Skocz do zawartości

Gas Light BP? Wybijcie to sobie z głowy!


wexford

Rekomendowane odpowiedzi

Dla mnie najważniejszym argumentem jest masa, oszczędzam 11 kg na wyrównaniu przodu z tyłem. Przezroczystość to jakieś 10 % korzyści.

 

Tomek, nie bardzo chyba rozumiem, możesz sprecyzować skąd bierzesz 11kg. oszczędności :niewiem:

 

Witam

 

ciekawa teoria :)

bo praktyka chyba jest inna - producent nie bral pod uwage Twojego sposobu pakowania przyczepy :) zapomnial ze bedziesz na dyszel ladowal 3 rowery :)

 

No nie wiem ... :niewiem:

Każda przyczepa jest wyprodukowana w taki sposób, aby na sucho, jeszcze przed upakowaniem w niej czegokolwiek, miała pewien określony i wcale nie mały nacisk na dyszlu. Jeśli załadujemy teraz w okolicy dyszla to, co zazwyczaj najwygodniej się tu pakuje, to wyjdzie tak, jak napisał Kolega Tomekk. Dyszel jest najbardziej sensownym miejscem na rowery, a przedni luk na butle z gazem, ciężki przedłużacz, często i koło zapasowe, jakiś podnośnik i np. butle z chemią do toalety. Wiem, że tylko tyle lub aż tyle wystarczy, aby nacisk był gruuuubo powyżej 120 kg. :oslabiony:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 406
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Tak na marginesie chciałbym podkreślić, że standardowo mój Knaus posiada : 2 miejsca na butle duże z przodu (11 kg, stalowe), [...] jedyny luk do załadowania wszelkich klamotów właśnie z przodu. Nawet bez rowerów niemożliwe byłoby prawidłowo wyważyć całości bez konieczności dokładania przeciwwagi na tyle, w postaci kilku wód pięciolitrowych.

 

Potwierdzam w całej rozciągłości :ok:

 

Koledzy, trzymajmy się jednak tematu butli :excl:

 

Cieszą mnie różne opinie na temat dostępności, ponieważ świadczy to o tym, że jednak problem był tymczasowy.

Mimo to sądzę, że wymiana tych butli w pewnych okolicznościach może być jednak mniej komfortowa, niż butli stalowych.

Precyzując: dla mnie jedyną zaletą butli kompozytowej, może być jej masa. Napisałem "może być", z uwagi na to, że nie wiem ile taka butla waży bez gazu i ile z gazem :niewiem: Jeśli ma ktoś dokładną i sprawdzoną informację o tym, to bardzo o nią proszę.

Kwestia widoczności "ile jest gazu w butli", nie wydaje mi się istotna, przynajmniej dla mnie. Zawsze mam dwie duże butle i jeszcze małą w zapasie, więc ewentualne zaskoczenie pustką w butli mi nie grozi (nie czekam, aż skończą się następne, tylko jadę i wymieniam tą pustą). Gdybym odczuwał potrzebę mierzenia, to są konkretne urządzenia do tego i zawsze można kupić, np.:

http://allegro.pl/is...2314417777.html

Cena zabójcza też nie jest :hmm:

 

Tak, jak wspomniałem, niewielka masa butli kompozytowej (jaka, jeszcze nie wiem), może być jedyną jej zaletą, innych nie widzę, a wręcz odwrotnie, widzę same wady np.:

- mimo wszystko gorsza dostępność butli na wymianę

- trochę wyższa cena

- inny reduktor

- brak możliwości korzystania z gazu w czasie jazdy (będąc w zgodzie z przepisami i własnym bezpieczeństwem)

 

Jak dla mnie, ta ostatnia "wada" jest najbardziej dokuczliwa :mad:

 

:hej:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tomek, nie bardzo chyba rozumiem, możesz sprecyzować skąd bierzesz 11kg. oszczędności :niewiem:

 

 

 

No nie wiem ... :niewiem:

Każda przyczepa jest wyprodukowana w taki sposób, aby na sucho, jeszcze przed upakowaniem w niej czegokolwiek, miała pewien określony i wcale nie mały nacisk na dyszlu. Jeśli załadujemy teraz w okolicy dyszla to, co zazwyczaj najwygodniej się tu pakuje, to wyjdzie tak, jak napisał Kolega Tomekk. Dyszel jest najbardziej sensownym miejscem na rowery, a przedni luk na butle z gazem, ciężki przedłużacz, często i koło zapasowe, jakiś podnośnik i np. butle z chemią do toalety. Wiem, że tylko tyle lub aż tyle wystarczy, aby nacisk był gruuuubo powyżej 120 kg. :oslabiony:

 

Butla BP light jest coś koło 10-11 kg lżejsza od stalowej. Tak mniej więcej.

