Skocz do zawartości

Import krok po kroku


ADRIAn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

 

Czy ktoś obeznany w temacie sprowadzania przyczep kempingowych z za granicy mógłby opisać procedurę, potrzebne dokumenty ("tify" , "brify", itp. ), ewentualne rozliczenie z Urzędem Skarbowym ?

 

Szperałem po forum, dużo jest o sprowadzanych z Wielkiej Brytanii - te z kontynentu opisywane w 2009r. Może jakieś uaktualnienie przepisów ?

Myślę, że dobrze opracowany ( zwięzły, rzeczowy , krok po kroku, może z podziałem na kraje ) temat mógłby funkcjonować jako przypięty i pomóc w ew. zakupie bez polskich pośredników.

 

Pozdrawiam :

żywo zainteresowany ADRIAn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Handlarze swoich metod będą strzec ze względu na konflikt interesów.

Nikt swoich sposobów na korzystny zakup zdradzać nie będzie, natomiast procedury są dostępne i łatwo odnajdywalne.

Pozostaje tylko przyjacielska pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując przyczepę kupujemy z papierami (dowód rejestracyjny - musi być )

 

jeżeli wracamy na kołach przyczepa powinna mieć ubezpieczenie ( tak zwane celne do miesiąca ) i tablice przejazdowe

 

w Urzędzie Skarbowym występujesz o odmowę wydania PIT-25 (o ile pamiętam ) bo przyczepa dla US nie jest pojazdem

 

Jeżeli jest aktualny przegląd to nie trzeba robić a jeżeli nie ma to robimy przegląd

 

robimy tłumaczenia dokumentów na język polski

 

z tymi wszystkimi papierami do Wydziału komunikacji i tam finalizujemy nasz zakup

 

i jesteśmy szczęśliwi z posiadania przyczepki jesteśmy szczęśliwi z posiadania przyczepki jesteśmy szczęśliwi z posiadania przyczepki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupując przyczepę kupujemy z papierami (dowód rejestracyjny - musi być )

Najlepiej też od razu spisać umowę dwujęzyczną, nie będzie wtedy wymagane jej tłumaczenie.

 

jeżeli wracamy na kołach przyczepa powinna mieć ubezpieczenie ( tak zwane celne do miesiąca ) i tablice przejazdowe

Tablice z żółtym paskiem (Kurzzeitkennzeichen) wydawane są w niemieckich urzędach komunikacji ( Zulassungsstelle), przy którym są zlokalizowane oddzielne punkty, gdzie kupuje się ubezpieczenie oraz tablice rejestracyjne.

Procedura jest taka w kupujesz ubezpieczenie (Versicherung), idziesz do urzędu z dokumentem tożsamości, dostajesz papiery - Briefy oraz zaświadczenie o wymeldowaniu, potem płacisz opłatę skarbową, i z tymi dokumentami idziesz kupić tablice

W Holandii sprawa wygląda bardzo podobnie, urząd nazywa się RDW.

 

w Urzędzie Skarbowym występujesz o odmowę wydania PIT-25 (o ile pamiętam ) bo przyczepa dla US nie jest pojazdem

Na przyczepę nie potrzebujesz zaświadczenia z Urzędu Skarbowego.

 

Jeżeli jest aktualny przegląd to nie trzeba robić a jeżeli nie ma to robimy przegląd robimy tłumaczenia dokumentów na język polski

Tłumaczenie musi być od tłumacza przysięgłego (koszt bardzo różny)

 

To chyba tyle co z głowy na szybko pamiętam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym momencie temat dla mnie już załatwiony chociaż z rejestracją "bujałam się" 4 miesiące-powód?brak zaświadczenia z US. Wystarczyło wejść na pięterko (ale o tym żadna z przemiłych pań z informacji nie raczyła poinformować:sciana:) i poprosić o zaświadczenie,że uregulowany jest PCC -w moim wydziale komunikacji to wystarczyło-na odmowie wydanej przez 2 US nie chcieli zarejestrować przyczepy. Kupiliśmy przyczepę w Polsce,ale od Niemca. Dokumenty obcojęzyczne musisz przetłumaczyć u przysięgłego tłumacza, mieć zrobiony przegląd,zapłacić podatek w US (pcc jeżeli masz umowę zawartą w Polsce) jak masz fakturę to nie potrzebujesz do rejestracji dokumentów z US życzę dużo cierpliwości,ale może u Ciebie w urzędach będą bardziej przyjazne Panie niż w Toruniu;) Ewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odpowiedż !

