Skocz do zawartości

bezpieczna i ekonomiczna jazda z cepką


r_apa

Rekomendowane odpowiedzi

Ja mam 130KM, 1,9TDI, 4x4 na stałe, spalanie solo w trasie 7,2l/100km do 120km/h, mieszane 7,8l/100km.

Z cepką ok 1000DMC w góry spalił 12l/100km 80-90km/h,

a nad morze 10l/100km przy prędkości 90-100km/h

Niestety, paliwo kosztowało więcej jak tygodniowy pobyt na kempingu...

 

a dodatkowo podkorciło mnie polecieć A1, za auto 27zł a za cepkę 39zł, w sumie 66zł od Torunia do Gdańska. Zgadzam się że mam tą piękną, jedyną, naj, naj cepkę ale dlaczego zapłaciłem za nią więcej niż za auto, które ma dwie osie a cepka jedną oś????

Edytowane przez gch10 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 36
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mój holownik 4x4 (po modyfikacji na 210KM) w automacie pali średnio z cepką na haku 9,5l/100km, cepka waży załadowana 1,7t - ważyłem dziś na wadze w skupie złomu. Jak przerzucę się na manualny tryb zmiany biegów to spalanie spada o ok 0,5l/100km ale pod warunkiem, że nie zapomnę wrzucać biegów na wyższe skromny.gif i zmiany robię w okolicach 2000 obr/min. Powyższe dane przy prędkości między 80-100 km/h na odcinku 120km z czego 20% to ruch w mieście, gdzie oczywiście prędkość mniejsza swiety.gif.

 

W środę ranitko (ok 5:00) jadę w kierunku Chorwacji z drobnymi przystankami celem zwiedzania tego i owego przez 3 dni. Wyzeruje wskazanie komputerka pokładowego i zobaczę jaka średnia z trasy wyjdzie. Niestety wynikiem będę mógł się podzielić raczej nie wcześniej niż po 12.08.br niewiem.gif.

Edytowane przez Bart (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mój holownik 4x4 (po modyfikacji na 210KM) w automacie pali średnio z cepką na haku 9,5l/100km, cepka waży załadowana 1,7t - ważyłem dziś na wadze w skupie złomu. Jak przerzucę się na manualny tryb zmiany biegów to spalanie spada o ok 0,5l/100km ale pod warunkiem, że nie zapomnę wrzucać biegów na wyższe skromny.gif i zmiany robię w okolicach 2000 obr/min. Powyższe dane przy prędkości między 80-100 km/h na odcinku 120km z czego 20% to ruch w mieście, gdzie oczywiście prędkość mniejsza swiety.gif.

 

W środę ranitko (ok 5:00) jadę w kierunku Chorwacji z drobnymi przystankami celem zwiedzania tego i owego przez 3 dni. Wyzeruje wskazanie komputerka pokładowego i zobaczę jaka średnia z trasy wyjdzie. Niestety wynikiem będę mógł się podzielić raczej nie wcześniej niż po 12.08.br niewiem.gif.

 

Powodzenia na trasie i miłego wypoczynku, ja już po urlopie...

Dane spalania na pewno będą ciekawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja "koncepcja" jest prosta i wynika z możliwości auta - czwarty bieg (automat), tempomat na 85-90km/h i voilla! Komputer wskazuje chwilowe zużycie ON. Niekiedy - "po płaskim" lub z górki - wrzucam D.

Średnie spalanie (zależnie od regionu) 7,5 - 9,5/100km.