 

 

 

 

Potwierdzam w całej rozciągłości :ok:

 

Koledzy, trzymajmy się jednak tematu butli :excl:

 

Cieszą mnie różne opinie na temat dostępności, ponieważ świadczy to o tym, że jednak problem był tymczasowy.

Mimo to sądzę, że wymiana tych butli w pewnych okolicznościach może być jednak mniej komfortowa, niż butli stalowych.

Precyzując: dla mnie jedyną zaletą butli kompozytowej, może być jej masa. Napisałem "może być", z uwagi na to, że nie wiem ile taka butla waży bez gazu i ile z gazem :niewiem: Jeśli ma ktoś dokładną i sprawdzoną informację o tym, to bardzo o nią proszę.

Kwestia widoczności "ile jest gazu w butli", nie wydaje mi się istotna, przynajmniej dla mnie. Zawsze mam dwie duże butle i jeszcze małą w zapasie, więc ewentualne zaskoczenie pustką w butli mi nie grozi (nie czekam, aż skończą się następne, tylko jadę i wymieniam tą pustą). Gdybym odczuwał potrzebę mierzenia, to są konkretne urządzenia do tego i zawsze można kupić, np.:

http://allegro.pl/is...2314417777.html

Cena zabójcza też nie jest :hmm:

 

Tak, jak wspomniałem, niewielka masa butli kompozytowej (jaka, jeszcze nie wiem), może być jedyną jej zaletą, innych nie widzę, a wręcz odwrotnie, widzę same wady np.:

- mimo wszystko gorsza dostępność butli na wymianę

- trochę wyższa cena

- inny reduktor

- brak możliwości korzystania z gazu w czasie jazdy (będąc w zgodzie z przepisami i własnym bezpieczeństwem)

 

Jak dla mnie, ta ostatnia "wada" jest najbardziej dokuczliwa :mad:

:hej:

 

Można zastosować odpowiedni reduktor i jesteśmy w zgodzie z prawem i własnym bezpieczeństwem. Oczywiście pamiętając o zakręceniu butli przed wjazdem na stacje paliwową.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Butla BP light jest coś koło 10-11 kg lżejsza od stalowej. Tak mniej więcej.

 

Tomek, :niewiem: dalej nie rozumiem.

Tak mniej więcej, to stalówka waży między 10, a 11 kg.

Z tego, co piszesz można by wywnioskować, że kompozytowa nic nie waży :skromny: ?

Oczywiście cały czas mowa o masie samych butli, bo gaz w jednej i drugiej będzie w porównywalnej ilości i masie - chyba :hmm:

 

Można zastosować odpowiedni reduktor i jesteśmy w zgodzie z prawem i własnym bezpieczeństwem. Oczywiście pamiętając o zakręceniu butli przed wjazdem na stacje paliwową.

 

Czy znasz jakiś reduktor do kompozytu, dopuszczony do pracy w czasie jazdy ? :hmm:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cyt ze strony producenta

"Tradycyjna butla stalowa przed napełnieniem waży około 12 kg. ponad dwukrotnie więcej niż butla BP Gas light."

 

:o ... i to już daje jakieś podstawy do wyliczeń.

Dzięki - :ok:

 

Z grubsza licząc: kompozyt waży ok. 6kg., czyli mając dwie takie butle z przodu budki, zamiast stalówek, oszczędzam ok. 12 kg. :hmm:

.

.

.

Po zastanowieniu się, wolę przełożyć przedłużacz na bębnie do tylnego luku :foch:

Tym jednym posunięciem uniknę wszystkich niedogodności.

Mało tego - będę mógł jechać przyczepą z np.pracującym ogrzewaniem (późną jesienią) :yay: będąc w zgodzie z własnym bezpieczeństwem i przepisami.

 

Chyba jednak nie zmienię :niewiem:

Teraz muszę tylko pomyśleć jak dobrze ulokować zachowane pieniądze hehe%281%29.gif

 

:banan:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Nie znając dogłębnie zagadnienia (nie miałem do czynienia z kompozytową) myślałem że w tym temacie zostanę przekonany.

Niestety jedyny argument ZA jest jej waga (tara) co akurat w moim przypadku jest nieistotne bo pomimo że na przedzie przyczepy mam stalówkę ,łódź , agregat i dwa akumulatory po 140ah i potrafię unieść dyszel ,(Pudzianem nie jestem) to kilka kg w te czy we wte mi lekko mówiąc "wisi". Nawet wolę kiedy tak mam dociążony zestaw , Wówczas przyczepa jest jak to mówię .. "marudna " .- nie podskakuje .

