Skocz do zawartości

Chiptuning dCi


petek

Rekomendowane odpowiedzi

Przyznam się że ja tez robiłem ChipTunning w V-tech lecz w Tuszynie (łódzkie) i  podnieśli nie wiele do 118 nie wiem ile było ale wzrost mocy jest odczuwalne:)

ale tak jak wspominaja zachęca do mocniejszego naciskania - a z  zużycie u mnie pozostało bez zmian :).

nawet dostałem certyfikat :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 64
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Robiłem u Łukasza (to chyba ja jestem tym kolegą, którego wymienił). Pomógł stage 2. Poszło ze 143 do 164 KM ale co ważniejsze moment z 360 do 405 Nm i to w niższym zakresie obrotów, niż w oryginale. Jestem szczęśliwym posiadaczem dobrego silnika bez dwumasy. Sprzęgło wymieniłem jeszcze przed tuningiem i mam nadzieję, że o następną wymianę będzie się już martwił ktoś inny.

Z przyczepą wyznaję zasadę jazdy jak najbliżej momentu obrotowego, w zasadzie przy normalnym ruchu 80 km/h tylko 4 bieg, piątki nie wrzucam. I ci, co mają dwumasę, szczególnie polecam ten styl. Dwumasa pada przez obciążanie na wolnych obrotach. Przy pełnym wykorzystaniu ciągu silnika nie powinno się nic dziać.

A solo, cóż, nie robiłem tuningu, żeby oszczędzać na paliwie  :bevil: i w ramach zdrowego rozsądku fantazja niekiedy ponosi :miga: .

Co do zużycia paliwa, nie widzę różnicy, spali tyle, ile wleję :)

Przejeździłem tak ok 40 tyś km i nic się nie dzieje, auto ma 270 tyś przebiegu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a mowili ze to ja czubek by przy 320000 robic takie zabiegi :) , umnie teraz ograniczeniem jest pompa paliwa jak bym ja zmienil to mogl bym udezyc pod 190 kucy ale poprzestane juz na korekcie softu na obecnym setupie, 

 

DSC_0642.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja u Parzusiów robię już drugie auto. Tym razem priorytetem nie była dodatkowa moc ,a odzyskanie oryginalnej. Jeżeli macie w swoich "potworach" filtr DPF...temat przed wami :wrrr:

Tak czy siak sam tunig jest jak najbardziej ok- ale tylko dla "świadomych" użytkowników. Jak ktoś np. nie rozumie wykresów mocy i momentów, i będzie używał samochodu tak samo przed i po tuningu , to faktycznie może sobie skrócić żywotność poszczególnych podzespołów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak czy siak sam tunig jest jak najbardziej ok- ale tylko dla "świadomych" użytkowników. Jak ktoś np. nie rozumie wykresów mocy i momentów, i będzie używał samochodu tak samo przed i po tuningu , to faktycznie może sobie skrócić żywotność poszczególnych podzespołów.

Zapytam się z ciekawości, jaka jest różnica w użytkowaniu auta przed tuningiem a po tuningu :hmm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o potencjalne problemy czy odczucia z jazdy?

No nie wiem, ciekawy jestem czy auto po tuningu trzeba jakoś specjalnie traktować, np. nie przekraczać jakiś obrotów, prędkości czy coś takiego :niewiem:

Napisałeś

Jak ktoś np. nie rozumie wykresów mocy i momentów, i będzie używał samochodu tak samo przed i po tuningu , to faktycznie może sobie skrócić żywotność poszczególnych podzespołów.

 

Czy chodzi o silnik aby go nie zniszczyć czy np. o układ przeniesienia napędu, sprzęgło lub inne takie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uzytkowanie auta na codzien jest bez zmian, mam juz auto po kolejnym programie, doladowanie turbo w raz cisnieniem atmoswerycznym 2.5 bara na tyle pozwolil map sensor ktory bedzie wymieniony i cisnienie pujdzie jeszcze o 0.2 bara w gore, szcunkowo obecnie jest okolo 170 koni, z rzeczy ktore trzeba przestrzegac zmieniać czesciej olej i to lepszej jakosci niz ze stacji paliw, rozgrzewac i studzic turbo, co zaobserwowalem ciagnac nasza budke dosc ciezka, tempomat fajna sprawa ale auto za lekkie, i ma za duży moment wiec potrafi zgubic trakcje oraz na mokrym to w ogole stoi w miejscu z przyczepa, po xa tym same plusy 75 mil z budka na 5 biegu pod gorke 20% nachylenia i nawet nie zajaknie to tylko dla testow bylo na pustej drodze poszla by sporo wiecej ale to za doze ryzyko

