Skocz do zawartości

ET Felg


Daniel DJR

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie ewidentnie widać pieścień centrujący :-]

 

U siebie przy zmianie na alu też zmieniło mi się ET o 5mm

 

 

A pytałem też o przykłady współczesnych samochodów które nie mają centrowania? :niewiem: tak z ciekawości :]

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ewidentnie widać pieścień centrujący :-]

 

No tak, masz 14-tki i przy Twojej osi jest centrowanie otworem centralnym.

Jednak, jak się przekonałeś, nie jest to jedyne rozwiązanie :skromny: .

 

A pytałem też o przykłady współczesnych samochodów które nie mają centrowania? :niewiem: tak z ciekawości :]

 

Nigdy nie zwracałem uwagi na ten aspekt w innych samochodach, ale niektóre Citroeny, Daewo Tico, Fiat 126p (więc i pewna część Niewiadówek) :rolleyes:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie.obecnie w przyczepach z kółkami 15" montowane są : centrowanie centralne (nazewnictwo moje, można oznaczyć R-ką) polegające na : opinia Ariel z Woli może się wypowiedzieć.

Arielu Pomocy :niewiem:

 

Daniel, wybacz, ale z powyższego nic nie zrozumiałem. Sam przeczytaj i napisz jeszcze raz bardziej zrozumiale :blagac:

 

Na tak postawione przez Ciebie pytanie (post #1), nie dało się prawidłowo odpowiedzieć.

Podajesz tam tylko rozstaw śrub i osadzenie koła.

Z ostatniego Twojego postu wnioskuję, że masz felgi 15 cali, czy tak ?

Post #15 ostatnie zdanie - prosiłem abyś podał parametry opon, które masz oraz DMC Twojej przyczepy. Fotka pokazująca mocowanie obecnego koła też by nie zaszkodziła, chyba, że znasz i podasz wszystkie parametry koła.

 

Kit dał Ci bardzo dobry przykład zdjęcia koła (widać w jaki sposób centrowana jest felga, w tym wypadku otworem centralnym na kołnierzu piasty) - post #16 zdjęcie nr 1

 

... moje pytanie? czy ktoś montował felgi o innym ET ?

 

Czytałeś post #10 :niewiem:

Kilka ostatnich zdań.

"W przypadku doboru felg aluminiowych, wartość parametru ET może odbiegać od fabrycznie montowanych felg stalowych. Wynika to głównie z faktu kształtu felgi i jej szerokości, stąd też producenci felg publikują tabele zastosowań (tzw. tablice aplikacyjne), które opisują możliwości montażu wybranej felgi do konkretnego samochodu. W przypadku zmiany średnicy, a tym bardziej szerokości felgi, np. z 6,5” na 8,0” zmiana wartości ET jest prawie pewna".

 

Musisz zrozumieć, że doboru felgi nie można dokonać, podając tylko parametr osadzenia koła.

W takim wypadku, na Twoje pytanie odpowiem: Tak, na pewno ktoś to robił. :skromny:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie ewidentnie widać pieścień centrujący :-]

Kit, znalazłem taką fotkę, nie najlepsza, ale pokazuje centrowanie śrubami (brak kołnierza piasty, wokół osłony łożyska jest spora szczelina).

 

Daniel:

porównując te dwie foty, to który rodzaj centrowania masz u siebie (pytam z ciekawości).

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowa miała felgi 5.50x14, ET=30 i opony 185R14. To słabe gumy o nośności 600kg.

Na zlot w Sławie postanowiłem założyć koła od Meganki. Nośność podobna, dobra droga, alusy ładnie wyglądają.

Opony 205/60/R16.Felgi miały ET=50. Zakładałem dystanse centrowane na piaście.

Było pięknie, p-pka się ładnie prezentowała, w drodze powrotnej na szybkim lewym łuku musiałem się minąć z TIRem.

Efekt - przecięte dwie prawe gumy.

Dzięki pomocy Szuffi ruszyłem dalej po 4 godz.

Po powrocie kupiłem opony 175R14C wróciłem do stalowych felg i zapomniałem o kołach.

