Skocz do zawartości

Jak przewozić rowery ??


kmachacz

Rekomendowane odpowiedzi

Nie zauważyłem różnicy w spalaniu jadąc z rowerami na dachu i bez przy równoczesnym holowaniu przyczepy. Różnica owszem była jak nie ciągnąłem przyczepy, ale też nie jakaś ogromna. Oczywiście mówią o oporze powietrza powodowanym przez rowery. No ale jak bardzo chcesz te opory zminimalizować to albo zamocój je na dyszlu (są do tego specjalne uchwyty, albo z tyłu przyczepy, gdzieś na forum ktoś opisywał taki bagażnik, który robił sam. :niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Jechałem nad morze mając 3 rowery na dachu. Powrót bez rowerów. Spalanie LPG tam - średnio 12,5 l, powrót -11,5 l, rowery wróciły do domu ciężarówką brata.

 

a ile spaliła ciężarówka brata ... :]:?:niewiem:

 

taki żarcik -przepraszam

 

ale to faktycznie mała różnica , ale przy przejechaniu 1000 km z, a bez masz do dyspozycji jeszcze dodatkowe około 10 litrów gazu ... :) więc jednak ja preferuje rowery na dyszel , lub za przyczepe ( ściana tylna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Używałem bagażnika fiammy montowanego na dyszlu, ale sprzedałem wraz z poprzednia przyczepą, nie sprawdził się.

Kiedyś widziałem fotkę przyczepy, która miała zamontowany hak z tyłu. Sam używam bagażnika na rowery montowany na hak i poza trudnością z tablicą rejestracyjną widzę same zalety. Mam bagażnik Thule składany, tzn. poza pałąkami składają się boki 1/4 z lewej i 1/4 z prawej tak, że szerokość bagażnika zmniejsza się o połowę i można łatwo schować do bagażnika. Jest również odchylany wraz z rowerami.

Od momentu posiadania przyczepy męczy mnie aby wykorzystać ten sam bagażnik. Chciałem na dyszel zamontować kulę, ale obciążenie haka i możliwość uszkodzenia samochodu zniechęcają mnie do tego rozwiązania (mam tylko 1,2m dyszla - minus najazd robi się mało, a wożę 3 rowery). Otwierania luku przyczepy nie liczę, bo kulę chciałem montować na takiej wysokości aby otwieranie luku było możliwe. Mimo takiej wysokości zaczepienie samochodem nadal istnieje mając vana lub kombi.

Dach odpada. Nie chciałem tego rozwiązania mając nawet kombi. Hałas, trudność w zakładaniu, niebezpieczeństwo zaczepienia np. o drzewa. Kolejne samochodu miały szklane dachy i szkoda tej zalety tracić (przy czym hałas wtedy jest większy niż ze standardowym dachem - testowane z boksem dachowym). Obecny samochód ma 1,8 wzrostu więc tym bardziej odpada.

 

Pozostaje zamontowanie haka z tyłu przyczepy ... ale jak???????? :hehe:

Interesuje mnie to z kilku powodów: mam jeden bagażnik - ekonomia, ale również przechowywanie, wykorzystanie go po odczepieniu przyczepy, uchwyty na rowery w tym bagażniku mają zamki aby zabezpieczyć rowery, kupując kolejny bagażnik -> nowe zamki -> kolejne klucze do posiadanego już pęku....

 

znalazłem na sąsiednim froum

http://www.caravaningklub.fora.pl/technika,10/hak-do-przyczepy,487.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przygladam sie watkowi, poniewaz sam mam dylemat co wybrac. Najprostrze rozwiazanie to wydaje mi sie kupno bagaznika na dach samochodu. Wtedy zawsze mozna zabrac rowerki nie ciagnac przyczepki. Jadac z predkoscia w okolicach 80 km/h nie powinno mi to zbytnio przysparzac problemow. A i koszt niewielki.

