Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

nomadka

Dzień 1. Nareszcie mogliśmy sobie pozwolić na niespieszną podróż po Hiszpanii, zaczęliśmy w maju, a skończymy.... w lipcu! Pierwszego dnia podróży drogi jednak szybko ubywa, bo w Niemczech autostrady dobre i darmowe. 900 km i 12 h. Czas na nocleg. Raststätte przy Ansbach jest na tyle duża, że można uciec przed hałasem autostrady. Na parkingu dużo TIR-ów, również polskich. Kierowcy wyjątkowo rozmowni, więc ucinamy sobie pogawędkę o podróżach. WC 0,7 €, w zamian dostajemy bilecik: rabat 0,5 € na kawę. Ciekawe rozwiązanie.

 

Dzień 2. Pierwsze tankowanie za Euro po 1,5€/l, to 5 właściwie, ale milej wygląda. Między Stutgartem a Bazyleją trwają roboty drogowe. Wpadamy w taki kroczący korek, da się przeżyć. Gorzej to wygląda w drugą stronę. 1262 km. Przekraczamy granicę niemiecko-francuską w Mulhouse. To oznacza koniec z autostradami! Przyspieszona powtórka z oznakowania dróg: toutes direction – to wszystkie kierunki, autres direction – pozostałe, to ważne w miastach. Zielone napisy na niebieskich tablicach oznaczają bezpłatny przejazd autostradą, ale trzeba uważać, żeby nie przegapić ostatniego zjazdu. To ważne, żeby miasta ominąć!. ON jest w cenie polskiego. Najtaniej na stacjach przy supermarketach, nawet po 1,37€/l.

 

Dzień 3 Jedziemy przez Burgundię jedną z Route des vins. Winnice kryją się za kamiennymi murkami, a winorośle nie mają jeszcze liści, wyglądają jak czarne litery T.

Pierwszy przystanek Autun i gotycka katedra San-Lazare z błękitnookimi rzeźbami na portalu.

 

post-12190-0-22848000-1357223755_thumb.jpg

post-12190-0-07424900-1357223620_thumb.jpg

A ile tu gargulców.

post-12190-0-64532900-1357223922_thumb.jpg

 

Jedziemy dalej w stronę Bordeaux korzystając z bezpłatnych czteropasmowych RN. Śpimy na parkingu przy N10 w okolicy Bedenac. Jest tam pewnie setka TIR-ów! Wśród nich Polacy. Oglądają wiadomości z talerza Polsatu.

 

Dwa dni nad oceanem. Cud natury wydma Duna de Pylat. Na parkingu przy Dunie automatyczna bramka 30 minut free, dzień 10€. Nie można nocować. Szukamy więc kempingu. Najbliższy to La Foret 17,33€. za dobę z prądem i legitymacją FCC (2 osoby+samochód+przyczepa). Kemping jest bezpośrednio przy Dunie, można się na nią wdrapać po schodach, a właściwie drabinie ginącej w piasku. 100m w górę. Jest gorąco. Pod nogami złocisty piasek, z jednej strony ocean, z drugiej morze zieleni, wiatr i słońce. Powrót na kemping jest łatwiejszy, po prostu zsuwamy się po stromym zboczu.