Wniosek? Jeżeli chcecie zmienić gumy to na wysokoproilowe, najlepiej wzmacniane.

Dystanse - jeżeli już - to centrowane na piaście.

Felgi dobierać od aut bardzo ciężkich. Wasze 1300 - 1500kg rozkłada się na dwa koła. Obciążenia są mniejsze, bo p-ka nie szaleje jak auto solo, ale wybrane auto powinno mieć DMC minimum 2500 kg.

Pozdrawiam AH

 

 

Ten post zawierał zdjęcia lub inne załączniki, które zostały utracone w wyniku awarii technicznej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kristofer dzieki :ok:

 

Kit, nie wiem czy zwróciłeś na to uwagę, ale masz bardzo dobre felgi (takie właśnie powinny być), przypuszczam, że były oryginalnie.

Mam na myśli, że są wzmocnione :ok:

W wielu miejscach o tym pisałem, że już nawet przy trochę cięższych przyczepach producent bezwzględnie montował tego typu felgi.

Niestety, widzę na forum, że mnóstwo osób bagatelizuje tą sprawę :excl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... alusy ładnie wyglądają.

Opony 205/60/R16.Felgi miały ET=50. Zakładałem dystanse centrowane na piaście.

Było pięknie, p-pka się ładnie prezentowała, w drodze powrotnej na szybkim lewym łuku musiałem się minąć z TIRem.

Efekt - przecięte dwie prawe gumy.

Człowiek często uczy się na własnych błędach :oslabiony:

Był okres, że i ja miałem chęć założenia Alu, ale ostatnio ilekroć coś robię, staram się najpierw możliwie wszechstronnie zgłębić temat. Co się okazało ? Alu mogę oczywiście założyć, ale te które będą zgodne z wymaganiami (bezpieczeństwo itd.), to koszt z kosmosu.

Po powrocie kupiłem opony 175R14C wróciłem do stalowych felg i zapomniałem o kołach.

Wniosek? Jeżeli chcecie zmienić gumy to na wysokoproilowe, najlepiej wzmacniane.

 

Postąpiłeś bardzo rozważnie, szkoda tylko, że wcześniej utopiłeś trochę grosza :hmm:

 

Ja natomiast szybko przekalkulowałem, gdyby jeszcze chodziło o samochód, którym jeździ się non-stop, ale do budki i to tylko na wakacje :nono:

Kupiłem felgi oryginalne, stalowe, do tego zalecane przez producenta przyczepy opony (wszystko oczywiście wzmacniane) + tanie, ale ładnie wyglądające kołpaki i jestem mega zadowolony. Po dwóch sezonach jazdy, wiem, że decyzja była wyjątkowo trafna.

Prowadzenie przyczepy jest fantastyczne, a producent wiedział dlaczego takie, a nie inne parametry kół być powinny.

Temat polecam Wszystkim pod rozwagę.

P.S.

Założyciel tematu coś się nie odzywa :niewiem:

Daniel, zapodaj parametry, o które prosiłem :skromny:

Edytowane przez Kristofer (wyświetl historię edycji)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Trochę stary temat ale dopiszę coś bo coraz więcej przyczepek widać na alusach, standardowo w większości jest wymiar śrub 5 x 112 i ET 30 szerokość 5,5 " i otwór centrujący na piastę 66 mm . Teraz podaję link do strony gdzie mamy kalkulator felg i widzimy jak będzie wyglądać dobierana felga w zależności od jej szerokości i odsadzenia od piasty czyli ET https://xfelgi.pl/info/kalkulator-ET-felg  , później należy położyć się pod przyczepę i zobaczyć ile mamy luzu między błotnikiem a kołem z prawej i lewej strony każdego koła to nam pokaże na jaką felgę mażemy sobie pozwolić. Do mojego byłego Knausa dobrałem felgę od Mercedesa Vito i dobrze się sprawdziło, koszt używanych nieduży, a przy wymianie opon można się pokusić o trochę uroku do naszych przyczepek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

Ładowanie
  • Witamy

    Witamy na największym polskim forum karawaningowym. Zaloguj się by wziąć udział w dyskusji.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.