 

Koledzy zagladajacy mi przez ramie pukaja sie w glowe "kto o zdrowych zmyslach przewozilby rowery za samochodem/przyczepa w przypadku gdy jest mokro na drodze. Caly syf spod kol leci w rowery, wlazi w lozyska, piasty, lancuch itp. Mozna pozwiedzic wrecz, ze to podroz jednorazowa dla roweru." Czy rzeczywiscie jest az tak zle?

 

To oni zaproponowali mi przewozenie rowerow wewnatrz przyczepy na szybko zamontowanym gdzies na podlodze bagazniku dachowym... Uwazam ze pomysl poroniony, szczegolnie ze trzeba by dziury w podlodze robic, ew. jaies poprzeczki montowac (moga byc i drewniane listewki) i to wszystko gdzie przymocowac w katach. Co wy na to?

 

Do tej pory przewozilem rowerek dzieciecy w srodku przyczepy. On jak wiekszosc gratow lezal sobie w miare luzem na podlodze pomiedzy innymi gratami, bankami z wada pitna itp. Jakos zbytnio balagan sie nie robil po przejechaniu 400 km...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przewożenie rowerów w środku przyczepy jest bardzo niewygodne. Samo wyjmowanie i obijanie wszystkiego wokół :hehe: . Polecam bagażnik na tył przyczepy - rowery nie przeszkadzają, po przejażdzce można je tam zaparkować na noc, nie plączą się w przedsionku, można je zabepzieczyć linką i okryć pokrowcem przed deszczem :-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nikogo do przewozenia w srodku nie namawiam, majac duza przyczepę tak robie, ale

faktycznie jest to niewygodne. Na dachu nie lubie wozic bo sie cieżko zakłada, najlepiej

mieć bagaznik z tyłu przyczepy, tylko jak trafic przy wierceniu w poprzeczki a nie w proznię ?

 

Jacek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko jak trafic przy wierceniu w poprzeczki a nie w proznię ?

 

Jacek.

 

Bardzo ważna uwaga :hehe:

 

Gdzieś czytałem ,że nie do wszystkich przyczep można zamontować bagażnik z tyłu (producent nie zaleca)

 

A tam gdzie nie ma przeciw wskazań to obciążenie razem z bagażnikiem to max do 50 kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Pozwolcie ze po rocznej przerwie odswieze ten watek poniewaz rozwazam wlasnie gdzie zamontowac rowery.

 

Opcja dachu odpada z wielu wzgledow ale najwazniejsze to stabilnosc oraz wysokosc - targanie rowerow na wysokosc 1.70 przy moim holowniku to srednia przyejmosc i praktycznie bez drabiny niewykonalna.

 

Dyszel to porazka przy ciezkiej butli na gaz oraz zwykle bardzo obciazonym bagazniku auta. Przod auta jest tak podniesiony, ze ciagle oslepiam kierowcow z naprzeciwka. Ponadto jest klopot z dostepem do bagaznika oraz schowka przyczepy no i manewrowanie.

 

Pozostaje tyl przyczepy Wydaje sie to rozwiazanie idealne ze wzgledu na rozlozenie wagi. Przy obciazonym tyle moznaby wiecej rzeczy zapakowac do bagaznika auta oraz do schowka przyczepy.

 

Szukam wlasnie na ten temat jak najwiecej informacji i prosze uzytkownikow o pomoc. Posiadam przyczepe Steckerman 390 CP nie mam pojecia czy producent przewiduje montaz bagaznika na tyl. Czy ktos ma moze dostep do jakichs danych na ten temat albo moze mi wskazac gdzie taki bagaznik moge kupic/zamontowac zeby mi rowerki nie spadly.

Z gory dziekuje.

Mareko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam auto 1,62 i wybrałem jednak opcję dachu. Kupiłem ostatnio w Norauto belki na relingi aluminiowe (279 zł) i bagażnik na rower też alu (129 zł w promocji). Dziś pierwsza próba wsadzenia rowerka na dach. Ze względu na wysokość może trochę niewygodnie, ale nie mam innego wyboru.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.