Skocz do zawartości

Gas Light BP? Wybijcie to sobie z głowy!


wexford

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno te do instalacji domowej różnią się sposobem montażu węża - są na zacisk, podczas gdy nasze - przyczepkowe mają gwint. To tak z widocznych na 1-szy rzut oka różnic. Swojego czasu na forum wypowiadał się ktoś, kto znał budowę tych reduktorów, że reduktory do przyczep przewidują również drgania występujące w czasie jazdy, czego domowe mogą nie przewidywać. Może więc wyniknąć sytuacja, że po dojechaniu na miejsce reduktor nie przepuszcza gazu w ogóle. Wątpię, żeby przepuszczał wyższe ciśnienie, raczej się zablokuje w drugą stronę. Ale to też nie komfortowa sytuacja. Stąd raczej tych reduktorów do zastosowań domowych bym nie polecał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 406
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Witam !

 

Na pewno te do instalacji domowej różnią się sposobem montażu węża - są na zacisk, podczas gdy nasze - przyczepkowe mają gwint. To tak z widocznych na 1-szy rzut oka różnic. Swojego czasu na forum wypowiadał się ktoś, kto znał budowę tych reduktorów, że reduktory do przyczep przewidują również drgania występujące w czasie jazdy, czego domowe mogą nie przewidywać. Może więc wyniknąć sytuacja, że po dojechaniu na miejsce reduktor nie przepuszcza gazu w ogóle. Wątpię, żeby przepuszczał wyższe ciśnienie, raczej się zablokuje w drugą stronę. Ale to też nie komfortowa sytuacja. Stąd raczej tych reduktorów do zastosowań domowych bym nie polecał.

 

Michale, coś Ci się pomyliło. Zwykły reduktor do przyczepy także jest na zacisk montowany, a z drugiej strony przykręca się do butli. Na gwint po jednej i drugiej stronie to są węże wysokiego ciśnienia, używane do wspomnianych wcześniej reduktorów montowanych na stałe np. w luku - MonoControl , SecuControl.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michale, coś Ci się pomyliło. Zwykły reduktor do przyczepy także jest na zacisk montowany, a z drugiej strony przykręca się do butli. Na gwint po jednej i drugiej stronie to są węże wysokiego ciśnienia, używane do wspomnianych wcześniej reduktorów montowanych na stałe np. w luku - MonoControl , SecuControl

 

.... oj, chyba jednak nie :hmm:

 

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nie są takie typowo przeznaczone do karawaningu. Ale czy warto za nie przepłacać? Należy sobie samemu odpowiedzieć na to pytanie. Jeżeli ktoś nie korzysta z gazu w czasie jazdy to dla mnie bezsensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na myśli reduktory które odłanczają gaz w przypadku nagłego upustu ciśnienia?. Fakt są takie kapkę drogie ..Teoretycznie w budzie powinien być reduktor z wężem skręcanym śrubunkiem a nie nasadzany z opaską.Osobiście tego zalecenia zupełnie nie rozumię-oba te systemy montażu mogą wykazywać nieszczelność.Przy sciąganiu węża z króćca reduktora musiałem uciąć wąż, bo nie byłem w stanie go zsunąć

Edytowane przez mesert (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to odszczekuje to co napisałem i przepraszam Michała. Więc tak, są na gwint i są na zaciski z takimi miałem właśnie kontakt wizualny.

 

No co ty Tomek, co masz odszczekiwać są takie i takie.

Pisałem już, że to kwestia co nam poprzedni właściciel zapodał to mamy.

A ile takie super hiper urządzonka kosztują: mono lub duokontrol?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

No co ty Tomek, co masz odszczekiwać są takie i takie.

Pisałem już, że to kwestia co nam poprzedni właściciel zapodał to mamy.

A ile takie super hiper urządzonka kosztują: mono lub duokontrol?

 

MonoControl CS - 100 EUR + wąż wysokiego ciśnienia 38 EUR

 

DuoControl CS - 160 EUR + wąż wysokiego ciśnienia 38 EUR

 

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja za ten wąż to płaciłem 25 pln 2 miesiące temu i nie sądzę aby podrożał. Dlaczego kombinujecie jak konie pod górę, macie w przyczepie reduktor wystarczy dokupić kamperfit i działa, tak jest poprawnie! Duo czy mono jest w przyczepie bez załączonych odbiorników gazu zbędne, a jak zbędne to zbedny jest ten wężyk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Swojego czasu na forum wypowiadał się ktoś, kto znał budowę tych reduktorów, że reduktory do przyczep przewidują również drgania występujące w czasie jazdy, czego domowe mogą nie przewidywać.

 

Tak, to prawda i przypuszczam, że mówiąc bardzo ogólnie.

 

Stąd raczej tych reduktorów do zastosowań domowych bym nie polecał.

 

Całkowicie się z tym zgadzam.

Laik nie może przewidzieć wszystkich aspektów zagadnienia, choćby mu się wydawało, że jednak o wszystkim pomyślał.

Z tych powodów szewc nie postawi diagnozy w leczeniu, a my powinniśmy przestrzegać zaleceń producentów w zakresie sposobu stosowania tak istotnych rzeczy, jak np. reduktor gazowy.

 

Napiszę jeszcze coś. Nie warto ślepo ufać sklepom karawaningowym, ponieważ zauważyłem, że (świadomie lub nie :niewiem: ) oferują m. in. podzespoły niekoniecznie odpowiadające potrzebom karawaningu. Myślę w tym miejscu o reduktorach. Są w tych sklepach takie, jak dla nas, ale są i takie, które nie powinny być przez nas używane. Należy na to zwracać uwagę.

Nie należy z góry zakładać, że reduktor kupiony w sklepie karawaningowym, automatycznie jest odpowiedni :nono:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.