Skocz do zawartości

Eriba na bazie stalowej konstrukcji


Damiancito

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

 

 

Chciałbym Was zapytać, co sądzicie o przyczepach Eriba budowanych na bazie stalowej konstrukcji i pokrytych blachą. Z racji rodziny 2+2 mnie interesowałby model Troll, wyjazdy głównie na dziko.

 

Pytanie do Was czy warto zapłacić za taką budkę sporo więcej niż za tradycyjną? Plusy, jakie widzę w porównaniu z tradycyjną budką, to:

 

- trwałość, odporność na wodę

 

- mniejsze zużycie paliwa holownika z racji małych wymiarów i mniejszej wagi

 

- większa mobilność

 

- możliwość przechowywania w zwykłym garażu.

 

 

Dlaczego mimo tylu zalet, budki te cieszą się w Polsce małą popularności?. Czy powodem jest tylko wysoka cena?

 

 

Dzięki za odpowiedzi!

 

Damiancito

Edytowane przez Damiancito (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlaczego mimo tylu zalet, budki te cieszą się w Polsce małą popularności?. Czy powodem jest tylko wysoka cena?

 

IMO nie tylko w PL, ja taką budkę widziałem raz, słownie raz na kempingu (w Grecji czy Cro):niewiem:

te przyczepki są małe - ciasne, coś jak nasze niewiadówki ;):hmm:

chyba problem z założeniem przedsionka/daszku ?

Edytowane przez konrad_b (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko cena. Przyczepka z lat 80 potrafi kosztować i 15.000 . Są to przyczepki ,które mają wiele zalet o których pisze Damian , poza tym mają nadzwyczaj wytrzymałą konstrukcję , nadają się na ekstremalne wypady off roadowe . Nowa przyczepka kosztuje dużo powyżej 100.000 . Myślę ,że jednak cena odgrywa tu najważniejszą rolę .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

konrad_b , z przedsionkiem ,daszkiem lub markizą nie ma problemu, da się

 

Witajcie,

 

 

Chciałbym Was zapytać, co sądzicie o przyczepach Eriba budowanych na bazie stalowej konstrukcji i pokrytych blachą. Z racji rodziny 2+2 mnie interesowałby model Troll, wyjazdy głównie na dziko.

 

Pytanie do Was czy warto zapłacić za taką budkę sporo więcej niż za tradycyjną? Plusy, jakie widzę w porównaniu z tradycyjną budką, to:

 

- trwałość, odporność na wodę

 

- mniejsze zużycie paliwa holownika z racji małych wymiarów i mniejszej wagi

 

- większa mobilność

 

- możliwość przechowywania w zwykłym garażu.

 

 

Dlaczego mimo tylu zalet, budki te cieszą się w Polsce małą popularności?. Czy powodem jest tylko wysoka cena?

 

 

Dzięki za odpowiedzi!

 

Damiancito

 

Witam,

Eriby oglądam prawie 20 lat, głownie na kempingach w Bretanii. Są tam modele archaiczne, ale w super stanie- na chodzie, posiadają rózne daszki/przystawki i inne zewnętrzne akcesoria. Wyglądają na zupełnie małe w porównaniu do innych modeli. E.T.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eriby od początku produkcji już w 57 roku schodziły z taśm z pełnym przedsionkiem jako opcja.

 

Co do tego jak spisywał by się Troll na dziko to.. hmm O jakim Trollu mowa czy o starym modelu O lub M czy obecnych?

Tak czy inaczej wszystkie Eriby odróżnia dość mały bagażnik techniczny. Czy jest to wewnętrzna skrzynia czy zewnętrzny kuferek.

Na dziko będziesz musiał gdzieś załadować poza gazem jeszcze akumulator i większe zbiorniki z wodą oraz inne przedmioty potrzebne do życia w głuszy więc przy oględzinach weź to pod uwagę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może jakieś zdjęcia poglądowe ktoś by wrzucił?

 

Niema problemu rosołku tylko jeszcze nie wiemy o który model Trolla dokładnie Koledze chodzi.

 

To tak póki co jako ciekawostka ze zmurszałych katalogów. Jedna z pierwszych Eribek z znajomo brzmiącą podnazwą PUCK - przekrój i przy okazji zrzut z instrukcji montażu przedsionka.

 

post-8248-0-26222600-1352566624_thumb.jpg

post-8248-0-39225400-1352566701_thumb.jpg

post-8248-0-97352400-1352566729_thumb.jpg

post-8248-0-19531100-1352566762_thumb.jpg

post-8248-0-11687000-1352566787_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na moje potrzeby (rodzina 2+2) najodpowiedniejszy byłby chyba Troll T - duże łóżko dla rodziców i w drugim końcu przyczepy małe dla 2 dzieci, do tego łazienka. Znalazłem fajną rozpiskę modeli z lat 90' - http://www.lesamisde...MG/pdf/p6-2.pdf

 

Do zakupu budki dopiero się przymierzam, nie spieszy mi się. Mam teraz wyjątkowo dużo spraw na głowie i chyba w tym sezonie jesienno-zimowym nie dam rady znaleźć czas jeszcze na poszukiwania (wiem, że najlepiej o tej potrze roku szukać). Właściwie budkę miałem zakupić w zeszłym roku, ale później dowiedziałem się, że będę delegowany do pracy w Belgii, więc pomyślałem, że poczekam, bo do Holandii z BE rzut beretem. Jednak w pierwszych miesiącach pobytu za granicą są inne priorytety, no i kasa jeszcze nie odłożona. :) Poza tym na maarktplaats.nl nie jest ich dużo i właściwie nie ma w czym wybierać. Zamieszczając posta, chciałem się poradzić, czy to w ogóle nie jest szaleństwo - taka wiekowa budka za taką kasę (lata 90-97 za ok. 6-8 tys. EUR). To co mi się w nich podoba, to waga i rozmiary, no i ta stalowa konstrukcja pokryta blachą. Mieszkając te kilka lat w Belgii chciałbym sobie zwiedzić także Francję, Holandię, zachodnie Niemcy, a do obiazdówek byłaby w sam raz, no i ten deszczowy belgijski klimat nie dałby jej szybko rady.

Edytowane przez Damiancito (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostką jest również to ,że praktycznie od początku produkcji , przyczepka ma ten sam kształt .

 

Nie tak do końca .

 

Na dwudziestolecie produkcji stworzono model "JUBILAR"

post-8248-0-57108100-1352607035_thumb.jpg

 

Jubilarem zapoczątkowali eksperymenty na bryłach.

Powstała cała seria przyczep o nazwie NOVA. - od maluchów po kolosy na 2 osiach przy czym jeden z takich kolosów (nie pamiętam numeru modelu ) miał dwoje drzwi wejściowych. . Wszystkie z bryłą klasyczną jak w Jubilarze.

 

W późniejszych latach (bodajże 80 roku) stworzyli zupełną ciekawostkę. Eriba Camp Liner.

post-8248-0-84041700-1352608066_thumb.jpg post-8248-0-49549900-1352608098_thumb.jpg

 

I w końcu wrócili do pierwowzoru .

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.