post-12190-0-47222700-1357225937_thumb.jpg

post-12190-0-74452300-1357224022_thumb.jpg

post-12190-0-48142300-1357224136_thumb.jpg

Wieczorem ochłodziło się. Pada deszcz. Chyba tu też są zimni ogrodnicy. Za Duną jest kilka dużych parkingów w lesie przy plażach, są przy nich toalety i woda. Kiedyś był to raj dla kamperów. Teraz są pustawe. Znaleziono na nie sposób: bramki uniemożliwiają przejazd pojazdom wyższym niż 2 m. My też nie przejedziemy. A było tak miło, szkoda. Nie prześpimy się również na parkingu dla kamperów w Biscarrosse. Chociaż na tablicy w języku niemieckim jest napisane, że to parking dla wohnwagen i wohnmobile a więc również dla przyczep, pani która zbiera opłatę stwierdza stanowczo, że z przyczepą nie wolno i raczej się z nią nie dogadany. Zreszta obok jest kemping. Kempingi są zresztą francuskim fenomenem. Jest ich mnóstwo, czasem w całkiem zaskakujących, wydawałoby się nieatrakcyjnych miejscach, np. pośród pól. I nawet w maju nie są puste. Innym fenomenem są parkingi dla kamperów. Też pełne. Niestety coraz częściej płatne. Zanikają „aire”, zielone parkingi z ławeczkami, czasem wodą i toaletą.

 

Dzień 6 Jedziemy do Hiszpanii dwupasmową drogą N10. Droga jest w przebudowie. Jedzie się bez problemu, ale przez prawie 100 km nie ma co marzyć o parkingu. Jak skończą na pewno będzie płatna. San Sebastian (byliśmy tu kilka lat temu) omijamy autostradą. Zjeżdżamy z niej w kierunku Guerniki, chcemy zobaczyć malowany las i ewentualnie naskalne malowidła w jaskini Santimamine. Droga z cudownymi widokami na ocean.

post-12190-0-94810700-1357224369_thumb.jpg

Zatrzymujemy się na parkingu pod jaskinią (zostajemy tu na noc). Żeby wejść do Santimamine trzeba koniecznie zarezerwować bilety telefonicznie. Nie ogląda się malowideł, tak daleko nie wpuszczają. Właściwie wiedziałam o tym ze strony internetowej, ale warto było spróbować. Zostawiamy więc jaskinię i ruszamy na spacer w kierunku góry, na której hiszpański artysta Agustin Ibarrola pomalował drzewa. A wygląda to tak

post-12190-0-68760900-1357224686_thumb.jpg

post-12190-0-35667500-1357225459_thumb.jpg

post-12190-0-43322000-1357225817_thumb.jpg

Edytowane przez szary11 (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
RobiBona

Witam !

Świetna i bardzo konkretna relacja !! Czekamy na więcej zdjęć i konkretnych porad i wskazówek !!!! BRAWO !!!! JESZCZE !!!! :winner:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Spablo1

Fajnie się zaczyna. Czekam na CD.

 

 

Nie rozumiem tylko jednego:

Pierwsze tankowanie za Euro po 4,999€/l, to 5 właściwie, ale milej wygląda.

Możesz rozwinąć, co kosztuje te 5 ojro za litr ? Bo chyba nie paliwo :niewiem:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nomadka

"Nie rozumiem tylko jednego: Możesz rozwinąć, co kosztuje te 5 ojro za litr ? Bo chyba nie paliwo"

 

To błąd. paliwo było po 1,4999 EURO/l. Za późno zauważyłam i nie mogłam już poprawić

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nomadka

Dzień 6 Dzisiaj w planie gotycka katedra Świętej Marii w Burgos i klasztor San Domingo de Silos.

 

post-12190-0-04976100-1357309672_thumb.jpg

 

Katedra jest olbrzymia, nie mieści się w kadrze. Wewnątrz, pośrodku katedry wspaniały chór i ołtarz za ozdobną, drewnianą kratą (to charakterystyczne dla hiszpańskich kościołów), pyzate aniołki, złote schody, wspaniałe sklepienia. Gotyk i renesans w zgodzie. Niestety wejścia do hiszpańskich kościołów są płatne, tu 4€. Są zniżki dla dzieci i seniorów.

 

post-12190-0-35721800-1357309907_thumb.jpg post-12190-0-77298300-1357310062_thumb.jpg

 

Santo Domingo de Silos to maleńkie miasteczko przy klasztorze, którego mnisi lubią śpiewać. W klasztorze najpiękniejszy jest wirydarz z bogato zdobionymi kapitelami kolumn. Na kolumnach harpie, flamingi, lwy, ludzie, rośliny.

