Jump to content
michalgm

reduktor gazu jaki musi być

Recommended Posts

michalgm

witam. w mojej cepce na piecu jest tabliczka że reduktor gazu ma by 30 mbar. Na czym to polega? Czy może byc reduktor taki jak w domu?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sylwek3108

Kolego było o tym bardzo dużo tu na forum.

Zdania są podzielone.

Jedni uważają, że może inni, że nie.

Jest firma GOK, ona robi reduktory do różnych zastosowań.

Te typowe do cepki powinny mieć znaczek kampera i przyczepy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tomekk

Witam !

 

witam. w mojej cepce na piecu jest tabliczka że reduktor gazu ma by 30 mbar. Na czym to polega? Czy może byc reduktor taki jak w domu?

 

Przeniosłem we właściwe miejsce. A tu są podobne informacje :

 

http://forum.karawaning.pl/topic/11211-gas-light-bp-wybijcie-to-sobie-z-glowy/

 

http://forum.karawaning.pl/topic/10142-wymiana-reduktora-gazowego/

 

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
bartosz_b

Z tego co się kiedyś dowiadywałem to powinien być ten z GDK na 30 mbar dedykowany do przyczep. Podobno przy wyrywkowej kontroli nawet policja się może przyczepić, chociaż w to akurat nie wierze. W każdym razie miałem ze zwykłej instalacji domowej założony reduktor i był problem z ciśnieniem gazu. Na kuchence np mogłem odpalić tylko 2 palniki bo jak włączałem 3ci to gasły wszystkie, a jak szła lodówka to tylko jeden mógł być włączony żeby wszystko nie zgasło.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hanys

Najpierw kupiłem reduktor 37 mbar , a dopiero potem zacząłem się zastanawiać czy w przyczepach jest taki sam jak przy domowej butli. Zajrzałem na forum i ... . Skoro zdania są podzielone postanowiłem sprawdzić to osobiście. Budkę mam z 84 roku więc oryginalny reduktor był 50 mbar. Zapalałem po kolei trzy palniki kuchenki i wszystkie normalnie się palą , potem odpaliłem trumatic 5002 i też grzeje ale z tą różnicą,że nie ma pełnej mocy. Na 10-tce grzeje tak jak powinien grzać już na ósemce. Choć nie jest to problemem radzę kupować takie reduktory jakie były w oryginale.

Share this post


Link to post
Share on other sites
pasjonat

Najpierw kupiłem reduktor 37 mbar , a dopiero potem zacząłem się zastanawiać czy w przyczepach jest taki sam jak przy domowej butli. Zajrzałem na forum i ... . Skoro zdania są podzielone postanowiłem sprawdzić to osobiście. Budkę mam z 84 roku więc oryginalny reduktor był 50 mbar. Zapalałem po kolei trzy palniki kuchenki i wszystkie normalnie się palą , potem odpaliłem trumatic 5002 i też grzeje ale z tą różnicą,że nie ma pełnej mocy. Na 10-tce grzeje tak jak powinien grzać już na ósemce. Choć nie jest to problemem radzę kupować takie reduktory jakie były w oryginale.

 

W przypadku kiedy z pięćdziesiątki zejdziesz na mniejszy to rzeczywiście " nie jest wielki problem "

Jednakże w odwrotnym przypadku to jest już pewne niebezpieczeństwo.

 

Przykładowo piec Truma (starszy typ) działający na 30mbar podłączony przez reduktor 50mbar nie będzie trzymał szczelności na zaworach.

Ulatnia się gaz pod grzybkiem obiegu rozruchowego . Co gorsza , gaz ten nie idzie w dyszę i komorę spalania a w następstwie w komin lecz uchodzi korpusem zaworu. W miejscu gdzie do zaworu wchodzi trzpień pokrętła czyli pod obudową pieca i do wnętrza przyczepy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tomii

Najpierw kupiłem reduktor 37 mbar

 

Głównym minusem tego reduktora jest jednak sposób połączenia. W pojazdach kempingowych połączenie powinno być na gwint a nie na cybant.