 

 

Hmmm. nie wiem, może to przesąd, ale jazda na tempomacie, nie jest do końca ekonomiczna....ze wszystkich aut jakimi jeździłem z tempomatem, a trochę ich było- jest jedno wrażenie: poali deko więcej....ale to moje odczucie,. Nie wiem jak jest u innych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja, początkujący - 3 wyjazdy - w sumie ok 4200 km z przyczepą... - zdecydowanie nie zgadzam się z wypowiedzią. Podczas wyjazdu - w ten weekend, jechałem odcinkiem Częstochowa - Radomsko - Przedbórz - Kielce. Za Przedborzem wpakowałem się na ciężarówkę z przyczepą - wielką, nie wiem ile miała metrów, jechała całkiem spoko - ok 85km/h - ale tylko na prostych - ale zanim nabrała tej prędkości mijały wieki - każdy zakręt, ograniczenie czy coś na drodze - zwalniała do 60 i rozpędzała się długie setki metrów. W końcu pojawiła się pusta prosta droga - i po ok 300m wyprzedzania - dałem spokojnie radę moim 12m zestawem mimo, że ciężarówka na prostej miała już e 85 na blacie - więc nie demonizujmy - da się a mam 140KM przy 3200kg. Po kilku minutach odjechałem jej na tyle daleko, że zniknęła mi w lusterku.

 

a wracając do tematu ekonomicznej jazdy - ten wyjazd - w sumie w obie strony - 270km z przyczepą - spalanie 12,8l lpg/100km przy prędkościach gdzie się dało 80-100km/h. Przy okazji - u mnie Częstochowa LPG - 2,98 / 1l a 80km dalej - ta sama stacja "markowa" z koncernu xyz... - 2,50zł za litr - PARANOJA... 50gr różnicy w cenie...

 

I to był wyjątek, potwierdzający regułę. To było moje osobiste odczucie, i nikogo nie namawiam do opier.....ia się na drodze. Po to mamy pedał gazu, żeby z niego korzystać. Jeśli ciężarówka pojedzie 70km/h to ją objadę. Jak jedzie szybciej- nie ma sensu. I tak jeżdżę z budką tylko nocą, więc tak jak napisałem: wolę żeby przy jeździe przez las duży brał na siebie ewentualne sarny lub dziki.

A co do tzw. ekonomii, to moja Octavka 1.9 110KM z budką 1200 mieści się w 8l/100km (normalna jazda 80-90)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie auto z eNką na ogonie paliło ok. 6.5 l/100. Teraz z Tec'iem jest ok. litra więcej. Różnica w DMC 750 - 1300 kg.

 

Zazdroszczę takiego spalania...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dzisiaj zajechałem z Bielska do Rydzewa na Mazurach ciągnąc cepkę. Na dachu auta miałem kanadyjkę (taka łódka), spalanie spadło o 1,5 litra na 100. Kurcze Kanadyjka działa jak spojler :niewiem:

Jakby się potwierdziło to super.

 

 

Czy ma ktoś jakieś obserwacje nt. czy nowsze przyczepki z takim niby spoilerem i skośnym przodem "palą" mniej od starszych, czy też różnic nie stwierdzono?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seat Leon 110km+Cepka DMC 950kg dobra droga 6,5-7l, jak jakies 3cyfrówki z koleinami i nierównościami to 8-9l/100km. Jazda do 90km(powyżej cepka myszkuje i zestaw nie stabilny na naszych landówkach) jak oczywiście pozwalają na to warunki drogowe. Zastanawia mnie jednak jedno(nie mam kompa w leonku) czy lepiej jachac na 4 biegu i mieć 2200rpm czy wbic na 5 i mulić na 1600rpm przy predkości około 70km ?? Pytanko do właścicieli 1.9 TDI z komputerkierm. Co do postów to jak powyżej, jak duży idzie 60-70km na dobrej drodze to staram sie go wyprzedzić, jak idzie te70-80, to uczę się na pamięć jego napisów na tylnich drzwiach. Ważne żeby jechał płynnie(nie koniecznie musi jechać jak znaki nakazują- sam święty nie jestem).

