Skocz do zawartości

Wymiana najazdu


kamilaikrzysiek

Rekomendowane odpowiedzi

Nic odkrywczego tu nie napiszę. Jeśli jakiś element musisz rozłączyć, a potem połączyć i to połączenie jest nitowane, to jedynie można nit wyciąć. Potem staraj się odtworzyć to, jak było, czyli ponownie stalowy nit z zachowaniem "ruchomości" połączenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 65
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

  • 9 miesięcy temu...

Podłączę się pod temat. 

Będę musiał wymienić całe urządzenie UN. 

Moje po lekturze forum sprawdziłem i okazało się ze ma taki sam duży luz góra-dół i lewo-prawo że wstyd się przyznać. 

Prosze o poradę bo nie bardzo wiem jakie kupić żeby pasowało do mojej ramy i do zaczepu aks2004. 

Cepka DMC 1500kg

Poniżej zdjęcia tabliczki osi Al-ko oraz numerów obecnego UN

Oczywiście przy tym całym ambarazu będę musiał zerknąć do bębnów i szczęk hamulcowych. 

 

IMG_20190519_202844.jpg

IMG_20190519_202440.jpg

IMG_20190519_203438.jpg

Edytowane przez Teodor2424 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rok prod 2004. 

Chce wymienić całe bo niechce mi się babrać z naprawa która też będzie kosztowała a nie zależy mi na 100 czy 200zl oszczędności w zamian za całą nowość. 

Co do tej mojej ramy będzie pasowało z nowych UN? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Będzie pasować ten typ, który masz, czyli AL-KO 150 V

Pomijając trudność w jego zdobyciu (raczej na zamówienie), to nie jestem pewien, czy zdajesz sobie sprawę, jaki jest koszt tego UN ;)

https://www.mammuth.nl/oploopremmen-en-onderdelen/oploopremmen-kompleet/al-ko/150-v

Moim zdaniem, samemu możesz zrobić wszystko, a przypuszczam, że wystarczy wymienić sam korpus :hmm:

 

Korpus.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli to jest w euro to cena powala ?

Ciekawe dlaczego nie mógłbym tak jak inni koledzy na forum zakupić kompletu w granicach 700zl i zaadaptować do mojej ramy? 

Chyba jakieś jeszcze UN powinno pasować. A z drugiej strony jaką ja mam do końca ramę to sam nie wiem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Urządzenia najazdowe mają różne parametry i jeśli jest to możliwe, to stosuje się oryginał, jaki zastosował producent. Z pewnością czymś to było podyktowane, że jest takie, a nie inne. Jak już wspominałem, ten typ nie jest zbytnio popularny i dlatego być może jest dosyć drogi. Cena jest w "ojro". W Polsce może być nieznacznie tańsze, ale nawet jeśli, to raczej nie będzie to spektakularna różnica.

Nr ETi Twojego UN, to 811298 To jest najbardziej istotna informacja, na podstawie której powinieneś szukać części do swojego UN.

Nr 811298 jest tożsamy z obecnie produkowanym 811610 i tu jest pewien dylemat, ponieważ w informacjach i katalogach, które posiadam, dla Twojego UN (od 06/2000 r.) korpus suwadła powinien mieć nr kat. 1351210, a dla UN do 06/2000r. nr 690180. Wynika z tego, że korpusy mogą się różnić (różne numery katalogowe), choć nie jest to pewne.
Spójrz na te dwie wersje:

1885513090_korpuswersje.thumb.jpg.da50eb175d94fe71b7e0c2ba7be6940b.jpg

Szukając korpusu, który powinien być w Twoim UN, nie można takiego znaleźć, natomiast jest dostępny korpus, o nr kat. 690180, dla którego są podawane nast. dane:
Versandgewicht 2,1 kg

Al-Ko Lagerkartusche - Lagerbuchse für Alko Auflaufbremse Typ 150V und 200V
Versandgewicht 2,1 kg
für Zugstangen-Durchmesser Ø 50 mm
Gesamtlänge 245 mm mit 2 Bohrungen M10 im Abstand von 200 mm
690178
wird verwendet in: (używany jest w)
811245, 811246, 811273, 811274, 811289, 811290, 811298, 811299, 811611

Informacje trochę sprzeczne, ale wynika z nich, że korpus pasuje zarówno do UN sprzed 06/2000, jak i po 06/2000.
Być może faktycznie w tych UN korpusy są teraz zamienne, a różnice są tylko w innych elementach tych UN :hmm:
Mimo wszystko, różnica w cenie pomiędzy kompletnym UN, a samym korpusem jest kolosalna, dlatego na Twoim miejscu kupiłbym korpus i zrobiłbym to samodzielnie.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Kristofer napisał:

 

Mimo wszystko, różnica w cenie pomiędzy kompletnym UN, a samym korpusem jest kolosalna, dlatego na Twoim miejscu kupiłbym korpus i zrobiłbym to samodzielnie.

