

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dajcie spokój bo Domino nie wyjedzie przyczepą a ładna pogoda jest.

O Dominika się proszę nie martwić ;). Dominik zabierze trzy bicykle na dyszel, pojedzie i wróci bez żadnych problemów czy uszkodzeń, zachowując nacisk 80-100kg i nie naruszając przy tym zaleceń producenta.

Myślę, że to zdjęcie zakończy tą dyskusję

post-8412-0-17777600-1495050370_thumb.jpg

 

Mój post w tym temacie miał na celu pokazanie pomysłu i jego realizację. Skończyło się jak zwykle: nie można, źle, nie da się, tak nie wolno.... Mimo wszystko, może ktoś skorzysta z rozwiązania i zastosuje w miarę potrzeby u siebie ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

O Dominika się proszę nie martwić ;). Dominik zabierze trzy bicykle na dyszel, pojedzie i wróci bez żadnych problemów czy uszkodzeń, zachowując nacisk 80-100kg i nie naruszając przy tym zaleceń producenta.
Myślę, że to zdjęcie zakończy tą dyskusję
attachicon.gifDSC_1082.JPG

Mój post w tym temacie miał na celu pokazanie pomysłu i jego realizację. Skończyło się jak zwykle: nie można, źle, nie da się, tak nie wolno.... Mimo wszystko, może ktoś skorzysta z rozwiązania i zastosuje w miarę potrzeby u siebie ;).

 

Dobrze jeśli ludzie będą świadomi pewnych spraw i będą podejmować decyzje rozumnie, a nie na podstawie tekstów internetowych. Fora internetowe są do wymiany informacji, ale nie stanowią prawdy objawionej. Czy weźmiesz odpowiedzialność za to, że ktoś na podstawie Twojego tematu założy bagażnik i urwie dyszel, a potem w sądzie zezna że tak napisał Domino. Jeżeli dyskusje są okraszone konkretami i to nie wyssanymi z palcami, to chyba plus, a nie minus.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda przyczepa ma swoje określone parametry. W zależności od tego na jakich elementach została zbudowana, ma dopuszczalne obciążenia, dla różnych przyczep będą to inne wartości. Odpisywałem tu swój przykład i myślę, że dość przejrzyście omówiliśmy tu sprawę dopuszczalnych obciążeń dla poszczególnych elementów ;).

A tak poza konkursem, to czy Twoja budka Tomku też miała na starcie nieco obniżane DMC??? Tak sobie myślę, że może te 50kg wynikać właśnie z tego powodu... Lucek obniżył DMC swojej o 100kg, a w sumie i jego i moja są praktycznie takie same...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każda przyczepa ma swoje określone parametry. W zależności od tego na jakich elementach została zbudowana, ma dopuszczalne obciążenia, dla różnych przyczep będą to inne wartości. Odpisywałem tu swój przykład i myślę, że dość przejrzyście omówiliśmy tu sprawę dopuszczalnych obciążeń dla poszczególnych elementów ;).

A tak poza konkursem, to czy Twoja budka Tomku też miała na starcie nieco obniżane DMC??? Tak sobie myślę, że może te 50kg wynikać właśnie z tego powodu... Lucek obniżył DMC swojej o 100kg, a w sumie i jego i moja są praktycznie takie same...

Tchnięty Twoją Dominiku fotką ilustrującą dane z wlepy {tabliczki znamionowej}, poszperałem w swoich przepastnych zasobach i odnalazłem dwie z mojego Knausa.

Pierwsza dla DMC 1500 kg, pokazująca 100 kg obciążenia dla UN i druga dla DMC obniżonego do 1400 kg , też z obciążeniem UN do 100 kg. Obniżenie DMC nie wpłynęło na wielkość innych wartości dot. obciążeń.

Zatem mamy Dominiku takie same dane na tabliczkach znamionowych.

post-751-0-24202500-1495090633_thumb.jpg

post-751-0-67929600-1495090633_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze raz powtórzę...

Ostatecznie homologację oparto na zwykłym blaszanym zaczepie, bo AKS montował diler, a nie fabryka. 

 

 

 

A skąd pewność kto montował zaczep? Obecnie jak zamówisz nową cepę i weźmiesz sobie dodatkowo AKS (a często jest on już w standardzie) to taki AKS przyjedzie z fabryki. Diler nic nie montuje. No chyba, że zdecydujesz się na AKS już po kupnie. Wtedy owszem,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Każda przyczepa ma swoje określone parametry. W zależności od tego na jakich elementach została zbudowana, ma dopuszczalne obciążenia, dla różnych przyczep będą to inne wartości. Odpisywałem tu swój przykład i myślę, że dość przejrzyście omówiliśmy tu sprawę dopuszczalnych obciążeń dla poszczególnych elementów ;).
A tak poza konkursem, to czy Twoja budka Tomku też miała na starcie nieco obniżane DMC??? Tak sobie myślę, że może te 50kg wynikać właśnie z tego powodu... Lucek obniżył DMC swojej o 100kg, a w sumie i jego i moja są praktycznie takie same...

 

Dominiku, ja wręcz przeciwnie - podniosłem DMC do 1500 kg.


Jeszcze raz powtórzę...
Ostatecznie homologację oparto na zwykłym blaszanym zaczepie, bo AKS montował diler, a nie fabryka. Natomiast obciążenie 50 kg jest podyktowane możliwością haka ok. 75% odbiorców jak sądzę. Nie każdy przecież ciągnie budę potworem...

 

Ja jeszcze raz wyraźnie napisze, przyczepa wyjechała z fabryki z zamontowanym zaczepem typu AKS. Może istnieć szansa, że mają w fabryce jedną homologację i innej nie wydają, nawet po zamontowaniu AKSa, a nawet podniesienia DMC do 1600 kg z 1400 kg.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.