Skocz do zawartości

pomysłowy hol


Marian1949

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 34
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Sposób często stosowany przez naszych rodzimych PRL-owskich ścigantów. Holowali w ten sposób swoje bolidy 126P na tory wyścigowe np. na Miedzianą Górę.

Taki ścigant to był nadczłowiek. Robił za cały zespół organizacyjny , serwis i jeszcze ścigał się na torze! Zwykle tak od wyjazdu do powrotu - pr

 

Pozwólcie że dokończę : przez 48 godz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ladnie pieknie...

ale o ile mi wiadomo urządenia te nie posiadaja homologacji na nasz kraj a i przepisy chyba nie pozwalaja :hmm:

 

ale czemu nikt kto reklamuje takie rozwiazania nie napisze ze czeste uzywanie takiego rozwiazania skutkuje niszczeniem przedniego ogumienia w holowanym aucie?

 

znajomy za oceanem praktykowal takie rozwiazanie i stwierdzil ze to badziew - bo niszczy opony w aucie... moze male lekkie auta jakos to znosza ale wieksze wozy juz gorzej

 

teraz wozi autko na czyms takim:

http://www.youtube.com/watch?v=ttHMgIwFzCY&feature=related

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak holować samochód nie mając drugiego kierowcy :drive:

 

 

 

Mysle ze to swietny pomysl. Polskie prawo jest obojetne do tego typu rozwiazan. Mam takiego tow bara i jestem bardzo zadowolony. Pojazd holowany musi byc zarejestrowany, ubezpieczony i wazny przeglad tech. Tow bar mocuje sie do drazkow kierowniczych przez co holowany pojazd jedzie jak bylby z kierowca (zakreca) :tuptup:

Edytowane przez marios (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Również mijałem takie cudo gdzieś na włoskiej autostradzie.Temat jednak ciekawy, nie jest to przyczepa a holować na autostradzie raczej nie można.Jak nazwac taki sprzeg ?

Edytowane przez piotrekbb (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm. Nie wiem ale w przypadku rozwiązania z pierwszego filmu jakoś nie ogarniam tej fizyki najwidoczniej bo na mój rozum w smarcie po kilkudziesięciu krętych kilometrach opony raczej nie powinny już przypominać tych samych co przed odcinkiem. Nawet na tak małym rozstawie między osiami jaki ma smart.

Co innego rozwiązanie z drugiego filmiku. Drugi nawet chyba bardziej nie kłóci się z naszym prawem drogowym wszak takie rozwiązanie to żadna eureka . Stuningowana "kokarda" pomocy drogowej ;)

Edytowane przez pasjonat (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Takie holowanie nagminnie stosują Amerykanie .

Mnie to bardzo zainteresowało będąc w Stanach i widząc jak Camperami ciągną za sobą

samochody osobowe po Ameryce

Tam przepisy na to zezwalają i myślę że mało który holujący przejmuje się przednimi oponami .:banan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą metodę widziałem na własne oczy jakieś 20 lat temu. Rosjanie mieli ze sobą sztywny hol dedykowany do Łady.

Zapięli, podpięli i pojechali. Konstrukcja była inna, tam jeden z elementów holu sprzężony był z drążkiem poprzecznym. Warunek, kluczyki w stacyjce by blokada się nie włączyła.

Działało, skręcało jak po torach. Pamiętam własne zdumienie :)

Tu konstrukcja jest inna (na 1 filmie) spięta na sztywno z nadwoziem i dodatkowo siłownik hamulca.

To może faktycznie nie pilnować się po torze i drzeć opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tą metodę widziałem na własne oczy jakieś 20 lat temu. Rosjanie mieli ze sobą sztywny hol dedykowany do Łady.

Zapięli, podpięli i pojechali. Konstrukcja była inna, tam jeden z elementów holu sprzężony był z drążkiem poprzecznym.