Czy przyczepa zarejestrowana w niemczech posiada oprócz dowodu także kartę pojazdu ?

A jak z ich biurokracją - będę w stanie załatwić wszystko w jeden dzień ? Jeśli dobrze zrozumiałem Miodzia to ubezpieczenie i wyrejestrowanie załatwię w tym samym urzędzie - tak ?

Orientujecie się jakie są opłaty (w przybliżeniu ) ?

Rozliczam się z polską skarbówka czy nie ?

 

W piątek się wybieram...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja niestety mam wiedzę ogólną w temacie i nie pomogę, ale pogadaj z handlarzem z okolicy np. co auta sprowadza ( w ogłoszeniach jest ich pełno) daj mu flache albo 4-pack żubra i Ci wytłumaczy jak załatwić z papierami :skromny: nie jest to pewnie jakaś filozofia ale wiadomo, pierwszy raz...

oczywiście jak wrócisz podziel się wiedzą na forum

udanych zakupów...:ok:

ps. kupujesz dla siebie czy na handel...? :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinna mieć "mały i duży" brief - dowód rejestracyjny i kartę pojazdu. Ja płaciłam na podstawie umowy 2% od wartości do US jako PCC-od czynności cywilno-prawnych,ale jak będziesz miał umowę zawartą w Niemczech to chyba tego nie płacisz. Jeżeli mogę Ci coś poradzić to dowiedz się dokładnie co i jak w US. Możliwe,że będziesz też płacił akcyzę w Urzędzie Celnym,ale jak napisałam najlepiej zadzwonić i o wszystko zapytać-mi też wychodziły takie "kwiatki", że masakra dlatego teraz już jestem trochę mądrzejsza. Pozdrawiam i życzę udanych zakupów!Ewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co się orientowalem, to kupując z komisu, to sprzedający w tych formalnościach pomoże.

Również i osoba prywatna pomoże, lecz z większym ociąganiem się.

Lepiej wcześniej napisać lub zadzwonić do sprzedającego, czy taka możliwość istnieje.

W Holandii, komisy te sprawy załatwiają na miejscu w komisie, gdyż mają takie porozumienie z wydz. Komunikacji /może nie wszystkie/ ale są takie. Wyjeżdżasz z placu z tablicami wyjazdowymi i ubezpieczeniem. Nie wiem jak wygląda od osoby prywatnej, ale przecież są u nas na rynku cepki z żółtymi tablicami - a nie są one jako przejazdowe.

Co do dużego brifu, to nie jestem do końca przekonany. Słyszałem, że duży brif jest dodatkowo jeśli właściciel nie jest już właścicielem - mam na myśli to, że cepkę kupił już komis.

 

W Niemczech, w urzędach tablice jak i ubezpieczenie załatwiasz bardzo szybko - aby u nas tak to działało.

Musisz tylko pamiętać i gdyby ktoś Ci podpowiedział dokładnie gdzie i w którym miejscu musisz wpisać swoje dane i dane cepki /chyba że znasz niemiecki/.

Piszę to na podst. wiadomości swoich gdy sprowadzałem samochód. Możesz wyrobić tablice i ubezpieczenie, nie mając jeszcze samochodu. Potem w te dokumenty musisz wpisać dane - duża kara podczas kontroli.

Ale jak wspomniałem, to tyczyło się samochodu gdzie są dwie tablice, a w cepce jedna. Może wystarczy powiedzieć, że to nie auto ale przyczepa.