 

post-12190-0-58855700-1357310513_thumb.jpg post-12190-0-97744600-1357310642_thumb.jpg

 

post-12190-0-38010600-1357310815_thumb.jpg

 

Chóru słuchamy podczas mszy. Śpimy na dużym parkingu z widokiem na miasteczko. Oprócz naszej przyczepy jest tu tylko niemiecki kamper. Rano wybieramy się pieszo do wąwozu rzeki Yecla.

 

post-12190-0-92451600-1357310367_thumb.jpg

 

 

Dzień 7,8, 9 Czas na kastylijskie zamki. Corona del Conde. Małe senne miasteczko z ruinami zamku skomponowanymi z samolotem mirage budzi głośny klakson, zaprasza do zakupu świeżego pieczywa prosto z furgonetki. My też kupujemy bagietkę u kierowcy. Skąd jesteśmy? Z Polski. Acha, Papa! Jeszcze pamiętają polskiego papieża.

 

post-12190-0-50659700-1357311881_thumb.jpg

 

A to dzwonnica w kościele

 

post-12190-0-50903000-1357311235_thumb.jpg

 

Kolejny zamek w Penaranda de Duero w nieco lepszej formie. Na wzgórzu dobrze zachowane mury z kilkoma basztami. U stóp miasteczko z górującą nad nim olbrzymią surową bryłą kościoła Santa Anna.

post-12190-0-51524800-1357312454_thumb.jpg post-12190-0-65181100-1357314109_thumb.jpg

 

Zamczyska w Penafiel nie da się przegapić. Z daleka, wysoko na wzgórzu, widać jego mury wykonane z białych bloków kamiennych, z charakterystycznymi zębami blanek, wzmocnione 30 okrągłymi wieżami. Zamek zwiedzamy z przewodnikiem, po hiszpańsku. Nic nie rozumiemy, ale inaczej nie można.

 

post-12190-0-49623600-1357312606_thumb.jpg post-12190-0-30567000-1357312728_thumb.jpg

 

post-12190-0-96891800-1357312863_thumb.jpg post-12190-0-80771500-1357314667_thumb.jpg

 

W Penafiel trzeba też zobaczyć Plaza del Coso, wysypany piaskiem, otoczony domami z rzędami balkonów. W sierpniu na palcu odbywa się korrida. Śpimy na olbrzymim pustym parkingu u stóp zamku.

 

post-12190-0-78770800-1357312940_thumb.jpg

 

 

Coca. Mury z czerwonych cegieł połączonych grubą warstwą białej zaprawy, mnóstwo wież, okrągłych i wielokątnych, otwory strzelnicze z charakterystycznym krzyżem, nieregularne blanki, nadgryzione zębem czasu, za murami zamczysko, również biało-czerwone i równie bogato zdobione, a wokół murów głęboka fosa. Zwiedzanie, oczywiście z przewodnikiem po hiszpańsku.

 

post-12190-0-50995600-1357311348_thumb.jpg post-12190-0-00378600-1357311461_thumb.jpg

 

post-12190-0-99888400-1357311594_thumb.jpg post-12190-0-63028900-1357314798_thumb.jpg

 

W pięknie odnowionym zamku w Cuellar mieści się szkoła, dlatego można go zwiedzać tylko w weekendy. To bardzo częste w Hiszpanii, że stare kilkusetletnie budowle pełnią współczesne funkcje, są tam urzędy szkoły, hotele lub po prostu mieszkają w nich ludzie. Zabytkowych budowli jest tu tyle, że wyłączenie ich z użytkowania oznaczałoby chyba ich powolną śmierć.

 

post-12190-0-86304000-1357311751_thumb.jpg

 

cdn zamków w następnej wiadomości

Edytowane przez nomadka (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Pawel1o

Pisz, pisz i wklejaj fotki!!!

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
zibi200

łał !!!! relacja zapowiada się super :slina:

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nomadka

Zamki cd

W Segovii jest zamczysko, katedra, mnóstwo starych pałaców i przede wszystkim rzymski akwedukt, który doprowadzał wodę do alkazaru. Zbudowany z granitowych bloków bez zaprawy kilkakrotnie przewyższa wszystkie otaczające go budynki. Stoi tu już trzecie tysiąclecie.