Edytowane przez elias26 (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam.moje auto z przyczepką na trasie szczecin -siecino w obie strony jadąc 75-85 bardzo spoko spaliło 9.2 jest to dobry wynik

Tez bylem w te wakacje w Siecino, cisza, spokoj, malo turystow. Jadac od Swidwina na Siecino za szybko sie nie pojedzie. Tez tak jezdze 75-85 i w spalaniu zamiast zrobic na tej samej ilosci paliwa ze 100km to robie 78-80km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seat Leon 110km+Cepka DMC 950kg dobra droga 6,5-7l, jak jakies 3cyfrówki z koleinami i nierównościami to 8-9l/100km. Jazda do 90km(powyżej cepka myszkuje i zestaw nie stabilny na naszych landówkach) jak oczywiście pozwalają na to warunki drogowe. Zastanawia mnie jednak jedno(nie mam kompa w leonku) czy lepiej jachac na 4 biegu i mieć 2200rpm czy wbic na 5 i mulić na 1600rpm przy predkości około 70km ?? Pytanko do właścicieli 1.9 TDI z komputerkierm. Co do postów to jak powyżej, jak duży idzie 60-70km na dobrej drodze to staram sie go wyprzedzić, jak idzie te70-80, to uczę się na pamięć jego napisów na tylnich drzwiach. Ważne żeby jechał płynnie(nie koniecznie musi jechać jak znaki nakazują- sam święty nie jestem).

 

spalanie masz całkiem fajne, ale fakt - leon dość lekki - ale budka dobrze dobrana.

 

mój benzyniak zawsze pali mniej na wyższym biegu czyli jadąc 80 na 4 z budką- i ok 3000 obrotach spali mi ze 2-4l (patrząc na spalanie chwilowe) więcej niż na 5 biegu i niższych obrotach - ale jest takie jedno wielkie ale - muląc silnik - dajesz mu bardzo mocny wycisk - cały układ korbowo - tłokowy ma ochotę się rozpaść - lepiej tego nie robić. Do tego być może w dieslu masz koło dwumasowe - które zabiłbyś baaardzo szybko.

 

u mnie optymalna jazda to ok 3700obrotów - czyli na 4 do ok90 - albo rozpędzić się do 100 i jechać spokojnie na 5-tce - z przyczepą przy 100km/h mam równe 3000 obrotów i kiepskie przyśpieszenie - pięknie idzie jazda 120km/h - ale takie akcje uskuteczniam tylko na zjazdach - widząc przed sobą duuuuży podjazd - wtedy ze 120 zostanie mi 100km/h...... Zaznaczam, że zawszę sprawdzam nacisk na hak, mam stabilizator i te 110-120km/h nie robi wrażenia na zestawie przy znośnej pogodzie.

 

aha - w temacie ekonomicznej jazdy - po kolejnej wyciecze tym razem w kotlinę Kłodzką - na trasie do - 250km - spalanie wyszło 13,8l lpg/100km, a w powrotnej już tylko 12,7l lpg, domyślam się, że to ukształtowanie terenu oraz warunki atmosferyczne powodują takie różnice - raz spaliłem 16l/100km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spalanie paliwa w holowniku zależy przede wszystkim od prędkości jazdy zestawu , ukształtowania terenu, wiatru,warunków drogowych ( duży ruch, miasto, korki, itp.).:przyczepa: Jednak największy wpływ na wzrost spalania ma PRĘDKOŚĆ poruszania się zestawu. Główną przyczyną są gabaryty budki stawiającej bardzo duży opór aerodynamiczny oraz jej masa. Wzrost prędkości jazdy np. o 20km/h zawsze wiązać się będzie z wyraźnym wzrostem zużycia paliwa niezależnie od silnika i jego mocy.

Przy czym zawsze silniki mniejsze o mniejszej mocy i momencie obrotowym spalą wyraźnie więcej od silników mocniejszych.:drive:

Wg .mojej opinii jazda zestawem "KAZDYM " z prędkościami powyżej dopuszczonych przez Kodeks Ruchu DROGOWEGO 70-80 km/h zawsze skutkować będzie tzw nieekonomicznym spalaniem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.