Skocz do zawartości

Zakup przyczepy Burstner


Gabr

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich bardzo serdecznie...

 

Zostałem członkiem (nie lubię tego słowa zwłaszcza w odniesieniu do mnie samego ;-) ) tego forum kilka minut temu i od razu odważyłem się założyć nowy temat i prosić o pomoc. Zapoznałem się z pewną liczbą tematów, przeczytałem trochę postów, ale potrzebuję rady dotyczącej konkretnej przyczepy.

 

Zamierzam kupić pierwszą przyczepę i chciałbym poznać konstruktywne opinie osób, które tutaj się wypowiadają. Poniżej zamieszczam link do ogłoszenia z przyczepą, która mnie bardzo interesuje. Może ktoś był już oglądać tą przyczepę, albo trzeba zwrócić szczególną uwagę na jakiś element w tym modelu...

 

http://allegro.pl/przyczepa-kempingowa-burstner-525-topklasse-new-i2767645928.html

 

Proszę również o informację na temat przerejestrowania tej przyczepy, ponieważ chciałbym ją sobie zarejestrować w Niemczech, a być może ktoś z Was już tak robił.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja nie jestem fachowcem, w przyczepie nie widzę mankamentów. Jedynie jej waga - sugeruje solidny holownik, oraz Viatoll i B+E.

 

Na fotkach łatwo ukryć ewentualne wady, czy zamaskować naprawy.

 

Przyczepa nie wygląda na popularne wśród tamtejszych cyganów całoroczne - bo jest w super stanie wewnątrz.

 

Nie pozostaje chyba nic tylko podjechać i sprawdzić na miejscu.

 

Skoro nie widać wad, proponuję sprawdzić stan papierów, a umowę podpisać koniecznie ze sprzedającym a nie z francuzem - oraz poprosić o dane poprzedniego właściciela.

 

Sugeruję wizytę na komisariacie, przezornie. Duża kasa i lepiej sprawdzić.

 

Powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:slina: Fajna, chciałoby się taką. Jakoś, może się mylę, ale chyba cena dość okazyjna jak za ten rocznik i stan? Jak oglądałem, to tylko jedna rzecz wydawała mi się podejrzana - od spodu - pod podłogą widać zaciek nad ramą. Może zupełnie nieistotny. Trzeba mu się jednak przyjrzeć. Brakuje przedsionka. Ale ogólnie fajna. Co do migracji - to tutaj na ogół kombinacje są w przeciwną stronę :-) Najczęściej wszyscy piszą - skoro łatwo zarejestrować - to przed sprzedażą zarejestruj, potem się kupi. Wiesz, sprzedawcy nie znam i nie mogę jego oskarżać, ale może nawet nie wiedzieć, że sprzedaje "gorący towar". Lepiej się nie przekonać o tym za późno.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zerknę na ten zaciek, bo nie ukrywam że nie zauważyłem...

 

Jeśli chodzi o numery to mój znajomy policjant to sprawdza w ich bazach...

 

A sugerujesz, żeby sprzedający zarejestrował ją najpierw na siebie i dopiero od niego ją kupić??? Tak będzie bezpieczniej??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz, pewności nigdy nie ma, ale zawsze to najpierw on musi przejść procedurę i w razie "gdyby coś", to on pierwszy jest na linii ognia. Czasemniektórzy sprzedający idą na taki układ, że podpisują umowę wstępną, że kupisz od niego przyczepę, jeśi on ją zarejestruje na siebie. W sumie - jak będziesz po oględzinach i będziesz zdecydowany, to dla Ciebie żaden problem, a i on będzie czuł się wtedy pewniej. Ale lepiej, żeby to najpierw sprzedający zarejestrował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gabr, piszesz, że chciałbyś ją zarejestrować w DE.

Nie jestem specjalistą w sprawie przyczep (zaczynam dopiero :)), ale może zrób tak:

- zadzwoń do sprzedającego zanim w ogóle pojedziesz ja oglądać i ustal jakimi dokumentami dysponuje i jak ma wyglądać sprzedaż. Może mieć dokumenty umożliwiające rejestrację w PL ale nie koniecznie w DE.

- zadzwoń do Zullasung w rejonie gdzie będziesz ją meldował i powiedz, że chcesz kupić przyczepę i masz takie dokumenty. Ustalisz czego ewentualnie Ci brakuje itd.

- zadzwoń do sprzedawcy i ustal czy dysponuje takimi dokumentami jakie ewentualnie Ci brakuje.

- dopiero jeżeli okaże się, że masz wszystkie kwity w ogóle bierz pod uwagę wyjazd na oglądanie (jeżeli nie będziesz miał pewności poprawności dokumentów nie ma sensu jej oglądać).

 

Wiem z doświadczenia, że próba rejestracji auta w DE które wcześniej opuściło UE i jest w tej niby UE czyli w PL napotyka na mnóstwo procedur, problemów, przeglądów i innych dziwnych rzeczy. Po prostu poznali się, że w PL da się wszystko i wolą sprawdzić wszystko na wylot zanim pozwolą na zameldowanie.

Edytowane przez strus251 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z moich obserwacjii.....

-Prysznic w lazience gdzie sa meble z plyty nie wrozy dobrze na przyszlosc

-Rozna wyskokosc drzwiczek do elementu stalego swiadczy ze jednak cepa pojezdzila juz sporo

-Radze sprawdziac mocowania zawiasow gdyz nawet w nowych potrafia przy normalnym uzytkowaniu sie wyrywac

-Oraz wage rzeczywista gdyz w nowych cepach wszystko jest opcja czyli chodniki,akumulator,ladowarki,anteny sat, mikrofale no i mover,Woda w zbiorniku a zbiorniki moga byc roznej wielkosci (hobby ma 22 i 50 l) i w kasecie tam jest chyba 40l i 12 l

dlaczego o tym pisze zeby nie bylo tak ze faktycznie wyjdzie ci tylko 100 kg ladownosci, bo z tego co sie orientowalem to na pusto wazy 1350 kg dolicz opcje.

