szary11 Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Ja w swojej N126es mam zwykłe maluchoskie kółeczka 135/70 R12 i zastanawiam sie, czy nie lepiej by było założyć koła od dużego fiata czy poloneza 165-175/70 R13? 2 takie małe kółeczka na ok500kg masy przyczepy to nie za mało? Nie poprawiło by to stabilności? Jak myślicie? A jakie koła Wy macie u siebie i na jaką masę przyczepy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Tomii Opublikowano 23 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 Ja w swoim Dethleffsie mam koła 155/80 R13. Masa DMC 850. Założenie kół od poloneza, które mają większą średnice oprócz tego, że są szersze będzie miało swoje minusy. Po pierwsze podniesie środek ciężkości przyczepy - co spowoduje gorsze prowadzenie i większą wywrotność. Po drugie przyczepa będzie wyżej na ziemią zatem próg wejściowy też będzie wyżej - gorzej będzie się do niej wchodziło. No i po trzecie - szersza opona daje na suchej nawierzchni lepszą przyczepność - ale niestety też większe tarcie za czym idą większe opory toczenia. Ja na Twoim miejscu pozostawił bym rozmiar który był fabrycznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary11 Opublikowano 23 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 23 Lutego 2006 no to mnie przekonałeś, nie będe zmieniał...Skoro seryjnie była tam 135 to raczej obliczono ją by powinna wytrzymać ciężar tej przyczepki. Miałem swoje takie urojone myślenie, że te oponki nie wytrzymają. Choć niespodzianek nie miałem. Ok, szkoda kasy na drugie koła, zostaje przy tych Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
janus Opublikowano 25 Lutego 2006 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2006 no to mnie przekonałeś, nie będe zmieniał...Skoro seryjnie była tam 135 to raczej obliczono ją by powinna wytrzymać ciężar tej przyczepki. Miałem swoje takie urojone myślenie, że te oponki nie wytrzymają. Choć niespodzianek nie miałem. Ok, szkoda kasy na drugie koła, zostaje przy tych:) Witaj Kół zmieniać nie musisz bo rozmiar dobry, ale polecam (i to jak najszybciej) zmianę opan na takie o podwyższonym indeksie ponieważ typowe maluchowskie oponki zwyczajnie nie wytrzymują obciążenia. Dobre są opony stosowane w niektórych japońskich i koreańskich dostawczakach jako bliźniaki z tyłu (też 12' ale 145 lub 155 z oznaczeniem "light truck" - bodajże). Znam wypadki (i to nie tylko w mojej poprzedniej przyczepce, że opony po prostu rozpadały się w czasie jazdy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
szary11 Opublikowano 27 Lutego 2006 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2006 A wiesz janus, że masz racje! Teraz co mam oponki do przyczepy to nalewki prawie nówki... ale zauważyłem po sezonie, że nieco się krawędzie zaczeły odklejać:-( Więc poszukam takich opon jak doradzasz. Dzięki! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Jak ktoś ma przyczepę o DMC powyżej 1000 kg powinien stosować tylko oponki o podwyższonej nośności , czyli mające w oznaczeniu za rozmiarem literki "RF" (reinforced) ,lub jeżeli nie "RF" to mające indeks nośności przynajmniej 95 , a im większy tym mamy spokjniejszą podróż i urlop , szczególnie jak jedziemy w ciepłe miejsce i przyczepę mamy załadowaną na full. Na przykład 175/70 R14 88T RF czy 205/65 R15 99T RF (takie są u mnie) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
marcys Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 szary latem załadowaną przyczepą w dalsze podróze to bym sie na tych oponach nie wybierał dobrze uzywane opony z oznaczeniem T i bedzie dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Udostępnij Opublikowano 6 Kwietnia 2006 Marcys, literka "T" jest oznczeniem indeksu predkosci.W tym wypadku "T" oznacza dopuszczalna predkosc 190 km/h Patrz: http://www.opony.pl/encyklopedia.asp?idt=25&ida=129 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel67 Opublikowano 9 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2006 Andy, jak twoje niskoprofilowe walce (efektowne - to fakt) spisują się na naszych koleinach ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Powiem Ci że przyczepa prowadzi sie absolutnie bezproblemowo. Opona mimo szerokości 205 nie sprawia wrażenia strasznie szerokiej , a i profil 65 z tej szerokości nie wygląda na niski (takie kółka zamontowane były fabrycznie i nie jest to jakaś moja wydumka). Jest to trzecia moja przyczepa i prowadzi się super ,a myślę że to głównie dzięki rewelacyjnej osi Alko Euro Delta, http://www.al-ko.pl/fahrzeugtechnik/caravan/entwicklungen/euro-achs-system.html#schraeglenker no i oczywiście stabilizatorowi AKS 2000. W poprzedniej przyczepie ECCLES 465 (anglik) miałem ten sam stabilizator ,ale zwykłą prostą oś (też al-ko) i przy około 100-110 km/h na autostradzie ,potrafiła się czasem bujnąć. Oczywiście nie były to jakieś sytuacje podbramkowe , ale obecna przyczepa w tych samych warunkach jedzie jak po sznurku. Jeżdzę z przyczepami campingowymi już od 1991 i jest to najlepiej prowadząca się przyczepa (mimo szerokich kół)z jaką miłem do czynienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel67 Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Nie mam takiego doświadczenia. To moja pierwsza przyczepa. Ja mam oś Knott'a i stabilizator winterhoff. Jak dotąd bez problemu - autostrada 100 - 110 zestaw był stabilny. Nie mam niestety porównania do innych. O opony pytałem bo planuję je wymienić (każda inna) o rozmiarze 195/70 r14. W serwisie zaproponowali mi 185 r14 C (taka opona też widnieje na tabliczce ciśnień w przyczepie , a kosztuje ok 260 zł - zamiast 460). Prawdopodobnie muszę też wymienić amortyzatory (pocą się) które także mają zasadniczy wpływ na stabilność zestawu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Amory kup sobie al-ko octagon "czerwone" (do 1800kg.) lub "niebieskie" (do 1300kg.) nie wiem jaka masz DMC przyczepy ale pewnie okolo 1300-1500kg. Jezeli chcesz zmienic oponki na 185R14 zerknij tutaj http://www.opony.com/producent.asp albo tu: http://www.opony.pl/sklep.asp wysylkowo calkiem niezle ceny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel67 Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 DMC mam 1200 kg, ale uważam że lekkie przewymiarowanie opon nie zaskodzi. Amorki wystarczą te słabsze które polecasz. Niestety pod adresami które podajesz indeksy nośności konczą się na 95. Myślę, że 98 byłoby ok. Jeszcze poszukam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Andy Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Wpisz rozmiar 185/80R 14 i wybierz nie ososbowe tylko dostawcze , tam sa wysokie indeksy i "cetki" , a ceny od 160pln za sztuke Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Pawel67 Opublikowano 10 Maja 2006 Udostępnij Opublikowano 10 Maja 2006 Rzeczywiście można wybrać coś fajnego w niezłych cenach. Sprawdzę jeszcze w przyczepie czy przypadkiem nie wejdą 195/80 r 14 c . Też jest kilka w dobrych cenach (poniżej 200 zł) i z indeksami nośności ok 102. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.