Skocz do zawartości

Uszkodzony zasilacz

krazek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich

Mam problem z zasilaniem 12V w mojej przyczepie Challenger Swift 1990r. Zasilacz (prostownik) znajdujący się w przyczepie daje tylko 9.6v zamiast 12v a z tego co się orientuje powinien służyć do zasilania wszystkich urządzeń na 12v i ładowania akumulatora ale z tymi 9.6v nie jest to możliwe. Rozebrałem ten zasilacz i to jest bardzo prosta budowa ale ja jestem zielony w prawie elektroniki jak by ktoś mógł mi doradzić co z tym zrobić co wymienić to już z tym bym sobie poradził, zrobiłem kilka zdjęć post-10142-0-62365800-1358155184_thumb.jpg post-10142-0-83843100-1358155215_thumb.jpg post-10142-0-95573000-1358155260_thumb.jpg post-10142-0-80326100-1358155315_thumb.jpg post-10142-0-99019500-1358155355_thumb.jpg

Dziękuje wszystkim za pomoc

W pierwszej kolejności zmierz napięcie jakie wychodzi z samego trafo przed pozostałymi elementami. Pamiętaj że tam napięcie będzie zmienne i musisz odpowiednio nastawić miernik. Jeśli tam będzie powyżej 12 v to obstawiam mostek prostowniczy.

Witam żółty i czarny powinny mieć napięcie zmienne są podłączone do mostka na czarnym i tym wolnym zacisku powinieneś mieć ponad 13 stałego a swoją drogą czy do tego zacisku powinno być coś podłączone

A jeszcze mam takie pytanie na po co z tego transformatora wychodzą te cztery przewody (żółty, czerwony, pomarańczowy i czarny) czarny żółty idzie na mostek a czerwony pomarańczowy są zmostkowane i podłączone chyba do kondensatora i powinny dawać ponad 12v a masa podłączona jest do obudowy tego zasilacza , a może jest jakaś inna możliwość tego podłączenia żeby to dawało odpowiednie napięcie wydaje mi się że na tym mostku powinny być podłączone wszystkie piny.

Dzięki za porady

Ten zasilacz wydaje mi się niekompletny, bądź twórczo nie dokończony.

Na początek tak po chłopsku:

Podłącz zasilacz do sieci 230V

Ustaw miernik do pomiaru napięcia przemiennego.