Skocz do zawartości

Światła do jazdy dziennej vs holowanie


old

Rekomendowane odpowiedzi

Czy sądzisz, że nasi dzielni by przepuścili coś co jest niezgodne z przepisami. (nie może być nie do końca, albo jet albo nie jest zgodne). Popatrz na fabrycznie wyposażone samochody w te światła - świecą tylko one. Fabryka musi robić zgodnie z przepisami bo samochód nie dostanie homologacji.

 

 

 

Myślę, że obgadamy tematpifo.gif na Jonidle przy zimnympiwo.gif

 

Pozdrawiam

Kajtek

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

nie, nie pomyliłem drogowych z pozycyjnymi, a na podparcie mojej tezy fragment instrukcji. :skromny:

 

 

1. Kierunkowskazy (PY 21 W żółte).

2. Światła mijania (H7-55W).

3. Światła drogowe (H1-55W).

4. Światła dzienne / pozycyjne

(P 21/5 W).

5. Refl ektory przeciwmgielne

(H8-35W).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

można jechac ponieważ:

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Ponadto (co ważne), w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

przepisy to reguują....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No generalnie to Tomek jest...

Dlaczego? Światła holownika, światła przyczepy, lodówka 12V, klima (2 wiatraki) i do tego teren górzysty i świecą się nam 2 razy po 3 stopy (w przyczepie też mam 3-ci stop), a w aucie navi oraz 2 X DVD dzieciaków (coś pominąłem ?).

I teraz pytanie zasadniecze. Ile wytrzyma alternator ?

 

Dla takich właśnie argumentów wywaliłem prawie 400 zł na porządne DRL i śmiało na nich jeżdżę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No ok ale można w przyczepie dać zamiast zwykłych żarówek ledowe to już będzie lżej,

w aucie to już mogą takie żarówki nie działać poprawnie.

U mnie są takie ledowe kółka z przodu i to mam włączone jak jeżdżę w dzień, ale tylne światła

działają, tak więc jest troszkę mniejszy pobór prądu.

Teoretycznie auto powinno wytrzymać skoro jest przystosowane do holowania przyczepy :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam do tego w swoim holowniku biksenony i staram się oszczędzać te światła jak tylko mogę. W trybie automatycznych świateł w aucie zapalone są tylko przednie dzienne ledy gdy się przełączę na mijania to:gasną  dzienne ledy, zapalają się postojowe przód/tył i ksenony.

Za tydzień w Chorwacji nie będzie zimno a mój holownik podobno lubi się przegrzewać więc robię co mogę ;) To jego pierwsza wizyta w upale z dokiem na plecach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No generalnie to Tomek jest...

Dlaczego? Światła holownika, światła przyczepy, lodówka 12V, klima (2 wiatraki) i do tego teren górzysty i świecą się nam 2 razy po 3 stopy (w przyczepie też mam 3-ci stop), a w aucie navi oraz 2 X DVD dzieciaków (coś pominąłem ?).

I teraz pytanie zasadniecze. Ile wytrzyma alternator ?

 

Dla takich właśnie argumentów wywaliłem prawie 400 zł na porządne DRL i śmiało na nich jeżdżę.

Jezeli mowimy o twoim Oplu to seryjnie jak pamietam mial 120A a jezeli jestes posiadaczem Opla z alternatorem o mocy 140 lub 155 A to mozesz spac spokojnie. Zreszta szybko sprawdzisz tak "chłopskim" sposobem jak podczas pokonania z w/w obciążeniem tak okolo 10 km zjedz na pobocze i złap po wyłaczeniu silnika na postoju za obudowę alternatora. Jezeli jest gorąca to jest ostro obciążony jak ciepła to wszystko jest OK. Zrób to akurat w jakiś chłodniejszy dzień  bo przy takich upalach to pod pokrywa silnika sauna :]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

a w temacie ...

nie znam się na elektryce/elektronice

ale wydaje mi się ze można łatwo obliczyć zapotrzebowanie max. auta i przyczepy (lodówka, swiatła, itd.)

a potem sprawdzić jaką mamy moc alternatora ... i wszystko jasne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.