Skocz do zawartości

Nacisk na hak. Sprzeczne wartości?


Speedy

Rekomendowane odpowiedzi

Mama dylemat jak poprawnie zbalansować swoją cepkę.

W bakiście mam taka oto naklejkę

post-10026-0-45608000-1347271015_thumb.jpg

 

Z niemieckim u mnie niespecjalnie, co górsza Wujek Gógle też jest nielepszy...

Zgaduje ,że max nacisk na hak to 75kg a min to 4% lecz nie mniej niż 25kg

Mój fordzik przyjmuje nacisk na hak 80kg ( sam hak 100kg).

 

No i teraz się zaczyna:

1) Wybebeszona przyczepa (suche zbiorniki), załadowana tylko kołem zapasowym ( bakista-miejsce konstrukcyjnie do tego przewidziane) i kablem, wywiera naciska na hak (mierzone wagą "słupkową" zakupioną w profesjonalnym sklepie kempingowymskromny.gif ) 75-80kg (dokładnie nie da się odczytać, bo skala jest niedokładna).

2) Kiedyś po przeczytaniu postów o ładowaniu przyczepy, załadowałem ją tak ,że nacisk był 55kg. Po przejechaniu kilkunastu kilometrów, mój niemiecki ciągle był kiepski, ale odświeżyłem sobie "łacinę". Każda nierówność poprzeczna powodowała,że mogłem w lusterku obserwować zderzak przyczepy który duuużą amplitudą poruszał się majestatycznie do góry i na dół... i to przynajmniej kilka razy. Normalnie statek miłości się zrobił.

 

Normalnie ładuje się tak,że na haku mam 75-80kg. Niestety oznacza to ,że gdy jest butla z gazem i koło w bakiście, nie wiele więcej mogę włożyć do przyczepy pomiędzy jej osią a zaczepem. Na tym odcinku mam jednak bagażnik pod łózkiem i chciałbym mieć akumulator (zaraz za osią ,ale jednak ciężki).

 

Czy to jest normalna sytuacja? Czy może jednak ładować cepke pod 100kg na hak?

Nie chcę wozić koła w środku, nie chcę jeździć z pełnym zbiornikiem wody (45kg 1m za osią).Chciałbym dla odmiany móc skorzystać ze schowka pod łóżkiem

Edytowane przez Speedy (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

...i dlatego musisz przełoży koło, jak nie do środka to do samochodu, a jak nie, to sanki podwieszane za osią i na nich wozić zapas. Zbiornik na wodę za osią także napełnić, oraz cięższe graty trzymać za osią. Taka jest rzeczywistość. Nie daj borze jeszcze bagażnik na rowery na dyszel...Ciężko się zbalansować, trzeba robić to doświadczalnie. Ja osobiście mam właśnie trochę z tyłu, trochę z przodu i jakoś kupy się to trzyma inaczej się nie da.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

te 4% z naklejki to chyba dopuszczalne przekroczenie tych 75KG.

 

natomiast odnośnie pakowania przyczepy - ja mam bagażnik na 2 rowery z tyłu przyczepy - po zamontowaniu 2 rowerów po ok 14kg - spokojnie mogę ładować przód przyczepy, na max :]

 

ja mam koło zapasowe w bakiście na stałe, oraz schowki w łóżku również na przodzie. Nad osią stawiam przenośną klimę, i jakoś to jedzie, zawszę ważę zaczep przed wyjazdem - i jeżeli jest mniej niż 60kg to dodaje coś na przód, jak przekraczam 75kg to np torba z ciuchami idzie na sam tył przyczepy - byle tak, aby się nie przesunęła na wybojach.

 

powodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te 25kg, to na pewno nie tolerancja-nikt nie daje 33% tolerancji;).

wywaliłem zapas do -teraz jest 55kg.Jutro jadę z cepa do Częstochowy, spróbuje jeszcze raz z naciskiem koło 50kg-poprzedni pomiar z ta wartością robiłem wagą łazienkową i może był niedokładny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podobna sytuacja u mnie. Teraz od kilku lat wypracowałem sobie tzw złoty środek - u mnie to około 45kg. (Cięzkie rzeczy ladują w bagażniku samochodu) a zapas budki mam na podwieszony za tylną osią.

Pozdrawiam Krzysiek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hm... mi najlepiej się jeżdzi gdy na haku mam około 70 kg, ael warunkiem jest, aby cały towar" w przyczepie ulokowany był jak najbliżej osi....nie to że 100 kilo w bakiście i 100 na bagażniku rowerowym tylnej ściany...:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mama dylemat jak poprawnie zbalansować swoją cepkę.

W bakiście mam taka oto naklejkę

post-10026-0-45608000-1347271015_thumb.jpg

 

Z tej naklejki wynika jasno, że nie powinieneś przekraczać 75 kg nacisku na hak, a minimalny dopuszczalny to 25 kg. ( zdaje się, że jest to 4% masy cepki ). Z praktyki powinieneś się trzymać nacisku ok. 60 - 70 kg i pakować jak najwięcej w okolicę osi i oczywiście jak najniżej. Poszukaj na najeździe tam też masz opisane wszystkie parametry obciążenia. I to wszystko :hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.