Reszta przedstawionych przez Was argumentów jest jednak przeważająca na niekorzyść w związku z tym moje zainteresowanie tą butlą zakończyło się wraz z tym tematem.

 

Dziękuję za odzew i Wasze opinię .

 

Pozdrawiam.

 

 

Mało tego - będę mógł jechać przyczepą z np.pracującym ogrzewaniem (późną jesienią) :yay: będąc w zgodzie z własnym bezpieczeństwem i przepisami.

 

 

Nie boisz się jechać z odpalonym piecem. Z tego co kiedyś czytałem Truma zakazuje pracę w ruchu poza jednym modelem , dedykowanym do kamperów .

Poza tym nie wiem jak u Ciebie ale u mnie z 13 stopni jesienią mam w budzie 23 w niecałe 10 min. Zanim skończysz pozycjonowanie budy i opuścisz podpory to powinieneś mieć nagrzane . Jest sens ryzykowania palenia w czasie jazdy? (cofka z komina).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie boisz się jechać z odpalonym piecem. Z tego co kiedyś czytałem Truma zakazuje pracę w ruchu poza jednym modelem , dedykowanym do kamperów .

Poza tym nie wiem jak u Ciebie ale u mnie z 13 stopni jesienią mam w budzie 23 w niecałe 10 min. Zanim skończysz pozycjonowanie budy i opuścisz podpory to powinieneś mieć nagrzane . Jest sens ryzykowania palenia w czasie jazdy? (cofka z komina).

 

Temat rozpracowałem. Szczerze mówiąc, to miałem na myśli już listopad - grudzień, czyli właściwie zima.

Raz zaliczyłem taki zimowy wyjazd (tydzień, chyba na początku grudnia 2010). Temperatura na zewnątrz była ok. - 15 st.

Niestety, nie obozowałem w jednym miejscu i gdyby nie grzanie non - stop, łącznie z jazdą, to cienko by było.

Nie będę tu pisał, co i jak być powinno z Trumą - nie ten temat, a i tak dużo znowu tego nie ma, ale faktycznie, pewne ważne sprawy są i jak się tego nie wie, to można łatwo pożegnać się z piecem (w najlepszym wypadku).

Nigdy nie próbowałem używać samego propanu (wtedy również), na butle mam takie pokrowce ocieplające z pianki, z aluminiową powłoką, gaz propan-butan i wszystko było ok.

 

Jak Tomekk napisał, że ma na jednej butli oszczędność ok 11kg., to już zaczynałem myśleć, że taka butla waży może ze 2kg. :rolleyes:

Wtedy miałbym na dwóch stalowych 20 kg. mniej z przodu. Przed chwilą sprawdziłem, jedna moja stalówka waży 10,45kg, druga bardzo podobnie. Jak to się ma do 6kg. kompozytu ;) Miałbym 9 do 10 kg. mniej, więc uznałem, że nie warto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Pierwsza sprawa, jeśli różnica to 6 kg - dalej jest to dla mnie dużo i gra warta świeczki.

Druga sprawa - ja mam reduktor osobno - tu artykuł z Caravaningu :

 

http://www.polskicaravaning.pl/pl/article/show/id/1282

 

co prawda mnie nie ogrzewanie chodzi, ale o lodówkę. Na butlę założona jest tylko przejściówka dostępna we wszystkich sklepach z artykułami karawaningowymi.

 

 

Pozdrawiam

 

PS Jak bardzo jest niewyważona fabrycznie moja przyczepa świadczy jeszcze fakt, że oryginalnie zamontowany bojler Trumy 5 l zawsze przed jazdą muszę opróżnić z wody.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Druga sprawa - ja mam reduktor osobno - tu artykuł z Caravaningu :

http://www.polskicar...le/show/id/1282

 

Tomek, ja pisząc o korzystaniu z gazu podczas jazdy, cały czas miałem na myśli DuoControl Trumy, a konkretnie najnowsze rozwiązanie "DuoControl CS".

Znam ten tekst, do którego dałeś link. Jest tam m.in. takie zdanie:

" Dotychczasowe nielegalne przejścia i redukcje zastąpione zostały przez uniwersalne redukcje, które będzie można samodzielnie, szybko i wygodnie wymieniać bez obawy o ingerencję w szczelność instalacji gazowej. "

Właśnie o te "nielegalne" redukcje mi chodzi. Zastanawiam się, czy istnieje taka legalna i uniwersalna redukcja (jak w tym zdaniu), umożliwiająca połączenie "DuoControl CS" z butlą kompozytową. Rodzi się jeszcze jeden problem. DuoControl są produkowane tylko z jednym ciśnieniem roboczym 30mBar (może jeszcze 50 mBar) i tyle, a reduktor do kompozytowej powinien dawać na wyjściu chyba 37 mBar :hmm: Nie wiem jak to wszystko można pogodzić :niewiem:

Przy tych wszystkich wątpliwościach, pomyślałem, że najmniejszy problem będę miał pozostawiając stalówki.