 

post-12190-0-47325100-1357400583_thumb.jpg post-12190-0-29542500-1357400690_thumb.jpg

 

Zamek ma głęboką fosę i przypomina te francuskie za sprawą pięknych spiczastych dachów pokrytych łupkami.

 

post-12190-0-51827000-1357401095_thumb.jpg post-12190-0-52007300-1357401190_thumb.jpg

 

 

post-12190-0-01568900-1357401294_thumb.jpg

 

Katedra i mój ulubiony element gotycki gargulec i wirydarz

 

post-12190-0-71863100-1357400448_thumb.jpg post-12190-0-69283300-1357400811_thumb.jpg

 

post-12190-0-77158100-1357400966_thumb.jpg

 

Z kempingu Akwedukto (23€) widać ośnieżone szczyty Sierra de Guadarrama.

 

Avila Potężne mury obronne otaczające stare miasto robią niesamowite wrażenie. 12m wysokości, 3 m grubości 88 baszt i 9 bram. A za murami okazałe palacio, romantyczne placyki i wąskie uliczki.

 

post-12190-0-80179800-1357401611_thumb.jpg post-12190-0-95128300-1357401884_thumb.jpg

 

 

post-12190-0-99776000-1357402039_thumb.jpg

 

Bryła katedry stanowi część murów obronnych. Sklepienia bocznych naw wykonane są z biało czerwonego kamienia. Romańsko-gotycko-renesansowa mieszanka spowita mrokiem i to, że w katedrze jesteśmy całkiem sami (pora sjesty) sprawia, że zapamiętamy ją jako wyjątkową.

 

post-12190-0-49621700-1357401734_thumb.jpg post-12190-0-32970900-1357401486_thumb.jpg

post-12190-0-08396700-1357402263_thumb.jpg

 

A oliwki są tu bardzo tanie

 

post-12190-0-40347400-1357402130_thumb.jpg

 

El Eskorial, rezydencja królów hiszpańskich została przez nas potraktowana po macoszemu. Cena biletów i płatny parking przy pałacu zniechęciły nas do zwiedzania.

post-12190-0-13133700-1357402773_thumb.jpg post-12190-0-34037400-1357402871_thumb.jpg

Edytowane przez nomadka (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nomadka

Dzień 10,11. Dwa dni w Madrycie. Przyjechaliśmy tu dla Guernici Picassa. A jednak Madryt nam się spodobał. Kolorowe kamienice z żelaznymi balkonami, place, ulice, pałac królewski tętnią życiem.

post-12190-0-31200800-1357644221_thumb.jpg post-12190-0-29664700-1357644419_thumb.jpg

post-12190-0-85781700-1357644524_thumb.jpg

Tu nigdzie nie jesteśmy sami, pełno tu turystów, głównie Hiszpanów. Przed pałacem królewskim w każdą sobotę jest koncert symfoniczny, a na Plaza de Major właśnie rozdają darmową zupę z soczewicy z wkładką. Zupa jest „co łaska”, a pieniądze ze zbiórki pójdą na pomoc dzieciom.

post-12190-0-45778100-1357644844_thumb.jpg

W Reina Sofia kasjer z radosnym uśmiechem wręcza nam bilety pokazując wywieszkę Ticket free. Są tu obrazy współczesnych malarzy głównie hiszpańskich, a wśród nich Dali Miro i Picasso.

post-12190-0-90414700-1357644299_thumb.jpg post-12190-0-27420100-1357644720_thumb.jpg

W większości sal można fotografować bez flesza. W tej najbardziej pilnowanej jest tylko jeden obraz – Guernica. Tu się nie fotografuje, tu się milczy!

