Skocz do zawartości

Na jakich kołach jeżdżą Wasze kempingi?


szary11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam !

 

Andy - czy kupując aktualną przyczepę zwracałeś uwagę na rodzaj zawieszenia,

oraz inne detale bardziej "mechaniczne" ? Czy mógłbyś pokrótce opisać "takie"

podzespoły, na które warto zwrócić uwagę. Przyznam się, że we wszystkich poradach

nie widziałem tak ciekawych opisów.

Może przyda się to na przyszłość i nie tylko.

Czy uważasz, że warto byłoby zakupić takowe amortyzatory do mojej przyczepy

- Caravelair DMC 900 kg długość z dyszlem około 520 cm (buda ma 400 cm), zaczep bez stabilizatora ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 56
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

W swojej przyczepie miałem opony Firestone 195/70/R14 91T i takie są w dokumentach przyczepy. Zresztą były nieco starsze (10 lat) od samej przyczepy więc zakładam, że wypuściła je fabryka.

Wymieniłem również na firestone'y (na aktualny model) o tych samych parametrach. DMC przyczepy 1300kg i zastanawiałem się czy indeks 91 nie jest za mały. Przekonały mnie dwie rzeczy:

- takie opony dała fabryka

- poszperałem i znalazłem (co nie wszyscy sprzedawcy internetowi dodają), że 91 jest parametrem dla prędkości T, tzn. że przy prędkości 190km/h wytrzymuja obciązenie 650kg (tyle chyba jest dla 91). Gdy prędkość spada rośnie nośność w miarę liniowo. Dla małych prędkości oczywiście wykres się kończy, bo inaczej doszlibyśmy do nieskończoności.

Dodam, że zanim to znalazłem myślałem o kupnie opon, o których wspomina Andy. Męczyło mnie jednak to dlaczego fabryka dała takie a nie inne opony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swoim Steckermanie z roku 2004 mam opony 165R13 czyli wysoki profil. Chciałem wymienić na niski profil czyli teoretycznie nic prostszego jak wymienić felgi na 14 lub 15 , może nawet alu, dobrać opony i przyczepa będzie stabilniejsza. Ale okazało się że mam felgi z otworami 130x4 i na takich felgach nie jeździ żaden samochód. A podwozie jest AL-KO i felgi też. Byłem w serwisie przyczep i nie mają takich felg w katalogu. Czy ktoś ma też takie felgi?

Poradzono mi abym wymienił na bębny z rozstawem 100x4 i wtedy będę mógł przebierać w felgach. Nawet mam jakieś na strychu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale okazało się że mam felgi z otworami 130x4 i na takich felgach nie jeździ żaden samochód. A podwozie jest AL-KO i felgi też. Byłem w serwisie przyczep i nie mają takich felg w katalogu. Czy ktoś ma też takie felgi?

Jak to żaden !!!!! a garbus i wszystkie stare skody(100,105,120,130) :)

Ale jest coś dla Ciebie :) zerknij tu:

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=104724576

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

W mojej przyczepie są fabryczne 175R/13C i to C załatwia sprawę wytrzymałości.

Kiedy miałem niewiadówkę z małymi kołami, używałem tylko opon PIRELLI (z dętkami) z bieżnikiem za małym do stosowania w maluchu bo miałem je za darmo. Bezawaryjnie przejechałem na nich 5000 km latem do Bretanii. Napompowałem je ciśnieniem o 0,2 at. większym niż w samochodzie - wg zalecenia wulkanizatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

W moim Burstnerze mam opony 175/70 R13. Poprzednio miałem Fiata Marea i przyczepa szła jak po sznurku 100-110 po autostradach. W tym roku zmieniłem samochód na Skoda Octavia 1 z pakietem na bezdroża (3 cm podwyższony), do tego samochód jest generalnie sztywniejszy i załadowanie na maxa nie robi na nim większego wrażenia w przeciwieństwie do fiata, który wlókł tyłek po ziemi. Następstwem tego jest znaczna różnica (ok. 9-10 cm) w wysokości kuli haka, co powoduje że przyczepa jest pochylona do tyłu i od 85 km/godz. potwornie kołysze samochodem ( tył samochodu jest odciążany przez przyczepę)- jest to bardzo niebezpieczne). W związku z tym mam pytanie jaki maksymalny rozmiar opon można zamontować do tej przyczepy, aby nie obcierało przy dobiciu - myślałem o 165R13 lub 185/80R14 ok. 80 mm średnica koła jest większa. Wysłałem zapytanie do przedstawiciela Burstnera w Polsce, jednakże nie otrzymałem żadnej odpowiedzi (totalne lekceważenie).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sławek_w - nie spodziewaj się odpowiedzi od Burstnera w Polsce (Poznań). Też mam z nimi niemiłe doświadczenia w zakresie informacji oraz zakupów części zamiennych.