Edytowane przez mirekg9 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Sprawa tak się zakończyła :

http://forum.karawaning.pl/topic/13111-vimara-adrian-a/?do=findComment&comment=307196

 

"Mój" Wydział Komunikacji wymaga "postanowienia o odmowie wydania zaświadczenia Vat-25 "

Wiedzą jak to się kończy (odmowa) ale robią  Urzędowi Skarbowemu i petentom  kłopot przyczyniając się do wycinki lasów . 

Całe zamieszanie z Vat-25 trwa tydzień i jest bez opłat co nie znaczy .że nic nie kosztuje (patrz wyżej).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już gdzieś wcześniej pisałem że dla skarbówki przyczepa nie jest pojazdem więc wystawią bez bólu odmowę wydania  VAT-25,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do zarejestrowania przyczepy zaświadczenie o odmowie wydania VAT 25 nie jest potrzebne, jest to nadinterpretacja przepisów. W przypadku żądania takiego dokumentu można wnieść o  pisemne uzasadnienie takiego żądania lub wskazania przepisów które to regulują. Można tez poprosić o spotkanie z kierownikiem co często jest najlepszym lekarstwem. Przepisy w całej Polsce są takie same i nie ma żadnych podstaw żeby ich interpretacja była w różnych urzędach różna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli kupujesz przyczepę w Niemczech musisz mieć duzy i maly brief. Wazny przegląd techniczny. Jeżeli to komis sprzedaje najczęściej jada z klientem i wszystko załatwisz w ciągu 30 minut razem z tablicami i ubezpieczeniem. Rejestracja na "ausfuhrungskennzeichen" tzw. zjazdówki  to 31,80 Euro, tablice od 10 do max 16 Euro, oraz ubezpieczenie ( tutaj polecam HUK Coburg lub Allianz za 45-max 60 Euro ). Jezeli napisze się pełnomocnictwo przedstawicielowi komisu to on jeszcze szybciej wszystko załatwi.  Pamietać nalezy , że najpierw udajemy się do ubezpieczyciela on pobierze opłate i poda KOD 8-cyfrowy i wtedy w wydziale komunikacji ten kod nalezy podać i po jego wklepaniu osoba rejestrująca będzie wszystko wiedziała. To dziala jak  CEPiK w Polsce tylko tam dziala w sekudzie u nas bywa róznie. W Niemczech rzadko który urząd żada umowy lub faktury bo zgodnie z przepisami kto jest posiadaczem dokumentów brief ten jest tez włascicielem. Posłużenie się kopią jest honorowane lecz wprowadzenie urzędnika niemieckiego w błąd celem otrzymania jakiegoś dokumentu ( nie ważne jakiego ) - to dwa lata bezwzględnego wiezienia. Ja rejestrowałem ponad 150 aut i blisko 40 przyczep w róznych wydziałach komunikacji i wszędzie działa to jednakowo. Dla podpowiedzi warto skorzystać jak komuś zależy na czasie z wszystkich punktów ktore zazwyczaj znajdują się w tym samym budynku lub maksymalnie w odległości 50-100 m. Mam na mysli wydział komunikacji, ubezpieczenie i tablice. Punkty wydawania tablic również wydaja ubezpieczenia. Nawet jeżeli ktoś nie mówi po polsku to są wielojęzyczne objaśnienia i wzorce i wystarczy tylko czytac i pokazywac na kartce i bez problemu zarejstruje się przyczepe lub auto. UWAGA ! Ze względu na przekręty w przeszlości, może się zdarzyć , że osoba rejestrująca pojazd poprosi i podjechanie z przyczepą pod urząd celem sprawdzenia nr vin. To są wyjatki ale się zdarza. Ważne! Urzędy standartowo pracują od 8.30 do 12.00 czasem popołudniami ale zalezy od regionu. Dlatego pamietać , że po zakupie zaraz do Zulassungsstelle ( wydział komunikacji ) zazwyczaj zawsze tam gdzie Gemeinde. Inaczej przymusowy pobyt do dnia nastepnego. Kiedyś wydawano dowod czysty i własciciel był zobowiazany sam wpisać dane do dowodu ale teraz tego juz nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.