post-12190-0-35573700-1357645115_thumb.jpg

W niedzielne popołudnie PRADO też jest za darmo. Ustawiamy się w długiej kolejce chętnych do bezpłatnej porcji sztuki. A tu między innymi obrazy Hieronima Boscha – Ogród rozkoszy ziemskich i Pies Francisco Goya przy których trudno się nie zatrzymać. Ależ zimno w tym Madrycie.

post-12190-0-96291200-1357644617_thumb.jpg

Temperatura nocą spada poniżej 10oC, w dzień jest niewiele więcej, pada. Nasi sąsiedzi z kempingu Arco Iris pocieszają nas, że wkrótce będzie lepiej. My jednak postanawiamy natychmiast poszukać lepszej pogody. Kemping Arco Iris jest dostępny wyłącznie z drogi 501! Ma basen, darmowe Wifi, zadaszone stanowiska do ochrony przed słońcem i zabawny system dozowania wody pod prysznicem. Uruchamia go fotokomórka po zamknięciu drzwi, prysznic włącza się z trzema przerwami. To wszystko za 16 € z kartą MFCC. Do Madrytu można z niego dojechać dwoma autobusami podmiejskimi. My podjeżdżamy samochodem do najbliższej dzielnicy Madrytu. Są tam jeszcze bezpłatne parkingi, dalej podjeżdżamy miejskimi autobusami, tak jest taniej.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nomadka

Dzień 12

Toledo. Niewielkie miasto z bardzo okazałym alkazarem, gotycką katedrą i mnóstwem wąziutkich uliczek, przy których sąsiedzi mogą się witać z balkonu. Uliczki przykryte są płóciennymi płachtami w obronie przed słońcem.

post-12190-0-26533000-1358158682_thumb.jpg post-12190-0-07277600-1358158968_thumb.jpg

post-12190-0-30687900-1358159090_thumb.jpg

Na głównym placu demonstracja, mała ale głośna.

post-12190-0-62234900-1358158808_thumb.jpg post-12190-0-75337400-1358159213_thumb.jpg

Z Toledo jedziemy do Consuegry przywitać się z wiatrakami. Jest ich tu kilkanaście, są też ruiny zamku i wspaniały widok na brunatno-czerwone i złociste pola i góry na horyzoncie. Śpimy na wzgórzu z wiatrakami, razem z nimi żegnamy i witamy słońce. Pod wieczór dołączają do nas dwa niemieckie kampery. Jest OK.

 

post-12190-0-10522700-1358159591_thumb.jpg post-12190-0-51432900-1358159700_thumb.jpg

 

 

post-12190-0-18644800-1358159470_thumb.jpg post-12190-0-56420100-1358159856_thumb.jpg

 

post-12190-0-41371900-1358159910_thumb.jpg

 

 

Kilka słów o drogach w Hiszpanii. Są po prostu dobre, z porządną nawierzchnią, czytelne oznakowanie. W centrum Hiszpanii większość autostrad jest bezpłatnych (te płatne są oznakowane AP). Przy drogach jest niewiele parkingów, nawet przy autostradach są to często tylko asfaltowe zatoczki. Parkingi są za to bardzo ładnie oznakowane, ten znak to litera P z zielonym brzuszkiem po drugiej stronie, pod którym siedzi człowieczek. Różnie bywa też ze stacjami benzynowymi, nie ma ich zbyt wiele, często trzeba na nie zjechać do pobliskiej miejscowości. Stacje benzynowe najczęściej są zamykane o 22. Parkingi przy stacjach są niewielkie (trzeba zapomnieć o niemieckich, czy polskich standardach). W nocy jest na nich pusto. Jednym słowem, trzeba mieć odwagę, żeby tam nocować. Nam jej nie starczało. Nawet na płatnych autostradach jest podobnie - pani ”na bramce” zapytana o czynną stację koło północy, była naprawdę zdziwiona. Widzieliśmy natomiast olbrzymie, puste i zamknięte parkingi oznakowane śnieżynką!? Za to paliwo było tańsze niż w Polsce, najtańsze na stacjach BP! A tak jechaliśmy:

 

post-12190-0-21797200-1358159962_thumb.jpg post-12190-0-22932800-1358159987_thumb.jpg post-12190-0-42252200-1358160020_thumb.png

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ir & Ed

Serdecznie witamy miłośników Hiszpanii,

 

Nasza Majówka 2010r. < zapraszamy do klikania

 

Uwaga, bardzo wolne wczytywanie, (link przeładowany zdjęciami) cierpliwie czekaj.