Moja Hobby 495UFE wazy 1190 kg tak pisza a w rzeczywistosci gotowa do drogi to 1300kg a DMC mam 1400kg wiec wniosek prosty

-w ten zaciek watpie ale sprawdzic nie zaszkodzi

-sprawdz kiedy miala ostatni serwis,chodzi o coroczny test na szczelnosc

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-

Kolego Rafall piszesz powyżej o teście na szczelność. Niedawno kupiłem swoją pierwszą cepkę, też burstnera tylko troszkę mniejszego, wprawdzie cepka jest czysta i sucha ale nie zaszkodziło by jej sprawdzić. I tu moje pytanie, w jaki sposób przeprowadza się taki test szczelności i kto moze taki test przeprowadzić. Trochę poszperałem na forum ale nie znalazłem żadnej informacji.

 

Pozdrawiam

Braka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-

Kolego Rafall piszesz powyżej o teście na szczelność. Niedawno kupiłem swoją pierwszą cepkę, też burstnera tylko troszkę mniejszego, wprawdzie cepka jest czysta i sucha ale nie zaszkodziło by jej sprawdzić. I tu moje pytanie, w jaki sposób przeprowadza się taki test szczelności i kto moze taki test przeprowadzić. Trochę poszperałem na forum ale nie znalazłem żadnej informacji.

 

Pozdrawiam

Braka

 

http://www.bovag.nl/camper-caravan

http://www.caravans.net/techniek/vochtmeting.php

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakieś urzadzenie do wykrywania chyba wilgotności w danym punkcie czy coś w tym rodzaju. A jak to działa, bo niestety jeęzyk dlamnie nie zrozumiały.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest jakieś urzadzenie do wykrywania chyba wilgotności w danym punkcie czy coś w tym rodzaju. A jak to działa, bo niestety jeęzyk dlamnie nie zrozumiały.

 

hehe, a translatory online ?

 

 

fajnych rzeczy byś się w nich doczytał po wklejeniu specjalistycznego artykułu, bo one sobie z prostym tekstem nie radzą :]

 

ciekawe to urządzonko - ale myślę, że nam musi wystarczyć test organo - palco - leptyczny :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się zacząłem zastanawiać nad takim czujnikiem bezinwazyjnym z głębokością odczytu do 3 cm. Nie poda dokładnie wilgotności, ale przy takich wielokrotnych i wielopunktowych pomiarach może zwrócić uwagę na miejsce dziwnie podwyższonej wilgotności. Na tych stronach pokazywali miejsca pomiaru. Powiedzmy, że przemierzę w ten sposób całą przyczepę i zauważę nieco wyższą wilgotność np. wokół okna dachowego, już wiem, że powinienem zajrzeć do serwisu. Jeszcze wokół okna sucho, a ja już mogę przymierzać się do ingerencji. Może to jest jakiś pomysł? Chyba, że koledzy o większej wiedzy stwierdzą, że bez sensu. Ale poproszę o konstruktywne "bez sensu" z wyjaśnieniem dlaczego :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Skandynawii (nie wiem jak w innych krajach) robi sie takie testy raz do roku,raczej jest to przeglad.Wykonuje sie je za pomoca zwyklego miernika do pomiaru wilgotonosci drewna.Dlaczego?Miernik pokarze szybciej jak sie cos dzieje,test organo-leptyczno-dotykowy rowniez ale przewaznie jest juz za pozno.

8890921123870.jpg

Proste tanie urzadzonko za 100-200 zl,mozemy sami pomierzyc czy sie cos dzieje i w razie czego szybko zareagowac aby ewentualany przeciek szkod nie narobil.Nasza obowiazuje jeszcze 3 letnia gwarancja stad moja zmajomosc tematu

 

A ja się zacząłem zastanawiać nad takim czujnikiem bezinwazyjnym z głębokością odczytu do 3 cm. Nie poda dokładnie wilgotności, ale przy takich wielokrotnych i wielopunktowych pomiarach może zwrócić uwagę na miejsce dziwnie podwyższonej wilgotności. Na tych stronach pokazywali miejsca pomiaru. Powiedzmy, że przemierzę w ten sposób całą przyczepę i zauważę nieco wyższą wilgotność np. wokół okna dachowego, już wiem, że powinienem zajrzeć do serwisu. Jeszcze wokół okna sucho, a ja już mogę przymierzać się do ingerencji. Może to jest jakiś pomysł? Chyba, że koledzy o większej wiedzy stwierdzą, że bez sensu. Ale poproszę o konstruktywne "bez sensu" z wyjaśnieniem dlaczego :)

 

Wlasnie na tym to polega

Edytowane przez rafall (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie do końca. Twój miernik, to inwazyjny - nakłuwający ściany. Ja myślałem o bezinwazyjnym. Wiesz, jak takim inwazyjnym będziemy co roku dziubać ściany, to po kilku latach zaczną się po prostu rozłazić. Dlatego ja myślałem o bezinwazyjnym. Taki poda wilgotność mniej precyzyjnie, ale w wyniku porównania różnych miejsc znajdę takie bardziej narażone. Pomiar Twoim miernikiem pewno będzie bardziej precyzyjny, ale też i bardziej szkodliwy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.