Też to widziałem w Niemczech w latach 90-tych u ruskich i faktycznie targali tylko łady i "ładopodobne". Jechało idealnie - gały mi wyłaziły :look:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie holu ze Smartem bardzo popularne w Wielkiej Brytanii,można też zaczepić sztywny hol za wachacze,obowiązkowo kluczyki w stacyjce holowanego auta,żeby nie zablokowało kół,oraz tablica ze światłami z tyłu podłączona jak przyczepa(często auta ciągane za kamperami mają przerobioną instalację elektryczną na wtyczkę).Jeżeli auto chcemy ciągnąć na zasadzie przyczepy powinno mieć hamulec najazdowy,chyba że jest na tyle lekkie

że mięści się w dopuszczalnej wadze przyczepy bez hamulca( moim kamperem mogę ciągnąć przyczepę bez hamulca do 750kg).Przednie opony nie zużywają się ponieważ koła normalnie skręcają,kierownica nie jest zablokowana w czasie jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozwiązanie holu ze Smartem bardzo popularne w Wielkiej Brytanii,można też zaczepić sztywny hol za wachacze,obowiązkowo kluczyki w stacyjce holowanego auta,żeby nie zablokowało kół,oraz tablica ze światłami z tyłu podłączona jak przyczepa(często auta ciągane za kamperami mają przerobioną instalację elektryczną na wtyczkę).Jeżeli auto chcemy ciągnąć na zasadzie przyczepy powinno mieć hamulec najazdowy,chyba że jest na tyle lekkie

że mięści się w dopuszczalnej wadze przyczepy bez hamulca( moim kamperem mogę ciągnąć przyczepę bez hamulca do 750kg).Przednie opony nie zużywają się ponieważ koła normalnie skręcają,kierownica nie jest zablokowana w czasie jazdy

 

Coś mi tu nie gra w tym co piszesz... auto z luźną kierownica raczej nie będzie jechało "za śladem" holownika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale jedzie,i to bez problemu.Jechałem kiedyś Mazdą 2200 bus z urwanym z jednej strony drążkiem kierowniczym,jedne koło skręcało,drugie było luźne prędkość około 50km/h.Przejechałem w ten sposób ok.100km,auto normalnie się prowadziło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coś mi tu nie gra w tym co piszesz... auto z luźną kierownica raczej nie będzie jechało "za śladem" holownika.

 

 

Dokładnie jest odwrotnie .... auto na takim holu zawsze skręca swoimi kołami ( fizyki nie oszukasz) .... problem czasami jest z cofaniem .

Inna sprawą w PL jest prędkośc poruszającego się zestawu ( Viatoll nie obowiązuje bo DMC się nie sumują i na autostradach płaci się za dwa auta a nie za auto z przyczepą ale w PL to kwestia dyskusyjna bo holowac może tylko specjalistyczny sprzęt . ) . Nie można przekroczyć 60 km/h . To samo tyczy się motyla uzywanego przez pomoce drogowe , tego z zewnętrznymi kołami też. Więc jak komuś się nie śpieszy to ...

 

 

 

 

Art. 31.

 

1. Kierujący może holować pojazd silnikowy tylko pod warunkiem, że:

 

  1. prędkość pojazdu holującego nie przekracza 30 km/h na obszarze zabudowanym i 60 km/h poza tym obszarem;
  2. pojazd holujący ma włączone światła mijania również w okresie dostatecznej widoczności;
  3. w pojeździe holowanym znajduje się kierujący mający uprawnienie do kierowania tym pojazdem, chyba że pojazd jest holowany w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim;
  4. pojazd holowany jest połączony z pojazdem holującym w sposób wykluczający odczepienie się w czasie jazdy...
     
    2. Zabrania się holowania:

.....na autostradzie, z wyjątkiem holowania przez pojazdy przeznaczone do holowania do najbliższego wyjazdu lub miejsca obsługi podróżnych.

 

 

 

3. W razie holowania pojazdu w sposób wykluczający potrzebę kierowania nim lub użycia hamulców, rzeczywista masa całkowita pojazdu holowanego nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu holującego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.