Share this post


Link to post
Share on other sites
aasp

Ja miałem taki z domowej instalacji i nie widziałem nieprawidłowości w działaniu ale to nie znaczy, że ich nie było. Teraz już mam odpowiedni. Jeżeli ktoś potrzebuje to mam dwa całkiem nowe TRUMY z zabezpieczeniem w razie wypadku. Jakby co to na PW. Swoją drogą jeżeli nie miałoby to znaczenia to chyba wszystkie byłyby takie same :niewiem: .

Share this post


Link to post
Share on other sites
Hanys

Głównym minusem tego reduktora jest jednak sposób połączenia. W pojazdach kempingowych połączenie powinno być na gwint a nie na cybant.

 

Też się zastanawiałem dlaczego u mnie w bakiście wystaje goła rurka metalowa,nie wiem ,czy tak było od nowości ale o wiele wygodniej byłoby gdyby była zakończona gwintem. Wracając jeszcze do reduktora domowego jest on przystosowany do węża 8mm , a rurka instalacji gazowej w przyczepach jest 6mm tak samo jak kempingowy wąż. Z mieszania tych rzeczy wynikają same problemy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
ufolz

Mam pytanie ponieważ zauwazyłem że na naszym reduktorze nie ma plastiku coś a'la zaślepka to co jest pokazane strzałką.

Zastanawiam się co to jest i dlaczego jedne reduktory to posiadają jedne nie. czy to jest jakiś otwór rewizyjny czy bezpiecznik w razie połknięcia płomienia :hmm:

Czy mogę go zakleić taśmą aby się nie kurzyło do środka??

Czy lepiej go wymienić na nowy?? :hmm:

post-5064-0-39279300-1386493096_thumb.jpg

post-5064-0-43328700-1386493097.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Przedstawione przez Ciebie regulatory różnią się posiadaniem zaworu bezpieczeństwa. GOK nazywa to sicherheitsabblaseventil PRV. 

Na stronie GOK masz przedstawioną zasadę jego działania (trzeba kliknąć animation - play).

Te z zaworem są zalecane do przyczep i kamperów, te bez do użytku zewnętrznego (np. grill, kuchenka przed namiotem)

Tam powinien być kapturek z otworem, możesz spróbować dobrać coś podobnego kształtem i nawiercić otwór w takim korku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kogi

Przymierzam się do wymiany reduktora gazowego. Czy prawdą jest że starsze modele przyczep miały oryginalnie zamontowany reduktor 50 mbar ? U mnie taki jest założony, przyczepę mam 8 lat i jeszcze go nie wymieniałem więc czas najwyższy. W przyczepce na gazie jest kuchenka 2 palnikowa, ogrzewanie i ewentualnie lodówka.  Ale jaki założyć 50 czy 30, a przyczepka to Burstner z 1987 roku.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Miodzio

Kogi na urządzeniach gazowych masz tabliczki lub naklejki z danymi technicznymi. Jeżeli na nich jest opis 50 mbar i stary reduktor też jest na 50 mbar to zakładaj dokładnie taki. Będziesz miał pewność, że urządzenia będą pracować prawidłowo.

Pamiętaj, że oprócz reduktora co 10 lat wymienia się też elastyczny przewód do niego.

Koszty wymiany obydwu elementów są niezbyt wysokie w stosunku do uzyskanego bezpieczeństwa. 

Reduktor ma być z symbolem przyczepy i kampera.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kogi

Dzięki za odpowiedź, wiem o wężyku chciałem wymienić reduktor razem z wężykiem. Mam też nówkę butlę.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kogi

Sprawdziłem dzisiaj rano i faktycznie na lodówce znalazłem info dotyczące zasilania gazem i pisze propan-butan 50 mbar. Nigdy wcześniej nie czytałem co też jest napisane na tej etykietce. Wszystko więc jasne. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...

×
×
  • Create New...