Różnica cenowa jest kolosalna jeżeli brać pod uwagę oryginalne UN 150v i część zmienną korpusu, ale jeżeli brać pod uwagę UN 161s to ta różnica już nie jest taka pozwalająca. A mam wszystko oryginalne i nowe. 

W moim pewnie żywot dokończył także amorek, do tego gumowy odbojnik a jak tloczysko będzie również do wymiany? 

Gra nie warta świeczki. 

Tylko czy ten UN 161s od alko podejdzie do mojej ramy? No i napewno nie będzie pasował z osłoną na dyszel ale to nie problem. 

 

PS ja mam na 100% ta wersje po 2000r bo zauważyłem że mam przy ręcznym właśnie taką dużą sprężynę

Edytowane przez Teodor2424 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, Teodor2424 napisał:

Tylko czy ten UN 161s od alko podejdzie do mojej ramy? No i napewno nie będzie pasował z osłoną na dyszel ale to nie problem.

Gdyby tak łatwo można by zamieniać UN między sobą, to wystarczyłyby dwa, trzy modele na rynku, a jest ich cała masa. UN jest jednym z ważniejszych elementów przyczepy mających bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo jazdy. Producent dobiera UN do typu ramy, dmc przyczepy, rozmiaru i kąta ramion dyszla (rozstaw śrub), a przede wszystkim do typu układu hamulcowego (tarcze kotwiczne, bębny itd) - odpowiednio dopasowany skok suwadła, oraz hamulca awaryjnego, czyli wszystkie związane z tym regulacje itd.

Guma (zderzak) suwadła, to ok. 20 zł., korpus 168 zł. (najtańszy, jaki udało mi się znaleźć) i amortyzator 171 zł. Nie sądzę, aby suwadło było do wymiany, więc całkowity koszt elementów, to ok. 360 zł. Reszta, to własna praca, a w tym przypadku nie widzę nic skomplikowanego. Masz większość niezbędnych informacji. Już napisałem, co o tym myślę. Jeśli chcesz kombinować, to Twój wybór i nie wiem, co z tego wyjdzie :niewiem:  Podałem Ci wszystko na tacy - zrobisz, jak zechcesz - powodzenia.

IMHO

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kristofer za konkretne dane.

Idą dalej mógłbym prosić o informacje czy w tym korpusie sa już wszystkie wymagane elementy do poprawnego montażu suwadła?(tuleje, łożyska itp?)

No i dylemat z tym numerem korpusu, kupię, rozbiorę a potem się okaże że nie pasuje :)

(dzwoniłem do Kena po ten korpus - nie mają go juz na stanie, i nie byli mi w stanie powiedzieć czy będzie pasował do mojego UN, mają tylko numer części i tyle)

Z naprawa sobie poradzę, tylko czy naprawa da taki efekt jak nowe UN?

I i jak pisali poprzednicy nowe UN ok 700zł - (sprzedaż zaczepu 100zł) =ok 600zł

Naprawa 360 + śruby pierdółki pewnie 40zł = 400zł plus robota w której może się coś okazać że do wymiany więcej.

Ale tak jak piszesz po coś te 150V było dane zamiast 161s, z tym że nie wiem czasami czy nie było to podyktowane po prostu rocznikiem ( może 161s młodszy zamiennik 150V??)

Edytowane przez Teodor2424 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem do AL-Ko i taka informacja:

150v to typowe UN pod kemping (jak tylko konsultant usłyszał 150v od razu mówił o kempingu) dlatego takie drogie części i samo UN ( części tylko na zamówienie) tuleje ślizgowe gdybym chciał wymienić to tez cena kosmiczna i nie pasują zamiennie od innych UN.

parametrami montażowymi (rozstaw śrub, skok suwadła i wymiarami) 150V jest takie samo jak 161s

różnica polega na umiejscowieniu (wygięciu rączki hamulca) oraz montażu koła podporowego nie będzie pasowało do osłony plastikowej dyszla.

 

Pozostaje mi kupno 161S, czy są różne 161s? otwory do przykręcenia zaczepu AKS2004 będą pasowały?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

42 minuty temu, Teodor2424 napisał:

otwory do przykręcenia zaczepu AKS2004 będą pasowały?

Jeżeli są równoległe, a nie prostopadłe to raczej na 100% będą pasować. Nie słyszałem o innym rozstawie. ( przynajmniej w Europie )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i najazd wymieniony na 161s pasował idealnie do montażu. 

Montaż zajął z wycięciem że starego najazdu uchwytu na koło manewrowe jakieś 3 godziny. Musiałem docinac tylko pręt hamulca o jakieś 2cm.

Oryginalna nakładka na dyszel też pasuje. 

Przejechałem 80km na zlocik pomorski karawaning do Władysławowa i jest ogromna różnica i w hamowaniu i w szarpaniu i ogólnie nie czuć przyczepy. 

 

IMG_20190523_154118.jpg

IMG_20190523_173749.jpg

IMG_20190523_184850.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.