Skocz do zawartości

reduktor gazu jaki musi być


Rekomendowane odpowiedzi

Zalecane ciśnienie to nie widzimisię producentów czy wytrzymałości instalacji, to optymalne dawkowanie gazu w stosunku do stałej określonej dawki powietrza w urządzeniach zamontowanych na naszych pokładach.

 

:bravo:  :ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

 

... jeśli masz mocne zęby :hehe:

 

Bez narzędzi się nie da :nono:

Jeśli chcesz pozbyć się tylko tej starej beczułki (dlaczego :hmm: ):

wkładasz do rurki dobrze zwinięty kawałeczek jakiegoś materiału (tak na ok. 3 cm).

Teraz piłką do metalu obcinasz tą beczułkę, obrabiasz delikatnie rurkę pilnikiem, wyciągasz igłą lub czymś ostrym kawałek szmatki wraz z opiłkami, zakładasz nakrętkę, nową beczułkę, smarujesz baaardzo delikatnie beczułkę smarem (najlepiej "gazowym") i skręcasz dostatecznie mocno połączenie.

Gdybyś skracał rurkę jeszcze bardziej i nie mógł jej zabezpieczyć, to pamiętaj, aby ją tak obcinać, żeby opiłki nie dostały się do jej wnętrza!

Na koniec próba szczelności instalacji.

 

PS

Wewnętrzna średnica beczułki musi być dokładnie dobrana do zewn. średnicy rurki oraz do nakrętki (najczęściej 8 i 10 mm).

 

Koledzy, a jaki to jest smar gazowy i gdzie można taki kupić? Jaki można użyć "nie gazowy"?

 

Czy mozna uzyc WD40 lub coś w tym stylu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze doprecyzuję.
Smar poprawia uszczelnienie współpracujących elementów.
Nazwa: Gasdichtpaste
Opakowanie: tubka 5g

Przykładowa oferta:
Nr artykułu (Reimo):  75129
Cena: ok. 3,25 €
www: https://www.reimo.com/de/75129-gasdichtpaste_5_gr_sb/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz rację, że dopisek "karawaningowy" w wielu przypadkach winduje cenę, jednak zupełnie nie zgadzam się z tym, że dedykowane smary są inne tylko z nazwy i zastąpi je kilogram towotu za "grosze" :nono:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar, o którym teraz piszesz, pewnie nie zaszkodzi, ani nie pomoże, bo jest na bazie mydła - będzie tu czymś w rodzaju placebo.
Dla mnie, ogólny opis zastosowań smaru ŁT43 jest oczywisty, podobnie jak oczywista jest nazwa smaru, którego przykład podałem, a wyraźnie sugerująca obszar jego zastosowań i jedną z funkcji, które spełnia, a czego o ŁT43 w tym zastosowaniu nie mógłbym powiedzieć.
Ja się nie znam na smarach, więc opieram się na racjonalnym myśleniu, dlatego swoje pytanie powinieneś zadać pracownikom Orlenu lub Grupy Lotos, którzy zajmują się sprawami technologicznymi. "Instalacje i urządzenia gazowe" to dosyć ogólne pojęcie, więc gdybyś się zdecydował takie pytanie wystosować, to raczej  precyzyjnie określ miejsce i sposób zastosowania tego smaru.

PS
W ubiegłym roku poszukiwałem razem z zaprzyjaźnioną firmą, ok. 0,4 kg zdawałoby się "zwykłego" smaru do remontowanej przekładni.
Ponieważ nie było możliwości zdobycia jakichkolwiek informacji na temat oryginalnie stosowanego smaru, został wybrany bardzo dobrej jakości smar "X".
Po bardzo krótkim okresie eksploatacji tej przekładni okazało się, że zjadła ona samą siebie, a główną przyczyną okazał się zastosowany smar, który mimo, iż był zalecany do przekładni tego typu, to w tym konkretnym przypadku, nie posiadał wystarczająco dobrych właściwości. Po kolejnej odbudowie przekładni i zastosowaniu smaru "Y" , przeznaczonego dla takich samych zastosowań, ale dziesięciokrotnie droższego (prawie 800 zł/kg), przekładnia śmiga do dzisiaj bez usterek.

Chcę przez to powiedzieć, że nawet w smarach dla tych samych zastosowań są różnice, a co dopiero dla zastosowań, gdzie coś dla danego smaru nie jest przewidziane, przynajmniej w/g ogólnie dostępnych informacji. Życie pokazuje przykłady, że oszczędzić można na wszystkim, ale pokazuje też różne skutki takich, czy innych oszczędności.
Opisaliśmy swoje zdania na temat smaru, więc myślę, że każdy czytający będzie w stanie wyciągnąć własne wnioski z tych naszych dywagacji.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udalem sie wlasnie do 3 sklepow instalacyjnych i nic takiego nie mieli. Na szczescie udalo mi sie znalezc namiary na ten sklep: https://eshop.wurth.pl/pl/PL/PLN/. Jest szansa, ze tam cos odpowiedniego dostane.


Sent from my iPhone using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam ja mam taki problem że wstawiłem do przyczepy ta większa butlę, nie ta co w domu, ta większa od turystycznej chyba 11kg, ale nie mieścił się reduktor, kupiłem 2 który był w bok, no i wczoraj przeczytałem temat o ilości barów, z ciekawości  sprawdziłem mój nowy i ma 16bar a stary 37bar, zamontowalem stary z butla na zewnątrz i o dziwo jest różnica, i teraz pytanie czy jest przejście z butli na reduktor w kształcie L żeby było w bok ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, jakie urządzenia masz w przyczepie bo reduktor 37mbar  to raczej są do domowego zastosowania, w przyczepie urządzenia są raczej na 30 lub 50mbar i takie powinno się stosować reduktory (karawaningowe). Ale może ktoś mądrzejszy się wypowie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz, jakie urządzenia masz w przyczepie bo reduktor 37mbar  to raczej są do domowego zastosowania, w przyczepie urządzenia są raczej na 30 lub 50mbar i takie powinno się stosować reduktory (karawaningowe). Ale może ktoś mądrzejszy się wypowie. 
Zdecydowanie masz rację. A skoro to reduktor 37 mbar to z pewnością nie jest nawet dedykowany do karawaningu. Do wymiany
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, jacek00 napisał:
6 godzin temu, Voku napisał:
Zobacz, jakie urządzenia masz w przyczepie bo reduktor 37mbar  to raczej są do domowego zastosowania, w przyczepie urządzenia są raczej na 30 lub 50mbar i takie powinno się stosować reduktory (karawaningowe). Ale może ktoś mądrzejszy się wypowie. 

Zdecydowanie masz rację. A skoro to reduktor 37 mbar to z pewnością nie jest nawet dedykowany do karawaningu. Do wymiany

To jest ten który kupiłem

20200425_163054.jpg

A ten był niby od 10lat 

20200425_163751.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.