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

PS Jak bardzo jest niewyważona fabrycznie moja przyczepa świadczy jeszcze fakt, że oryginalnie zamontowany bojler Trumy 5 l zawsze przed jazdą muszę opróżnić z wody.

 

Pozdrawiam

 

Tomek , u mnie jest dokładnie to samo.I z załadunkiem do luku (w przedniej części przyczepy) i do przedniej bakisty trzeba po prostu robić to zgłową .Też chciałem zamontować bagażnik na dyszlu a koło zapasowe (z przedniej bakisty) dać na wieszak pod podwozie z tyłu za osią :hmm: .Ale też myślę o tylnym bagażniku a koło zostawić tam gdzie jest :niewiem: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS Jak bardzo jest niewyważona fabrycznie moja przyczepa świadczy jeszcze fakt, że oryginalnie zamontowany bojler Trumy 5 l zawsze przed jazdą muszę opróżnić z wody.

 

Z tego zdaję sobie sprawę i już potwierdzałem to, o czym piszesz.

Moja budka też ma wyważenie w stanie "suchym" z dosyć dużym naciskiem na hak, mimo, że bojler wody mam fabrycznie w tylnej części budki. Jak załaduję przedni luk, to robi się "gorąco" :oslabiony: i muszę ograniczać zawartość korzystając z wagi.

:hej:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

 

 

Radwanie, jeżeli autoryzowany serwis, upoważniony przez fabrykę doposaża przyczepę i twierdzi, że jest dobrze, to jak mam to nazwać ? .

 

Pozdrawiam

 

z tym to akurat róznie bywa, niewiem jak tojest z serwisami przyczep ale serwisy samochodowe to swoista dżungla, jest niewiele serwisow do których udał bym sie bez gorączki, bulow brzucha itp medycznych anomalii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja chyba zostanę przy stalowej butli. 2 x 6 kg to tak mega wiele nie jest.

Ja jeszcze dokładnie nie liczyłem, ale wydaje mnie się, że jeżeli zapakuje przedsionek na tył cepki pod siedzenia, to powinno być ok z tym obciążeniem na hak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Tomek, ja pisząc o korzystaniu z gazu podczas jazdy, cały czas miałem na myśli DuoControl Trumy, a konkretnie najnowsze rozwiązanie "DuoControl CS".

Znam ten tekst, do którego dałeś link. Jest tam m.in. takie zdanie:

" Dotychczasowe nielegalne przejścia i redukcje zastąpione zostały przez uniwersalne redukcje, które będzie można samodzielnie, szybko i wygodnie wymieniać bez obawy o ingerencję w szczelność instalacji gazowej. "

Właśnie o te "nielegalne" redukcje mi chodzi. Zastanawiam się, czy istnieje taka legalna i uniwersalna redukcja (jak w tym zdaniu), umożliwiająca połączenie "DuoControl CS" z butlą kompozytową. Rodzi się jeszcze jeden problem. DuoControl są produkowane tylko z jednym ciśnieniem roboczym 30mBar (może jeszcze 50 mBar) i tyle, a reduktor do kompozytowej powinien dawać na wyjściu chyba 37 mBar :hmm: Nie wiem jak to wszystko można pogodzić :niewiem:

Przy tych wszystkich wątpliwościach, pomyślałem, że najmniejszy problem będę miał pozostawiając stalówki.

:hej:

 

Przecież to właśnie reduktor o którym pisałem daje odpowiednie ciśnienie do odbiorników. Mono lub DuoControl daje odpowiednie ciśnienie na odbiorniki (30 lub 50 mbar). Na butli jest tylko przejściówka, całkiem legalna i przykręcona poprzez złącze metalowe do przewodu wysokiego ciśnienia. Sprawa jest prosta i łatwa w realizacji. Jeszcze raz napisze : do Mono lub DuoControl CS nie stosuje się żadnych redukcji, to poprzez dobór odpowiedniego węża wysokiego ciśnienia zyskujemy tę uniwersalność.

 

Tak, mnie też boli brzuch jak mam jechać do serwisu, a co do pakowania z głową to ja tak robię, ale co z osobami podchodzącymi w bardzo konsumpcyjny sposób do życia i ufające fabryce i związanemu z nim serwisowi.

 

Pozdrawiam

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.