Skocz do zawartości

AL-KO AKS 1300 luzy


abe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, posiadam zaczep AL-KO AKS 1300. Na nie zapietym zaczepie (nie mialem mozliwosci sprawdzic zapietego), gdy podejde do dyszla od frontu, zlape za zaczep to moge nim obracac w prawo i lewo. Ma jakies luzy po ok 1-2cm. Os obrotu jest rownolegla do podloza. To chyba nie jest dobry objaw? Ruchy na boki maja tlumic okladziny cierne, ale jak maja zadzialac, jak zaczep sam w sobie ma jakis luz? Co z tym dalej robic, gdzie szukac usterki. Pomocy, bo chyba przez to dzis nie usne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien, czy tyle, ale na chłopski rozum to musi być tego luzu trochę, bo auto nie zawsze jest w tym samym poziomie co buda, np jazda po nierównościach. Okładziny tzymają chak w celu takim, aby przyczepa nie wężykowała na boki- a to inny ruch niż przychyły przyczepy względem samochodu....Kurcze nie wiem jak to racjonalnie wytłumaczyć.:niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to ze, jak sie stanie przy boku przyczepy i sie nia bujnie (pchnie) to najpierw jest luz na zaczepie (1-2cm), a potem dzialaja okladziny (pomijam dzialanie amorkow i zawieszenia)? Jak czytalem forum, to koledzy pisali, ze stabilizacja jest takze od tego, zeby nie bujalo jak sie np. z tirem mijam, a moje luzy na zaczepie temu przecza :( Wydaje mi sie, ze ten luz jest na tej "rurze" co sie w zaczep chowa jak sie hamuje i ma najazd zadzialac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli wychodzi na to ze, jak sie stanie przy boku przyczepy i sie nia bujnie (pchnie) to najpierw jest luz na zaczepie (1-2cm), a potem dzialaja okladziny (pomijam dzialanie amorkow i zawieszenia)? Jak czytalem forum, to koledzy pisali, ze stabilizacja jest takze od tego, zeby nie bujalo jak sie np. z tirem mijam, a moje luzy na zaczepie temu przecza :( Wydaje mi sie, ze ten luz jest na tej "rurze" co sie w zaczep chowa jak sie hamuje i ma najazd zadzialac.

 

nie kombinuj

tak ma być

okladziny niwelują pustkę między kulą haka a zaczepem

obrót zaczepu o około 30 stopni w lewo i prawo jest normalny i wynika z jego konstrukcji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiem, ze moze szukam problemu na sile... Czytam juz nawet watki na forum, jak naprawic lodowke, czy ogrzewanie, mimo ze moje dziala dobrze. Powinienem sie chyba cieszyc z udanego zakupu pierwszej cepki, a nie szukac problemu ;) Bardzo dziekuje za szybka pomoc. Wychodzi na to, ze moge isc spac spokojnie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego powtarzam Ci- okładziny nie działają na ruch [rzechyłu przyczepy względem auta tylko stawiają opór przy wężykowaniu-czyli np opór ten stawiają jak skręcasz

 

 

 

Tak po dziecięcemu: Jeśli przyczepa jest podpięta pod auto, a ty podejdziesz z boku i bujniesz ją na boki, to na ten ruch okładziny nie działają. Natomiast ruch na jaki działają to jakbyś podszedł do przyczepy z tyłu, podniusł ją i chciał przesunąć w lewo lub prawo- w tym momencie działają okładziny. Prościej nie umiem.:niewiem:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Luz wystepuje na suwadle. Jak go odkrylem, przyczepa nie byla podpieta do auta. Sprawdzalem wizualnie stan okladzin ciernych i przez przypadek zlapalem zaczep od fontu i poruszalem :)

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I tak ma być, przy odpiętej przyczepie okładziny nie mają tutaj żadnego znaczenia.

 

Co ma być ? luz 1-2cm na suwadle ?

Dopuszczalne jest 1-2mm a nie cm

 

 

abe, skoro jesteś pewny że to luz na suwadle to masz tuleje ślizgowe do wymiany (element między suwadłem a korpusem urządzenia najazdowego).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze ten luz wystepuje, tak jakby przy obrocie zaczepu (tak jak zaznaczylem na rysunku). Osia obrotu jest suwadlo. Nie ma luzu podczas ruszania zaczepem gora dol, czy prawo lewo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledze chodzi nie tyle o luz, a o to, że zaczep kręci się około 1-2 cm w lewo,lub w prawo. Bez kitu albo ja jestem ślepy, albo Wy :niewiem::]

 

Z resztą Ci to już napisałem 6 postów wcześniej. Prościej nie umiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, ze ten luz wystepuje, tak jakby przy obrocie zaczepu (tak jak zaznaczylem na rysunku). Osia obrotu jest suwadlo. Nie ma luzu podczas ruszania zaczepem gora dol, czy prawo lewo.

 

No to tak ma być ;)

 

Pierzasty, zwracam honor :piwo:

Edytowane przez przyczepy-wiola (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tak ma być ;)

 

Pierzasty, zwracam honor :piwo:

 

 

Wcale mi go nie zabrałeś! Nawet się nie zajeżyłem. A Twoje uwagi często czytam, bo warto. To tutaj, to niedopatrzenie.:-]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.