 

Pozdrawiamy,

Ciekawscy i dociekliwi na pewno znajdą nasze inne wyprawy.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nomadka

"Nasza Majówka 2010r. < zapraszamy do klikania"

 

Bardzo ciekawy sposób prezentowania wyprawy. Nigdy bym sama na to nie wpadła.

 

A nawiasem mówiąc Hiszpania nie należy do najpopularniejszych miejsc wypraw. Za daleko?

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
Ir & Ed

Witaj nomadka

 

Wielu moich znajomych pojechało naszym szlakiem Majówka 2010r. Wszyscy byli zadowoleni.

Tego roku nie nie była nasza ostania wyprawa.

 

auto < Hiszpania < samolot ...ale z jakimi przygodami

 

Pozdrawiam,

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nomadka

Pora na dalszy ciąg relacji w tradycyjnej wersji.

 

Dzień 13. Jedziemy w stronę Kordoby drogą pośród gajów oliwnych. Drzewa oliwne pokrywają pagórki aż po horyzont. Między drzewkami czerwona, przeorana ziemia.

 

post-12190-0-25612900-1358590918_thumb.jpg post-12190-0-33660600-1358591090_thumb.jpg

 

Zbaczamy nieco do Ubedy i Baezy. Według przewodnika to perełki renesansu - nas nie powaliły kolana, ale na zdjęciach prezentują całkiem nieźle. Kościoły i pałace wyraźnie nadgryzione zębem czasu. W starych pałacach mieszczą się hotele lub urzędy.

 

post-12190-0-25816600-1358591196_thumb.jpg post-12190-0-90356500-1358591322_thumb.jpg

 

 

post-12190-0-19248200-1358591464_thumb.jpg post-12190-0-67943100-1358591629_thumb.jpg

 

post-12190-0-12444700-1358591714_thumb.jpg post-12190-0-89301900-1358591815_thumb.jpg

 

post-12190-0-91343700-1358591938_thumb.jpg post-12190-0-13667100-1358592088_thumb.jpg

 

 

Patrząc na te zdjęcia, zastanawiam się dlaczego jest tam tak pusto. Może dlatego, że byliśmy tam w porze sjesty.

 

Dzień 14.W Kordobie oczywiście nie udaje nam się trafić na kemping El Brillante, więc zaczynamy od poszukiwania IT, z mapą miasta będzie łatwiej. Biuro Informacji Turystycznej znajduje się przy meczecie Mezquita. Wchodzimy do meczetu bez biletów, może ze względu na mszę, która właśnie ma miejsce, albo tydzień świętowania, który właśnie się rozpoczął. A miejsce jest absolutnie oszałamiające. W głębokim mroku rozświetlonym oliwnymi lampkami setki kolumn połączonych podwójnymi arkadami w kolorach biało-czerwonym. Drewniany sufit rzeźbiony i polichromowany. W tym arabskim świecie, nagle w dalekiej perspektywie Jezus ukrzyżowany.

post-12190-0-91879100-1358593756_thumb.jpg post-12190-0-05987100-1358592449_thumb.jpg

 

post-12190-0-24791300-1358592323_thumb.jpg post-12190-0-01528700-1358592697_thumb.jpg

 

post-12190-0-06906800-1358592860_thumb.jpg post-12190-0-03091600-1358593020_thumb.jpg

 

post-12190-0-80216700-1358593329_thumb.jpg post-12190-0-58956600-1358593461_thumb.jpg

 

post-12190-0-82771300-1358594169_thumb.jpg

 

Obok zakrystii mihrab, jak dziurka do klucza przepięknie zdobiona wielobarwną, kapiącą złotem mozaiką.