Edytowane przez misiek_uk (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Witam tak mi się chyba nudzi i chodzi mi po głowie podniesienie mocy w moim aucie, dostałem namiary na takie firmy
czy ktoś z Was zna może którąś lub korzystał z ich usług?
ta pierwsza to raczej znana jest
https://vtech.pl/start.html

http://gcstuning.pl/kontakt

https://chiptuningpro.pl/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego, zajmuję się tym od 14lat i mogę Ci powiedzieć, że warto, ale pod ściśle określonymi warunkami. Modyfikację zrób tylko i wyłącznie tam, gdzie będą wykonane testy diagnostyczne na hamowni podwoziowej i Twoje auto zostanie zakwalifikowane do chiptuningu. Im wyższy masz przebieg, tym mocniej się trzeba przyjrzeć. Program ma być robiony z rozsądkiem, a nie na zasadzie, kto mocniej zrobi. Nie wiem skąd jesteś ale nie trudno w Polsce o dobre firmy, wiec jak podejmiesz decyzję to nie powinno być problemu. Jeżeli będziesz potrzebował pomocy, pisz na priv.

Pozdrawiam, 

Łukasz 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tomek, ja robiłem oba swoje brygadiery w http://chiptuning-softech.pl/ . Konkretni i chyba niedrodzy IMHO. Chociaż mam do nich kilka kilometrów to nigdy o nich nie słyszałem aż do info z innego forum. Chociaż to mała wioska koło Rybnika to jednak opinie z całego świata. Zaryzykowałem i jestem z nich MEGA zadowolony!!!

Orlando zaraz po upływie gwarancji w kwietniu 2015 roku podnieśli mi z fabrycznych 163KM/360Nm (faktyczne zmierzone wartości na hamowni 166KM/363Nm) na 190KM/435Nm i auto idzie jak przecinak:bevil: Ja bardziej chciałem ecotuning i po prawie 3 latach użytkowania spalanie spadło o ok. 0,9l/100km przy ich obiecanych 1-1,5l.

9-letnie L200 zrobiłem w maju 2017 roku. Tutaj było już na samym początku źle bo samochód z deklarowanych 136KM/314Nm miał tylko 118KM/298Nm więc z proponowanych 178KM/390Nm zrobiło się tylko 154KM/352Nm ale i tak czuć wielką różnicę. Spalania nie sprawdzałem bo Elka głównie wkoło komina jeździ ale na ubiegłotygodniowym wyjeździe solo na Słowację moja żonka wykręciła spalanie 7,2l/100km a taki wynik przy tym aucie z włączonym 4x4 można uznać wręcz za rewelacyjny;)

Dodam jeszcze, że gdybyś chciał ciężarówkę zczipować to też to robią. Nakłaniałem teścia, żeby spróbował w jednym ze swoich Volvo ale jakoś nie idzie go przekonać. Boi się tego tak samo jak automatu chociaż widać progres w zmianach bo zastanawia się nad kolejną Betą ale już w 3-litrowym automacie... 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marek wysłałem tak zapytanie o moje auto, zobaczę co mi powiedzą, czekam również na odpowiedź kolegi Parzusie jako że zajmuje
się tym od dawna myślę że powie mi uczciwie czy to moje auto się nadaje, jak juz pisałem najbardziej obawiam się o skrzynię biegów
ale być może niepotrzebnie, zobaczymy.

OK mam odpowiedź, 750 zł z pomiarami cena wydaje się  być fajna.

Edytowane przez Cezarr (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, ja 3 lata i pół roku temu płaciłem 900zł z hamownią.

Kiedy się zdecydujesz na "wirusa" to na czas modyfikacji zapraszam na kawę;) Ale dopiero po 11 marca jak wrócę z Zimowych Igrzysk:yay:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.