Nie wypowiem się na temat zamiany ogumienia w przyczepie ale spróbuj bardziej dociążyć jej przód aby pozbyć się efektu odciążania tyłu samochodu.

Z braku odpowiedzi od Burstnera warto w warsztacie ogumienia wypożyczyć inny rodzaj opon (nawet używanych) i przetestowć je podczas jazdy próbnej. Może odpowiedź udzieli się sama a może oponiarz coś ciekawego podpowie? W tym temacie to on ma większe doświadczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W uzupełnieniu wypowiedzi dotyczącej opon 175/R13C dodaję, że wyznaczik C najbardziej sprawdza się kiedy jadąc po nierównej drodze przyczepą rzuca na boki. W takich momentach odkształcenia boczne opon wzmocnionych są nieporównywalnie mniejsze od opon normalnych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sławek_w - sprawdź też rozkład ciężaru w przyczepie-musisz mieć odpowiedni nacisk na hak ok 100 kg jeżeli będziesz miał mniej lub wręcz tył dociążony to mogą być takie problemy nawet przy mniejszej prędkości.

No i nieśmiałe pytanie o zaczep czy ze sabilizatorem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do rozkładu obciążenia przyczepy, mam po kilkunastu latach wyjazdów trochę wprawy i nawet swego czasu poważyłem wszystkie przedmioty pakowane do przyczepy (głównie z myślą o DMC). Widząc co się dzieje z prowadzeniem zestawu po drodze na postoju przerzuciłem przystawkę z osi na przód przyczepy - nic to nie dało i nie ma prawa dać, po prostu przyczepa wygląda jak startujący samolot z zadartym dziobem do góry. Zmiana profilu opon podniesie ok. 4 cm do góry, a poza tym chcę - i tu mam pytanie - czy ktoś regulował wysokość zaczepu dyszla poprzez włożenie pomiędzy zaczep i dyszel np. kształtownika o gr. 3 cm. Co do rozmiarów opon to na forum jest ktoś, muszę odszukać, kto ma Burstnera i zapytam na jakich oponach jeździ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Muszę Cię Sławek niestety zmartwić , ale z Octavią tak już jest. Ciągałem Octavią przyczepy przez cztery sezony i coś o tym wiem. Jest to samochód zrobiony na płycie Golfa IV z dużo dłuższym nadwoziem , czyli mały rozstaw osi i długie zwisy. Bujanie jest spowodowane dużą odległością pomiędzy tylną osią , a kulą haka. Moja rada : obiążenie na hak min. 50-60 kg i do samochodu gumy usztywniające sprężyny , minimum dwie gumy w jedną sprężynę. Na nierównej drodze problem nie znika , ale jest dużo lepiej. Teraz jeżdżę Zafirą (bardzo krótki tylny zwis) ,gdzie odległość od osi do kuli haka jest o połowę mniejsza niż w Octavii i samochód praktycznie się nie buja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moje espero ma równiez długi tył ( od osi do kuli haka) i wystepuja bujania tyłu pomomo zastosowania owych pierścieni gumowych . Ciekawostka : zamontowałem po 2 szt na spreżyne przed wyjazdem na wakacje . Przejechałem 1700 km około i po powrocie do domu sprawdziłem owe gumy - finał - kompletnie z jednej str. wypadły, a z grugiej popekały jak cholera i wisiała jedna z nich na wachaczu. Wnioski z jazdy- brak odczuwalnego polepszenia , wręcz pogorszenie , bo auto dobijało i odbijało sie od gum jak ping - pong :swieca::?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.