Skocz do zawartości

Wiek naszych holowników


szary11

  

596 użytkowników zagłosowało

  1. 1. Ile lat ma Twój holownik?



Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 98
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Zauważcie, że im nowsze auto tym mniej na haku można powiesić. Mój 13-to letni Zielony Groszek, ma na haku 1350 max z hamulcem. Ostatnio trochę się rozglądałem bo chodziła mi po głowie wymiana i taka np. Zafira 1,8 Pb, ma na haku 1100 kg, nówka Chevi Orlando 1,8 Pd, też 1100 kg. Kuriozum: Fiat Freemont 4x4 2,0 ON 170 Km - 1100 kg  :look: Nie mogłem uwierzyć, sprawdzałem w necie.

Ale żeby tak całkiem nie pogrążać, pochwalić też trzeba Chevi Captiva 4x4 2,2 ON - 2000 kg. :bravo: A co ciekawe, kolega z salonu mówi, że klienci pytają nawet o auta z 2,5 t na haku  :wacko:  :pad:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fiat Freemont 4x4 2,0 ON 170 Km - 1100 kg

aż niemozliwe, ostatnio byłem w ASO i podszedłem do salonu bo podoba mi się to auto ( a raczej podobało ) , posiedziałem i jednak to nie to, nie moglismy się ze sprzedającym doszukać nawiewu na nogi pasażera, nawet jak klima 3 strefowa do nie było nawiewu na nogi tył ( drugi rząd ), DMC auta było dość duże bo z moją przyczepą 1200 DMC już się łapałem na viatol, miało jak pamiętam około 2500 DMC, a masa własna to prawie 2 tony, więc na haku musi mieć więcej niż 1100 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W razie gdyby ktoś nie wierzył oto cytat z oficjalnego folderu:

 

CIĘŻAR
Masa własna pojazdu (kg) 1874 
Masa maksymalna przyczepy z hamulcami (kg) 1100 

 

I link do folderu: http://katalogi.fiat.pl/katalogi/fiat/Freemont/freemont_katalog_ogolny.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To polecam Grand Vitarę    DMC 2075 kg   masa własna 1600 kg   i  DMC przyczepy 1850 ,czyli zostaje nam dla przyczepy bez Viatola 1425 kg.

Wydaje mi się,że nie źle .Mały minusik silnik 2.0 benzyna a właściwie gaz(na obu paliwach ta sama moc) 140 KM trochę za słaby na góry i krótkie biegi ale to wynika z napędu 4x4.(1 bieg 3000 o/min. prędkość 25 km/h)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • 3 tygodnie później...

witam. Jestem nowy na forum. Tak więc witam wszystkich serdecznie.

Mój holownik to pewnie mało znane auto dla wielu z was.

Mitsubishi Grandis. Maks to co mogę ciągnąć na haku to 1600kg.:)

Motor 2.4 165km benzyna+gaz.

Daje rade ale spalanie tez wzrasta aż miło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

1. Fiat Qubo MultiJet dizelek 90 km 2010 r. wystarcza na mojego Burstnera.

 

2. Na specjalne okazje królewski Range V8 silnik 3950 1993 rocznik, pociągnie TIRa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jak się bawić to się bawić :) Ja się postarzałem niedawno z 1998 na 1996 :)

 

Obecnie VW Sharan 2,0 B+LPG 115 kucyków 1996r. 1700 własna, 2400 dmc, uwiesić na haku mogę z najazdem 1800, bez najazdu 700

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich bardzo serdecznie!!!

Mój holownik to Renault Megane Scenic '99 potwór jaki w nim siedzi to 1.6 B+G o mocy 90KM :lol: szału nie ma ale najważniejsze, że kula się do przodu ;)

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich.

Mój holownik aktualnie to BMW 330xD napęd na 4 koła przydaje się na trawie,1750 kg masy własnej-  2003r-trzy litrowy diesel,204 KM,ponad 400Nm momentu obrotowego.W zupełności wystarcza na przyjemną jazdę.Nie straszne mu góry itp.(szczególnie że w zeszłym roku jechałem hondą civic-bmw w naprawie było).

 

pozdrawiam

Edytowane przez yacek1969 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To polecam Grand Vitarę    DMC 2075 kg   masa własna 1600 kg   i  DMC przyczepy 1850 ,czyli zostaje nam dla przyczepy bez Viatola 1425 kg.

DMC przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu. Więc po Polsce i tak max. 1600, a nie 1850. Trzeba przede wszystkim patrzeć na masę własną auta, bo na hak można wbić czasem więcej, czasem mniej. Ja mam 1200 na haku w obu autach, ale tylko jednym tyle pociągnę, bo golfik waży 1060. Drugiemu mogłabym wbić więcej, bo więcej waży. Golfik pełnoletni, ale nie do rozstania się. Jak tu kupić coś nowszego w dieslu, a ten nie do zajechania i w utrzymaniu tańszy chyba niż MPK. :P

Edytowane przez magdu (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DMC przyczepy nie może przekraczać masy własnej pojazdu. Więc po Polsce i tak max. 1600, a nie 1850. Trzeba przede wszystkim patrzeć na masę własną auta, bo na hak można wbić czasem więcej, czasem mniej. 

 

 

Magdu to nie do końca prawda co napisałaś.

Art. 62. ust. 1 pkt. 1 (Prawo o ruchu drogowym) mówi, że:

Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;

 

Porównujemy RMC holownika i przyczepy.

W przypadku rzeczonej Vitary najmniejszą wartością jest wartość wynikająca z zastosowania hamulca najazdowego czyli z DMC 2075kg / 1.33 wychodzi nam przyczepa o DMC 1560 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój Audik 116KM, 1994r, 275tys km, 1615kg masy własnej, 1450 kg na haku, 750kg bez hamulaca najazdowego i ciągnie moją tonówkę aż miło. Ostatnio w Bardzie wyprzedzałem pod górę niektóre "ospałe" solowe osobówki. :yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.