 

post-12190-0-63813300-1358593913_thumb.jpg

 

Pośrodku meczetu renesansowa katedra. Żeby ją zbudować wyburzono część kolumn.

 

post-12190-0-78012900-1358593175_thumb.jpg post-12190-0-54071000-1358594981_thumb.jpg

 

Na dziedzińcu pomarańczowym drzewka a na nich pomarańcze! Byłam przekonana, że dojrzewają jesienią, a tu proszę pomarańcze prosto z drzewa (to wpływy arabskie: znikają wirydarze, pojawiają się pomarańczowe dziedzińce).

post-12190-0-01923200-1358592555_thumb.jpg post-12190-0-75078500-1358595114_thumb.jpg

 

cd. z Kordoby w kolejnym poście.

Edytowane przez nomadka (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach
nomadka

cd Kordoba

Zdjęcia w meczecie (z wyjątkiem jednego, co widać) robiłam bez lampy, aparat sporo się napracował, żeby wydobyć ukryte w mroku szczegóły, jednak atmosfera tego miejsca sporo przez to straciła. Powinnam wziąć sprawy w swoje ręce i zrezygnować z automatu, ale ile by to trwało!

 

Most rzymski, w głębi meczet i górujące nad jego dachem kopuły katedry.

 

post-12190-0-56547500-1358677282_thumb.jpg

 

Zrobiło się gorąco. Odpoczywamy w pięknych ogrodach alkazaru.

 

post-12190-0-56915200-1358677405_thumb.jpg post-12190-0-11140400-1358677541_thumb.jpg

 

post-12190-0-64513300-1358677679_thumb.jpg post-12190-0-76755300-1358677779_thumb.jpg

 

Wieczorem wędrujemy przez Juderię zaglądając do tonących w kwiatach patios.

 

 

post-12190-0-51803400-1358677101_thumb.jpg post-12190-0-40483500-1358677019_thumb.jpg

 

post-12190-0-58587800-1358677853_thumb.jpg post-12190-0-12403400-1358677958_thumb.jpg

 

post-12190-0-64594600-1358678522_thumb.jpg post-12190-0-17996200-1358678643_thumb.jpg

 

post-12190-0-01664500-1358678847_thumb.jpg post-12190-0-50065700-1358678950_thumb.jpg

 

post-12190-0-71301400-1358679173_thumb.jpg

 

Drzewa pomarańczowe traktowane są tu jak drzewka ozdobne, rosną na trawnikach i w parkach.

 

post-12190-0-72942600-1358677172_thumb.jpg

 

W cieniu murów meczetu odpoczywa grupa kobiet. Humory im dopisują, a radość najlepiej wyraża śpiew i taniec.

 

 

post-12190-0-03865200-1358678756_thumb.jpg

 

 

Wszyscy idą w kierunku mostu rzymskiego na Guadarqivir. Panie, dziewczynki a nawet dzieci w falbaniastych sukniach do flamenco, z kwiatami we włosach, chłopcy w białych koszulach i ciemnych spodniach na szelkach. Chętnie pozują do fotografii. Idziemy razem z nimi.

 

post-12190-0-12705900-1358679062_thumb.jpg post-12190-0-26681500-1358679288_thumb.jpg

 

post-12190-0-36623600-1358679468_thumb.jpg

 

Tłum gęstnieje. Młodzi ludzie wypełniają szczelnie labirynt nadrzecznego bulwaru przy ulicy del Campo de la Verdad. Jest ich tysiące i wciąż przybywają kolejni. To Feria de Cordoba, La Feria de Nuestra Señora de la Salud – Targi Najświętszej Panny, patronki zdrowia, a tak naprawdę okazja do zabawy. Nas też zapraszają do wspólnej zabawy.

 

post-12190-0-55982500-1358678331_thumb.jpg

Edytowane przez nomadka (wyświetl historię edycji)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×